Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

granturismo Creative Commons License 2000.09.04 0 0 531
T. Gábor
Részben igazad van. Ezek a bizonyos kvantifikációk megvannak a gyárban, a tervezok birtokában. Hiszen a motor fejlesztési szakaszában vizsgálták/mérték sok ezer mellett ezeket a jellemzoket is. Nyilvánvaló, hogy ezeket az adatokat a gyár nem publikálja, hiszen nem szeretné világgá kürtölni iszonytos pénzbe került fejlesztéseinek részleteit. Nem igazán tolünk, földi halandóktól félti, hanem a konkurrenciától, hiszen ezen adatokat a FIAT még felhasználja a motor esetleges átalakításakor/továbbfejlesztésekor.
Meg aztán tegyük fel, lenne egy táblázatod benne egy nyomásérték, hogy a kipufogó szelep nyitását követo x-edik másodpercben a kipufogó rendszer y pontján a max. nyomásérték z Pa és a kipuff. gáz homérsékelete ugyanekkor w fok. És akkor mi van? Mivel, milyen eszközzel, milyen módszerrel méred meg ezt szabatosan házilagos körülmények között? Vagy hogyan teszik meg ugyanezt a szakik a sarki muhelyben? Többek között ezért is olyan drágák a Remus/Sebring stb.. rendszerek. Ok megvásárolják a gyáraktól ezen adatokat illetve rendelkezésükre áll egy olyan muszerpark, fejlesztoi/teszteloi környezet, amellyel képesek ellenorizni ezen adatokat, illetve kontrollálni saját gyártmányaik jellemzoit.
A másik dolog Cr2 irta, hogy a Ford Fiesta rendszere a tesztporton keresztül programozható. Én a Ford rendszereket nem ismerem, de abban biztos vagyok, hogy a Bravo befecsi rendszereknél ilyen lehetoség nincs. A Superchips(elore gyártott tuningchip) rendszerek pedig SZVSZ nem igazán jók, hiszen az eloregyártással pont a lényeg, az adott motorpéldányhoz való optimalizáció nem valósul meg.
Üdv GT
Előzmény: Kerecsen Gábor (529)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.09.04 0 0 530
Szia Gábor!

A chiptuningnál ott van a gond, hogy gyárilag a chip nem cserélhető formában kerül beépítésre. Ahhoz viszont, hogy hozzá lehessen nyúlni, ki kell onnan robbantani, és kivehető formára forrasztani - mellesleg beletöltve az új tudást. Ezt a manipulációt azonban a szervizek kiszúrják, és ugrik a gari.

Előzmény: Kerecsen Gábor (529)
Kerecsen Gábor Creative Commons License 2000.09.04 0 0 529
Kedves GT!
A kipufogós esszéhez:
Igen gondolatébresztő fejtegetés.
Bennem felmerült, hogy nyilván ez a kályhafojtószelep-állás, vagy méginkább a rendszer áteresztőképessége/ellenállása kvantifikálható és a motorhoz is megállapitható egy tartomány, amely még nem okoz károsodást. Nyilván még sok, ehhez hasonló az ambiciózusabb autótulajdonos számára hasznos információ valahol fellelhető. Tudsz ilyen forrást? Te honnan meritettet ezeket az impressziv ismereteket?

Biztos, hogy a Bravo chiptuningja csak hardveres (processzorcserés) úton működik? Esetleg egy garanciamegtartó metodika nincs véletlenül?

Előzmény: granturismo (518)
yOLORO Creative Commons License 2000.09.04 0 0 528
Gozo_d
Elnézést vak vagyok:)
granturismo Creative Commons License 2000.09.04 0 0 527
Üdv urak!
Szívesen yOLORO barátom!
Előzmény: yOLORO (526)
yOLORO Creative Commons License 2000.09.04 0 0 526
Sziasztok

Ugylátom ma én vagyok az első a listán!!!

GT
Köszönöm a kimerítö jelentést:)))) Nagyon tetszett a kájha csö és a kipufogó rendszer öszehasonlítása:))))
De most komolyan.
A notor teljesíténye érezhetöen növekedett, de nem olyan mértékben mint amikor a katalizátor lett levéve!?!?

