Keresés

Részletes keresés

Cenerentola Creative Commons License 2010.10.23 0 0 26248
Köszönöm ezt a fölvételt! Valamikor én is arrafelé laktam, és sűrűn utazgattam a munkásvonatokkal. Minden ilyen képnek örülök. Jólesik a nosztalgiázás.
Előzmény: erdőszéli (26112)
atosz66 Creative Commons License 2010.10.20 0 0 26247

Baleset Kiskunlacházán!

A tartálykocsi papíron üres, de mégis csöpög belőle valami vegyi anyag!

http://index.hu/bulvar/2010/10/20/robbanoanyag_szivarog_egy_tehervagonbol/

M28-1014 Creative Commons License 2010.10.20 0 0 26246
Sőt talán Fc-ben is akad. Márciusban Istvántelken is volt egy.
Előzmény: Vumurt89 (26245)
Vumurt89 Creative Commons License 2010.10.20 0 0 26245

Van egy gép (1081-es) Balassagyarmaton is, azt is használják ott néha néha, Szombathely környékén is vannak még üzemelő példányok.

Előzmény: M28-1014 (26243)
Vumurt89 Creative Commons License 2010.10.20 0 0 26244
Hatvanban valóban van egy, az 1159-es, de az se nem jó állapotúnak nem mondható se nem megbízhatónak. Kell helyben mert van olyan dolga amit más géppel nem lehet elvégezni súly problémák miatt (mindszenti tolatós).
Előzmény: M28-1014 (26243)
M28-1014 Creative Commons License 2010.10.20 0 0 26243
A nyáron Miskolcon és Szolnokon láttam 1-1-t dolgozni. +februárban Hatvanban.
Debrecenben is van 2, mondjuk azokkal nem tudom mi a helyzet.
Előzmény: Tom91 (26239)
atosz66 Creative Commons License 2010.10.20 0 0 26242
A képi magyarázattal együtt rettenetesen jó kis információt nyújtottál nekem. Meg persze azoknak a vasútbarátoknak akiket érdekelt e téma története. Köszi!
Előzmény: Komlósfecskés (26235)
Vumurt89 Creative Commons License 2010.10.19 0 0 26241

Nemrég még az 1077-es is üzemképes volt, lehet azóta már nem az. Az 1129 viszont valóban fűtőházi tartalék.

Előzmény: Tastam (26238)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2010.10.19 0 0 26240
Sejtettem, hogy valami ilyesmik oka lehetett a történetnek.
Amúgy nagyon várják már a rakodók az üres Eas kocsikat a répának.
Előzmény: Tastam (26238)
Tom91 Creative Commons License 2010.10.19 0 0 26239
"Nem érné meg egy jobb állapotú classic daciat idehozni?"

Félő, hogy ilyen nem található az országban.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (26232)
Tastam Creative Commons License 2010.10.19 0 0 26238

 Minden bizonnyal Szolnokról, vagy afelől vitték volna a másik kocsit is, ha lett volna. Annyira azért nem pancserek a kocsigazdálkodással foglalkozó dolgozók, hogy csak úgy a hasukra ütve pont Algyőről hozzanak egyet, nyilván ott adódott a legközelebb. Na most ha azon egy szem kocsiedvéért indítanak egy vonatot Hódmezővásárhelyről Szentesre (bár gondolom, nem túl nagy a nevezett irányú elegyáramlás) nyilván megoldható lett volna, azonban jelen helyzetben sokkal olcsóbb és egyszerűbb megoldás volt a menetrend szerinti vonatokkal eljuttatni azt a kocsit Szentesre. Még úgy is, hogy nagyságrendekkel nagyobb távot volt kénytelen befutni. Sajnos mutatkozik némi hiány a nyitott kocsik tekintetében, mivel a Cargós nyitott kocsik egy része ausztriai répafordákba van besorolva.

