Gobe
Üdv jöhet ide minden! Lényeg az eszmecsere!:-))
marea
Olyan, hogy gyárilag gázos nincs! Még Olaszországban sem ahol pedig ott eléggé megy a gázozás. Sok kereskedő azonban vállalja hogy a vadiúj autót még az átvétel előtt alkalmassá teszi gázüzemre. De ez azért mégsem ugyanaz.
Mikori évjárat és honnan származik?
A lámpa lehet hogy egyszerű kontakthiba miatt világít. Először indenképp ajánlatos a hibakód kiolvasása. Ha itt nem látszik semmi akkor autovillamossági szerelővel kell átnézetni a hálózatot. Bizony az is előfordulhat, hogy a "gyári" gázszet szerelésekor egyszerűen valamely benzinellátó elem bénításával oldják meg az üzemmódváltást. Ebben az esetben ez nem hiba hanem a kettős üzemmód jellegzetessége. Mindenesetre ez akkor egy gyenge megoldás. Mivel a gázüzemmódú autó mindig benzines módban indul és csak utána vált át gázra (kb 30 sec) ha az indítás után kb ennyivel gyullad ki a lámpa akkor erről van szó.
Legnagyobb veszély a súlyosabb törésből helyreállított állapot. Ezt a szakavatott szem hamar észreveszi. Az ilyen sérülések az autó alján könnyebben észrevehetőek, érdemes alánézni. A másik a futásteljesítmény ellenőrzése. Nyilvánvaló hogy egy autót nem véletlenül alakítanak gázüzemmódra. Erre a legjobb módszer a komprassziómérés.
Nekem 65-70.000 km-nél kellett kicserélni a hátsókat, az elsők akkor még majdnem tökéletesek voltak. Én LIP gázost vettem (11.000 Ft/db), sokkal jobb lett a rugózás, azóta nem akar lepattogni az útról a keresztbordás kanyarokban.
Mesélj még arról az olajteknőről! Mi lett vele, ki lett cserélve egy újra, vagy csak le kellett szedni, hogy rendesen megjavítsák? Alumíniumból vagy vaslamezből van? Az enyém is kicsit szivárog, és nem merem meghúzni, félek, hogy bennszakad a menet.
Tegnap volt egy jó kis összeröffenéssünk Stancyval és HEC-el. Sajnos a Spedexpo nem jött be mert csak péntekig tartott a Babaexpora meg valamiért nem volt kedvünk bemenni.:-)) Végülis kitaláltuk, hogy menjünk ki a Nagykőrösi úti autópiacra nézelődni. Igy is tettünk. Nagyon klassz volt jót beszélgettünk megcsámcsogtuk a járgányokat. Különösen az olasz jószágokat figyeltük. Volt egy Fiat Coupe is. Nekem meg teljesen leégett a nyakam hátul:-)))
Sziasztok!
Rityifi.
Remélem össze rakod a géped Keddig?Különben mit fogok ott csinálni.Na jó ez csak vicc volt.
Hec is jön.
Marea.
Az autoval kapcsolatban ne legyenek elö itéleteid,de feltétlenül nézesd meg szervizben mielött megveszed.Amugy ez a motor nagyon jó a Bravo/aban.Bövebb infoért fordulj GT kartárshoz ö nagy spiller a témában.
Gobe.
Üdvözölünk a csapatban.A matricát(ha lesz?)mindenki oda rakja ahova akarja,de javasolt a szélvédö belsö fele.A sárga háttér azért jó,mert messziröl látható.
Sziasztok Stancy.
A matricákkal kapcsoplatban - hova akarjátok feltenni őket?
Nekem mint egyenlőre külső szemlélődőnek az a véleményem, hogy a szévédő a legjobb hely erre. Ott nincs olyan gond, hogy esetleg későbbi levételnél a fényezést károsítaná, előröl, hátulról is időben észrevehető, és ott végülis nem zavaró sem a sárga sem a kék háttér sem. Mert a sárga -szerintem - néhány színnel nem igen mutat jól.
Rgyébként nekem a 2014-es és a 2045-ös kék verziója jön be leginkább.
Hasonló cipőben járunk, a következő autóm nekem is Marea lesz. :) Őszintén megmondom, én marhára idegenkedek a gázos autóktól. Mindenképp vidd el a kocsit megvásárlás előtt olyan helyre, ahol rá tudják aggatni a gépre a Fiat-tesztert. Ez kiolvassa a vezérlőelektronikában tárolt hibakódot. Valami hibakód biztos lesz, mert egyébként nem égne a lámpa. Persze hazudhat is a teszter, de kiindulási alapnak jó lesz. Ha a tulaj nem akarja, hogy elvigyétek egy ilyen helyre, el kell felejteni.
Valószínüleg a beremegés tényleg kiegyensúlyozatlanságból ered. Lehet, hogy valamelyik kerék felnije picit benyomódott.
Sziasztok!
Eloszor is elnezest kerek, ha olyan kerdest teszek fel, ami mar megvitatasra kerult, de a tobb,mint 2600 hozzaszolast nem volt modomban vegigolvasni.
