Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ujtulaj Creative Commons License 2000.08.18 0 0 416
Sziaszok!

Ma lett meg az én Fiat Bravo-m (1.6 SX, akciós ABS+légkondi, 185-ös gumi) , így eggyel többen vagytok immár ;)
Végig olvastam az egész topic-ot(!), sok érdekes dolog volt benne.
Remélem az a bizonyos váltóhiba nem jön nálam elő, vagy garancia allatt jön ki...
Eddig sportmotorral jártam (Kawasaki ZZR), így az autó jogsi még nincs meg. ..na most sokan lehülyéztek, az biztos :)
Alig bírom ki, hogy ne húzzak el a bravo-val egy jó kis útra.
Sajnos a szeptemberi találkozóra így nem tudok menni, de remélem lesz több is!

Barnamaci Creative Commons License 2000.08.18 0 0 415
Granturismo:
És apszolute nem lehet rátenni kiszerelés nélk a huzatot? A gondom ott van hogy nem vagyok túl nagy barkácsember.
HEC Creative Commons License 2000.08.18 0 0 414
Üdv mindenkinek!
Visszatérhetek egy kicsit a gyorsan elhasználódó anyagokra?
Igaz a karbantartási terv 20ekm-nél írja az olaj, levegőszűrő, pollenszűrő cseréjét, de
a használati utasítás és akikkel eddig beszéltem ajánlották a rövidebb ciklusidőt a terhelés,
üzemi viszonyok, por, stb. függvényében.
Én pár hete, 15ekm előtt cseréltettem olajat (szűrővel) az Autó Rákó-nál.
Nagyon meglepődttem amikor megláttam a fáradt olajat. Olyan fekete volt mint az előző
kocsimban olajcserénél (de abba már 180ekm van). A nívópálcán nem látszódott. Lehet, hogy
az olaj minősége szinte semmit sem változott a tiszta állapothoz képest, de a benne feloldódott
korom és egyebek nem hatnak pozitívan. /Egy picit ide kapcsolódik a "Bontex sportgyertya".
Nem emlékszem milyen gyártmány, de nem lehet rossz, ha azt nézzük, hogy olajat is árulnak
saját néven ami eredetileg TOTAL Quartz 9000./
(Az Autó Rákó-nál beszélgettem a főnökkel, szerelőkkel sok apróságról. A fönök külön - kérdés
nélkül - ajánlotta, hogy a vezérműszíjjal nem érdemes megvárni a 120ekm-t.)
granturismo Creative Commons License 2000.08.18 0 0 413
Egy ülés 4 csavar, kb. öt perc. De számíts rá, hogy jó eros imbuszkulcs kell hozzá. A kínai piacos gagyi szerszám úgy elnyíródik benne mint a Sz@r.
Előzmény: Barnamaci (412)
Barnamaci Creative Commons License 2000.08.18 0 0 412
Granturismo köszi az infót! Mennyi ido kikapni az üléseket?
granturismo Creative Commons License 2000.08.18 0 0 411
Jó reggelt!

Barnamaci

Bravo üléshuzat ügyében menj be nyugodtan az SPQR-hez. Nagyon kedvezo áron vehetsz, valami szlovák termék. Plüss, 10-részes, kimondottan a Bravo-ra szabták. Ha nem sajnálod az idot a feltételére (nálam 4-5 óra volt de úgy, hogy ez elso üléseket kiszereltem és úgy tettem föl)szóval akkor észre se lehet venni, hogy utólag van föltéve. Az áráról érdeklódj telefonon: 237-7381, vagy Zsigánál: sztolykazs@spqr.hu.
GT

Barnamaci Creative Commons License 2000.08.18 0 0 410
csiptuning:
http://totalcar.hu/tuning/chiptuning/
:(
HEC Creative Commons License 2000.08.17 0 0 409
Üdv!

granturismo, 2.0Turbo_ie!
Kössz az infókat! A működéssel nagyjából tisztába voltam, csak nem voltak ilyen részletes
adataim. Pont emiatt probáltam ki az elméletet.(Lehet, hogy egy kicsit radikálisan.)
Pár nap tapasztalata alapján rájöttem, nem abba az irányba változtak dolgok mint amire
számítottam.
Nem tudom ki hogy van megelégedve a dinamizmussal, de én egy echte karburátoros kocsiból
ültem át a Bravo-ba. Ott ha rátapostam a gázra, kinyílt a torok, vákum megvolt, a szmötyi
ömlött befelé, ráadásul a dúsító még köpött hozzá egy kicsit igy nem volt apelláta. Az 50LE
miatt nem gyorsult úgy de dinamikus volt. Megjegyzem ez egyik rokonom Mits.Colt-ja 1.3-as
hengerenkénti befecs. jobban ugrál. A Bravo csak meglódúl de akkor tisztességesen.
(Főleg 2500-3000 környékén ahol megszűnik egy erőteljes szívásra emlékeztető hang.)
Végül is: alapjárat teljesen rendben, a változásból ítélve nem hiszem, hogy aggodalmat keltő
módon megnőtt volna a fogyasztás és lecsökkenne a katalizátor élettartama.

