Ne is haragudj, de egy gazdaságban nagyon komoly dolognak kell történnie (pl. háború), hogy "pillanatok alatt" átforduljon csökkenésbe a GDP. Az pedig, hogy 2001-ben csökkent volna a GDP, szemenszedett hazugság.
Ellenben a tények azt mutatják, hogy ez a kormány annyira csapnivalóan rossz hatással van a gazdaságra és a pénzügyekre, hogy szinte szándékosan sem lehetne rosszabbul csinálni.
És hogy ennek mik az okai?
Legelső sorban a nagyon magas adóterhek, az igazságtalan segélyezés, és ami még nagyon fontos: a totális politikai hitelvesztés és dilettantizmus.
Hogy őszinte legyek, én meg vagyok győződve arról, hogy ha pl. a vizitdíjat a Fidesz vezette volna be, tőle elfogadta volna az ország többsége. Pusztáncsak annyi különbség miatt, hogy nem az MSZP, élén Ferenccel csinálja.
Ez boltban a legolcsóbb verzióban is 200 ft felett van...
Na mondjuk ez már más kategória, a bolt adóbefizetése kicsit más, mint a vietkong hozzáállása a közteherhez .... :))).
Viszont én a fizetnék az alkotónak. Egy-két ezrest megér a NOX, az Edda,s elsősorban az István, a király /sok meg is van ebből full legálisan/. De nem 5e, s főleg nem úgy, hogy hájas öltönyösök veszik le az amúgy nem csóró, de mégis megérdemelten gazdagodó előadókat. Ki kell találni valamit, alkotni, bakelitre vinni /na jó, cd-re :))/, turnézni, stb. Érjék be a héják kevesebb lóvéval, s ne akarják lassan már a natúr falusi bégetésre is rárakni a műsorszórási díjat. Anyjukat, s remélem hogy olvassák is....
Majd még a net előfizetésekre is kivetnek valamekkora jogdíjat - a kulturális járulék mintájára - elvégre mindenféléket töltögetnek a népek, és nem biztos, hogy kiírják lemezre... apropó winchesteren miért nincs artisjus matrica?
Májdír KArtácsam, hogy személy szerint ki millen okból ment népszavazni, azt télleg nemt'om, de azt biztosra veszem, ebben a zországban bármit leszavaznak, ha 2 forintánl többről van szó... Azt viszont ne feledd el, hogy egy svájci, német, vagy skandináv rencer csak ottan műxik, mer' a mi mentalitásunkkkal eccerűen nem egyeztethető össze...
Ami tölgyessyéket illeti: nem mondanám, hogy elrontották vóna, akkor - a rencerváltás hajnalán - még komolyan vehető félelem vótt bennük, hátha valami komenyista restaurácijó veszi kezdetét, és ezt próbálták jogi úton kilőni... Ezér' ollanok a zalaptörvényeink - Alkotmány, egyesülési-, gyülekezési jog, a véleménynyilvánítás szabaccsága, a konstruktív bizalmatlansági indítvány - amillenek... Ezeket persze azóta meghalatta a zidő, csak senkinek nem vótt bátorsága újrakodifikálni...
A Gyuláék a 72%-uk birtokában gyakorlatilag bármit megtehettek vóna, de valami rosszul értelmezett lovagiasságból nem piszkáttak bele... Ibolykának vótt egy elképzelése, hogy 2000-re légyen új alkotmány, de nem vótt meg hozzá a 2/3-uk, és a cuclibek semmillen szentistvános, múltbarévedős alkotmányt nem fogattak vóna el, ú'hogy maratt egy szánalmas Szt. István emlékéra hozott 2000. évi. I. törvény... meg koronaúsztatós varieté...
Megyó, meg Fletó ollan vékony jégen egerésznek, hogy illesmik rendezése szóba sem kerűhetett - mostanság meg főleg nem -, sz'al egy darabig várat még magára a zillesmi. De - így magunkközt szólva -, jobb is így, mer' amillen süket faszok ezek a jogalkotáshoz, még a végén a kenyai strucctojás-kereskedelmi egyezményt hirdetnék ki egy új Alkotmány helyett...
Látod, ezért javasoltam, hogy kezdetnek a munkáltatói járulékot egyéni számlán vezessék a társadalombiztosítónál. A költségvetésben ezt nem lehet megoldani. Annakidején, családi adózás volt Svájcban. Sőt, 70 évet ha betöltötte a nyugdíjas, megduplázták a nyugdíját. (nemtom, most is így van?)
