Keresés

Részletes keresés

Furak Creative Commons License 2015.01.15 0 0 23798

Oké megpróbálok csinálni más szögből fotókat! Igazából egy gyári vetőgép csoroszlyájával van megoldva a dolog, de majd hozok fotókat.

Előzmény: Mátyás55 (23794)
ronkovik Creative Commons License 2015.01.15 0 0 23797

Ha briggs motorral kapcsolatban van kérdésed, problémád, arra is van topik:

 

http://forum.index.hu/Topic/showTopicList?t=9213666

Előzmény: oljeg12 (23795)
Tubigatya Creative Commons License 2015.01.15 0 0 23796

Szia! Köszönöm szépen a válaszod!

 

Akkor azt hiszem, felejtős. Pedig jó vétel lehetett volna.

Előzmény: GelleKMB (23778)
oljeg12 Creative Commons License 2015.01.14 0 0 23795

Találtam egy érdekes (legalább is nekem érdekes) honlapot, ahol igaz, hogy nem rotációs kapáról van szó, hanem fűnyíróról. De a lényeg a Briggs motor.

http://skmod.blogspot.hu/2014/07/nyar-funyiras-briggs.html

Jobb oldalt, pedig van még néhány érdekesség.

Mátyás55 Creative Commons License 2015.01.14 0 0 23794

Üdv: nem is a méretek lennének a lényegesek hanem az hogy milyen módon továbbítja a vetőmagot a tartályból a vetőcsőbe a tengelyen lévő kanál? Mennyi a vetési távolsága? (gondolom a kerék nagysága vagy kerülete határozza meg)

Elnézést kérek ha ostobaságot kérdezek.Ha lehet egy olyan képet csinálni amin közelebbről látszik a belseje mert ha látom, hogy hogy van kialakítva az adagoló szerkezet könnyeben meg tudom csinálni legalább is remélem.

Mátyás

Előzmény: Furak (23792)
oljeg12 Creative Commons License 2015.01.14 0 0 23793

OK. Megcsináltam amit javasoltál és most lehelet finoman mozog. Eddig ha előre húztam úgy maradt és a motor úgy pörgött, hogy majd elszállt. Ha hátra húztam, akkor ott maradt és csak alapjáraton pötyörgött, de 5, 10 másodperc után le is állt.

Most szépen jár és ha terhelést kap, akkor is tartja a fordulatot.

A kuplungot is sikerült annyira beállítani, hogy behúzott kuplungnál, csak akkor forog a kapa, ha levegőbe van. ha eléri a talajt, akkor megáll.

Köszönöm Neked is és valamennyi segítőkész fórumtársnak is az ötleteket, tanácsokat, segítséget.

Most még annyi van hátra, hogy lecserélem az olajakat, és készenlétben fogja várni a tavaszi munkát.

Előzmény: Peti 82 (23785)
Furak Creative Commons License 2015.01.14 0 0 23792

Üdv!

Nem itthon tarom a traktort és az eszközöket. De talán hétvégén le tudom mérni. Mit mérjek rajta?

Előzmény: Mátyás55 (23790)
Kis Kolléga Creative Commons License 2015.01.14 0 0 23791

5-let másoknak !!

Ekémet továbbfejlesztettem egy állítható tarlós kerékkel.

 

Mátyás55 Creative Commons License 2015.01.13 0 0 23790

Köszönöm ha lehetséges egy méretezett rajzott kaphatnák a vetőgépről.

 

Üdv: Mátyás

Előzmény: Furak (23782)
Viktor1798 Creative Commons License 2015.01.13 0 0 23789

Bocsi kicsit fáradt voltam azt értettem hogy nem publikus na de mindegy jó lenne ide is egy törlés vagy szerkesztés gomb.

Előzmény: jofi47 (23787)
Viktor1798 Creative Commons License 2015.01.13 0 0 23788

Akkor írj te nekem és majd visszaírok : viktorkilencvennyolchuszonháromkukacgmail.com

Előzmény: jofi47 (23787)
jofi47 Creative Commons License 2015.01.13 0 0 23787

Emilem publikus vagy nulla6húsznégykilencvennégynyolcvanhat0három.

Előzmény: Viktor1798 (23775)
oljeg12 Creative Commons License 2015.01.13 0 0 23786

Köszönöm a választ. Meg fogom csinálni.

Előzmény: Peti 82 (23785)
Peti 82 Creative Commons License 2015.01.13 0 0 23785

Szia

 

Igen annak a karnak ami "air vane arm" felírat szerepel könnyedén kell járnia, ha nem akkor le kell venni a berántó fedelet. Egy csavaron forog azt leveszed , csavart kihúzod a műanyag lapátból és megtisztítód.

Az az úgynevezett regulátor amely azért felel hogy változó terhelés esetén is egyforma legyen a motor fordulat.

