Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

HEC Creative Commons License 2000.08.31 0 0 503
Kacérkodom a gondolattal. Több apró probléma van. A nevesebbek REMUS, Supersprint,
Sebring... Q drágák. Eredetileg a hangja miatt kerestem sportdobot (egy szép mély, öblös
hangút), de a legtöbb helyen saját zsebre lehet "hallgatózni". Egyedül a MAGNUM-nál van
24 órás "hanggarancia", de náluk meg az "univerzális" dobok nem tetszenek.
Előzmény: yOLORO (495)
granturismo Creative Commons License 2000.08.31 0 0 502
Hát most akartam irni, de már nem írok mert csak ismételni tudnám UE hozzászólását. Szóval azt mondom egy jól kivitelezett chiptuningnak csak elonye lehet. Itt inkább azt kell vizsgálni, hogy megér-e neked 60-70eft-ot az esetleg csekélyke javulás. Illetve igazán veszélyes a rosszul megválasztott kivitelezo lehet. Nagyon sok mostanában az önjelölt tuningoló. Én ezért ajánlottam az ATC-t. Ok már nem újak, van gyakorlatuk, tapasztalatuk és a legfontosabb, hogy fékpadon demonstrálják és dokumentálják a végeredményt. Ne felejtsd el a proci mindent elbír, olyan adatot is amely rossz irányba befolyásolja a motor muködést azaz a "tuning" az ellenkezo hatást éri el. A legveszélyesebb meg a túltunigolás, amikor a teljesítményhajszolás a motor élettartamára van kedvezotlen befolyással.

Más Én úgy láttam, hogy az alu küszöbvédo ára 10eft felett van.

Előzmény: Kerecsen Gábor (500)
HEC Creative Commons License 2000.08.31 0 0 501
Az "előzményhez" tartozik: a superchip a "B" megoldás amikor nem méricskélnek csak
egyszerűen kicserélik a chip-et egy picivel kihegyezettebre. Ez csak 6LE-t ígér.
(www.superchip.com)
Előzmény: Az Utolsó Európai (499)
Kerecsen Gábor Creative Commons License 2000.08.31 0 0 500
Valamiféle küszöbvédőt mindenképpen érdemes választani, hiszen gyakran rálépsz a küszöbre (hegymászócsukába ragadt hegyes kavics... el tudod képzelni). Az emlitett Bravo küszöbvédő egy pár azaz 2db lécet/gumit tartalmaz (2 ajtó). Vs. granturismo Pálmatexes megoldását érdemes megfogadni. A "króm"! egyébként nem néz ki annyival jobban, amennyivel drágább.
Kedves Utolsó Európai!
Köszönöm meggyőző volt, a gari lejártával lehet hogy magam is benevezek egy chiptuningra, bár egyelőre elégedett vagyok a verda dinamizmusával. Én július 13-án! választottam a fekete csodát, úgyhogy alighanem a tiéd ikre. (a belső matricák szerint 2000 áprilisában látta meg a napvilágot).
Kopogni én is lekopogom, mert a kuplung meg a kondiszij ellenére egyelőre az az érzésem, hogy még mindig elég könnyen megúszom.
Előzmény: Gozo_d (497)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.08.31 0 0 499
Hali Gábor!

Annál a fajta chiptuningnál, amiről beszélünk, nem a lóerők korlátlan növelése a cél, és ami létjogosultségot ad neki, az szvsz indokolt, és nem feltétlenül jár hátulütéssel.
Arról van szó röviden, hogy a tömeggyártás miatt a motorok beállítása nem történhet meg a gyárban egyedileg, hanem egy átlagos beállítást használnak. A motorok, mint "analóg" szerkezetek, bizonyos tűréssel készülnek, így nincs két egyforma közöttük, a valós paramétereik err-arra eltérnek, senki sem tudja a sajátjáról, hogy merre, míg be nem vizsgáltatta.
A motorokat azonban sz. gépek vezérlik, amikhez a szoftverek beállítása a "digitális" jellegből adódóan tűrésmentes, azaz tök ugyanolyan. Vagyis a motorok nem pontosan azt a szoftvert kapják, amivel az ő egyedi paramétereik a legobbak lehetnek, hanem egy átlagosat. A chiptuning folyamán kiderítik, hogy milyen paraméterekkel készült pontosan a motor, és ehhez épp annyira módosítják a szoftvert (kicserélik a chip programját), hogy AZZAL AZ ADOTT MOTORRAL optimálisan működjön együtt. Ez nem ját +50 LE, stb. varázslattal, de 10-12 LE és Nm alacsonyabb fordulaton is megjelenik anélkül, hogy a motor kárát látná a dolognak.

