Keresés

Részletes keresés

urál Creative Commons License 2006.11.09 0 0 413

Na látod ilyesmire voltam kíváncsi:

 

Ilyen esetben az AM hajó darujával végeztük el a feladatot.

Én magam is végeztem ilyen feladatot 2003 októberében az Esztergom-Párkány-i hídlábnál, a jobb parton. Ott egy 100 kg-os szovjet romboló bombát emeltünk ki.

Az ilyen hajó alkalmas a szükséges feladatok teljeskörű ellátásra, logisztikai háttérbiztosításra a tűzszerészek felé.

 

Mindenképp szükségük van a tűzszerészeknek egy speciális hajóra, amivel adott esetben több száz kilogram súlyú tágyakat is ki tudnak emelni a folyóból. Na ezt már tudom.

 

A hosszú tirádáid nem érdekelnek a hozzánemértésemről, mivel épp ezért kérdezek! Én mint laikus arra vagyok kíváncsi, hogy mire jó a flottilla. Eddig tőled nem tudtam meg semmit, azon kívül, a tűzszerészeknek szükségük van egy speciális hajóra daruval. Hogy régóta megvan ez a fegyvernem az egy dolog, régen huszárok is voltak a seregben. Például.

 

Arra viszont nem kaptam választ, hogy mi van az aknákkal! A XXI. században ki és milyen aknákat és legfőképp mivel telepítene a Dunára! Nyilván ehhez a részéhez te nem értesz, mivel erre a kérdésemre nem tudsz válaszolni.

 

Ha valaki tud, akkor neki előre is köszönöm!

Előzmény: peye (412)
peye Creative Commons License 2006.11.08 0 0 412

"Ja igen. A régi aknák, bombák miatt nem véletlen, hogy a tűzszerészként maradtak fennt a mai napig."

Ja igen.

Idén négy tűzszerészt temettünk eddig, akik szolgálatteljesítés közben vesztették életüket.

Több eset volt, amikor AM hajóval -NEM NASZÁD, Neked viszon úgy tűnik fogalmad sincs a külömbségről- kellett a tűzszerészekkel, tűzszerész búvárokkkal együttműködve kiemelni a Dunából bombákat, tüzérségi lőszereket, gránátokat,stb.

Ilyen esetben az AM hajó darujával végeztük el a feladatot.

Én magam is végeztem ilyen feladatot 2003 októberében az Esztergom-Párkány-i hídlábnál, a jobb parton. Ott egy 100 kg-os szovjet romboló bombát emeltünk ki.

Az ilyen hajó alkalmas a szükséges feladatok teljeskörű ellátásra, logisztikai háttérbiztosításra a tűzszerészek felé.

A szakmai együttműködés kifogástalan, a feladatot mindkét fél, a saját szakmájának tökéletes ismeretében, együttműködve látja el.

Ehhez sok-sok gyakorlás kell, tökéletes gyakorlati és elméleti ismeretekkel kell rendelkezni ahhoz, hogy egymásra utalva, egymásban bízva végezze mindenki biztonságosan a maga dolgát.

Ezek az emberek a bőrüket viszik a vásárra - még az olyanokért is min Te-, pedig őket is várja otthon a család, szülők feleség, gyerekek.

Ezt civil cégek nem teszik meg.

A II.VH óta sok-sok tűzszerész és hadihajós halt hősi halált a mentesítési munkák közben.

Lényegesen több tisztelete érdemelnek!

A magyar hadihajózás jogfolytonosan működik 1848 óta, mint különálló fegyvernem, vajon mi lehet az oka?????

Azt pedig tudomásul kell venned, hogy a NATO nem véd meg senkit, ha nem fűződik hozzá stratégiai érdeke valamelyik nagyhatalomnak.

Minden országnak magának kell gondoskodnia a saját védelméről, a földrajzi és egyébb sajátosságok figyelembe vételével.

A rohamcsónak+géppuska ötleted megvalósításakor időben szólj, azt látnom kell.

A többi ehhez hasonló, csak hergelésre irányuló, feszültségkeltő piszkálódásod olyan alacsony színvonalról, és olyan felszínes ismeretekről tanuskodnak, hogy  Én magam nem kívánok olyan mélyre sűlyedni, hogy foglalkozzak vele.

Megnéztem, milyen topicokon írogatsz, bele is olvastam néhányba.