Különben azzal a hivatkozással csak arra akartam utalni, hogy az "üzleti betegbiztosításnak" díja van, méghozzá minnél idősebb az ember, annál "borsosabb". Ezért is javasoltam, hogy a TB.-t vegyék ki a költségvetésből és biztosítási alapon működtessék társadalombiztosítóként és akkor már a "whole life" teljeséletre szóló kockázati biztosítás meghatározott idejű díjfizetéssel ( a nyugdíjkorhatárig fizeti, onnantól a díjtartalék fedezi a biztosítási védelmet, amit 30 - 40 évi járulék fizetésből a "díjtartalék" fedez), a biztosítás matematika számítását alkalmazhatnák.
Igen, minimum 25- 30 év kell ahhoz, hogy egy "svájci modell" érvényesülhessen itthon is.
Ehhez viszont a gazdaságunkat versenyhelyzetbe kell-ene hozni.
"...Ez a természetes az üzleti alapon működő betegbiztosítások esetében. (Svájcban az átlag nyugdíj 664 620 Ft.! ) Abból a pénzből, a nyugdíjasok megtudják fizetni az emelt alapbiztosítás díját."
Azt szerintem érdemes tudni, hogy érdekes módon a szolidaritási alapon működő _állami_ nyugdíj Svájcban elég alacsony. Az abszolút maximális állami nyugdíj egy házaspárra együtt sincs ennyi - mindössze kb 3300 frank havonta (ez soknak tűnik forintban (500e), de ennek legalább fele kapásból hopp, a lakásbérlés). És hangsúlyozom, ez az abszolút maximum.
Ami miatt az átlag magas, az az öngondoskodás, részben államilag szabályozva, de magánnyugdíj-számlán. Annak ellenére, hogy sokáig csak a fenti állami nyugdíj volt kötelező (most már saját számlán is kötelező gyűjtögetni).
Szóval a magas nyugdíjat nem a gólya hozza, hanem az jövőre előre gondolás, és az, hogy az állam csak szép lassan és keveset szól bele, inkább csak szabályoz, nem pedig télapót játszik.
Szerintem ezt a népszavazást kicsit félreértelmezed. Az igenek között nagyon sokféle ok volt, és ennek csak egy része a kádári nosztalgia, ahogy ezt mostanában mondani szokás. Volt közötte protestszavazat, meg olyan is, hogy ez _így_ hülyeség, és olyan is, hogy ez kevés, és akár szimpla bizalmatlanság is, hogy egyre inkább látszott, hogy úgyis megállnak itt, pusztán ennyit csinálni meg inkább rossz, mint jó. Szerintem a helyes megoldás a megerősító népszavazás lett volna (mint itt Svájcban), mert ez a népszavazás így egy pozitív állítás köntösébe bújtatott (előzetes) törvény-leszavazás volt, és persze így szinte értelmezhetetlen, hogy mit is jelent. De ezt még Tölgyessiék elrontották annak idején, szerintem a magyar Alkotmány népszavazási módszere nem túl jó, arra, amire lehetőség van, nemigen van szükség, amire szükség lenne, viszont nincs lehetőség.
Gyorsan egyébként biztos nem lehetne bevezetni ezt a svájci módszert, de lassan lehetne.
"A reformtervek viszont szinte kizárólag pénzügyi szemléletűek, így az alapproblémákat esélyük sincs kezelni, pl. egészségmegőrzési, betegség vagy balesetmegelőzésre nem elegendő figyelmet fordítanak,"
Nem gondolom, hogy teljesen haszontalan lenne a pénzügyi megközelítés, ha jók az ösztönzők a rendszerben. Az egészségmegőrzés persze részben hogyismondjam társadalomlélektani kérdés is, ami meg igen nagy részben politikai. Jövőkép nélkül tesznek az emberek az egészségre, és dohányoznak tovább. Márpedig a politika által évente mesterségesen változó "állati jó nekünk" - "megint nagy szarban vagyunk" ciklusok ennek odatesznek. Én azt gondolom, a biztonságra törekvés nem közegészségügyi, szakmai kérdés, lehet, hogy annyira nagyon nem érdemes azzal kezdeni. Az anyagi oldalát rendberakni, már az jó lenne.
Tényleg röhelyes az, hogy a boltban még ma is kapható olyan DVD korong aminek az ára 600 ft körül mozog...Addig pl a kőbányai piacon egy minőségi Verbatim korongot legutoljára 60 Ft-ért /db vettem 10 -es bulk-ban!
Ez boltban a legolcsóbb verzióban is 200 ft felett van...