Előzmény: Kerecsen Gábor (496)
Gozo_d Creative Commons License 2000.08.31 0 0 498
Csak most vettem észre,hogy én vagyok az 500.-ik hozzászoló.
Ünnepeljünk együtt,mindenki vendégem egy virtuális sörre.
Gozo_d Creative Commons License 2000.08.31 0 0 497
Üdv!
Elfogyott a kakaós csiga,de sajnos több mint egy óra alatt sem mozdult meg az ülés pedig máskor 2 percel a kiszálás után már fenn volt.Aztán rájöttem,hogy mielött elkezdtem a kakaós csigás müveletet kitakaritottam a kocsit és az ülést is elmozditottam előre majd hátra.arra gondolok,hogy az ülés nem volt rendesen beálitva és ezért csinálta a galibát,bár ennek ellent mond cspbravo hozzászolása.Na holnapra megint beszerzek kakaós csigát és folytatom a megfigyelést.

Gábor!

Küszöbvédő megéri?7000-ért mind a négy küszöbre adnak kromozottat?

Nekem is META riasztom van csak benne van az ablakemelő modul is.Bár csak rövid ideig probáltam a hangját,de elég gyengusnak éreztem.Vagy idővel hangosodik?

Kerecsen Gábor Creative Commons License 2000.08.31 0 0 496
Hec:
Netbolyongás alkalmával beleakadtam a www.fiatbravo.net-en lévő fórumba. A dadogással kapcsolatban is van itt néhány ötlet, bár a szinvonal messze nem éri el az ittenit. Mindenesetre talán érdemes megnézni (keress rá az "erratic" szóra).
granturismo:
Szintén Meta riasztóm van utólag beszerelve. Teljesen unalmasan teszi a dolgát, semmi extra. Az mindenesetre nagy öröm, hogy nem csippan minden alkalommal (nem kapja fel a fejét mindenki a parkolóban,amikor már másodszor felejtettél valamit az autóban). Részletek www.fiatabarth.com

A chiptuninggal kapcsolatban mindenütt csupa jót lehet olvasni. Azonban érzésem szerint kell lenni valami hátrányának, hiszen a motor tervezői hosszú tesztelések után a legjobb beállitást választják feltehetően. Marketingszempontok szerintem nem érvényesülnek (113 lóerős autót már nem, de 103-asat még vesz a családja egészségéért aggódó apa). Tehát kell lenni valamely technológiai hátulütőnek, amelyet érthetően nem veséznek a chiptuningot eladók. Valaki tud ilyet?

yOLORO Creative Commons License 2000.08.31 0 0 495
Sziasztok

Egyikötök sem adta a fejét kipufogó tuningra????