Úgy vélem itt nem (sem?) leszel hosszú életű, mert egy idő után senki sem fog foglalkozni vele mit szórakozol, dobálódzol a témával kapcsolatos még félműveltségnek sem nevezhető tudatlanságoddal.

Magam részéről a hozzászólásaidon ezentúl átlapozok, válaszolni nem fogok Neked.

 

 

 

Előzmény: urál (411)
urál Creative Commons License 2006.11.08 0 0 411

Ja igen. A régi aknák, bombák miatt nem véletlen, hogy a tűzszerészként maradtak fennt a mai napig.

Előzmény: Stylist (409)
urál Creative Commons License 2006.11.08 0 0 410

Csak egy példa, hogy mire lehet jó a Flottilla: ha befut egy info a hatóságokhoz, hogy egy csempészhajó halad felfelé a Dunán, a fedélzetén 2 mázsa kábszerrel, és morcos szerb maffiózókkal, akkor szerinted mivel van nagyobb esély a megállítására: ha a vizirendőrség apró motorcsónakjából Kovács-XIII. őrmester hadonászik feléjük a PA-63 szolgálati pisztolyával, vagy ha egy AM fedélzetéről hangzik el a felszólítás, nyomatékosítva egy 4 csövű automata gépágyúval... :-))

 

Rohamcsónak +géppuska.

 

P.s: Érdemes lett volna kimenned augusztusban az Újpesti Öbölben a Flottilla Napra. Láthattad volna azt az örömet, ami a rengeteg gyerek és a civilek arcán volt, amikor őket a fedélzetükre véve kifutottak a naszádok! Aki ott volt tudja: árnyék nélkül, legalább 35 fokban boldogan vártak a sorukra több mint egy órát, csak ezért az élményért...

 

Ez múzeumi feladat. Hozzák rendbe a Lajta monitort a HTM muzeológusai és akkor még nagyobb lesz a gyerekek öröme!

Előzmény: Stylist (408)
Stylist Creative Commons License 2006.11.08 0 0 409

Még valami: a II: világháború során olyan irdatlan mennyiségű aknát és légibombát dobtak le a Duna hazai szakaszán, hogy még most, 60 év után sem lehetünk benne 100%-ig biztosak, hogy már mindet felkutatták és felrobbantották. Tehát, ha valaki istenbarma a HM-ben rád hallgatva felszámolná a Flottilla maradékát is, ( mert a felét már sikerült sajnos! ) és ezek után mégis előkerülne egy vizi akna, akkor én az illetőt küldeném be a Dunába egy szál fecske fürdőgatyában, hogy jól van öreg, akkor most hatástalanítsd te, ha egyszer "felesleges" a Flottilla...

Üdv:

 

P.s: Érdemes lett volna kimenned augusztusban az Újpesti Öbölben a Flottilla Napra. Láthattad volna azt az örömet, ami a rengeteg gyerek és a civilek arcán volt, amikor őket a fedélzetükre véve kifutottak a naszádok! Aki ott volt tudja: árnyék nélkül, legalább 35 fokban boldogan vártak a sorukra több mint egy órát, csak ezért az élményért...

Stylist Creative Commons License 2006.11.08 0 0 408

Csak egy példa, hogy mire lehet jó a Flottilla: ha befut egy info a hatóságokhoz, hogy egy csempészhajó halad felfelé a Dunán, a fedélzetén 2 mázsa kábszerrel, és morcos szerb maffiózókkal, akkor szerinted mivel van nagyobb esély a megállítására: ha a vizirendőrség apró motorcsónakjából Kovács-XIII. őrmester hadonászik feléjük a PA-63 szolgálati pisztolyával, vagy ha egy AM fedélzetéről hangzik el a felszólítás, nyomatékosítva egy 4 csövű automata gépágyúval... :-))

Mellesleg azt a koronaúsztatást se parentáld még el teljesen, hiszen legkésőbb 2010.-ben új országgyűlési választások lesznek... :-))

Üdv:  

Előzmény: urál (407)
urál Creative Commons License 2006.11.08 0 0 407

Szvsz erre külön-külön megvannak a speciális eszközök. A hadihajó légvédelme használhatatlan a szárazföldön, míg egy önjáró légvédelmi üteg nagyszerűen használható a folyóparton is (OK a légvédelmet leépítették, ám ettől függetlenül szinte semmit nem lehet oltalmazni a naszádokkal), a víztisztító berendezés kapacitása nem lehet valami hatalmas, de lényegtelen is, mivel nem csak a Duna mentén lehet víztisztításra szükség (megintcsak a szárazföldi mobilitás hiánya), az aggregátor nagy találmány és nem csak hadihajóra telepíthető, a desszant átkelésre egy rohamcsónak optimálisabb, stb.