Más megoldást kell keresnem.
Nagyon benne vagytok a témában. granturismo Te említetted is a chiptuningot. Tudtok
egy-két nem "fészertuning" kategóriájút. Én is puhatolódzok már egy-két hónapja.
(Garancia miatt nem kapkodtam el, no-meg előbb még szoknom a kétszer akkor ménest,
stabilitást, stb.)

Addig is ...

Barnamaci Creative Commons License 2000.08.17 0 0 408
Zak: megkaptam a leveled! Köszi! Válasz mailban ment.

2.0Turbo_ie
Szomorú, amit írsz a Bosch befecsről. Ezek gondolom mind el. már. (nekem a BMW-n még mech. volt:))

2.0Turbo_ie Creative Commons License 2000.08.17 0 0 407
Barnamaci
Tudom, hogy a Bravoban (hál' istennek) nem Bosch befecskendezés van, a lent leírtakat csak példaként hoztam, hogy megtorpanást mi minden okazhat egy befecskendezős autóban.
Szerintem az olasz befecskendező rendszerek jobbak, mint a németek!
Előzmény: Barnamaci (405)
Zak Creative Commons License 2000.08.17 0 0 406
Az a gyakorlat, hogy kuncsaft várjon a sarokban vagy jöjjön vissza, de ha udvariasan szól az ember (lehetôleg nem a Magyar Dezsô nevű, magas, vékony, kicsit cigányos arcú tulajnak, hanem a pénztárban ülô feleségének vagy a szerelôknek), hogy szeretne bemenni és legyenek szívesek ugyan mutassák már meg mi volt a gubanc a géppel, akkor minden további nélkül beengednek. Velem legalábbis mindig így volt.
Előzmény: Barnamaci (402)
Barnamaci Creative Commons License 2000.08.17 0 0 405
2.0Turbo_ie
A Bravoban azt hiszem (de lehet tévedek!) Weber-Marelli MPI (Multi Point Injection) elektronikus hengerenkénti befecskendezés van.

való igaz, hogy ha pörgettem (pörgettem?, szóval 3-4000 körüli fordulat) nem volt még ilyen tapasztalat (ja 180 km van a kocsiban:)))

Vélemények azért továbra is köszöntetnek és érdekelnek.
Minden ami autó:)))

2.0Turbo_ie Creative Commons License 2000.08.17 0 0 404
A lambda szonda un. ugrásfeszültséget szolgáltat computernek. A lényeg a következő: ideális égés eléréséhez a benzin-levegő aránynak 1:14.7 -nek kell lennie. Ha ennél magasabb, akkor a lamda szonda feszültsége 200 mV alatti, ha alacsnyabb, akkor 800 mV feletti. A szonda feszültsége üzem közben 0-1V között állandóan változik, a keveréktől függően, ez visszacsatolásként működik, ezáltal (is) szabállyozza az elektronika a befecskendezett üzemanyagot. A megfelelő működéshez fel kell melegednie a szondának, azért fűteni szokták, ezáltal hidegen és alapjáraton is jobban működik. A négy szál vezetékből kettő a fűtőszálé, ez kimérhető ohm mérővel (kb 5-10 ohm), egy a test, ez is kimérhető, és egy a jelvezeték. Ha lehúzod a lambdaszondát, akkor bizonytalanabb lesz az alapjárat, megnő a fogyasztás, és a katalizátor várható élettartama is jóval kisebb lesz.
Más: a megtorpanást okozhat pl a Bosch által alkalmazott mechanikus levegőmennyiségmérő, ritka egy szar megoldás, kb 5 évvel ezelőttig használták. Megtorpanást okazhat még a pillangószelep mikrokapcsolója, mert ez érzékeli az alapjáratot, vagy a gyorsítást, és változtatja a keveréket. Ha éppen csak egy kicsit nyomod a gázt, akkor ez ide oda kapcsolgathat, dúsítva a keveréket, és ez rángatást okozhat (tipikus Bosch befecskendező konstrukciós hiba, szuper "német csúcsminőség") :-)
Előzmény: HEC (389)
stika Creative Commons License 2000.08.17 0 0 403
Valszeg, még nem próbáltam, Zak tud erről többet. Én 8-ra viszem, aztán rohanok dolgozni és 4-5 között hozom el.
Előzmény: Barnamaci (402)
Barnamaci Creative Commons License 2000.08.17 0 0 402
Vazze, valami szépséghiba mindenütt van:( (persze nem mindegy a hiba súlya!)
Itt bent lehetsz a kocsi mellett a szervízben?
stika Creative Commons License 2000.08.17 0 0 401
Szia Barnamaci,
a Fiat Konczot felejsd el, kicsit lejjebb már elmeséltem, hogy miért. Talán szakmailag jók, de eddig már háromszor fordult elő, hogy odamentem potyára, mert a megadott időpontra nem volt kész az autó. Ellenben az Autó Rákó nekem nagyon bevált, Zak (129) -nél megtalálod az adatait. (Szintén szakszervíz.)
Előzmény: Barnamaci (398)
Barnamaci Creative Commons License 2000.08.17 0 0 400
Prb: Így mingyár más:)
prb Creative Commons License 2000.08.17 0 0 399
Üdv Barnamaci!