cspbravo Creative Commons License 2000.08.31 0 0 494
Sziasztok!
Már régóta olvasója vagyok ennek a fórumnak hiszen magam is Bravo tulaj vagyok. Most azonban hozzá is szólnék mert olyan problémáról olvastam itt ami engem is érint. Ez pedig az emelkedo vezetoülés! Velem ugyan ez történt, néhány ki-beszállás után visszament a legmagasabb állásba, vagy ha este leengedtem, akkor reggelre kb félúton járt visszafele!! Elvittem a járgányt a márkaszervízbe (Tatabánya, Strausz Autóház) és azt mondta a muhelyvezeto, hogy ez tipushiba és minden másodikban ilyen. Annyit lehet csinálni, hogy kicserélik a telót, de akkor sem biztos, hogy jó lesz. Nos a telót kicserélték, a helyzet kicsit jobb lett, már nem nagy a "sebessége" az ülésnek, de az után hogy szétszedték, most recseg-ropog sajnos!! Az 1 éves garanciám augusztus 6-án lejárt, mit tudok szerintetek ilyenkor tenni?
További autóval kapcsolatos észrevételeimet majd egy késobbi hozzászólásban leírom!!
Kellemes vezetést!
granturismo Creative Commons License 2000.08.30 0 0 493
Jaj bocsi Barramas.
BUBÓ-val beszéltem errol. De tényleg hová tünt ez a BUBÓ mester. BUBÓ jelentkezz!!
granturismo Creative Commons License 2000.08.30 0 0 492
Aha. Ügyes ötlet. Végülis lehetne sorba tenni ezzel a biztonsági kapcsolóval egy másik rendes kapcsolót amit rejtve szerelve igencsak meg lehetne nehezíteni a tolvajok dolgát.
Előzmény: Zak (490)
Barramas Creative Commons License 2000.08.30 0 0 491
Sziasztok
Granturismo
Vagy felreertettuk egymast,vagy osszetevesztesz v.kivel,de en hifirol nem beszeltem,csak hatra a kalaptartoba tetettem egy par 80/30-as Alpine 3utas 17/23cm-es (vagy v.mi ilyesmi meretu) hangszorocskat,elol a gyari csoromp,low radio,
meg mindjart el is szegyellem magam,ha jol vegiggondolom...:)(372 volt az ominozus hozzaszolasom)
riaszto:
Nekem utolag szerelt Meta 810c van,ultrahanggal ami kikapcsolhato,ha kell,ablakmodul es emeles-erzekelo nelkul szerelve 52k,szerintem korrekt.
Teves riasztas meg nem volt,ki-bekapcsolasnal csak diszkret villanas,stb...
talaka:
csak 22-23 ne!
Ciao
Előzmény: granturismo (470)
Zak Creative Commons License 2000.08.30 0 0 490
Aham. Hát ez ui. akkor történt, amikor elôször el akarták lopni a kocsit, és mivel muszáj volt az utcán hagynom, a motortérben kikaptam a kompjuter biztosítékát, abban bízván, hogy a próbálkozó a.) nem fogja tudni, mi hiányzik b.) ha rá is jön nem lesz nála biztosíték, vagy drót, amivel rövidre zárhatja c.) ha mégis, remélhetôleg nem kezd el turkálni a motortérben....
Előzmény: granturismo (489)
granturismo Creative Commons License 2000.08.30 0 0 489
Ez sajnos nem így van. A vezérloelektronika resetelésének egyszeru módja, ha leveszed az aksisarut. Ilyenkor az összes tárolt (dinamikus)beállítás és adat elvész (a hibatároló is), a napi km számláló nullázódik (a rendes nem) és a rádió is resetelodik (ha kódos kéri a kódot).
Előzmény: Zak (488)
Zak Creative Commons License 2000.08.30 0 0 488
...hát... ôszintén szólva nemtom... ebbe a T mába nem mélyedtem bele. Viszont aszondották, hogy ez nem 1szerűen 1 ON/OFF switch, hanem a visszakapcsolással 1 idôben a befcsekendezés/gyújtás kompjuterét is rezeteli, ami (szintén állítólag) úgy különben "tanul". Ezeket a tanult és néha hibás beállításokat ezzel a "rezeteléssel" elveszíti.

de mindezt behúzott nyakkal mondom, mert ebben nagyon nem vagyok biztos, csak "úgy hallottam" valamelyik szervizes kollégától, és hát azt én magam is tudom/tapaszaltam, hogy néha nagyon nem tudják, mit beszélnek... mindenesetre én 100%-ban elhittem.