Gozo_d Creative Commons License 2000.09.04 0 0 525
Bocs,hogy untatlak benneteket az ülés problémámmal.Szombaton végre a szemem láttára emelkedett fel és most már minden kiszálláskor csinálja.Az egész kb.1 perc alatt megtörténik.
Előzmény: Gozo_d (520)
Barramas Creative Commons License 2000.09.03 0 0 524
Sziasztok
A cimkekrol jutott eszembe egy erdekesseg:
Az en Bravomban nincsen(sajna) egy darab legzsak sem,(bar valamiert ugy remlik,hogy a kereskedo azt is emlegette...:)viszont a kesztyutartoban van egy cimke a gazgenerator 2005-ben vagy mikor esedekes cserejerol.Na ilyenkor mi van?? :))
Ciao
Fido Dido Creative Commons License 2000.09.03 0 0 523
Hi Ujtulaj!

Az üvegeken is rajta van, vagy vedd le a biztosítékok fölötti műanyag takarólemezt, és a belsejében ott van a dátum.

Fido

Előzmény: ujtulaj (522)
ujtulaj Creative Commons License 2000.09.02 0 0 522
Sziasztok!

Hogyan tudom megnézni pontosan, hogy
mikor gyártották a Bravo-mat?
A motortérben van egy cimke, de azt sehogy
sem tudom értelmezni...

cr2 Creative Commons License 2000.09.01 0 0 521
Ezt a történetet én is pontosan így ismerem ;-). Pontosan ebből a megfontolásból kérdeztem rá a Fiestához egy komplett Remus rendszerre, 165000+üveg. Gondolom, a Bravahoz is hasonló összeg lehet. Egy Golf IV-en hallottam komplett Remust, gyönyörű. Gyönyörű, csak kicsit húzós az ára...
Előzmény: granturismo (518)
Gozo_d Creative Commons License 2000.09.01 0 0 520
Szevasztok!
Már megnyugodtam,hogy az ülés problémám megoldodott,de ma kiszálltam a kocsiból és visszanéztem már kezdett emelkedni.Szépen 1 perc alatt felnyomta magát.Ha meg oda ülök megfigyelni tuti,hogy nem mozog.
granturismo Creative Commons License 2000.09.01 0 0 519
Ja és természetesen katalizátoros komplett rendszerre gondoltam.
granturismo Creative Commons License 2000.09.01 0 0 518
Én meg most értem vissza.
A Kipufogó Klinika nem ma kezdte a szakmát, nagyon sok rendszert készítettek. Azt, hogy van-e Bravo specifikus rendszerük azt kérdezd meg. Egyébként a BS(a tulajdonos asszony monogramja) jelu saját dobok mellett árulnak Remust is.