 

Na ezért kérdezem én, hogy az aknamentesítésnek a belátható jövőben mik a reális esélyei!

Előzmény: hadihajos (406)
hadihajos Creative Commons License 2006.11.08 0 0 406

csak röviden mert a hajó eggyik feladata az AKNAMENTESITÉS ez még nem jelenti, hogy nem tud ellátmi más feladatokat, Pl. árviznél nagy szükség van az egészséges ivóvizre a hajó el van látva viztisztitó berendezéssel, van légvédeme, áramfejlesztő berendezése, tüzőltó berendezése, deszant átkelési feladatokra stb.

   ÜDV Hhj-os

Előzmény: urál (405)
urál Creative Commons License 2006.11.08 0 0 405

A koronaszállításkor rádöbbentek, hogy ez egy orbitális baromság volt, de az már akkor eső után köpönyeg, a maradékból még valamit sikerült életre kelteni.

 

Szvsz a koronát többet nem fogjuk úsztatni, ezért nincs szükségünk reprezentatív hadihajókra.

 

A lényegre, tehát, hogy ki, hogyan, mivel és milyen aknát telepítene a Dunára és miért nem kaptam választ, pedig engem ez érdekelne! Az ok, hogy ha lenne egy az Európai Únióval ellenséges nagyhatalom és háborúban állna az únióval akkor az talán akarná és ha kivívná a légifölényt a NATO-val szemben, akkor tudná is. De más jelentkező ha megszakadok se jut eszembe!

 

Talán mielőtt ilyen határozott vagy, tájékozódhatnál kicsit a témában, különös tekintettel a délszláv háborúra, valamint a helyreállítási tevékenységekben résztvevőkre.

 

Aknamentesítő és más hadihajókra ehhez sincs szükség.

Előzmény: peye (404)
peye Creative Commons License 2006.11.08 0 0 404

"Csak azért kérdem, mert ugye ha dunamenti ország zárja le a hajózás útját akkor a flotilla nem tehet az ellen semmit, annak a problémának a megoldása a hadsereg dolga."

flotilla helyesen írva: flottilla

A tőled idézett mondat, /lsd. fent/, értelmetlen, értelmezhetetlen.

Bizony tehet ellene, mert pontosan EZ /volt/ AZ ALAPRENDELTETÉSE, ERRE LETT KITALÁLVA!

A MH HFF /Honvéd Folyami Flottilla/, dandár szervezésben a Magyar Honvédség része volt, 2001-ben, aminkor felszámolták, az alakulatot jogelődjeivel együtt 153 éves volt.

A koronaszállításkor rádöbbentek, hogy ez egy orbitális baromság volt, de az már akkor eső után köpönyeg, a maradékból még valamit sikerült életre kelteni.

Mostani állapotában, miután a tűzszerészekkel egy alakulattá alakították,               MH 1. HTHE, /1. Honvéd Tűzszerész és Hadihajós Ezred/ néven működik.

Tehát, a hadihajózás értelem szerűen a hadsereg része, és az elmúlt 61 évben az is volt.

"...Az is nyilvánvaló, hogy a Dunára aknát csak valami nagy háború esetén, egy távolabbi nagyhatalom akarna telepíteni,..."

Ez csak számodra egyértelmű, nyilvánvaló, és biztosíthatlak ezzel a véleményeddel még a tájékozatlanok között is egyedül vagy.

 

A hajózást akadályozó dunába lógó hidakat meg nem lehet aknamentesítő felszereléssel felszámolni.

Talán mielőtt ilyen határozott vagy, tájékozódhatnál kicsit a témában, különös tekintettel a délszláv háborúra, valamint a helyreállítási tevékenységekben résztvevőkre.

Namost azt hiszem ezzel a flotilla története le is zárult szükségtelenné válás okán.