Kocsivaltason torom a fejem, es az egyik lehetosegkent egy ket es fel eves Marea Weekend kerult szoba 1.8-as, 16 szelepes motorral, gyarilag gazos uzemmoddal HLX felszereltsegi fokozattal. A kocsit tegnap probaltam ki, 95000 km van benne, elso tulajtol, vezetett szervizkonyvvel rendelkezik. Nagyon szep a kocsi, de azert van 2 hibaja:
1. A muszerfalon az injektor visszajelzolampaja eg benzin uzemmodban. Ez mit jelent? Amugy nem erzek semmilyen problemat menet kozben. Gazos uzemmodban ez a lampa kialszik. De furdal a kerdes, vajon miert eg ez a lampa es fokent mennyibe kerulhet a megjavitasa?
2. Autopalyan, 130-140 korul az auto beremeg. A tulaj szerint egyszeru kerekkiegyensulyozasi problemarol van szo. Azt valaszoltam neki, hogy ha ez igy van, egyensulyoztassa ki a kerekeket, aztan ujra kiprobalom a kocsit. De azert jo lenne tudni, hogy lehet-e a hatterben mas problema, ismert-e a jelenseg, vagy valoban csak a kiegyensulyozasrol van-e szo.
Ez lenne az elso Fiatom, igy meg nem ismerem a tipus betegsegeit. Ha valaki tud tanacsot adni a fenti ket kerdessel kapcsolatban, vagy altalanossagban, hogy mit kell megnezni ennel a kocsinal, annak nagyon orulnek.
Sziasztok:
zsolt
Akkor szavaznek: 2045. nekem az tecc.
Egyebkent par hete olvasgatlak Titeket, de meg nem sikerult az osszes hozzaszolast atolvasnom, ezert egyelore csendben maradok :)
Egyebkent Brava 1,6SX 99.11. tipusu gepjarmuvet vezetgetek, 45000 km van benne, s eddig 2* törtem meg picit :(
Sajna a gépemet tegnap szét kellett szedni, mert szivárgott az olaj az olajleeresztő csavarnál.
Kiderült hogy a menetnek már vége van. Ráadásúl a teknőben! A javítgatások nem segítettek, ugyhogy végleg elszállt a menet. Teknő le, (nem egyszerü!) kipufogót is le, és a váltóhoz is foglya jópár csavar.
Na mindegy, hétfőn kész lesz. Új menet, új csavar.
Bocs ha uncsi voltam
HEC! Nekem tetszik a Bravos háromszög! (a kék)
De még nem írtad meg, hogy lenne e kedved jönni a keddi versenyre!
GPETI! Most látom hogy 90.000km van az autóban, és arra lennék kíváncsi, hogy a lengéscsillapítókat ki kellett e cserélned?
Ha igen, meddig bírta? (csak hogy mire számítsak, mert úgy tudom az sem bírja 100.000km-ig) köszi!
Sz'al ha csak a felsorolásból választunk, akkor én így a 2045-s mellett maradnék, az mindennél egyértelműbben mutatja, hogy milyen "klubról" van szó. Ha viszont még lehet választani, akkor bizony a 2092 is nagyon tetszik, sőt jobb mint a sárga verzió (2045)
Állítólag típushiba a stabilizátos törés! Nekem egy alig 2 éves Bravo-m van 28e km-nél nekem is eltörött, én bontottat vettem 6e Ft-ért. Az Autórako-nál cseréltettem ki karácsony és szilveszter között. A törött darab vizsgálatakor derült ki hogy ahogy vége van a menetnek ott fáradt el az anyag. Elég húzos meló a csere mert le kell engedni az egész hajtásláncot hogy ki lehessen fűzni.
Igaz, hogy tempósan szeretek vezetni, de az úthibákat, kátyúkat, stb. mindig nagyon figyelem, és ha mégis beleszaladok egybe, az nálam kisebb lelki traumát okoz, úgyhogy - szinte - biztos vagyok benne, hogy emlékeznék rá!
Utólag már mindegy, megúsztam, de azért jól meg kell vizslatni időszakosan a futóművet, ha az embernek van lehetősége a szervizeken kívűl is felemeltetni az autóját, vagy rászánja az időt és esetlegesen a pénzt, hogy pl. egy gumisnál felliftezzék a járgányt.
A tegnap estémet nem kívánom senkinek. Ha már hozzáfogtam be is fejezem elven... hajnal 2-re már sikerült is. Az összerohadt hátsóablaktörlövel bírkóztam. Cirka egy órai fárasztással jött ki a tengely, temészetesen a persellyel együtt. :-(((( Másfél éves :-(((
Be akartam szúrni a logó összefoglalót, de nem érem el az extramat.
Ahoz képest, hogy hányan keringünk itt a ringben, nem sok szavazat volt.
Szkapi
Jó lett volna csak az src után kell egy = jel.
Már miért ne lenne érdemes megvárni, amíg kigyullad az a lámpa? Az azért van kitalálva. Szerintem 2-3 mm vastagságnál gyullad ki, akkor még van benne néhány km tartalék.
Az enyémben most 90.000 van, de még gyáriak a betétek és a tárcsák. Igaz, én az intenzív városi használat ellenére is eléggé fékkímélően vezetek (inkább a gázt nyomom :-)
Még van rajtuk kb 8 mm, lassan megérik a csere, a tárcsát meg felköszörültetem. A hátsókat szvsz nem kell megbontani 120.000 km alatt, ha egyébként jól fognak.