segíteni nem nagyon tudok, de engem is érdekelne a dolog, mert sok helyen le van pattanva a festék az első lökösről, aztán meg lejavítottam javítófestékkel. Tiszta ragya az egész, én is le akarom fényeztetni.
Nem tudom, le kell-e szerelni hozzá az autóról, vagy úgy is meg tudják csinálni.
Ha megtudtál valamit, írj.
Ja, tudok egy műanyagost, Csillaghegyen van. Érdekel?
Ja, meg tudok egy helyet, ahol színmintát vesznek a kocsiról, és kevernek hozzá festéket (dobozba, spray-be, javítóstiftbe), Újpesten.
Tudok egy hőkamrás fényezőt is, az meg a XVI. kerületben van.
Akkor most mégis tudok segíteni?
Ha gyengén világít a tompított, akkor annak okát sűrgősen meg kell vizsgál(tat)nod. Meg kell mérni, hogy mennyi a feszültségeseés az akksi és a lámpa között. Ha túl nagy, akkor az azt jelenti, hogy valamelyik kontaktusnak megnovekedett az átmeneti ellenállása. Ennek legvalószínűbb helye a kormány bajuszkapcsoló, aminek cseréje drága mulatság. Az erősebb izzó csak ront a helyzeten, mivel kétszer akkora áram négyszer annyira melegíti, és pillanatok alatt elolvad az egész. Most még nem késő tenni valamit, mert még jó. A megoldás: "Le kell relézni a tompítottat"
Hát mit mondjak! Ezt az utolsó pár oldalt végigolvasva, ...... :-( . Úgy látszik most a Bravok nincsenek formában! Sok a hiba!
De remélem jönnek majd dícséret oldalak is!
Nektek is gyengén világít a tompított?
A miénkkel este alig látni. A 40ezres szervízen tettek bele új égőket (nem tudom, hogy erősebbet-e), de elég zsenge. A Fiestáé nagyságrendekkel veri.
Ja, meg gyakran reccsen a 2. fokozat. Asszem' ezzel már korábban kilódtatok, a szervízben azt mondták, hogy inkább hagyjuk, nagyon sokaknak van vele probléma, nem szívesen nyúlnak hozzá.
Nálam eddig 30 ezret mentek, és nem érzem, hogy rosszak lennének (bár az ilyesmit megszokja az ember, és csak akkor tűnik fel, ha megjavítják).
Keresztbordás kanyarokban nagyon feltünő a rossz csillapító, egyszerűen elpattog az autó, állandóan korrigálni kell.
A LIP egy közepes márka, de elég olcsó. Annakidején ajánlották még a Monroe-t, de arról sok rosszat hallottam. Volt még valami Gabriel, de az egyik szidta, a másik dicsérte, így nem tudtam dönteni. A nagy, sportos márkák iszonyatosan drágák, és szerintem nem utcai autókba valók, bár itt is sokaknak van olyanja.
Az enyém 11-12 ezer volt darabja, de az első sokkal drágább (szvsz 20 fölött). A Bárdi autó forgalmazza, ők két év garanciát vállalnak rá. Most mindenhol hírdetik, hogy ajándékba adják a porvédőt hozzá (csak az elsőhöz, a hátsóhoz nem kell)
A gázosnak progressziv a csillapítása, azaz a kis úthibáknál lágyan rugózik, a nagyobb mozgásokra erősebb csillapítással reagál. Persze hol vannak nálunk kis úthibák?
Köszönöm a hasznos infókat. Már azt hittem hogy én használom ilyen kíméletlenül a gépet. Viszont most anyagi lehetőségek híján kénytelen leszek még úgy 3-4 ezer kilómétert ezzel menni, és aztán akkor csere. Gpeti, köszönöm a felajánlást, én inkább az új híve vagyok, de még egyszer nagyon köszönöm. Egyébként amiket említettél (LIP) azok legalább jobb minőségűek mint a gyári, tehát nem 35-40 ezer km-t tudnak futni? Ja és mennyibe kerül, és ki forgalmazza??
Üdv Mindenkinek!
