Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cr2 Creative Commons License 2000.08.13 0 0 372
Ja, amúgy bütykölősöknek ajánlom az Így csináld! sorozatból természetesen a Bravo/Brava kötetet, nagyon sok okosságot lehet belőle megtudni. A szereléséről és magáról az autóról is.
cr2 Creative Commons License 2000.08.13 0 0 371
Brava-Fiesta rövid összehasonlítás.
Tényleg rövid, egyenlőre csak a kulungra és 1-2 apróságra korlátozódik.
A Fiesta hidraulikus kuplungját megszokva odébb kellett állnom a Bravaval. Azt hittem, hogy Schwarzenegger után ültem be a lábgépbe, olyan eszméletlenül nehez jár. A Fiesta előtt mondjuk abszolút nem tünt fel ez a fogyatékosság :-).
A Brava motorja nem halkabb, inkább kissé tompábban hallatszik az utastérben.
A fogyaztást nehéz összehasonlítani, a Papám 5.8 körül jár az 1.2 16V-vel, de klíma nélkül. Én most voltam Miskolc-BP-Miskolc (autópálya 140, országút 90-110), klímával, egy olyan 120km vidéki utazás 90-100 körül klímával, város vegyesen, átlag 6.6l/100km.
A futómű, rugózási komfort megint nehéz dió, a Fiesta sportfutóműves, "kagylósított" üléssel (nem nagyon szeretem ezt a kifejezést), hasonlóan kemény a két futómű, a Fiestáé közös megegyezéssel kevésbé üt vissza, viszont a kanyarsebesség valami fenomenális, pedig egy gagyi Firestone 13' téli gumi van rajta egyenlőre.
Barramas Creative Commons License 2000.08.13 0 0 370
Udv HEC!
Egy kerdes:
Nem tudod veletlenul,mik a pontos meretei az
elso ajto hangszoroinak,illetve mi a max amire
cserelni lehet??Hatra mar kapott szep Alpine-okat, szolnak is valamit,csak az elsok csorompolnek meg mindig,de nem akarom feleslegesen
lebontani a karpitot...:)
Elore is koszi
Ciao
Előzmény: HEC (369)
HEC Creative Commons License 2000.08.12 0 0 369
Üdv! Már megint én vagyok!

CD-sítés:
"low" magnó esetén sem lehetetlen. Vannak olyan un. "RF", vagy "FM" CDtárak amelyek
bármelyik tipushoz jók.Hogyan?: CDtár + különálló vezérlöpanel + FM adó (ezt az antenna vezetékbe kell "közbeiktatni") (Ha valaki hi-fi-röl beszél, megkérdöjelezem az
URH-FM /15kHz sávszélesség!!!/ <-> CD értelmét. Egyébbként CDtár+konstans minöség
- eleve a CD használhatósága - szempontjából nem elhanyagolható szempont.) Az áruk
külfödi netlisták alapján elfogadtaók, itthoni AUTOzugHifi cégek csillagászati összegekben
beszélnek. (Bocs de legközelebb csak hétfön tudok némi többlet információval szolgálni.)

Az SPQR-nél érdeklödtem (ha jól emlékszem az árakra):
- beépítö keret 2700
- beépítö keret takaró elölappal ~4500
- "high" magnó 160e (Grundig)
- CDtár 110e.
Én letettem róla! Egy magnó, jó szalaggal, jó felvételekkel kielégíthetö lehet.
Igy hozzáfogtam. (Még nincs kész!) (Ha valakit érdekel, mesélhetek még.
Pl.: miért került 14 órába a kábelezés.)

HEC Creative Commons License 2000.08.11 0 0 368
Üdv!

