Megnéztem a tervet, a keel végénél a vizvonaltól a bázis vonalig 12 coll van. ott el kell hogy férjen a 10 csiga. A keel alsó vonala hátrafelé távolodik a vízvonaltól, és itt a keel végétől a csigáig még 10 collod van. Szóval be kell hogy férjen, de a gerinc és a csiga között nem lesz több 10 mm-nél
Meg kell próbálni leöntetni törött könnyűfém-felniből (magnézium).
Egyébként a magnézium a nedves levegőn is oxidálódik, ezért télen célszerű vékony szilikonzsírral lekenni. (használatbavételkor le kell mosni, mert hatástalan lesz)
Van egy Progresz II. alu testem. Kb,3 szezont ment egy 4o.-esJonsonnal.Mennyit érhet motor nélkül? A Jonson NATO motor 2o éves ,de tök jó, kompresszió 13-14 .Ér-e még valamit.Kb 1o éve nem hsználom. kösz-pepe
Valami ilyesmit építek most, csak nem zárt kabinja lesz hanem egy Suzuki GSXR test lesz a kabin helyett és rá kell ülni mint a mocikra. 18 Le-s quad motorral, váz hajtás már tesztelve, most tesztelem a hűtéseket (zárt test a kipufogó hűtéssel egy kicsit elment az idő...) de most ez is megoldottnak látszik. Utána csak beteszem a cuccot a testbe és "csak" a szárnyak lesznek hátra. áprilisban tervezem az első vízi teszteket. min 60km/h órás sebességre számítok, de remélem több is kihozható belőle.... elsőre szálljon fel ha már szárnya lesz...
Ennek igazán kicsi lehet az ellenállása. (bocsi, ha volt már) http://www.youtube.com/watch?v=wObflyTPLvM&NR=1 Hogy lehet, hogy mégsem ezek, hanem a Yet-ski terjedt el?
Édesvizi anód ügyben. Majdnem 40 éves az aluteknőm,váci2 mindig volt rajta valamillyen motor. (Orosz) A legtöbbet 20 éven keresztül,amit most cserélek le,és műkszik,hajóleveles,sokat használt Neptun,a rocsó alja katepoxon cuprolin algagátló. A dunán használom,és semmiféle elváltozást nem észlelek. Az akkumulátor villanyvezetékei el vannak szigetelve a rocsótól,nincs rákötve a negatív saru. Hát'nemtom tengerre nem viszem,asszem a következő években is megleszek drága anódok nélkül. Üdv:Sügér.
- Van azért egy kis érdekessége (?) ... Anomália! Ugye 10 collos csigát ír a terv..? Nos a dobozkeel magassága nem teszi ezt lehetővé... Jó esetben a 200 mm átmérőjü csiga fér el. Hogy lehetséges ez? Mepróbálok trükközni.!
Bár értenék a fához! Ennek olyan szép a formája, hogy ezt csak abból szabad megépíteni!
Úgy érzem, nem fogsz benne csalódni, és ezzel nyugodtan mehetsz az Adriára is.
Csináld meg szépen, én meg leveszem a sablont róla. :DD.
Beer-ci:
Nem is tudom elfogadthatnám-e ezt a kegyet?
Készül a Tied is, az igért határidőre meg lesz.
Szörmók:
Megnéztem a csigákat, vettem egy cserélhatő levelűt, lehet, hogy arról kellene majd öntetni egyet. A hajót már csak egyszer kell tesztelni, de a ceruzuzahegyező újbóli beépítésével még lesz egy kis munka, mert ott a legfőbb problémám a nem megfelelő csiga volt. Így utólag számolgatva, azzal a motorral is el kellene érnie legalább a 18 km/h-t
Linkek sajna "sima" anódra vonatkoznak abból van dögivel mindenhol, magnéziumost nem találtam ami elküldi ide is és normális az ára. (csak usa-ba szállít a mocsok) Csepreginél néztem akciósan 40e körül van ha jól tudom, kint meg töredéke... így maradnak a hazai boltok amit még ajánlottatok.
(egyébként honnan tudom, hogy pl. mi van most fent, illetve ha kapok akkor az biztos magnéziumos lesz-e nem pedig sima?)
Mert árban a kettő között majdnem 2x a szorzó kint is, el tudom képzelni, hogy itthoni kedves honfitárs rám sózza a simát... jó az neked dumával....
Van a besüllyeszthető amit csak belülről a testből lehet ki és beszerelni, csak nehogy úgy járj a végén mint aki most keresi (a hajópiacon) az egész hajóját (rendszámos) mert komplett ellopták! A Havas Henrikét is de azt már régen.
Már erősen védik mert Murteren a hajójavító cégnél tavaly méteres kupacban állt a sok használt anód amit főleg a fémtestű hajókról szedtek le. Jó pénzért viszik az öntödébe újrahasznosítani és nem volt fémlopás!
Igen de itt az elfogyás jelentős külső alakváltozást okoz megváltoztatva az áramvonalas kialakítást ami a trib vízalatti részén ( nekem a belépő élen van) a sebesség függvényében ellenállás növekedést is jelent (mint az algák) csak nem annyira. Ehhez már 1,5 hét is elég.
Nem az édes vízi nem olyan agresszív azt évekig nem lehet észrevenni. Lásd a vízmelegítők anódos védelmét bár ott csak 1 fém a vaslemez az ellenpólus míg itt mindenféle fém és ötvözet megtalálható mint ellenpólus.
Ez ok. De a meghajtásban és a motorban is ezek és egyéb ötvözetek is egyszerre egy időben vannak jelen így az anód ha nem elég távoli akkor katód lehet egy-egy fémalkatrész számára ami annak az alkatrésznek a gyors tönkremenetelét okozza.
Hát ha vegyesen használod a motort gyorsan nézz utána mert nekem a sós víz a tenyérnyi magnéziumanódot 3 hét alatt egy ujj méretűre lezabálta! (8000 ft-ért)
Szia. A Csepregin kívül nézd meg a Maritime Hajósboltban Szentendrei út 107-113 én is ott vettem katalógus alapján 2 hét alatt behozták az összes darabot. Vagy itt Bayliner Magyarország, 1191 Bp. Üllõi út 190 Vagy a Farkas Gyurinál rendeld meg. A Trinexus is behozza ha kell. A Bauhausban, kis választékban is szokott lenni. Bécsben maritimo.at -nál. A többi nem számottevő vagy drága. Ne hidd el amit a kompasz anód ügyben írt mert nincs igaza!! Cseréld az anódot ha tengerre mész vagy onnan édesvízre jössz! Ez fontos! Üdv. Csaba