Jelenlegi formájában a Magyar Hadihajózás/1.HTHE/ a HFF jogutódja, tehát a története nem zárult le, a szükségtelenné válás pedig agyrém, mert ahhoz hogy más irányba fejlessz mint eddig, nem az az alső, hogy az eredeti céget felszámolod, és újat csinálsz , mert azonnal meg kell küzdened két alapvetően fontos feltétellel: FELSZÁMOLÁS UTÁN MÁR NINCS KIVEL, ÉS NINCS MIVEL ÚJRA KEZDENI!

Ha a szakemberek szétszóródnak, évekig tart az új állomány képzése, az alaptechnika nincs meg, az újak 100 milliárdos nagyságrendű költségeket igényelnek.

Pontosabban egy speciális vizi feladatokat ellátni is képes kommandóvá és tűzszerészosztaggá alakult át. És ez akkor is így lenne, ha dúsgazdag ország lennénk.

Gratulálok, Ön nyert! Helyes a meglátás!

Kicsit több újságot kell olvasni, és rádöbbensz, hogy évek óta ebbe az irányba fejlődik.

A Magyar Honvédség honlapján is tudsz némi információhoz jutni.

Üdv: Peye

 

Előzmény: urál (403)
urál Creative Commons License 2006.11.08 0 0 403

Nem vagyok képben, hogy mostanában hogy megy a folyami hajózásnak, de ahol ilyen brtonnák kereskedelme zajlik, plusz a turizmus, ott illik egy aknamentesítő flottát fenntartani.

(Pláne, ha grippenekre százmilliárdokat költünk)

 

Szvsz most, a XXI. században milyen nagy hatótávolságú harci repülőgépről telepíthető aknatípust ismerünk?

 

Csak azért kérdem, mert ugye ha dunamenti ország zárja le a hajózás útját akkor a flotilla nem tehet az ellen semmit, annak a problémának a megoldása a hadsereg dolga. Az is nyilvánvaló, hogy a Dunára aknát csak valami nagy háború esetén, egy távolabbi nagyhatalom akarna telepíteni, amely nagyhatalom rendelkezik stratégiai bombázókkal és légifölénnyel a magyar Duna szakasz fölött (ergo szétverte a NATO légierőit, ám akkor már megette a fene az egészet), hogy egy egész európát érintő közlekedési folyosót meg tudjon bénítani a csak a környékünkön található sok tucat hasonlóan nagy jelentőségű vasútvonal és autópálya szétbombázása mellett.

 

A hajózást akadályozó dunába lógó hidakat meg nem lehet aknamentesítő felszereléssel felszámolni.

 

Namost azt hiszem ezzel a flotilla története le is zárult szükségtelenné válás okán. Pontosabban egy speciális vizi feladatokat ellátni is képes kommandóvá és tűzszerészosztaggá alakult át. És ez akkor is így lenne, ha dúsgazdag ország lennénk.

Előzmény: Törölt nick (397)
peye Creative Commons License 2006.11.07 0 0 402

Semmi gond, nekem még túl eleven a dolog, és kicsit érzékeny típus vagyok.

üdv: Peye

Előzmény: hadihajos (401)
hadihajos Creative Commons License 2006.11.07 0 0 401

Igen igazad van.... talán még ennyi év után is tulzottan védem a MUNDÉR becsületét, hiába a 60.-hoz közeledve már csak a szépre emlékezem.

      Üdv  Hhj-ós

Előzmény: peye (400)
peye Creative Commons License 2006.11.06 0 0 400

tudod mit ha sértődöt vagy  előbb számolj 10-ig Szerintem a seregtől többet kaptál mint amit adtál........ez magán vélemény volt.

Biztos igazad van, te ezeket jobban tudod.

Az EUROPA-híd, mint civil rendezvény, nekünk kb. 10 napot vett el, a beígért juttatás tizedét sem kaptuk meg.

Nem tudom hány szabadnapot nem kaptunk meg /kb. 5 évre visszamenőleg/, száz fölötti átlag.

Az árvízen /2000. Tisza/ fertőzést kaptam, tüdőmből kivettek egy darabot, egy kis mellhártyával, meg egy bordakanyarral együtt, több mint 6 hónap betegállomány.

Amikor bekerültem a kórházba és VISSZARÁNGATTAK ez életbe, valamint az utána eltellt időben eggyettlen előljáró sem vett róla tudomást, azt sem kérdezték meg mi van velem. Természetesen minden orvosi papírt időben leadtam, mindenben betartottam a szolgálati utat.

Rá két évre vették észre, hogy mi történt, és küldtek FÜV-re, azt is csak azért, mert a tiszti előléptetésemhez alkalmasságira kellett menni.