Sajnálom, hogy ennyire szelektíven olvasol. Évekkel ezelőtt azt szorgalmaztuk, hogy csökkentség a vállakozások és az élőmunka terheit. Ez után született meg ugye a "reform bizottság" által összeállított ötéves adócsökkentő törvény, amit megszavaztak (üdvözöltük akkor ) A "nagy klasszikus" beismerő vallomása után, azonnal hatályon kívül helyezték azt és jöttek a megszorítások, újabb sarcokat róttek a vállakozásokra és az emberekre. Ha és amennyiben ezt is figyelembe vesszük, gyakorlatilag semmit nem faragtak le a költségvetési hiányból, amit az ÁSZ. jelentésben is visszaköszönt ( abból az 1500 mrd Huf-ból, minimum 1000 mrd Huf, a szokásos mutyizásra ment el, nem a gazdaság versenyképességének a javítására )
A segélyek lefaragására már ebben a topicban is számtalan javaslatot tettünk. (még a nyolcvanas évek közepére is hivatkoztam : " a döntésthozók rendelkezésére álltak a megfelelő információk, milyen negatív hatásai vannak, ha a leszakadó réteget nem tudjuk visszavezetni a munka világába. A közbiztonság romlása egyértelműen mérhetővé válik. A közmunkáknak a turizmus élénkítésén kívül ez is egyik pozitív hozadéka lehet )
Tudod, a reformot nem azzal kell kezdeni, hogy nekiesünk mint "bolondborjú az anyjának " és azt is szétverjük, ami eddig működött. az elmúlt két év erről szólt, amit reformként akartak eladni, a lehető legrosszabb "marketinggel". 2008. 03. 09.-e ennek az eredménye. Érdemes lenne ezen is elgondolkozni.
De itt van egy másik dolog. Ez az internetszolgáltatás megadóztatása dolog.
Ez engem is meglepett egy kicsit. A kultúra támogatása a letöltésekből, asszem erről szól a buli.
Már hápogtam azon is, hogy a memóriákra is rányomták a jogvédelmi akármit, az adathordozókra is + amit nem tudok. Valamennyire megértem, de nem tudok elszakadni a gondolattól, hogy valójában ez a szervezet fenntartására folyik el, nem pedig az alkotó kap valami bagót ....
Magam szívesen vásárolnék CD-t, ha tudnám hogy csak az előadó kapja. Szoftvert is vettem már párat legálisan nem kevés összegért, mégis hányok attól, hogy a BSA is kap ebből.
Az ilyen adók bevezetése nagyjából azt eredményezi, amit a nyers DVD eladásoknál is látni lehetett: Szlovákiából vesszük. Majd onnan jön a net is....
Ezen az alapon minden termékben van valami dizájn... még egy fonott kalácsban is... Én már azt várom, hogy az írószerekre - ceruzákra, tollakra - is vessenek ki reprográfiai díjat, mint a fénymásolókra, mer' azokkal is lehet szerzői jogvédett tartalmakat másolni...
Néha úgy érzem, hogy olyanok a vezetőink mintha valami filozófusok lennének.. na nem az okosság miatt, hanem azért mert ugyanúgy mindent mindennel meg tudnak magyarázni, mint az említett filoszok...
Valami olyasmit kevertek bele, hogy a bútor egy részben szellemi termék amelyiknek van design-ja így nyugodtan vonatkozhat rá a szlengben mára mint giccsadóként szereplő új sarc...
Bazzz giccsadó--- bútorok...
Ennyi erővel akár a marskutatásra is bevezethetnék a giccsadót... abban is van annyi művészi dolog:)
"ezzel szemben áll kb 1 millió ember állami fizetésen"
Már több topicban nekimentem hasonló adatoknak, Advo is egyharmadnyi állami alkalmazottat emleget az össz munkavállalóból. Íme a valóság (forrás KSH, 2007): Állami alkalamzottak összlétszáma: ~750e fő Ebből közalkalmazott: ~500 eFő (~250e fő pedagóg, ~170e fő eü alk. ~40e fő közigazgatás a többi 40e fő nincs kategorizálva) A köztisztviselők létszáma kb. 104 e Fő A többi 150e Fő szerintem főként szolgálati jogviszonyú (rendőr, katona, finánc stb?) A közalkalmazottak létszáma az 1999 es ~580e főről csökkent le (ebből a fityesz kormány 30e fős csökkentést produkált). A köztisztviselők a '99-es kb 110e főről csökkentek le, de közben 2004-ben (!) volt egy 120e fős kiugró csúcs. Az összes állami alkalmazotti létszáma a '99-es 820e főről csökkent le 750 ezerre, tehát főként a közalkalmazottak száma csökkent.