Na nézzük a kipufogó rendszert. Szóval a motor tervezésekor a kipufogó oldali alkatrészek méretezésekor figyelembe veszik a kipufogó rendszer fojtásának mértékét, amibol következtetni lehet a gázlengés sebességére. A gyorsabb gázlengés növeli ezen alkatrészek hoterhelését. Egy igen szemléletes példa: Biztosan megnéztél már egy hagyományos szeneskályhát. Ott, ahol a kályhacsovet csatlakoztatjuk elötte mindig van egy szabályzókar, amivel a kányha füstkimenetén egy lamellát tudunk elmozgatni. Begyujtottunk. Ha azt akarjuk, hogy a kályha begyulladjon (nagy legyen a teljesítménye) elol az ajtaján egy kis rést nyitunk. Azaz plusz levegot adunk neki, akárcsak a kocsin ha lenyomjuk a gázpedált. Ilyenkor a kályha a teljesen nulla fojtás és a sok levego miatt hangosan lobog. Ha ilyenkor leoltod a lámpát láthatod a kályhacso csatlakozás környéke teljesen áttüzesedik. Ha a kályha égését lassítani akarod két dolgot csinálhatsz: bezárod a nyílást (nem adsz neki levegot) vagy eltekered a szabályzókart (vagyis folytást helyezel el a kályha kipufogó rendszerében. :-)) A kályha az ilyen lobogástól nemnagyon károsodhat, de a kipufogószelepek (amelyeket nem az adott terhelésre terveztek) bizony hosszú távon károsodhatnak. Ezt a has/kb.-ra készített rendszereknél nem lehet megjósolni. Ezért a mester teljesen korrekten járt el az esetedben. Ennél már csak az lett volna korrektebb, ha el sem vállalja a dolgot. A gázlengés szempontjából a legnagyobb folytást adó elem a katalizátor, hiszen apró méhsejt szerkezetu nyílások ezrein kell a motornak átpréselni a kipufogógázt. Nyilvánvaló, hogy a kat. eltávolítása érezheto változást okozott a menetteljesítményekben. Régebben mikor egy-egy modellt azonos motorral árusítottak katalizátorral és anélkül is mindig megfigyelheto volt a teljesítménykülönbség. (pl. Alfa 33 1.7 16V kat.=132LE nélküle=137LE), de ezen modellek kipufogó rendszerének különbözosége nem csak a kat. meglétében/hiányában nyilvánul meg.
SZVSZ ugyanilyen kritikus az elso dob, amely már a kat. elott bizonyos folytást képez. Nem kis szerepe van a kat. üzemi homérsékletének kialakításában. Nyilvánvaló hogy a katalizátor feladatát csak egy bizonyos hom. felett tudja ellátni, viszont a túl magas hom. a kat. tönkremenetelét eredményezheti. Az én véleményem az, hogy mindenképpen a korrekt megoldás vagy egy autóspecifikus komplett rendszer vagy az elso dob és a kat. visszatétele és a középso és a hátsó dob variálása. A kat.-t követo dobok variálása már kevésbé veszélyes, lévén a fo fojtást adó elem mögött helyezkednek el. Gondold ezeket át!
Viszlát hétfon. GT
yOLORO Creative Commons License 2000.09.01 0 0 517
granturismo
Most értem vissza a monitor elé.
Igen ugyvan ahogy mondod.

Most mentem vele egy kicsit többet tartósan nagyobb sebességgel. Azt vettem észre, hogy érezhetöen nyomatékosabb a motor. Csak nagyon kiváncsi vagyok rá, hogy ez menyire gyilkoja a motort!

Előzmény: granturismo (516)
granturismo Creative Commons License 2000.09.01 0 0 516
Akkor neked eredetileg 3 dobos+katalizátoros rendszered volt. Most két dob és kész?
Előzmény: yOLORO (514)
Zak Creative Commons License 2000.09.01 0 0 515
Bizony. Budakalászi Renault: náluk vásárolt, náluk folyamatosan szervizelt (ha kiégett a helyzetjelzô, már vitte a tulaj - céges kocsiként szerepelt) 3 éves, ~80e km-s Mégane Classic 1.4 RL. Kereken 1.4 M-ért akarták beszámítani az újba, aztán családon belül 1.75M-ért elkelt - így is kb. 150.000-rel a piaci ára alatt...
Előzmény: cr2 (509)
yOLORO Creative Commons License 2000.09.01 0 0 514
BRAVA 1.6 16v
Előzmény: granturismo (513)
granturismo Creative Commons License 2000.09.01 0 0 513
yOLORO
A mesternek teljesen igaza van. Bocsáss meg melyik géped van?
Előzmény: yOLORO (512)
yOLORO Creative Commons License 2000.09.01 0 0 512
granturismo
Amit ajánlottál kipufogo klinikát ott csak saját szakálra lehet próbálkozni vagy már vannak kész kipróbált rendszerek is???
Mert már irtam, hogy van egy Remus hátsó dobom, levéve a katalizátor. De ez nem volt elég a szép mély hanghoz.
Tegnap lett kész VÉGRE az uj középsö dobom, és a maradék dobot is leszedtem a rendszerröl. Igy csak egy középsö dob, és egy hátsó dob van fent. EREDMÉNY: Körübelül mint egy 320-s BMW-nek, nagyon szép, nagy fordulatom nem zavaró, nyorsításkor meg egyszerüen király.