Tegnap, 32000 km után beteg lett a kocsi('99, Brava 1,6). Elkezdett rángatni, le akart fulladni, és ezt csinálja azóta is. A szokásos dolog, ami már másoknál előjött. Reggel vittem szervízbe.Rákapcsolták a számítógépre és azzal szórakoztak 2 órán keresztül, végül már szét akarták szedni az autót darabokra, de jött egy öreg szaki, aki a computert kipróbáltatta a srácokkal egy másik autón. Lássatok csodát: a számítógép sz@r, várjak egy hetet a szereléssel, de ne használjam az autót.A rangidős mester közben meghallotta a Brava hangján, hogy van vmi a feszítőgörgőkkel (szombaton két fiatal srác átvizsgálta, mindent rendben találtak). Azt mondta, hogy kijavítja és közben azért megnézi mi lehet a gond...
Mindez márkaszervizben.
Nekem most a 20 ezres szervíznél mindkét elsőt garanciában kicserélték, azt mondták, folyik belőlük az olaj. Amennyire kopogtak a legkisebb úthibán is, nem is csodáltam a dolgot.
Kissé meg voltam lepve azonban, mert azért 20 ezer km után nem vártam volna ilyesmit... S nem mondhatnám, hogy túlgerjedt bizalommal tekintenék a következő 20 ezer elé...:-((
Én sem foglalkoztam vele, és pár ezer km alatt kockásra faragta a hátsó gumikat. Idén azok kerültek előre, ne tudjátok meg, mennyire zúgott eleinte. Azóta sokat javult a helyzet, kezd kör alakúra kopni, de azt mondják, soha nem lesz már az igazi.
Én tudom ajánlani a gázos LIP gátlókat, azt vettem bele (nekem csak hátul volt rossz), nem drága, és sokkal komfortosabb lett a futómű. Persze, ha álruhás autóversenyző, akkor Koni és társai jöhetnek szóba (kb 3x annyiért).
Másik lehetőség a felújítás. Olcsó, és egy darabig az is jó. Tudom ajánlani a Kárászy céget. Jól és gyorsan dolgoznak.
Sőt, van egy pár hátsó gátlóm, azt szívesen odaadom, hogy azt újíttasd fel, és akkor csak hipp-hopp kicserélik, nem kell egész napra otthagyni az autót.
Csak egy kérdés!! Szerintetek az lehetséges, hogy 40000 km után már a 4 lengéscsillapítóból 3 kicsit szivárog. Most voltam 40000-es szervízen és bizony meglepődve láttam, hogy igen. Vagy ne lepődjek meg, mert a szerelő azt mondta, hogy a Bravok jó ha 40 ezret kibírnak ,de cseréltek már 18000-nél is. Egyáltalán most meddig közlekedjek így?????
Sziasztok!
Élek még,én is.Igaz a hétvégéim elég zsufoltak a nyár miatt.
Hec.
Matrica!!!!
Amugy nincs miröl irjak ezért nem vagyok aktiv részvevöje a topiknak.
Sziasztok Stancy.
Ha valakit esetleg érdekelne, van eladó Bravo!!!!!
:-)
Ha valakinek kellene mégegy. :-)
persze nem az ENYÉM!!!!! Ismerősé.
Bravo 1.6 SX 1997-es, 40.000km, fekete szinü, klimás.... 1.7M irányáron
RIII. GRA4! Köszi az infókat!
Gpeti! A kuplungom nekem is egy kicsit talán keményebb, de nem feltünő.
Egyébként megkérdeztem a hegyaljánál, a kuplungszett árát, és kiderült, hogy az 1.8-hoz nincsen csak gyári, (meg a HGT hez is) TALÁN! Még Valeo-ban van, de ez nem bizt.
Ára: 70.000Ft
Valeo:35.000-40.000Ft
Nem olcsó.
Rityifi!
Igen, a keménységét lehet állítani. Az elsőkét viszonylag egyszerűen. Le kell pattintani a tornyon levő műanyag kupakot és a gátló szárát kell tekerni egy kulccsal, amit adtak hozzá. A hátsó macerásabb, azt ki kell szerelni, és összenyomott állapotban kell tekerni. Hát, mit ne mondjak, ég és föld a különbség a gyárihoz képest. A rugókat is kicsréltem, a Fiat kereskedésekben levő gyári katalógusból rendeltem. Amikor megjött, akkor derült ki, hogy Eibach rugókról van szó. Elöl-hátul leülteti az autót. A komplett mutatvány 150e Ft volt, e ez '97-ben!! A szett még most is hibátlan, a második autó áll rajtuk.
