Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
1908-ban már biztosan létezik, kétvágányos forgalmi kitérőként, 724 méter használható hosszal. Az állomásépület kelet (Óbéba) felől helyezkedett el, az átmenő a második vágány volt.
Valószínűleg 1915-ben háromvágányosra bővítik, ezután a harmadik az átmenő fővágány.
A trianoni határ az állomást kettévágja, az átmenet Szőreg és Oroszlámos között megszűnik.
A forgalom ugyan 1925-ben újraindul, de a puszta közepén fekvő Óbébával ekkor már nem számolnak. (Határállomások Szőreg és Oroszlámos, üzemváltó állomás Szőreg). Ennek ellenére az állomás területén megállnak a vonatok, mert a határőrizeti szervek mindkét oldalról a határig kísérik a vonatokat.
1930-ban a MÁV az I-II vágányok magyar területre eső részét elbontja, kikerül többek közt 1 csoport "Góliát", és egy csoport "r" rendszerű kitérő, 134 darab 9 méter hosszú "r" acélsín. (9 méteres mezők voltak 11 talpfával).
Engedély a felbontásra.
Felülnézet a Google jóvoltából. A három piros négyzet a két váltókörzetet és a felvételi épületet jelöli.
Ez a sok eszetlenség vajon fokozható-e tovább? Az én olvasatomban ez már a vasút haláltusáját jelzi:((( Laci bácsiék nagyon eredményesen dolgoztak az elmúlt húsz évben, itt az eredmény. Ezek a dolgok elképzelhetetlenek voltak 1989-ben, de még 2000-ben is.
A zetort megfosztották a hóekéjétől, a másik három selejt mozdonnyal együtt a Motorgarázs területén várja, hogy elindulhassanak az utolsó útjukra. A rakodóterületen lassan már egy tűt sem lehet leejteni, egyre nagyobb halmokban nő a cukorrépa, közben a CER is folyamatosan üríti lefele a szójás kocsikat.
Két történet Szentesről, ami a jelzi a mai magyar vasút állapotát:
I. Tegnap két Eas kocsi érkezett Szentesre Szolnok felől, hogy fát rakodhassanak bele. Az egyik vagont Szajolon, a másikat Algyőn adták fel. Az algyői kocsi is Szolnok felől jött a Szentesre, így az ésszerűen a legrövidebb Algyő Hódmezővásárhely Szentes útvonal helyett, Algyő Szeged Cegléd /ha van ott kocsirendezés, ha nincs akkor Fradi/ Szolnok Szentes úton érkezett! Ha már úgyis Szolnok felől van kiszolgálva Szentes, akkor nem érdemes Szolnok környékéről kocsit szerezni erre a célra, mint ahogy a Szajolon feladott kocsival is történt? Vagy a répaszezon szinte az összes nyitott kocsit lefoglalja? II. Ma egy remot dacia látogatott Szentesre. Gépmenetben érkezett Szolnok felől, és szintén gépmenetben távozott vissza. Feladata csak az volt, hogy a szombaton érkezett CER vonat üres felét kihúzza a nagycsonkából, és helyére betolja a még maradék rakott kocsikat. Nem érné meg egy jobb állapotú classic daciat idehozni? Évközben elvégezné a fütőházi tolatásokat, az esetleges kisebb állomási tolatási munkákat, télen pedig ha nagy a hó, akkor helyettesítené a napokban selejtezésre kerülő szentesi hókekés mozdonyt? Nem lenne széthajtva, nem lenne sok munkája biztosan neki, de nem kéne feleslegesen Szolnokról vagy Szegedről egy mozdonyt csak azért oda meg visszagépmeneteztetni, hogy pár vagont megmozgasson.
Eleinte minden hengermű Bessemer-acélt gyártott. Mindegy milyen sín, Bessemer-acél volt. Az 1890-es években kezdték alkalmazni a Martin-acélt, de volt olyan gyár, amely még az 1910-es évek elején is Bessemert gyártott. Ebben a két évtizednyi átmenetben láthatsz B.A. és M.A. síneket vegyesen, síntömegtől függetlenül. Az 1910-es évek végén már csak Martin-acél volt.
el lehetne vitatkozni, hogy ez a történet hány tanyát érint konkrétan, és hogy "jár-e" ennyi embernek a kisvasút az adófizetők pénzéből, éshogy az ország többi hasonló fekvésű tanyájának akkor miért nem jár, blablabla...
sokszor lerágtuk a csontot, általában a vasútellenes skatulyában végeztem ilyenkor, így lapozzunk, aszondom :-)
OK,és akinek nincs...na és ott a tél:a földútat nem szokás takarítani,ott pedig igen csak hamar megcsúszik az ember akár még terepjáróval is (ezt tapasztalatból mondom...úgyértem,h néha menni kell mg.vontatóval menteni). Pedig a háza elött megy a vonat,de ez meg már megint más.
lőtér, az mindig lőtér volt, a térképen simán lehagyták a megállót, ami csak azért érdekes, mert a felette lévő szelvényen a közút végcéljaként lőtér mh-et írnak.
sajnos a "kelleni fog a vonat" véleménnyel nem értek egyet :-( láttam pár mostanság tanyára költözőt... a sokmillás terepjárónak nem alternatívája a kisvonat, de még a kockaladának sem.
Ismerem ezt a képet /ki van valahol téve a motorgarázsban/, de nem pont erre gondoltam. A fórum olvasói közül valaki szolgálatban is volt akkor a gépen.
Azaz igazság,h nem kattintottam képre,így nem láttam a hajtóművet az épület elött,csak maga az épület (kívül-belül) olyan volt mint Izsák,de most,h megnéztem alaposan a képet így persze...igaza van.
Nahát...kigondolta volna. Úgy látom Lőtér mh-nek is más volt akkor a neve.
Köszönöm szépen a közzétételt!
A menetrend is azt mutatja,h tényleg a tanyán lakóknak épült szinte a vasút. (az a jó,h ez most így volna,ha lenne vonat,mert sokan költöznek ki tanyára a falvakból,községekből és KELLENI fog a vonat).
Nem tudtam! Ez egy nem túl régi építésű peronnak tűnt! (80-as évek?) Mettől meddig volt használatban ez a Mh? Ezzel a peronnal szemben lehetett a felvételi épület, vagy őrház? Mikor bonthatták el ezt az épületet? http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=hagy
Az igaz, ráadásul dízelek járhatnának arra gond nélkül. Pl. lehetne a Békésről Békéscsabára is vonatot járati tehermentesítve a buszokat, sőt a kötegyáni vagy a vésztői személyek közül néhány lemehetne azon gond nélkül Békésre. Az a gond, h a bizt. ber sem képes egynél több vágányt fogadni Murony felöl, de egy váltót be lehetne építeni az új felüljáróhoz. De nem csinálnak semmit mondván majd lesz felújítás, de az is kifáradt Gyománál Szajoltól eddig lendületből ment, ahogy befejeztek egy szakaszt kezdték a másikat itt viszont kifáradt Gyomáig már egy éve kész és nem haladnak tovább.