Csak hogy:
Azt hozátette a mester ember aki készítette, hogy igy dobok nélkül ugye evidens, hogy kisebb a kipufogó gáz ellenállása hisz ép ez volt a cél!
De ha "átesünk a ló másik oldalára" ahogy ö nevezte, extra terhelésnek vannak kitéve a kipufogó szelepek, ami jelentösen károsítja a motor élettartalmát.
Mivel nekik nincs ilyesmibe tapasztalatuk felelöséget nem válalt a munkájáért.

Szóval ha valaki itt közünk konyít valamit ezekhez a dolgokhoz megköszönném ha válaszolna a levelemre vagy akár telefonon is cserélhetnénk. Nagyon szivesen felhívnám, hogy egy kis oktatás tarta nekem. Elöre is köszi mindenkinek.

HEC
Nagyon nem ajánlom neked a Magnum dobokat.
Anno amikor nekikezdtem a kipufogo tuningnak voltam nálunk is de nem gyözött meg amit ott láttam. Egy év után már a krómozott kipufogovég rozsdál, és nem is igazán van különbség egy BMW és egy Buzuki dob belsejében!
Szerintem maradj a márkás hátsó doboknál.

1.6TS Creative Commons License 2000.09.01 0 0 511
cr2!

Ilyen inditasi gondok miatt nekem sikerult az ALFA-mat kicseréltettni fél év levelezgetés és 5 sikertelen javitasi kiserlet utan.Sajnos az uj is ugyanezt tudja produkalni,de Kalmar ur-ATC-es a FAM javaslatara kiprobaltam a sima V Powert es igy mar lassan egy eve szinte megszunt a jelenseg.
A hiba az osszes FAM gyartmannyal elofordulhat,de csak kis Hazankban.

UDV 1.6TS

granturismo Creative Commons License 2000.09.01 0 0 510
Én sem nagyon gondolom, hogy ennyi pénzért találsz. Mondjuk halál szakadtat lehet hogy kapsz, ja meg még Bravát ami a Fotaxitól lett leselejtezve, de abban min. 250ekm van. Ennyiért még 1.4 se nagyon van. A Brava a régebbi Fiatokhoz képest jól tartja az árát. Én azt mondom szánj rá egy kicsit többet, min. 1.7 millát.
GT
Előzmény: mahanok (506)
cr2 Creative Commons License 2000.08.31 0 0 509
Az egy dolog hogy mennyiért számították be; konkrétan tudom, hogy az egyik debreceni Renault kereskedésben beszámítottak egy autóba egy Clio II-t, kiporszívózták és még délután 400.000 Ft-tal többért kint is virított az udvaron...
Előzmény: 2.0Turbo_ie (508)
2.0Turbo_ie Creative Commons License 2000.08.31 0 0 508
Sziasztok!
Én mostanában vettem középső és hátsó kipufogódobot. Sokáig gondolkodtam egy olcsóbb sportkipufogódobon, de végül a gyárinál maradtam és nem bántam meg. Egyik ismerősöm ugyanis most vett az Opeljére egy Magnum hátsó dobot, valami olcsót, hát az úgy nézett ki, hogy olyat én is tudnék hajtogatni! Se méretben se felfogatási pontokban nem stimmelt rendesen, pedig kimondottan ahhoz a típushoz adták. Állítólag a kipufogó klinika dobjai is ilyenek, de ezt én nem tudom megerősíteni.
Más: Van egy Fiat márkakereskedős ismerősöm, tőle tudom, hogy már egy évvel ezelőtt is számítottak be 1.6 16V Bravát 1.4 - 1.5 milkáért. Ilyet szerintem most is ki lehet fogni egy kis szerencsével. Sokan nem szeretnek bajlódni az eladással, inkább olcsóbban "eldobják" az autójukat.
Előzmény: Zak (507)
Zak Creative Commons License 2000.08.31 0 0 507
hát csodálkoznék... '95-ben indult a gyártás és emlékeim szerint egy '95-ös (tehát a legöregebb) 1.6sx is inkább 1,7 M körül van, mint 1.5. Persze kifoghatod.
Előzmény: mahanok (506)
mahanok Creative Commons License 2000.08.31 0 0 506
Sziasztok,