Most, hogy nem adom el, megcsináltatom rajta a kipuffancsot. Szerintetek érdemes rozsdamentest rakatni rá? Mennyibe kerül? Mármint hányszor annyiba?
Mit érdemes venni? Bosal, Remus gyárt olyant is, aminek a hangereje gyári szintű? Sportolók kíméljenek!
Amikor visszaültem az autómba, meg kellett néznem, mi szorult a kuplungpedál alá, olyan nehéz volt benyomni. Lehet, hogy azt is ki kell cseréltetnem? Rityifi, a tiéd milyen kemény (mármint a pedálod :-))) a mezei autókhoz képest? Az enyém sokkal.
Szombatom fékbetét csere és tárcsa szabályozás volt a reggeli műsor, jól esett egy kicsit bütykölni. Mondjuk utána az első száz km egy rémálom volt (alig fogott), de most már minden OK.
Már megint a béka segge alatt van a topicunk, kicsit felhozom. Még mindig nyaraltok?
Van egy örömhírem: nem adom el az autómat. (Micsoda megkönnyebbülés, már egy hete lelkiismeret furdalásom volt emiatt). Nagy csalódás volt az a Mitsu, amit kipróbáltam. Az erősebb (10%) és nyomatékosabb motor a könyebb kasztnit érzésem szerint nem vitte jobban, mint az enyém. Negyedikben-ötödikben szinte semmi sem történik, ha lenyomom a gázpedált, míg az enyém érezhetően megugrik, nem túl szoros előzéseket ötödikben szoktam csinálni. Ennek oka a hosszú áttételezésű váltó (mármint a Mitsuban).
Most nem akarom tovább szidni, mert alapjában véve jó kis (ill. nagy) autó, de nem tetszett. Nem nyújtott annyival többet, mint amennyibe került volna. A belső desig-ról meg ne is beszéljünk (ki akar egy malomkereket tekergetni kormány helyett?) Talán a tudatalattim soha nem akar megválni a Fiat-tól, és ezért finnyázok? Inkább megtartom az autómat még egy darabig, és gyűjtük egy Alfára.
RIII. GRA4! Szóval neked állítható KONI lengéscsillapítóid vannak? Mi pénz ez?
mesélj róla! Hogy müködik? mit tudsz állítani? (gondolom a keménységet) :-)
Rugót is cseréltél? megül az autó tőle?
(nincs több kérdésem) :-)
Jó nyaralást! Aki éppen ezt teszi!
Kicsit eltűntem innen is az utóbbi időben, de nem teljesen. Néha-néha azért el tudtam olvasni a fórumot. A mulkor kérdezte valaki, hogy hosszú úton milyen fordulaton érdemes használni az autót.
Én ha sietek, akkor 5.000 ford/perc felett szoktam autózni vele. A rövid váltós verzióval V.-ben ez 160 feletti tempót jelentett, az újjal IV.-ben ugyan ez a helyzet. A legjobb kompromisszum szerintem a 4.000 ford/perc, mert az 1,6os motor ekkor van nyomatékcsúcson. Rövid váltóval ez 130 (pont szabályos), hosszúval 160 V.-ben.
Futóművel kapcsolatban is volt felvetés. Az én állítható keménységű Koni gátlóimban már 100.000 km van. Nemrég megnézettem a Kárászyéknél a gátlókat. Az elsőket kellett felújítani, de ez lehetett a kiszerelés miatt is (légkulccsal bontottuk és a szárat nem szabad ezeknél a gátlóknál nagy erővel tekerni, mert az alsó végén van az állító szelep), a hátsók még teljesen hibátlanok voltak.
Bocs, hogy hosszú voltam, rég írtam ide!
Üdv
Ps: a matricák közül nekem a nem túl színes tetszik, amelyikben elölről látszik az autó sziluettje.
Aki autóvizsgáztatás elött áll, és az ablakain fólia fityeg, ráadásul nincs kedve lekaparni, vagy egy csomó pénzt áldozni miatta, az írjon egy mailt ide:
Elöször le kell venned a belsö ajtókilincset. Imbusz csavar a kilincs mögött. Utána sorba a csillagcsavarokat kicsavarni, az alsó részén ha jól emlékszem 3 v. 4 db, oldalt szintén 3 csavar.