Egy kis adalék: az állami alkalmazottak után befizetésre kerülnek az adók-járulékok, igaz a xar fizetések miatt az összeg nem túl nagy. Ráadásul a közhiedelemmel szemben a állami alkalmazottak túlnyomó többsége letesz az asztalra: pedagógus, eü dolgozó, rendőr és meg a hivatali ügyintéző is bizony fontos szolgáltatást nyújt. Ha valaki nem hiszi, rúgja csak ki az utcára a közdolgozók felét (gyakori javaslat itt a forumokon), majd meglátjuk milyen frankó lesz tőle minden!
T'om, ölég vastagon áll a szar, ezér is jeleztem, hogy nem bagatellizlni akarok...
Ezzel a zinternetadóztatással meg nemt'om mit kezgyek vele... Piti összeg, de attól tartok, hogy idővel elkezdik majd emelgetni... de, hogy bútor mit keres a kulturális járulék körében, azt végképp nem értöm...
Ezt a magas szja-t a multik bejelentett középvezetői, plusz az állami alkalmazotak hozzák össze. Az állami alkalmazottak persze cseberből vödörbe, igazából nem közterhet fietnek, hanem ennyivel alacsonyabb a bérük. Ez pl bele is illik a nemzetközi trendbe, általában a biztosabb közalkalmazotti fizetés az alacsonyabb.
A másik csoport akik be vannak jelentve, azok a multik kék galléros melósai, akik túl keveset keresnek ahoz hogy érdemes legyen őket kiszervezni alvállakozónak, a multinak meg akkora érvágást a dolog amúgy sem jelent, mert az ő bérük még nem esik bele a nagyon magas kulcsokba. Persze gondolom itt is zajlik egy mozgás, kiszervezik a melósokat olyan alvállalkozókhoz, akik felveszik őket alkalmzottnak, minimálbérre, és az alvállalkozó tol hozzá némi kiegészítést.
De az is igaz, hogy rettenetesen nagy visszaesés van az építőiparban:( A "rettenetes" jelző egyáltalán nem túlzás... Tudod nekem ebben az iparágban van a cégem, és nagyon keményem érzem ezt a recessziót:( Nagyon a lét-nemlét határán egyensúlyozok... és érzékeny vagyok az ilyen cikkekre.
De itt van egy másik dolog. Ez az internetszolgáltatás megadóztatása dolog.
Nagyon sokat beszélgettünk itt már az utóbbi hónapokban arról, hogy nagyon nem kellene még egy adóemelés... nesztek itt van egy még... nem nagy dolog, de megint egy sarc...
Mondjuk az még az érdekes ebben az új adóban, hogy az import bútorokra is ki akarják vetni!!! Ez speciel nekem jó (lenne) ha nem lenne röhejes a mértéke... De az mindenképpen megér egy misét, hogy mit is szól majd ehhez a kicsit burkolt vámhoz majd az EU...
Vannak tisztességes adófizetők, kb 1 millióan, akik befizetik kb a TB felét és az SZJA 8o%át illetve a vállalati adók minimum 2o%át (de inkább többet), tehát alsó hangon 4ooo mrdot ezzel szemben áll kb 1 millió ember állami fizetésen, az és 2 millió csaló összesen a TB felével, az EVA+TÁNYA 8o%ával, az SZJA 2o%kával, tehát kb3ooo mrddal.
Ezt a csalózást sürgősen hagyd abba, ha megkérhetlek.
Az általad tisztességesnek titulált adófizetők is a népen élősködnek, abból keresik a nagy zsetont, amit a pógárokra rálőcsölnek, lásd MOL vagy a hihetetlen szemét bankos társaság. Magam is szívesen fizetnék százezreket a dolgozóimnak havonta, csak engem nem konszolidáltak milliárdokért a rendszerváltás után. Én csak szimplán dolgoztam, miközben a bankok termelték mínuszban a milliárdokat. S most ők a "tisztességesek".
Igen sok olyan szakma van, ahol az öltönyösök 3 perc alatt kinullázódnának, beteget jelentenének, s két nap múlva felmondanának. Nem lehet azonos mércével mérni. Tudod a szar melót is el kell végezni. Jellemzően az a gyengébb fizetésű.
Azonkívül ha olyan nagy buli "csalónak" lenni, akkor talán próbáld meg, s kaszálj milliókat, kívánom hogy sikerüljön.
Az állami fizetést pedig nem kellene idehozni, köze sincs az adótermeléshez.