 Cegléden nincs kocsirendezés, ugyanúgy Szolnokról jár ki a tolatós, mint Szentesre. Szolnokon tudtommal egy üzemképes eredeti Dácsia van, azt a fűtőházban használják. Ha tévedek, kijavítja egy hozzáértő.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (26232)
MBen Creative Commons License 2010.10.19 0 0 26237

A második ponthoz hozzászólva pár hete hasonló szitu volt, amikor Kunszentmiklósra azért kellett lemennie a 265-ös Szergejnek Fradiból, hogy a csonkából és az első vágányról a rakott gabonáskocsikat áttegye egy indító vágányra.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (26232)
kódfejtő 2.0 Creative Commons License 2010.10.19 0 0 26236
A második feladatra kiváló lehetne a 2009-es Gokart. :)  (a hóekék cipelését kivéve)
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (26232)
Komlósfecskés Creative Commons License 2010.10.19 0 0 26235

1908-ban már biztosan létezik, kétvágányos forgalmi kitérőként, 724 méter használható hosszal. Az állomásépület kelet (Óbéba) felől helyezkedett el, az átmenő a második vágány volt.

Valószínűleg 1915-ben háromvágányosra bővítik, ezután a harmadik az átmenő fővágány.

A trianoni határ az állomást kettévágja, az átmenet Szőreg és Oroszlámos között megszűnik.

A forgalom ugyan 1925-ben újraindul, de a puszta közepén fekvő Óbébával ekkor már nem számolnak. (Határállomások Szőreg és Oroszlámos, üzemváltó állomás Szőreg). Ennek ellenére az állomás területén megállnak a vonatok, mert a határőrizeti szervek mindkét oldalról a határig kísérik a vonatokat.

1930-ban a MÁV az I-II vágányok magyar területre eső részét elbontja, kikerül többek közt 1 csoport "Góliát", és egy csoport "r" rendszerű kitérő, 134 darab 9 méter hosszú "r" acélsín. (9 méteres mezők voltak 11 talpfával).

 

Engedély a felbontásra.

 

Felülnézet a Google jóvoltából. A három piros négyzet a két váltókörzetet és a felvételi épületet jelöli.
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.19 0 0 26234
Ez a sok eszetlenség vajon fokozható-e tovább?
Az én olvasatomban ez már a vasút haláltusáját jelzi:(((
Laci bácsiék nagyon eredményesen dolgoztak az elmúlt húsz évben, itt az eredmény. Ezek a dolgok elképzelhetetlenek voltak 1989-ben, de még 2000-ben is.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (26232)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2010.10.19 0 0 26233
A többi hír:

A zetort megfosztották a hóekéjétől, a másik három selejt mozdonnyal együtt a Motorgarázs területén várja, hogy elindulhassanak az utolsó útjukra. A rakodóterületen lassan már egy tűt sem lehet leejteni, egyre nagyobb halmokban nő a cukorrépa, közben a CER is folyamatosan üríti lefele a szójás kocsikat.
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2010.10.19 0 0 26232
Két történet Szentesről, ami a jelzi a mai magyar vasút állapotát:

