Keresés

Részletes keresés

Istvan56 Creative Commons License 2010.03.14 0 0 17484

T Uraim !

 

 

Véleményeteket kérném lehet, hogy kicsit off , van egy ilyen hajóm úgy kaptam de lehet, hogy megválnék tőle egy elfogadható összegért.

Nem ismerem , hogy valójában mit érhet csak sejtéseim vannak ha tudtok súgjatok vagy ha valakit érdekel privátban várom ajánlatát.

A hajóhoz tartozik egy 4 Le motor a csónak jó állpotban van.

Előre is köszi !!

István

Marci38 Creative Commons License 2010.03.14 0 0 17483
Kitzoli! Az jutott eszembe, .... Mi a véleményed arról, hogy ilyen mopedautó
motort szerelnék a csónakba .Az új ára 180 e pénz , és mégis csak egy masszív 2 hengeres dízel... A főtengelyén centrifuga kuplung variátorművel.
..Bontva feleannyi .vagy kevesebb..
-Topiktársak véleményét is szivesen venném...

Marci
Előzmény: Törölt nick (17470)
MedZ Creative Commons License 2010.03.14 0 0 17482
Próbálgassuk :)

A V szárnynak sok az előnye mint ahogy írtad is. Viszont sajna van egy nagy hátránya a hatásfoka. Mivel én először elektro motorral akartam csinálni törekedtem a legjobb hatásfokra. Ezért az ember hajtotta szárnyas hajókat szoktam alapul venni, hiszen ott viszonylag kicsi az emberi teljesítmény ezért minden számít. Nekem ezért fordított T szárnyaim lesznek. De nekem kicsi lesz a hajó is. (ha ezt lehet annak nevezni :)))

Nálad hátra fordított TT vagy külön két oldalt T T szárnyakat raknék fixre elöl pedig egy kisebb T esetleg egy enyhe meredekségű V-t.

Aztán lehet még trükközni a több szárnyal. Ezt még én sem döntöttem el, de valószínű kipróbálom mert az elv azt tetszik, Fogsz egy T szárnyat ami fix kis szögű ami a sebességhez kell és fölé elhelyezel egy másik T vagy V szárnyat ami nagyobb szögben van. Kis sebességnél mindkét szárny a vízben, viszont amikor már felgyorsult akkor a felső szárny kint van a vízből és csak az alsó az aktív.

Mit lehet csinálni a szárnyakkal kikötésnél?

1, A szárny íve ua mint a csónak alja, ezáltal szorosan a testhez lehet húzni.

2. Valahogy ki kell emelni a víz alól. Ez persze problémás lehet ha a szárny alul össze van kötve. Akkor a hátsót csak hátrafelé felhajtva lehet kiszedni, de ott van a hajtómű.... De ha a TT szárny helyett mindkét oldalon T és T szárnyakat használunk akkor a két oldalsó szárnyat oldalra is fel lehet hajtani. Első szárnynál ilyen probléma nincs azt fel tudjuk hajtani előre is, illetve az a szárny sokkal kisebb tehát kezelhetőbb is.

Tested alapján a hátsót a tested formájára igazítanám akkor fel lehet húzni a test közelébe, vagy teljesen. Kikötésnél inkább az első a problémás azt fel kell hajtani és kész.

Előzmény: Törölt nick (17467)
Marci38 Creative Commons License 2010.03.14 0 0 17481
Szia! .. Haladok! Lassan de bíztosan.... :o)

- Ma rászenvedtem az élléceket, meg legyártottam az első palánkot. Holnap palánkolás lesz..

Üdv! Marci
Előzmény: Törölt nick (17470)
lapar Creative Commons License 2010.03.14 0 0 17480
Mosmán látom én is.
Végülis csak 4 kép van, 2 egyforma volt.
Egyébként nem tudom, miért érdekes, nekem is van anód a kis Yamahán, külső is, meg belső is a termosztát mellett.
Előzmény: suzuki30 (17478)
va-tibor Creative Commons License 2010.03.14 0 0 17479
annak néuz ki
Előzmény: suzuki30 (17478)
suzuki30 Creative Commons License 2010.03.14 0 0 17478

anód? 

 

 

Két csavarral az a szürke, nem anód ??