Előzmény: oljeg12 (23784)
oljeg12 Creative Commons License 2015.01.13 0 0 23784

Mikor le vettem a motort, könnyen forgott minden. A tengely is és a kuplungból kijövő hüvely is. Megtudtam kézzel hajtani a kapát a tengellyel. A bovden feszítés pedig annyira nem OK, hogy vagy nem old a kuplung, vagy pedig fél fordulatot  feszítek még és már nem tudom olyan erővel megrántani a berántót, hogy meg legyen a kellő fordulat az induláshoz. Amit tegnap raktam föl képeket és az egyiken látszik az a fekete ovális kuplungkiemelő. Abban belül jobbról balról van egy egy bütyök. Azon látszik, egy kis kifényesedés. Gondolom,hogy annak a feladata, hogy kiemelje a kuplungot. Ez a két bütyök alul van. Meg próbálom, hogy fordítva rakom be a kiemelőt, hogy a két bütyök felülre kerüljön.

A leállítást sikerült megoldani, a gázbovdent felfogó szorítófülben kellett a bovden külsőt arrább hízni, hogy a gáz vissza tudjon annyira, hogy slusszolni tudjon.

 

 

Azt hittem, hogy valamit nem jól raktam a helyére és azért van gond a gázzal. De így van minden nálam is. Mert azt a kart ami "air vane arm" felirattal jelöltek, ha hátra tolom, akkor csak alap járta van. Ha előre húzom, akkor csak teljes gáz. A két kis rugó  pedig laza, mint a berva lánc. Olyan mintha ott se lenne. De az a kar amit húzni kellene nekik, nem mozdul valami nagyon finoman. Szerintem, ahhoz hogy az a két kis rugó és a kis összekötő kapocs tudja mozdítani, nagyon könnyen kellene mozdulnia.

Előzmény: ronkovik (23781)
Peti 82 Creative Commons License 2015.01.13 0 0 23783

  ;)

Előzmény: oljeg12 (23774)
Furak Creative Commons License 2015.01.13 0 0 23782

Üdv! Nekem ilyen van. http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=130147097&t=9097147 Ez az egysoros, de van kétsoros is. Egy egyszerű házi szerkezet a tartályon átmegy egy tengely a két végén a kerekek vannak a tartályba eső részén meg kanalak vannak.

Előzmény: Mátyás55 (23777)
ronkovik Creative Commons License 2015.01.13 0 0 23781

Lehet, hogy elég a kuplung bowdenen állítani, ekkor már rendesen szétkapcsolna. A biztos az lenne, ha a kuplungszerkezet is szét lenne szedve, ki tudja mennyire van összerohadva az egész, lehet, hogy a ferodol réteg is le van már kopva róla.

A hajtásrész mennyire volt könnyen mozgatható amikor levetted róla a motort, tehát a tengelyt mennyire könnyen lehetett forgatni?

Előzmény: oljeg12 (23780)
oljeg12 Creative Commons License 2015.01.13 0 0 23780

Köszi az infót. Akkor még se röpsúlyos. De valami gond lehet vele, mert nem emel ki rendesen és csak le lassítja a kapa fordulatát, mikor szét kéne kapcsolni a meghatást. Mikor le vettem a motor a lehajtásról, nem tudtam semmit megmozdítani függőleges irányba.

Előzmény: ronkovik (23779)
ronkovik Creative Commons License 2015.01.13 0 0 23779

Neten nézelődtem, és ez az Rk 02/b kuplungja, (valószínű eredeti) nekem a röpsúlyos változat van, az teljesen másként néz ki, és másként is működik.

 

ez van neked: http://vaszkoshop.hu/spd/KGA-K-0199/Kuplung-kupos-RK-02-B

 

és ez a fajta van nekem:

 

 

 

Az Rk 02-n ilyen volt az eredeti motor, ez is röpsúlyos változat.

Előzmény: oljeg12 (23776)
GelleKMB Creative Commons License 2015.01.13 0 0 23778

Nekem ez a típus van, eddig a szántáson kívül minden másra tudom megfelelően használni (hótolás, rotáció,talajmarás,áruszállítás...)

 

A hirdetővel pár hónapja én is felvettem a kapcsolatot, nekem akkor azt mondta, hogy a gépet eladta, a talajmaróhoz, meg nincs meg a gépre rakható fogaskerék, ami a láncos meghajtáshoz kell! -Most meg árulja megint, azt amit elméletileg eladott és hiányos???Egy másik eszközt is árult, ott sem volt okés a történet...

 

Ja, szántani is szeretnék vele, folyamatban ennek kidolgozása!

 

Egyébként véleményem szerint egy jó állapotú a Honda F 600-as jobb vétel lehet, sőt szerintem az eszközök is könnyebben beszerezhetőek hozzá!