Előzmény: granturismo (487)
granturismo Creative Commons License 2000.08.30 0 0 487
Pontosan, az újabb gépekben átköltözött ide. Ez egy olyan specko kapcsoló amelyik ütközés esetén bont. Ezzel megszakítja az üzemanyagszivattyú testelését. Oszintén mondva nehezen hiszem, hogy ez változást tud okozni, bár ha kontakthibás, okozhatja menet közben az üzemanyagellátás kihagyását.
Előzmény: HEC (486)
HEC Creative Commons License 2000.08.30 0 0 486
Ez a kapcsoló nekem a bal A oszlop tövében van.
Előzmény: granturismo (484)
HEC Creative Commons License 2000.08.30 0 0 485
"a vezetôülés alatti reset-gombot" ???

Chiptuning most dugtak az orrom alá egy szórólapot. Hallott valaki valamit róluk.
"Speed King Chiptuning" XV. Őrjárat u.

granturismo Creative Commons License 2000.08.30 0 0 484
ZAK
Te a biztonsági kapcsolóról beszélsz, ami hivatalosan baleset után az üzemanyagellátás visszakapcsolására szolgál?
Előzmény: Zak (483)
Zak Creative Commons License 2000.08.30 0 0 483
ja, a dadogáról jut eszembe: hidegben anno az én 1.6-osom is csinálta, elég csúnyán. Aztán eccer (hadd ne részletezzem) megnyomtam a vezetôülés alatti reset-gombot, és ha nem is szűnt meg teljesen, de minimálisra csökkent a dadogás. Kövezzetek meg érte, de kapásból csak ezt tudnám ajánlani...
Előzmény: HEC (482)
HEC Creative Commons License 2000.08.30 0 0 482
Üdv mindenkinek!

Chiptuning: Napról-napra növekszik az esélye, hogy megcsináltatom. Max. 2hét.
Találtam egy érdekes helyet: http://www.superchips.co.uk/car/indexfr.htm
Van 1-2 megoldás és van magyar képviselet is.
Ua. itt (www.superchips.co.uk/car/icon.htm) van egy szép teljesítmény görbe is. (A Bravo-é
a www.supersprint.com-on volt hasonlóan lineáris, de ma nem találtam meg.) Ebből kiderül, hogy a tudtommal 8-10LE-t zabáló klímát miért érezni meg főleg alacsony fordulaton.

Dadogás: akármit csinálok, kivárok, nem várok... még mindig megvan. A családban van egy
2literes Passat az aképpen csinálja, hogy első indításkor egy Hoffer traktor blokja ugrál
az orrában és 3-4mp után le is áll. SZVSZ egy lehetséges magyarázat. Elvileg a bezinrendszer
hermetikusan zárt. Leállás után a 3-4 bar-os üzemi nyomás természetesen leesik. (Ha más
nem az AC-n visszaszivárog.) Hosszabb idő alatt levegő kerülhet a rendszerbe. Amikor indítok
az AC nyomja befelé az anyagot, de levegő ilyen gyorsan nem tud távozni. Marad neki az első
pár ütemben a henger felé.

Riasztó: Használtan vettem az autót. Annyit tudtam, hogy a szürke gombbal lehet ki-be kapcs.
Azóta felkutattam a műszerfal alatt. MegaGold MG3000. Ha valaki tudróla vmit....

granturismo Creative Commons License 2000.08.30 0 0 481
cr2
Hogy mit tesz az ABS? Mit tehetne. Semmit.
Zak Creative Commons License 2000.08.30 0 0 480
Aha!

www.novitec.net

Elég durva dolgok vannak ott, duplaturbós Alfa 156 V6 2.5 ~270 lóerôvel meg hasonlók...