Látom el sem bírod képzelni, hogy van aki tényleg ennyiért dolgozik. A minimálért. Hogy bukni is lehet egy vállakozásban. Veszíteni télen, ha gyönge a forgalom, vagy lefagyott a barack, vagy bedöglött a teherszállító.
Háááát... nem akarom elbagatellizálni, de önmagában semmit nem mond ez az adat, ugyanis több mint 1 millió vállalkozást jelgyzett be szorgos népünk, és ezek kétharmada inkább valami alibicég... Jellemzően a könyvelésre és egyéb adminisztratív nüancokra is tesznek nagy ívben, az APEH mekkínájja őket valami bírsággal, és ha az több, mint amibe egy új cég alapítása kerül, inkább haggyák a francba bedőnni...
A másik közkedvelt móccer, hogy egy-egy üzletre is alapítanak egy céget, oszt' szarnak kifizetni bármit is... Nehéz ebből kihámozni, hogy miért is lett fizetésképtelen egy-egy cég...
2008.02.07. Előzetes adatok alapján, 2007-ben az ipari termelés volumene 8,1%-kal volt magasabb, mint 2006-ban. 2007 decemberében az ipari termelés az előző év azonos időszakához viszonyítva 5,3%-kal nőtt, a munkanaphatástól megtisztított index megegyezik a kiigazítatlan index-szel. Az előző hónaphoz képest a szezonálisan és munkanap-tényezővel is kiigazított ipari termelési index decemberben 1,1%-kal emelkedett.
Egyébként meg hülyeség is multi vs KKVre osztani a dolgot. Vannak tisztességes adófizetők, kb 1 millióan, akik befizetik kb a TB felét és az SZJA 8o%át illetve a vállalati adók minimum 2o%át (de inkább többet), tehát alsó hangon 4ooo mrdot ezzel szemben áll kb 1 millió ember állami fizetésen, az és 2 millió csaló összesen a TB felével, az EVA+TÁNYA 8o%ával, az SZJA 2o%kával, tehát kb3ooo mrddal.
És nem kell csökkenteni az igazságtalanul magas adókulcsokat és növelni a csalók kulcsait. Nem a faszt nem.
de a tényleges összes befizetések tekintetében a multik kb: 20%-ot, a KKV-k 80%-ot képviselnek milyen befizetések? Az SZJA 8o%át az adófizetők 2o%a fizeti, ők biztos nem KKVk alkalmazottai, mert azok minimálbéren és EVAban szedik ki a pénzt. Nyilván hasonlóan aránytalanul többet fizetnek (a magasabb bevalott jövedelmek miatt)van a TB befizetésekben is, bár ott kissé egyenletesebb a terhelés az egykulcsosság miatt, de ahhoz képest, hogy ez egy biztositási jogviszony elméletileg. A TÁNYA és az EVA összesen 6oo mrd (ezen belül vajon mennyi a multik+ nagyvállaltok vefizetése?), az SZJAhoz (1.2oo mrd) és a TB (3ooo mrd)hez képest elenyésző tétel, hasonlóképpen elenyésző az iparfejlesztési, stb támogatás. A kormány összesen 124 mrdot költ normativ támogatásra. Az uniós pénzek nagyrészét pedig KKVk kapják, legalábbis az infrastruktúrális beruházások hozzájuk csorognak le alsó szinten .
Nem tudom milyen arányokat számolsz, de én egységnyi hozzáadott értékre jutó adóterhelést beszélek, ahol bizony a lakosság bőven feji azt a néhány hülyét, aki tisztességesen adózva küzd a nemzetközi versenyben.
Megint beszóltál... de hát megelőlegeztem neked... és hoztad is a formád...
Nem érted? Nekem nem azzal van a bajom, hogy kinek van igaza.. hanem azzal, hogy utálom ha valaki ilyen paraszt módon viselkedik. Megkértelek szépen, hogy ne tedd. De hát...
Ha a való életben így viselkednél, akkor nagyon sok kispofon gazdája lehetnél.. nyílván olyankor lapítasz...
De elég volt az off-ból... Szóljál be egy nagyot még nekem a végére, aztán had nyugodjanak a kedélyek...
Ez teljesen analóg azzal, amikor a komoly elemzők sorolják hogy 2006hoz képest mekkora hiánycsökkenés volt 2007ben. Nade könyörgöm, az nem tűnik föl senkinek, hogy a 2002-2005 periódus úgyszólván átlagos hiányszintjére sikerült a megszorítások révén "visszaszorítani a hiányt"? Mert ez a mostani 5% körüli érték annak felel meg... az meg hogy 2006ban leírták a korábbi évek halogatott veszteségeit nem kéne hogy százalékos értékelések alapja legyen.