I. Tegnap két Eas kocsi érkezett Szentesre Szolnok felől, hogy fát rakodhassanak bele. Az egyik vagont Szajolon, a másikat Algyőn adták fel. Az algyői kocsi is Szolnok felől jött a Szentesre, így az ésszerűen a legrövidebb Algyő Hódmezővásárhely Szentes útvonal helyett, Algyő Szeged Cegléd /ha van ott kocsirendezés, ha nincs akkor Fradi/ Szolnok Szentes úton érkezett! Ha már úgyis Szolnok felől van kiszolgálva Szentes, akkor nem érdemes Szolnok környékéről kocsit szerezni erre a célra, mint ahogy a Szajolon feladott kocsival is történt? Vagy a répaszezon szinte az összes nyitott kocsit lefoglalja?
II. Ma egy remot dacia látogatott Szentesre. Gépmenetben érkezett Szolnok felől, és szintén gépmenetben távozott vissza. Feladata csak az volt, hogy a szombaton érkezett CER vonat üres felét kihúzza a nagycsonkából, és helyére betolja a még maradék rakott kocsikat. Nem érné meg egy jobb állapotú classic daciat idehozni?
Évközben elvégezné a fütőházi tolatásokat, az esetleges kisebb állomási tolatási munkákat, télen pedig ha nagy a hó, akkor helyettesítené a napokban selejtezésre kerülő szentesi hókekés mozdonyt? Nem lenne széthajtva, nem lenne sok munkája biztosan neki, de nem kéne feleslegesen Szolnokról vagy Szegedről egy mozdonyt csak azért oda meg visszagépmeneteztetni, hogy pár vagont megmozgasson.
Kéri Petya Creative Commons License 2010.10.19 0 0 26231
Sajnos nem jutottunk be a fűtőházba időcsúszás miatt, de amint megtudom, megírom!
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (26144)
Tom91 Creative Commons License 2010.10.19 0 0 26230
Köszönöm a választ neked is és jófejsrach-nak is!
Kíváncsi lennék, hogy mennyien voltak ezeken a vonatokon.
Előzmény: atosz66 (26228)
atosz66 Creative Commons License 2010.10.19 0 0 26229
Köszi a kiegészítést!
Úgy tűnik el! - ugyanis gyaloglásunk során nem volt szerencsénk "találkozni" vele!
Előzmény: Komlósfecskés (26221)
atosz66 Creative Commons License 2010.10.19 0 0 26228
Anno a Szegedi Szabadtéri Játékok előadásnapján fél egy tájékában indítottak a főváros és Bcsaba felé is személyszállító vonatokat.
Előzmény: Tom91 (26225)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.18 0 0 26227
Eleinte minden hengermű Bessemer-acélt gyártott. Mindegy milyen sín, Bessemer-acél volt. Az 1890-es években kezdték alkalmazni a Martin-acélt, de volt olyan gyár, amely még az 1910-es évek elején is Bessemert gyártott. Ebben a két évtizednyi átmenetben láthatsz B.A. és M.A. síneket vegyesen, síntömegtől függetlenül. Az 1910-es évek végén már csak Martin-acél volt.
Előzmény: Lovrin (26199)
jófejsrach Creative Commons License 2010.10.18 0 0 26226
Szegedi Szabdtéri Játokról jövő vonat volt.....
Előzmény: Tom91 (26225)
Tom91 Creative Commons License 2010.10.18 0 0 26225
Az mi?
Előzmény: h.attis (26224)
h.attis Creative Commons License 2010.10.18 0 0 26224
Azért az sem semmi, hogy hajnali kettő órára volt érkező vonat Hódmezővásárhely felől...

Ő volt a szabadtéris vonat.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (26223)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2010.10.18 0 0 26223
Azért az sem semmi, hogy hajnali kettő órára volt érkező vonat Hódmezővásárhely felől...
Előzmény: Komlósfecskés (26221)
Dízel77 Creative Commons License 2010.10.18 0 0 26222
Tegnap délután.
Komlósfecskés Creative Commons License 2010.10.18 0 0 26221

A "régi" kifejezés itt egy kicsit megtévesztő.

1993 körül építhették, először a '94/'95 menetrendben szerepel (kép).

Utoljára pedig a '98/'99-esben álltak meg a itt vonatok (ekkor a 7207 sebes is).

Azt mondod, az őrházat elbontották? :(

 

Előzmény: atosz66 (26207)
erdőszéli Creative Commons License 2010.10.18 0 0 26220
el lehetne vitatkozni, hogy ez a történet hány tanyát érint konkrétan, és hogy "jár-e" ennyi embernek a kisvasút az adófizetők pénzéből, éshogy az ország többi hasonló fekvésű tanyájának akkor miért nem jár, blablabla...

sokszor lerágtuk a csontot, általában a vasútellenes skatulyában végeztem ilyenkor, így lapozzunk, aszondom :-)
Előzmény: jozsefmk48 (26218)
jozsefmk48 Creative Commons License 2010.10.18 0 0 26219
...de természetesen nem akarok vitába szállni,én csak azt mondom amit látok és hallok itt Orgona és ványon. :)
Előzmény: erdőszéli (26217)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!