Végignyálaztam a topicot és csodálkoztam, hogy milyen sok embernek
van hímestojás a gázpedálon. Nem modom, hogy padlógázzal kell járni, de
SZVSZ a dugók 30%-a abból ered, hogy sokan nem bírnak elindulni a lámpánál.
Én nem szeretek tökölni.
Csak kíváncsiságból szoktam a fogyasztást nézni. (A vérmérsékletem adott.)
Általában Budapesten kergetem. Klíma/noklíma esetre nincs egyértelmű mérésem.
Ha gyenge a forgalom, lehet haladni, nem húznak fel akkor 8 liter körül mozog.
Általában melegben vannak a legnagyobb dugók (klíma ON), a 10 litert simán beszopálja.
(A klíma egyszerűen a halála. Ha egy lámpánál ki akarok lőni akkor érdemes
kikapcsolnom. A computer nagyon okoskodik a szabályozott katalizátorával.)

Hosszútávom 1: M3-Füzesabony: 140-150Km/h, 3-35-37-Tiszacsege: 90-110Km/h
odafelé végig klímával vissza klíma nélkül (kb.450Km)+ kb.100Km Bp.; 7.4L
Hosszútávom 2: hasonlóan csak Mezőkövesd-Bogácsig egy kicsit lazábban: 7.2L
(Anyám gyalog 1.6-os Pontiac LeMans-a simán ráver és még klíma sincs benne.)

Ki próbálta már a master kulccsal beindítani az autót? Nagyon aranyos játék!

Előzmény: Az Utolsó Európai (365)
granturismo Creative Commons License 2000.08.11 0 0 367
Jó reggelt!

Még mindig visszatérek a Fiat-Alfa motorblokk ügyre. Én is utána néztem pontosabban. Eddig a Fiat oldaláról néztem csak meg. Tehát a régi 1.4-es is a Fire motorra épült. Viszont az 1.6 nem a "modular" sorozatba tartozik, hanem a Tipo-ból származó "Torque" blokk. Az 1.8 és a 2.0 tényleg "modularos" Az 1.6 blokknál a szemmel látható különbség az olajszivattyú megoldásánál van.
A vezérmuszíj a vezérmutengelyeken kívul egy másik tengelyt is meghajt és ez egy ferdefogazáú fogaskerék közbeiktatásával hajtja az olajszivattyút. A fire és modular blokkoknál az olajszivattyú közvetlenül a fotengely végére van szerelve és az közvetlenül hajtja. Tényleg nincs itt senkinek HGT-je?

chewy1 Creative Commons License 2000.08.10 0 0 366
Hi mindenki!
Nekem csak Seicento Sporting-om van, de már gyujtök a nagyobb tesóra...Addig is olvasgatok és tanulok.....
Fiat Rulez!!!!!
Bár a 147-es Alfa überel mindent.
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.08.10 0 0 365
Szia HEC!

Mennyit eszik a géped? Kondival (ha van)/anélkül, város, stb?

Előzmény: HEC (363)
granturismo Creative Commons License 2000.08.10 0 0 364
HEC
Légy üdvözölve!
Előzmény: HEC (363)
HEC Creative Commons License 2000.08.10 0 0 363
Üdv Mindenkinek!

Engedjétek meg, hogy beszálljak csevegésbe egy 10 hónapos
1.6 16V Bravo-val. Nálam csak 3 hónapja van, 4ekm-t hajtottam.

Alapjában véve jók a tapasztalataim, habár az általatok emlegetett
jelenségek megvannak.
- A "dadogás" 10-20 fok között akkor is megvan ha kivárom az e.AC
leállását, csak rövidebb. Sőt a hideg motor alapjárati fordulatszámra
(1000-1200) is csak 5-6 mp után tornássza fel magát.
- A nem túl bizalomgerjesztő 2. fokozat "reccsenése" felfelé vátásnál
velem is előfordult már. Magamtól a 2 vagy 3 eddigi reccsenést én
is faballábnak tulajdonítottam.(Pedig garanciális volta ellenére
most akartam fickósítani egy kicsit.)

Én is a bütykölősök közé tartozom. Egy jó pár hozzászóláshoz lesz fűzni
valóm (benzin, gyertya, CD, kábelezés...), de bemutatkozás gyanánt
ennyi.
A találkozóba én is benevezek!

Legyetek jók, ha tudtok!