Tudom, hogy kicsit témán kívüli a hozzászólásom, de majd rájöttök, hogy mégis ide tartozik. Nos, szeretnék egy Bravot venni a közeljövőben, de az anyagiak miatt csak használtra futja. Ezért kérem a segítségeteket. A tervem egy 1.6 16 v minél fiatalabb Bravo és lehetőleg 1.5 millió környékén. Szerintetek szerencsével járhatok-e, vagy sem?
Várom válaszaitokat, Köszi.

cr2 Creative Commons License 2000.08.31 0 0 505
Már megint a Forddal hozakodok elő, bár tudom, hogy ez még mindíg Barva/Bravo topic, de:
a Superchips is külön tárgyalja a Fordokat, amikben a motorvezérlő egységet EEC IV vagy EEC V-nek hívják. Namost ezek úgy működnek, hogy a vezérlőben tárolva vannak az érzékelők alapértékei, és mondjuk egy akksi csere utáni 10-15km-en tanulja meg az adott motor optimális paramétereit.
Ezek szerint mást is csinálnak chiptuning címszó alatt, mert akkor a Fordokat nem lehetne chiptuningolni.
Vagy nem???

HECnek nagyon köszönöm a Superchips-es linket azért, mert a Superchips az EEC4és5-höz olyan chiptuningot fejlesztett ki, amit egyszerűen a diagnosztikai csatlakozóba kell dugni. No forrasztász, no garanciaugrás :-D. Köszi.

Ja, hogy Brava is legyen. Nincs tapasztalata valakinek azzal, hogy hidegindítás után miért fullad le/ugrabugrál az alapjárat? A 20000-es szervizen nem tudták megnézni, mert rossz volt az műszerük.

Előzmény: Az Utolsó Európai (499)
granturismo Creative Commons License 2000.08.31 0 0 504
yOLORO

Mielott vásárolsz feltétlenul nézz el a Kipufogó Klinika felé is. XIV. Fogarasi út 189. T.:383-8055
Ök is gyártanak saját rendszereket. Az áraik igen barátiak. Néhány indextárs igen elégedett velük. Aztán ott van a Bontex oda is érdemes bekukkantani. Ha meg mégis a márkásak mellett maradsz mindenképp kérdezd meg TurboLadát, hátha olcsóbban tud szerezni. Ital-Autó, Soroksári út 164. t:280-8011

Előzmény: yOLORO (495)
HEC Creative Commons License 2000.08.31 0 0 503
Kacérkodom a gondolattal. Több apró probléma van. A nevesebbek REMUS, Supersprint,
Sebring... Q drágák. Eredetileg a hangja miatt kerestem sportdobot (egy szép mély, öblös
hangút), de a legtöbb helyen saját zsebre lehet "hallgatózni". Egyedül a MAGNUM-nál van
24 órás "hanggarancia", de náluk meg az "univerzális" dobok nem tetszenek.
Előzmény: yOLORO (495)
granturismo Creative Commons License 2000.08.31 0 0 502
Hát most akartam irni, de már nem írok mert csak ismételni tudnám UE hozzászólását. Szóval azt mondom egy jól kivitelezett chiptuningnak csak elonye lehet. Itt inkább azt kell vizsgálni, hogy megér-e neked 60-70eft-ot az esetleg csekélyke javulás. Illetve igazán veszélyes a rosszul megválasztott kivitelezo lehet. Nagyon sok mostanában az önjelölt tuningoló. Én ezért ajánlottam az ATC-t. Ok már nem újak, van gyakorlatuk, tapasztalatuk és a legfontosabb, hogy fékpadon demonstrálják és dokumentálják a végeredményt. Ne felejtsd el a proci mindent elbír, olyan adatot is amely rossz irányba befolyásolja a motor muködést azaz a "tuning" az ellenkezo hatást éri el. A legveszélyesebb meg a túltunigolás, amikor a teljesítményhajszolás a motor élettartamára van kedvezotlen befolyással.

Más Én úgy láttam, hogy az alu küszöbvédo ára 10eft felett van.

Előzmény: Kerecsen Gábor (500)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!