Ez NEM magánvélemény volt!

A magánvéleményem, hogy "tudod mit ..." mielőtt osztod a frankót, konkrét tények ismerete nélkül, ...előbb számolj 10-ig...!"

Értem és tisztelem, hogy véded a mundér becsületét, magam is hasonlóan érzek, még ha ez nem is jön le mindíg abbol amit írok.

"Érted haragszom, nem rád..."

Üdv: Peye

 

Előzmény: hadihajos (396)
peye Creative Commons License 2006.11.06 0 0 399

Bizonyára a katonai repüléshez is kell "polgári" vizsga, ha más nem is, de a polgári repülés szabályaiból is kell hatósági vizsgát tenniük.

Mint ahogy honvédségi gépjárművet is CSAK VEZETŐI ENGEDÉLLYEL szabad  vezetni, ha kimegy a közútra.

Az pedig "polgári" hatósági vizsgához kötött.

Ennek analógiájára, a vízi közlekedésben is ez kell hogy legyen a természetes.

Márpedi a Duna nemzetközi víziút, mint ahogy a közútak, és a légtér is nemzetközi.

Ahogy a Hadihajós írta, a régieknek volt is megfelelő képesítésük.

Erre tavaly óta törvény is van, ami a honvédségi hajókra is vonatkozik.

Ez minden normális gondolkodású embernek természetes.

Az illetékeseknek mégsem az, már jó ideje.

Nem vagyok igazán sértődött, csak bosszant a dolog.

Üdv: Peye

Előzmény: Törölt nick (397)
peye Creative Commons License 2006.11.06 0 0 398

Idézni azok szoktak pontosan akiknek nincs saját véleményük ( szerintem) persze ez nem tövényszerü.

Ez a Te véleményed, de nem hiszem, hogy tudod mire írtad, talán olvass vissza.

A komoly gondolkodók szerint idézni CSAK PONTOSAN szabad.

Talán ennek is utána járhatnál.

A hajóvezetői képesítéssel kapcsolatban Én a közelmultról írtam, és amit írtam tény, nem képezi vita tárgyát.

Talán megbocsátod nekem, hogy ellentétbe Veled, nem írok neveket.

Az egyik tizennégy éve van AM-en.

A kérdést részemről lezártnk tekintem, nyilvánvaló dolgokról nem vitatkozom.

Szerződéses hajópk.-ról még nem hallottam, mindannyian hivatásosak, Én is az voltam.

A többit a nyugdíjas klubban megbeszélhetjük nyugodtan, ha egyszer eljössz.

Üdv. Peye

 

 

Előzmény: hadihajos (395)
hadihajos Creative Commons License 2006.11.06 0 0 396

sssssSzerencsére annak a pk.is volt. idéztem  és kinek nem  ha felsorolnád

     Ne tán    Rezső bá

     vagy       G GYula

     ........       R Jani

     régieket. Hóman papa

                    Sz Ármin bá 

   tudod mit ha sértődöt vagy  előbb számolj 10-ig Szerintem a seregtől többet kaptál mint amit adtál........ez magán vélemény volt.

Előzmény: peye (393)
hadihajos Creative Commons License 2006.11.06 0 0 395

Idézni azok szoktak pontosan akiknek nincs saját véleményük ( szerintem) persze ez nem tövényszerü.

                                Vezető beó-ról beszélgethetünk 1971-ben őrm ként kezdtem. azt amit elértem a szakmai tovább képzésemnek köszönhetem (LÉKAI hjszakközép) majd MHRT géptiszti tanfolyam  mellé kishajó vezetői ( ma is vannak a Balatonon hj vezetők akik meg ismernek)

     

     nekem biztositotta a tovább képzést az a bizonyos ( ez mind ahozzállás kérdése és természetesen idő fügvénye (ehez hosszútávú magán tervek szükségesek és nem 4 éves szerződé

 

 

        Tisztelettel   Hadihajós.

Előzmény: peye (394)
peye Creative Commons License 2006.11.05 0 0 394

És még valami:

Ha idézel, légyszi pontosan idézz!!!!

Én ezt írtam:

Elgondolkodtató, hogy a hadseregben, hadihajót vezetnek hajóvezetői képesítés nélkül, pedig egy ideje a törvény is előírja a képesítés megszerzését.