Előzmény: Tubigatya (23763)
Mátyás55 Creative Commons License 2015.01.12 0 0 23777

Üdv mindenkinek, kukorica vetéséhez szeretnék vetőgépet barkácsolni ha valaki csinált vagy tud valamilyen jó és egyszerűt és azt meg osztaná vagy egy rajzot küldene róla! Terra MJ-5 után szeretném használni előre is köszönöm a segítséget ( egy vagy kétsorosat szeretnék csinálni)

Üdv Mátyás

oljeg12 Creative Commons License 2015.01.12 0 0 23776

Köszönöm a linket, letöltöttem a képeket, majd át tanulmányozom. Írod, hogy valószínű, nem az eredeti motor és kuplung van a masinámon. Leszedtem a motort, mert vagy forgott a kapa állandóan, vagy ha rá feszítettem a bovdenre, akkor nem bírtam berántani, mert annyira szorult valami, hogy alig bírtam húzni, nem hogy rántani a berántózsinórt. Ezt találtam.

 

 

 

Az első képen egy maréknyi, valami barna színű daraszerű akármi volt. Hogy honnét került bele, vagy hogy mi lehet az, nem tudom. A második képen, gondolom röpsúlyos kuplungot rejt az az összecsavarozott ház. Nem tudom, hogy nem lehetett volna az eredeti kuplunggal összehozni? Így az a fekete ovális szerkezet, ami az első képen a tengelykörül van, az lenne az eredeti kuplung kiemelő. Most csak azt a szerepet tölti be, hogy lassítja a kapa fordulatát. Ha pedig kicsit jobban megfeszítem a bovdent, akkor nem bírom berántani a motort.  

Előzmény: ronkovik (23772)
Viktor1798 Creative Commons License 2015.01.12 0 0 23775

Hát attól függ esetleg valahol privátban tudunk beszélni?

Előzmény: jofi47 (23767)
oljeg12 Creative Commons License 2015.01.12 0 0 23774

Sziasztok!

Köszönöm a segítségeteket, rész eredmény van. Le cseréltem a benzint, meg kitakarítottam a légszűrőt. Szinte ragadt már a szivacs. A gyertyát kiégettem és egy rántásra indult. De van még két probléma. Az egyik az, hogy mikor vettem le a tankot, akkor szétakadt az automata gáz és csak úgy találomra akasztottam össze a dogokat. Azóta vagy teljes gáz van, vagy csak alapjárat. Alapjáraton pötyörög egy kicsit és leáll. Ha át állítom az autómata gázt s másik állásba, akkor pedig pörög mint a bolond és leállítani csak úgy tudom, ha a gyertyapipát, lepiszkálom csavarhúzóval. Meg próbáltam kézzel lehúzni, de akkor ütött, hogy a szemeim is szikráztak. A másik gondom, meg az, hogy a kuplung nem old szét. Ezért indítani úgy tudom, hogy fölpóckolom, hogy ne érjenek le a kapák. Valaki tudna valami rajzot, vagy képet adni, hogy hová vannak akasztva a rugók.

Peti 82 Creative Commons License 2015.01.12 0 0 23773

Szia

 

Szerintem is a benzint cseréld ki (2-3 hónap állás után előfordul hogy meg sem lehet gyújtani).

Karburátor pucolás, olajcsere talán egy új membrán a karburátorba. Briggs motorban ha van rendesen ellenőrizve az olaj időben cserélve akkor meghálálja.

Előzmény: oljeg12 (23768)
ronkovik Creative Commons License 2015.01.12 0 0 23772

Ha a karbin van szívató pumpa akkor az már nem az eredeti blokk, vigyázni kell vele az indításnál, mert könnyen felpörög, a röpsúlyos kuplung rögtön nyit és forgatja a kapákat (fater gépén is hasonló blokk van, szidja is) nekem még az eredeti blokk van rajta, kicsit viharvert, meg eszi is az olajat, de még megy :)

 

http://www.scribd.com/doc/36308584/RK-02-rotacios-kapalogep

Előzmény: oljeg12 (23768)
Furak Creative Commons License 2015.01.12 0 0 23771

Üdv!

Én azért mindenképp kipróbálnám új gyertyával. benzincsere, friss olaj és ha tényleg kap benzint akkor indul is!

Előzmény: oljeg12 (23768)
lacy63 Creative Commons License 2015.01.12 0 0 23770

Szia! Próbáld meg levegőszűrő nélkül elindítani. Esetleg még egy gyertyacsere is segíthet. 

Előzmény: oljeg12 (23768)
kicsikocs Creative Commons License 2015.01.12 0 0 23769

Milyen benzimmel próbáltátok? Ami benne volt? Öreg hiba ! Legelőször is leereszteni a benne lévő benzint, vadi újat bele. És ha akkor sem akarna indulni, akkor keresd tovább. Persze ne sokat járasd igy. A blokkban lévő olajat sem árt újra cserélni. Na meg a lehajtásban is olajcsere, ha a többi rendben van. Sok sikert.

Előzmény: oljeg12 (23768)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!