Előzmény: lapar (17474)
süger Creative Commons License 2010.03.14 0 0 17477
Akkó azt csinál az index,amit akar. Nekem három képet adott be. Nem is hajlandó többet,még frissítés után sem. Felháborító.
Előzmény: lapar (17475)
ifx414 Creative Commons License 2010.03.14 0 0 17476
Semmi további próba? Élőben sem tekinthetjük meg maróton?
Előzmény: Törölt nick (17438)
lapar Creative Commons License 2010.03.14 0 0 17475
Bocsánat, hüje a zindex, egy frissítés után 5 kép lett 2 helyett, így már világosabb.
a képeket nekem is csak 3-4 próbálkozásra nyitja meg nagyítva. (kb 2-3 hete)
Előzmény: lapar (17474)
lapar Creative Commons License 2010.03.14 0 0 17474
ne haragudj szőrmók, nem kötözködésképpen, de nem látom az aktív anódot, és a többi dolog sem világos a képen (egy kivételével) Namármost úgy látom, hogy a kérdező sokkal lámábbnak tünik, mint én, szerintem ő sem fogja.
Előzmény: szőrmók (17461)
lapar Creative Commons License 2010.03.14 0 0 17473
Köszi, ez megérte az árát, még talán többet is.
Előzmény: matchbox (17417)
hopepe61 Creative Commons License 2010.03.14 0 0 17472

Tud valaki  TENGERALATTJÁRÓ- HIDROPLÁNRÓL!? Mertha már az is létezik ,!- nekem az kell . Meg egy kényszerzubbony. 

Egyébként a szerkezet állati jó.

Előzmény: MedZ (17442)
hopepe61 Creative Commons License 2010.03.14 0 0 17471
Már bocs.- de nem tudom mit jelent.
Előzmény: szőrmók (17469)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.14 0 0 17470

Köszi, elmentettem.

 

Hogy állsz?

Előzmény: Marci38 (17460)
szőrmók Creative Commons License 2010.03.14 0 0 17469
Winglet !
Előzmény: hopepe61 (17464)
saussente Creative Commons License 2010.03.14 0 0 17468
Előzmény: hopepe61 (17464)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.14 0 0 17467

Ha már szárny, próbálgassuk.

 

A szárnyakon keletkező felhejtóerő függ az állásszögtől, a szárny felületének nagyságától és a hajó sebességétől. ( persze a profiltól is, de ezt most hanyagoljuk)Mivel a hajó sebessége változik, vagy az állásszőget, vagy a felületet változtatni kell. A felületet legegyszerübben egy V formájú szárnnyal lehet változtatni. ahogy a test emelkedik fel, csőkken a szárny vízbemerülő része, létrejőn egy egyensúlyi állapot. Itt csak az a gond hogy egy hagyományos testnél nehéz úgy elhelyezni a szárnyakat, hogy ne sérüljenek. Ideális lehet egy doboz keeles hajó, (pl. amit most építek), vagy egy trimarán A hajótest közepétől a széléig kell elhelyezni a szárnyat. Így aránylag védett is lenne, és ha dől a hajó akkor is létrejönne egy kiegyenlítő nyomaték.

 

 

 

De mi van az orr szárnnyal? Jó az a gondolat, hogy akár egy gumi torziós rúgóval ellátott kis szárnyat felteszel, alapban mondjuk 20 fokban. Ahogy nőne a sebesség a szárny szöge változna (csökkenne) de ki a franc lesz aki a megfelelő rugót legyártaná, és ki az aki megmondja az esetleges gyártónak hogy milyen legyen?

 

Most számolgattam: egy 6 fokban álló, 0.6 m2 felületű szárnyon, 10 km/h sebességnél kb 270 kg, 30 km/ sebességnél, meg nagyjából 2050 kg felhajtóerő keletkezik. Ezt mindenképp szabályozni kell, főleg ha figyelembe veszem, hogy a hajó terhelése is változó. 2000 kg-os erőknél meg az állítható kivitel már nem gyerekjáték.

 

Én úgy látom, marad a V megoldás, (az önszabályzó) csak a védelem problémás, a vízben úszó vackokkal szemben, és a kikötésnél, főleg ha parton akarsz kikötni!

 

És akkor még mi van a hullámzással? Egy fix szárny mit csinál ha  a hajó hosszirányban megdöl mondjuk 10-12 fokot? A szárny állásszöge negatívba fordul, viszi a testet a víz alá. Na jó, ez nem fog bekövetkezni, mert elveszted a sebességet, de elég kellemetlen érzés lehet.

 

Esetleg az is megoldás lehet, hogy a szárnyak adta lehetőséget csak annyira használod ki, amennyit a hajó súlya egy fővel enged. vagyis a szárnyakon max X felhajtóerő keletkezik. És akkor még mindig ott van az a kérdés, hogy mennyi lesz a végsebesség, ha a szárnyakon haladsz.  Hülyeség, erre van megoldás a csiga emelkedése és a motor fordulatszáma ezt megadja.

 

Szóval elég sok probléma, de megoldható. Szerintem  a legnagyobb feladat a sérülékenység, a szállíthatóság, és a vízrerakás leckéje. Ha ezekre van jó megoldás, a többi már kikisérletezhető.

 

Majd meglátom, ennek még nekem érnie kell.

