Jogos a kérdés.... de igen be van kötve mert mikor elhoztam a kereskedőtől még működött. Úgyhogy szerintem valami zárlat lesz talán.... remélem nem komoly.
Gyárilag is dőlnek befelé szemmel láthatóan. Akkor keress fel megfelelő szakműhelyt:
- ha a gyári méretű kerekeken lévő gumik berugózáskor, vagy kanyarban hozzá érnek a belső doblemezhez-- ha nyöszörgő fémes hang, esetleg ropogás hallatszik a hátsó futó felől
Ezen tünetek jelentkezésekor vidd minél hamarabb javításra és akkor megúszhatod 60-75 között.
Van aki felújított hidat rakat bele 50-ért. Elmész, tiéd leszedik, másikat felrakják Ebben én kockázatot látok, mert lehet, hogy perselyes megoldású a kapott híd, ami lényegesen kevesebbet bír állítólag.
Banális kérdés, de be van kötve? Nálam csak lóg a motortérben a vezeték és én jelenleg ott vagyok vele, hogy fogalmam sincs hová kell csatlakoztatni. Így vettem anno, de nem foglalkoztam vele... :)
Nekünk az egyiknél ~200.000 km-nél lett cserés a híd (kombi, sokat futózva, elég nagy súlyokkal), a másik jelenleg 160.000 km-nél még hibátlan (horog nélküli, csapott hátú) kopp kopp...
Új vagyok még ebben a fórumozgatásban de szeretném a segítségeteket kérni.
2001évj Xsara II ről lenne szó. Nemrég vettem az autót meg is vagyok vele elégedve nagyon de egy problémám lenne amit nem tudom megoldani mégpedig az hogy egyszerűen nem tudok életet lehelni a ködlámpáimba. Sem első sem hátsó sem visszajelző nem működik. Biztosítékot 2őt cseréltem egy 10 és egy 20A osat. Egyik ugye a motor másik az utastérben. Kimértem a bizti táblát de a bizti helyén nincs semmi volt. Tudnátok esetleg valami tanácsot adni? Előre is köszönöm. Zoli
Nálam szerintem nem az nyikorgott. A gumi fényesre koptatta a dob belsejét és kanyarodáskor hozzáérve nyikorgó hangot adott ki. A nyikorgás nem jelentkezett csak erősebb kanyarosákor, egyesben nem nyikorgott soha.
Így van. Itthon vannak rossz és nagyon rossz minőségű útak, sajnos jó minőségű elenyésző. Tegnap voltam szlovákban. Ott is nagyságrendekkel jobb minőségűek az országutak a falvakon, városokon belül is. Csatornafedéllel nem is találkozott a kerék lakott teröleten. Ugyanez a helyzet horvátban is, a nyugatról nem is beszélve. Amint átléptem a határt jöttek a kasztnin keresztül az ütések...
A másik, hogy az országutak menti árok nincs tele bokrokkal, susnyásokkal, mint itthon. Sokkal jobban belátni az utat, biztonságosabb előzni és szebb a tájkép emiatt. Itthon meg...
A nyikorgás a hídtestből jön, mikor már a tűgörgők rágják be magukat a tengelybe. Ha a gumi a doblemezbe ér a dőlés miatt az szerintem nem nyikorgó hangot ad.
Érdekes egyébként ez a hátsóhíd dolog, mert én sem tudtam róla hiába volt meg az autó már több mint egy éve, még csak nem is sejtettem, hogy ilyen típushibája van. Aztán olvasgattam a fórumot és láttam erről sok infot, így ránéztem az enyémre és akkor tudatosult, hogy igencsak ráfér. Addig csak gyanakodtam, hogy valami gond lehet a fütőművel. Lengéscsillapítása semmi, nagyon zörejes, befelé dőltek a kerekek és az ujjam alig fért később egyáltalán nem is fért be a gumi és a váz közé. (Innen jön a nyikorgó hang, összeér a gumi a dob belső felével) És persze szépen le is ültette az egészet. Sok Xsara-t látok az utakon is futni, aminek már a segge szinte a földet érni annyira meg van ülve emiatt. Legjobbak a céges autóhirdetések szépen kiwaxolt műszerfal, tiszta motortér, gumi lemosva, hibátlan műszaki állapotnak hirdetve és lóg a segge. :))
Nálam 12 év és 160ezer km után kezdett nyikorogni. Nagy átlagban ekkor kell számítani rá, eddigre eszik meg a magyar utak. De olvastam már olyat is, hogy 240ezer km-nél még gyári volt.
Világít a légzsák lámpa: általában az ülés alatti csati kontakthibája, forrasztással orvosolható
Max fordulaton pörgő fűtőventi: tranzosztor cserével megoldható
Ezek olcsón javíthatók.
Hátsó híd: ha nagyon ül a hátulja, ha nagyon terpesztenek a hátsó kerekek és ha nyikorog, ropog a hátulja rugózáskor, akkor felújítás vár rá. ami kb 60-tól indul 100-ig (már nagyon oda van a híd) bezárólag.
Ha COM2000-es a bajuszkapcsoló (2002 évtől), akkor mindent próbálj végig rajta.