Nahát, én meg abban a tévhitben éltem, amit tanultam: a hajó vezetője... "kimerült vagy bódult állapotban nem lehet."
Ezzel szemben most ezt olvasom: a hajó vezetője az lehet, aki ... "nem áll a vezetési képességre hátrányosan ható szer befolyása alatt, szervezetében nincs szeszes ital fogyasztásából származó alkohol"
Viszont az előbbi a HSZ 2003-ban kiadott változatában olvasható, míg a következő 1993-ból datálódik.
20000 Ft. lesz ha más nincs. Legyen szerencsénk holnap is :)
Amúgy rendőrökkel eddig nekem is szerencsém volt. A hivatalnál pedig bár elqrták az átírást, de mikor ezt jeleztem, mondta küdjem vissza, javítja. Mondok járok arra. Monja menjek be soron kívül kopogjak be, és már adja is az újat. Így is lett, és még elnézést is kért. Azt gondoltam külföldön vagyok :)
nyáron rómairól indultunk kb 9 órakor, kis társasággal kedvenc városunkat megnézni vízről... fél 10 kor igazoltattak a petőfi híd előtt és megkérdezték,h ittam e alkoholt, mondom nem mert még a hűtő nem hűtötte le a sok sört amivel rendszeresen fel van töltve... meg is elektromos szondáztattak de a végén kedélyesen elbeszélgettünk... udvariasan megemlítettem nekik, most már lehet,h lehült a sör megvendégelhetem e őket, a velük levő hölgynek van cola, de köszönték nem kérték visszafelé is mellettük mentem el de megismertek, nem próbálkoztak (szerencsére)
A BOAT-SHOWN emlegettek egy 150 LE körüli belmotort (diesel soros hathengeres ha igaz SOLE) ami valakinek a nyakán maradt zsír új, valami kompba vagy átkelő hajóba vette, ennek szeretnék a nyomára jutni.!
Most nem a lóvéról van szó, hanem arról,hogyha mán megvettem, használnám is. Április 2-3-4 Pilismarót.Ahova is csónakkal mennék.Felajánlotta ,hogy ha lehet a Baja-i szemle után, ha lehet hazafelé benéznek hozzánk most 25.én. Mittehettem,megköszöntem. Esküszöm,Magyar vagyok, de hajlok a külföldi eljárás után,még ha idegen zászló alatt is kell hajózni. Ezekre a bürokratákra szerintem a szózat nem vonatkozik.
"de van olyan, hogy ebéd után legurul egy pohár sör"
Akinek van szondája, próbálja ki, nem fogja kimutatni. Igaz, hogy zéro-tolarencia van, de 0,2 alatt nem minősítik. az öszibarack is elkezd erjedni a gyomrodban (jó, nem most), abból is alkohol lesz. Persze ez nem érvényes azokra, akik 2 üveg után mondják, hogy csak egy pohárral ittam.
Soha ne érdeklődj telefonon hivataltól. (ez mindegyikre igaz, az okmányirodával szívtam én így) email, fax levél, azt el tudod neki vinni és meg tudod kérdezni akkor miért szívatnak. Ö is csak a rendeleteket tudja betartani, azért én kiváncsi lennék hol írja a rendelet, hogy fénykép alapján megcsinálnak ezt azt a hivatalos papírokban. (persze tudom megcsinálják féynkép alapján de akkor csatolnod kell egy kis speciális űrlapot, valami 20.000 felírat vagy mi szokott lenni rajta :))))
Na szóval tele a tököm az NKH val. A mult héten telcsiztem nekik,hogy motorcserét akarok a hajómon. Nincs semmi gond,azonos teljesítmény,nem kell szemle,vigyem a papperokat,csináljak az adattábláról,meg a hajóról fényképet, és bejegyzik potom 11000 Magyar forintért. Ma fent voltam a hivatalba,vittem mindent, 19500 Magyar forint,és lessz szemle. Mi P.nek kért akkor fényképeket? És amíg BPesten havonta 4-5 szemle is van,vidéken évente max 2. Nálunk a jövő hónap végén lessz. Addig nem hajózhatok az új mocimmal. Nade! ha az év közepén veszem meg,és nincs csónakszállító futóm,őszig várnom kellene... Felháborító. Ideiglenest meg csak a szemlén adnak.
az elmult szezonba több kisebb hajót is elloptak, ezért volt fokozottabb ellenőrzés a kisebb hajóknál. Nagyobb hajókat nem mernek lopni mert minden nagyobb hajó tulajdonosát a tolvajok egy bizonyos szervezet tagjának tekintik, ezért nem nyulnak a hajóhoz
nekem még sohasem volt kellemetlen tapasztalatom a viziközeggel többször igazoltattak, mindig beszélgettünk., volt amikor jobb híjaán rendőrpontonnál kötöttem ki és 2 órát ott volt a hajóm , megengedték gond nélkül. Elmondták a 11-14 közötti időpont és a 16 körüli a legveszélyesebb ekkor is vannak kint főleg a viking és romai környékén és fognak rendesen alkoholos vezetőket. augusztusban a margithíd északi felén horgonyoztak le és 1 óra alatt a vikingből kiinduló hajók közül 10 jogsit szedtek el alkohol miatt.
Szar ügy. Egy-egy spori - ott nálam a parton is - panaszkodott, hogy volt időszak, amikor az az öböl, ahol én is garázdálkodok - az maga volt a pokol. Hogy szinte nem volt olyan kifutásuk, hogy ne sün-baszogatás legyen a vége.
Szerintem kicserélődött a gárda ott is - és azt hiszem, hogy az egykori "csendőr-tempójú" bajszos-örmestereket igencsak felválthatták a jól-képzett, frissen végzett, fiatal rendőrök.
Egyébként elég égős lehet nekik is odamenni egy szabályosan haladó, szemmel láthatóan jó állapotú hajónak a (mentőmellényt viselő) vezetőjéhez - és mondjuk a tartalék-izzókészletért baszogatni - netán büntetgetni a semmiért.
Ahogy én a mostaniak magatartását leszűrtem - ezek most inkább arra mennek, hogy a körletükben ne legyen esemény - és kb. ennyi. Ha nem erre mennének - hát egy ilyen kishajó mint az enyém éppenséggel finom csemege lehet egy mindenáron büntetni-akaró sün számára.
Kezdhetnék a vitorla méretével, a felszereléssel-tartozékok meglétével, a lámpám tartalék-izzójával....de ha minden rendben, akkor még mindig megcseszhetnek, hogy nem írja a nevemet a hajón. .
Igaz, nekem csak a Balcsin volt dolgom vizi-sünökkel - de nekem nincs rájuk panaszom.
Pedig töredelmesen beismerem, hogy néha nagyon is "lesen" voltam (pl. egy-egy combosabb 2-es viharjelzésben, vagy 1-esben ugyan, de 3 km-re a parttól) - szóval éppenséggel "sünösködhettek" volna velem is - de valahogy nem néztek "finomfalatnak" aznapra.
Integettek ugyan (az mondjuk lefordítva kb. azt jelenthette, hogy: "Mars ki - de azonnal!") - de odáig nem fajult a dolog, hogy közelebbről is meg akarjanak ismerni - mint például a nevemet, lakcímemet, igazolványom számát, stb.
Igaz, én sem integettem nekik vissza (mondjuk egy feltartott középső-újjal) - mert akkor lehet májusra (a szezonra) már szabadulnék is. Ha még lenne hajóm. :-)))) .