Előzmény: MedZ (17457)
MedZ Creative Commons License 2010.03.14 0 0 17466
legyen hosszú csizmás, valószínű a rövid kevés lenne. Ezen én nem agyaltam mert meg kellett csinálnom az egész hajtás egyedibe.
Előzmény: Törölt nick (17459)
hopepe61 Creative Commons License 2010.03.14 0 0 17465
Kösz MedZ.    Én már nem is nyúlok többet szerszámhoz.  Hát már semmit nem tudok ÉN  kitalálni!?.  pepe.
Előzmény: MedZ (17442)
hopepe61 Creative Commons License 2010.03.14 0 0 17464
Ez "gondolom" nem kishazánkban készült. Kb ilyen van a Szanazugban az egyik kolégánknak a Kőrösön,- Na Őt kell megkérdezni mit kapott.- és kap.a környezettől. Más.  Én a szárnyat valóban Szárny-nak gondoltam, .Mint a Sárkányosoknak van. Tulajdonképpen a motoros sárkány trajk.-ja helyére gondoltam egy csónakot. A légcsavar zaj csökkentésére lehetne -e alkalmazni az Amerikaiak által már régen alkalmazott, a helikopterek rotorjának a végén található -légörvény csökkentő- valamit / aki tudja közölje. hogy hivják , /  Ettől tud a helikopter "lopakodó" üzemmódban "közlekedni.?   Képek hamarosan. pepe.  
Előzmény: artoflife (17463)
artoflife Creative Commons License 2010.03.14 0 0 17463
Előzmény: hopepe61 (17436)
Beer-ci Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17462
Pedig a torziós tengelyű szárny elképzelésed nem rossz!! Kéne rajta gondolkozni...
Előzmény: Törölt nick (17447)
szőrmók Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17461
Egyébbiránt a képeimen látható egy érdekes dolog .Aktiv anód egy 5-ös Jonin.
Marci38 Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17460
Kitzoli! Lehet,hogy van itt olyan ami érdekelhet
http://tech-mobile.hu/termekek-motorvezerlo.htm

Üdv! Mari
szőrmók Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17458
Pettti 69 nek .Az igért képek.A kék csizmán a két csavar alatti vizszintes lukon kell jönnie  kkipuffogó gázzal kevert viznek .A Fehér csizmán mutatom a vizbemeneti lukat a csiga mögött( fel van a motor forditva. És egy darab drótot illetve gazt dugva azt a lukat ahol a hütőviz ellenőrző pisil kifele .
MedZ Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17457
megpróbálom leírni ha nem sikerül rajzolok:

elmélet az az, hogy az első szárny szabadon mozog mondjuk 4 és 14 fok között. a szárnyra raksz egy "úszót" (egy rúd rendszeren keresztül) ez úgy működik, hogy amikor elindulsz a víz alatt akkor az áramlás az úszót felfelé nyomja a szárny beáll mondjuk a max 14 fokra. Ettől nagy lesz ez emelésed. Elkezd emelkedni a test. amikor az úszó (ami a szárny felett van) eléri a vízvonalat akkor van mondjuk úgy 8 fok körül. (ekkor már a test kint van) amikor pedig már hasítasz akkor leveszi az általad meghatározott minimumra (4 fokra) Tehát az úszó folyamatosan vezérli a szöget minden késés nélkül (mivel rudakkal van hozzákötve a szárnyhoz)

A hátsó szárnyat a fenti alapján mondjuk 6 fokra állítod fixen. Amikor indulsz az első szárny 14fokon tehát elkezdi emelni az elejét. Ettől viszont a hátsó szárnynak is emelkedni kezd a szöge (vízvonalhoz képest). Mindig az első lesz felül egészen addig ameddig ki nem jön a vízből az első úszó és elkezdi csökkenteni az első szárny szögét. Akkor lassan utoléri a hátulja is az elejét. amikor hasítasz akkor elől 4 fok hátul pedig 6.

Ha lekezdesz lassítani akkor amint az úszó eléri a vízvonalat megnöveli az első szárny szögét és az eleje még kint van amikor a hátulja a vízben van már.

magyarul fordítva is jól működik.

Ezen a videón látszik az "úszó" ami a legelöl pattog a vízen.

http://www.youtube.com/watch?v=NFsg_O8cek0&feature=related
Előzmény: GPS (17456)
GPS Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17456

Az önbeálló szárny nem kristálytiszta nekem. Hát pont a támadási szögön jelenik meg a felhajtóerő (a geometria mellett, persze) ....vagy nem?

Ha hagyjuk szabadon "önbeállni" - akkor hogyan emeli az ki a hajót a vízből?
.
.
Előzmény: MedZ (17455)
MedZ Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17455
Az enyémnél az első szárnya állítható lesz, saját maga fogja beállítani az ideális szöget annak függvényében, hogy víz alatt van-e vagy már elérte a "szárnyalási" magasságot. A hátsó szárny fix lesz, bár ennek is változni fog a szöge az első szárny mozgása alapján. Eddigi ismereteim alapján ez a legjobb megoldás.
Előzmény: GPS (17453)
carlos z. Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17454

Tengeralattjáró az RSD-n! Opel submarine.. 

 

http://www.langlovagok.hu/cgi-bin/lang/index.cgi?view=film_keres&ID=206

 

cz.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!