Előzmény: granturismo (479)
granturismo Creative Commons License 2000.08.30 0 0 479
Ezt valami tuning helyen láttad?
Előzmény: Zak (478)
Zak Creative Commons License 2000.08.30 0 0 478
...tudtátok, hogy az 1.8 16v Brava/Bravo-hoz van turbo, amivel 165 lóerôt tud a kicsike...? így erôsebb, mint a széria öthengeres 2.0 HGT!
granturismo Creative Commons License 2000.08.30 0 0 477
Urak Bravo riasztó témában beszélgessünk egy kicsit. Ki milyet szerelt-szereltetett be? Mik a tapasztalatok?
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.08.30 0 0 476
Üdv Gábor!

Szinte egyszerre vettük az autóinkat. Úgy látom, a felszereltség is igen hasonló, lehet, hogy csak a szín más? Mikor vettem (júl 03.) összesen 5 db ilyen felszereltségű autó volt az országban ilyen motorral, köztük 1 db fekete. Én egy ezüstöt választottam, lehet, hogy a fekete a Tiéd lett...:-))
Nekem nincsenek kuplungproblémáim, és a klíma sem csikorog. Hadd kopogjam le...:-)

Előzmény: Kerecsen Gábor (474)
granturismo Creative Commons License 2000.08.30 0 0 475
T. Gábor.
A küszöbvédoröl én benzinnel lemostam az eredeti ragasztór és pálmatexet neki. Az tuti.
SZVSZ eloször maradj meg a hangszórócserénél. Én változatlanul ajánlom a Sinus Live-t. Régebben írtam róla. (beszerzés,adapterkeret,beszerelés)
Buci_1
Én ma délután megírom azt a levelet. A szöveget utána fölnyomom a topicra. Meg majd a választ is. Ha jön.
Kerecsen Gábor Creative Commons License 2000.08.30 0 0 474
Üdvözletem az Uraknak!
Örömmel olvasgattam a topicot immár kb. 1 hónapja. Magam is ezév júliusától egy gyönyörű fekete 1.6-os verda tulajdonosának mondhatom magam, amely a várakozásoknak megfelelően hatékony antidepresszánsnak bizonyul.
Néhány észrevétel:
1. A légkondi teljesitménygyilkos hatását én is észlelem, kb azt a plusz 15-20 lóerőt veszi ki az erőműből alacsony fordulaton, amely egyébként a józan családi autók fölé emeli a gépet.
2. A levélhalom kp. részén van szó a küszöbvédőről. Én vettem egyet a gumis fajtából (SPQR, nem eredeti Fiat, kb 3000 egység). Q szar. A felragasztás során maximális óvatosság mellett is mindenem ragasztós lett. Hiába vártam azonban, hogy a gumi hátára kb 3mm vastagságban felvitt csiriz megszilárduljon. Azóta is hiába várom. Ha rálépek véletlenül elcsúszik, továbbkeni a még tiszta felületeket is. Csak a kezemen és a ruhámon száradt meg. A króm (kb7000 igényesebb ragasztócsikokkal van ellátva, azonban a Bravohoz már nem volt.)
3. 1900 körüli km-nél most várok kuplungszett cserére (alapjáraton halk kopogás, majd kuplungkinyomásra megszűnik). 500km-től a légkondi szija csikorog, majd elvileg kicserélték (SPQR, nem volt alkatrész, majd állitólag leszerelték egy új autóról), majd 1600-nál újra csikorogni kezdett. Újra ki fogják cserélni. Ismerősen csengenek ezek a dolgok valakinek?
4. Eredeti háj rádiómat nem szivesen cserélném ki az esztétika miatt. Azonban az eredeti hangszórók mellett a magas és mély hangokat nélkülözni vagyok kénytelen műélvezet közben. Az önjelölt szakértők kb 50%-a azt mondja, hogy ez elsősorban erősitő kérdése, másik 50% a hangszórócserére szavaz. Mindkettő a jelenlegi anyagi lehetőségeimet meghaladja. Melyiket válasszam szerintetek? A Grundig MCD 36 changere az eredeti rádióval kiválóan funkcionál (Média Markt, 67990- au!).

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!