Ne felejtsd el a ajtózsebnél a csavart. Ezek után egy "sültkolbász fogó villával" az oldalsó müanyag patenteket kipattintod. Ezeket ki lehet tapintani. Az ablaknál pedig egyszerüen kipattintod az egész oldalkárpitot. Ha nem akarod teljesen leszedni, akkor az elektromos ablakemelö csatlakozóit nem kell szétbontani, csak félrefordítod a kárpitot és már nem szerelheted is a hangszórót.
Tudna nekem valaki segíteni, részletes tanácsokkal ajtókárpit eltávolítással kapcsolatban? Nem szeretnék semmit tönkrevágni, viszont a jobb első ajtó-hangszóróm kegyetlenül rezonál, szerintem nincs rendesen rögzítve és ennyiért nem akarnék a szervízben egy csomó uzsorakamatot ott hagyni.
bizony meg negativkent punnyadnak a kepek. Kozben beutott egy kis nyaralas. De nincs elfeledve.
Viszont olaszhonbol hazafele, eleg lenyugozo volt az osztrak hatar elott kb. 35-40 Ferrari kozott autokazni. Persze amig meg nem eloztek, merthat azert egy Ferrarival megsem kezdek ki. Egyebkent roluk is kattant par kep.
Mindenki nyaral (ebben az időben)?
Szép az élet: Szombaton megadta magát a hűtőventillátorom, majdnem felforrt a vizem. Hirtelen a klimatizált utasteret átváltoztattam, hogy haza tudjak érni: ablakok letekerve, max. fűtés a pofámba 30 fokban, így kellett hazáig mennem. Azóta már megcsináltam, csak az elektromos csatlakozó égett el. Elég béna konstrukció, én nem így csináltam volna meg. Na mindegy, most már öröké fog tartani (forrasztópáka rulez).
Vettem fékbetéteket is, mert bejelzett a kopásjelző, már csak egy mm van rajtuk, sűrgősen cserélem is ki őket.
Nagy kérdés: 97-es Marea Weekend, jó állapotban, 1,4-es 12 szelepes motorral, 110 ezer km.-rel (légkondi, rádió) vajon mennyiért kelne el?
Zokog a szívem érte, mert nagyon szeretem, de a két nagyobb gyerek alig fér el hátul, ha a két 10 hónapos iker a biztonsági ülésben van. Muszáj vennünk valami használt 6 személyest (valószínűleg Multipla-t - muszáj olasznál maradnom), ami 2,2-2,4 milla között mozog, persze, ha kapok....
Azért válnék meg tőle, mert van lehetőségem kedvező áron egy nagyobb és fiatalabb autót megvenni ismerőstől. Alig merem leírni, de nem Fiat termék, mégcsak nem is olasz autó.
A Brava-t úgy néz ki, hogy kinőtte a család, kellene valami nagyobb. Igazán az Alfa 156SW 2.0TS tetszene, de az ára miatt elérhetetlen számomra. Most megy az áralku, lehet, hogy nem is jön össze, és akkor marad a gép még egy ideig.
A kiszemelt autó (na jó, írjuk le, Mitsubishi Carisma 1.8GDI) jobb, mint a mostani, mégsem nyújtja azt, amit egy Fiat tudott adni. Valahogy túl tökéletes, minden hibátlan, precíz, erős, kevesebbet fogyaszt, csendes...stb. De valahogy más érzés. Inkább a nyugalom önti el az embert, ha beleül, míg a Fiatban a mediterrán temperamentum fogja meg és ragadja magával az embert. Lehet, hogy öregszem???
Maranello! Szerintem 4500-ig nyugodtan mehetsz.
Bírnia kell! :-)
Gpeti! Hogyhogy megválsz a járgánytól?
Mi lesz helyette? Ha szabad kérdezni.
Szép Bravokat láttam mostanában :-))
Persze Bravat is!!
Most eltünök egy hétre, ugyhogy mindenkinek jó utakat, munkát,autózást, szerelést, versenyzést...kívánok!
ÜDV Rityifi