 

 

Előzmény: hadihajos (391)
peye Creative Commons License 2006.11.05 0 0 393

A törvény, és annak betartása, szabályok, annak betartása a hadsereg alapja.

Nem képezi vita tárgyát.

A Magyar Köztársaság törvényei nem vitatéma, betartása kötelező.

A néhai Buckó Laci bá rossz példa, neki volt képesítése.

Mért kell bajnak történni ahhoz, hogy betarts egy törvényt?

Sajnos ebbe a szemléletbe sokan belehaltak már.

mondj egy havariát amit hadihajó idézett elő.

Tudnék mondani párat!/többnyire egymás közöttit/

Pl. egy esetben egy civil hajó-Am viszonylatban, AM vétlen, ennek ellenére a a bíró a képesítéseket kérte, mintegy beszálló kérdésként.

Szerencsére annak a pk. is volt. Ha nincs képesítése, ő a hibás, mert ott sem szabadott volna lennie

Te biztos vezető beosztású voltál, mert ezt a rossz szemléletet eddig szine kizárólag olyanoktól hallottam, akik nem a saját bőrüket viszik a vásárra.

 

Előzmény: hadihajos (391)
Qti Creative Commons License 2006.11.05 0 0 392
Bizony bizony '73 vagy '74.ben?
Előzmény: hadihajos (391)
hadihajos Creative Commons License 2006.11.05 0 0 391

" Elgondolkodandó, hogy a seregben, hadihajót vezetnek hajóvezetői nélkül"

        mondj egy havariát amit hadihajó idézett elő.   Hk vezetöivel sem lehet gk vezetni. Ja igen volt mikor Buckó L bá megcélozta a déli összekötőtt.

Előzmény: peye (383)
peye Creative Commons License 2006.11.03 0 0 390
Szerined?????????))))))))))))))
Előzmény: hadihajos (389)
hadihajos Creative Commons License 2006.11.03 0 0 389
Mégis mire gondolsz?
Előzmény: janco (388)
janco Creative Commons License 2006.11.03 0 0 388
A történelem ismétli önmagát. :((
Előzmény: peye (387)
peye Creative Commons License 2006.11.02 0 0 387

2006 decemberéig én nem tudtam semmiféle hosszútávú tervezésről.

Ha van is ilyen akkor azt még az érintettek előtt is sikerült titokban tartani.

A hajók még mennek, az emberek megpróbálják felszínen tartani a dolgot, fejlesztésről nemigen tudok. A négy naszádból három parton van, felújításra várva.

A negyedik felújítva, de a Flottilla napon mozgásképtelen volt, gondolom azóta nemigen gyógyították meg.

A háttér minimális, szinte elégtelen, már ami a javítást, karbantartást illeti, szinte csak a legszükségesebb dolgokra szorítkozik.

Nos, ez van, még él valamellyest a hadihajózás, kérdés meddig, és milyen mértékben érinti őket a várható átszervezés.

Az utóbbi évtizedben az átszervezés mindíg leépítést jelentett, meglátjuk mi lesz.

üdv. peye

Előzmény: Törölt nick (386)
peye Creative Commons License 2006.11.01 0 0 384

Semmi gond, inkább köszi.

Leveset vagyok a gépnél, egy hete napi 10-11 órátban koromtalanításon dolgozom, egy 42 éves Láng-on, plusz egy kis javítás stb.

üdv. peye

Előzmény: hadihajos (382)
peye Creative Commons License 2006.11.01 0 0 383

Szia!

Már tűl vagyok rajta, a szakmában dolgozgatok, tanulok, vizsgázgatok.

Pótolom amit a cégnél nem engedtek: a szakmai továbbfejlődést, a képesítések megszerzését.

Elgondolkodtató, hogy a hadseregben, hadihajót vezetnek hajóvezetői képesítés nélkül, pedig egy ideje a törvény is előírja a képesítés megszerzését.

Még sorolhatnám, de minek....

Üdv: peye

Előzmény: Törölt nick (380)
hadihajos Creative Commons License 2006.10.31 0 0 382
Hát a G----p Gyula bocs, hogy Peye helyett válaszoltam
Előzmény: Törölt nick (381)
hadihajos Creative Commons License 2006.10.30 0 0 379
Kecelen a Haditechnika Parkban egymás mellet a Búvárderglye,  3db AN-2 és 1db AN-1-es tipus ( na meg 1 uszályhorgony)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!