Barramas Creative Commons License 2000.08.10 0 0 362
Hali
Lehet,hogy igazatok van,en soha nem varom meg,amig
elalszik az injektor lampaja...Lehet,hogy en vagyok a h***e?
Ciao
Előzmény: granturismo (359)
granturismo Creative Commons License 2000.08.09 0 0 361
Dehogynem. Már az elektronikus befecskendezosekben.
Előzmény: Barnamaci (360)
Barnamaci Creative Commons License 2000.08.09 0 0 360
grandturismo!

Ez a befecskendezősdi nem így müxik minden injektoros autónál? Eddig én így tudtam, kvázi így is használtam mindig.

granturismo Creative Commons License 2000.08.09 0 0 359
Nézzétek csak meg az Alfa topicban Vmax 4709 felszólalását! Nem ez a "dadogás" oka? Nálam még sosem jött elo, de én mindig megvárom, hogy a befecskendezés ellenorzo lámpája elaludjon. És ti?
granturismo Creative Commons License 2000.08.09 0 0 358
Jó napot urak.

Nakérem. Nem tudom, ti hogy vagytok vele én amolyan "bütykölos fajta" vagyok. Tudom sokan csak a régi járgányokat merik variálni. Én többször hozzányúltam a Bravomhoz is. Leírogatom apránként hogy mit csináltam hátha valakit érdekel.
Mobilkihangosító: Egy kedvezo árú, de jó minoségu Westech márkájú cuccot szereltem be. Antennát külön vettem, nagyon klassz, csak belülrol kell a szélvédore ragasztani, külso antenna része nincs. Nyereség nélküli (0dB)antenna, de én eddig még mindenhol (ahol a sima mobil muködik) gond nélkül tudtam használni. Az is jó benne, hogy 1800 MHz-en is muködik. Én közvetlenül a belso visszapillantó tükör ragasztási pontja mellé jobbra ragasztottam így a kábelt rögtön esztétikusan a tetokárpit alá tudtam vezetni.
A mobitartóhoz vettem egy adapter lemezkét, amit nyomógombsor alatt lévo rögzítocsavar felhasználásával lehet stabilan beépíteni, majd erre a mobiltartót. Ezzel a lemezzel elkerülheto a muszerfal megfúrása. A mikrofont a belso világítás elé a tetokárpitra rögzítettem. A vezeték itt is rejtve van szerelve. Mint már irtam, nekem a gyári rádió van benn. Ennek van kihangosító opciója ezért összekötöttem oket. Nagyon állat hogy a bejövo hívásnál magától bekapcsol a rádió és ki is írja hogy "Phone", majd a hívás végén kikapcsol. Ha bekapcsolt rádiónál jön hívás, akkor meg szépen lehalkítja a zenét és utána vissza.
No ennyi.
GT

stika Creative Commons License 2000.08.09 0 0 357
A topic elején (32) Pitypang írt erről. Tipushiba, hidegben és melegben tökéletesen indul, de 10-20 fok között dadog, leáll. Neki szoftver upgrade-el oldották meg.
Tudtok erről valamit? Honnan lehet letölteni a szoftvert? Nyilvános site vagy jelszó kell hozzá, hogy lehet betölteni a chipbe? Egyáltalán a chip flash vagy cserélni kell?
Előzmény: Barnamaci (355)
prb Creative Commons License 2000.08.09 0 0 356
Üdv mindenkinek!

Utánna néztem a kérdésnek és a következő az eredmény: mindkét motor 1370 ccm furatuk és löketük megegyezik. Nagy valószínüséggel a két blokk azonos. (Forrás: Autókatalógus 96, 97, 2000)

Ez számomra még érthetetlenebbé teszi a Fiat modell politikáját.

Barnamaci Creative Commons License 2000.08.09 0 0 355
Hi Barramas!
Hát ahogy az ecceri szerzetes mondá: akkor már csak 6-ot kell aludni!

A csomagtartó nem szempont, a kocsi kettonknek a párommal baromi kényelmesnek tunt!
Errol a hidegindítási problemáról már asszem többen is írtak. Ezt vmi gyári visszahívás formájában nem oldják meg?

Barramas Creative Commons License 2000.08.08 0 0 354
Bocsi,az elobb nem is erre valaszoltam...:)
Szoval van egy ismerosom ,30k utan azt mondta,a
motor (1.2 16v) erosebb,csendesebb lett,es kevesebbet eszik,mint ujkoraban.
Ugyhogy hajra...:)
Ciao
Előzmény: Barnamaci (345)
Barramas Creative Commons License 2000.08.08 0 0 353
Hali
Barnamaci:
Nekem 5k es 5 honap utan csak jo tapasztalataim vannak az1.2 16v-rol,rosszat akarattal sem tudok rola mondani,szerintem idealis (legalabbis nekem).
Egy teny: csomagtartoja az nincsen,de ha nem ultetsz be egy zamolyi csaladot,az osztva dontheto tamla sok gondot megoldhat...:))
Mas:
Tobbszor elofordult mar,hogy hideginditas utan 1-2
masodperccel leallt a motor,ujrainditas utan viszont szepen tartotta a fordulatot...Volt mar massal is ilyesmi??
Ciao
Előzmény: Barnamaci (351)
Asszem Creative Commons License 2000.08.08 0 0 352
Palioból van lépcsőshátú négyajtós. A lengyeleket lehet látni ilyenekkel rohangálni, talán ott ácsolják össze azokat.
Előzmény: Az Utolsó Európai (350)
Barnamaci Creative Commons License 2000.08.08 0 0 351
granturismo: köszi!
Esetleg valaki, akinek 60-100 ezer között jár az 1.2 SX?
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.08.08 0 0 350
Igazságod van, Zak! A Palio-ban is ott az 1.6-os motor, tehát nem csak Bravo-tól fölfelé elérhető. A Palio kiment a fejemből, valahogy nem számolok vele, lehet, hogy a kombi volta teszi...:-)

Az 1.4-es Alfa blokk 1370 ccm-es, a Fiaté emlékeim szerint 1372 volt.

Előzmény: Zak (342)
granturismo Creative Commons License 2000.08.08 0 0 349
SZVSZ nem. Az 1.4 TS blokkja inkább a Fiat 1.6-al mutat hasonlóságot.
Előzmény: prb (346)
Zak Creative Commons License 2000.08.08 0 0 348
szerintem nem. nemtom.
Előzmény: prb (346)
granturismo Creative Commons License 2000.08.08 0 0 347
A beltérnél én zörgést a téli idöszakban tapasztaltam addig amíg az utastér fel nem melegszik, nevezetesen jobb oldali szélvédo-muszerfal találkozásnál. A futómu olaszosan stabil. Csendes is, köszönhetoen a segédkereteknek. Az ülés pedig kényelmesebb mint az elozo verzióé mert hosszabb az ülolapja és jobban támasztja a lábat.
Előzmény: Barnamaci (345)
prb Creative Commons License 2000.08.08 0 0 346
Az Alfák 1,4 16V TS blokkja nem azonos az 1,4 12V blokkal?
Előzmény: Zak (344)
Barnamaci Creative Commons License 2000.08.08 0 0 345
A Bravo 1.2 SX rol csak a motorokkal kapcsolatosan van észrevétel?! Beltéri anyagok az ido haladtával, futómu a pesti utakon ...
Papír szerint 5500-nál adja le a 82 LE-t.
Zak Creative Commons License 2000.08.08 0 0 344
...arról nem is beszélve, hogy csontugyanez az 1.6 blokk működött már a Tipo-kban, csak értelemszerűen más hengerfejekkel, tehát nem kellett átállni új gyártására. Ugyanez volt a helyzet az 1.4 12v motorral, ez is működött már a Tipo-ban, új hengerfejet kapott, de nem fért el twin cam 16v forma ezen a blokkon, ezért lett sima OHC 12v
Előzmény: granturismo (340)
prb Creative Commons License 2000.08.08 0 0 343
Nekem volt 1,4 12V Bravom. (Mint már említettem.) Nem is volt vele semmi gond. A városon kívüli fogyasztása is nagyon jó volt. Ha egy kissé nyomatékosabbá tudták volna tenni szerintem akár még most is futhatna. Persze városban fogyaszthatott volna kevesebbet.
Előzmény: granturismo (340)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!