Ezt én írtam, de nekem Punto II Sportingom van. Ez azért van mert a Punto alacsonyabb fordulatszámon adja le a max teljesítményét.

Előzmény: Barnamaci (398)
Barnamaci Creative Commons License 2000.08.17 0 0 398
Szaisztok!
Granturismo, Cr2:
Van benne valami, amit irtál a inj.-ról. Mondjuk ennyire alacsony tempoval (10-15 km/h) nem szoktam gurulni tartósan, inkább üresbe teszem a váltót.
Viszont óvatops pedálkezelést alkalmazok, még félig sem nyomtam neki:) Én is arra gondoltam, hogy megvárom az 1000-1500 km-et. A szakszervíztől nagyon fázok:( Eddig a Koncz-ot és Érdet ajánlották. Tapasztalatok velük?

Pollenszürő: telefon megy a Láng Autónak.

Már 185 km van a gépben! A fogyasztástól nem vagyok elájulva az igazat megvalva. Mondjuk volt kb 2 üzemóra (mint a repülőgépeknél:)), ami alatt legalább 5-6 km-et megtettem a városi dugóban, de volt dimbes-dombos, meg autópálya is! (Ma megküdtem 100-al a gépet:))
Apropó 100! Valahol írta vki, hogy 80-nál 2000-et pörög az 1.2-ese. Nekem 100-nál 2900-at ???

Érdekelne még, hogy tutira Bravoba való üléshuzatot láttatok-é már vmi boltban. Kérdeztem a Boldizsárnál, de ők is csak utángyártottat tudnak rendelni (dupla profittal:( ).

cr2 Creative Commons License 2000.08.16 0 0 397
Mondjuk az ilyen faszariségot soha nem értettem az autógyártóknál, nem tudom, miért nem bírják száriában adni azt a pollenszűrőt??? Lagalább fel lehetne sorolni a szérialistán ;-).

Ez a torpanásos dolog nem attól van, hogy kicsi a lendtömeg? Én pl. Civicen tapasztaltam ilyet. Nagyon szeretek lassan, finoman menni, mondjuk 10-15 körül gurulni, óvatosan gyorsulni, de nem éreztem a torpanást a Fiestán, pedig az is el. inj.-os. Mondjuk a karbis Sierra is csinálta, de ott kikopott a rudazat, amiatt.

granturismo Creative Commons License 2000.08.16 0 0 396
Ja a cég neve Láng autó.
granturismo Creative Commons License 2000.08.16 0 0 395
Na itt vagyok.
Szóval az elektronikus befecsis motoroknak van egy olyan tulajdonsága, hogy ha a lábad leveszed a gázpedálról, akkor egy mágnesszelep elzárja a befecskendezést. Ez üzemanyagtakarékosság miatt van, hogy motorfék üzemben a motor ne szívjon be feleslegesen üzemanyagot. Ilyenkor úgy érzed "megtorpan" az autó. Elofordulhat finom vezetési stílusnál is, a gázpedál egy bizonyos helyzetében, amikor "éppen hogy csak" nyomod a gázt. Ilyen állapot általában városban fordul elo. Ilyenkor a mágnesszelep hol zár-hol nyit és tényleg mintha kihagyna a befecskendezés. Azért mert valóban ez történik!
Ez így van a Bravo-val és így volt az Alfa-nál is. Pedig teljesen eltéro a két befecskendezo rendszer.
A mechanikus befecsinél szerintem ilyen nincs.
Ezt a jelenséget megfelelo váltó és gázpedál használattal ki lehet kerülni.

Barnamaci

Nem ezt érzed te is? Ha nem szvsz akkor sem kell szaladni a szervízbe, várj legalább pár száz kilométert, hátha "bekopik" a rendszer.
Pollenszuro:
Megveheted: XIII. Váci út 156. tel.:350-9040
Termékkód 301. Vigyázz másik is van Bravo-hoz, de az nekünk nem jó.
A beszerelés: Az utasoldali ablaktörlonél a kis muanyag burkolat kb. 20-25 cm hosszú és 5 cm széles. 2 db csillagcsavar rögzíti. Azokat ki, burkolat simán fölemel(nem pattintós, nem törhet el), alatta a lemezben ott az ovális nyílás, arra egyszeruen felpattintod a pollenszurot, burkolat vissza és kész. Tehát beépíto keret sincs. (A klímás verzióban van keretes, de ott már szögletes a pollenszuro.) Semmilyen kárt nem tudsz csinálni, ha kell nyom nélkül kiszerelheted, szóval semmi rizikó. Ezért tényleg felesleges a "szarszervízhez" fordulni. Nekem még az elso van benne. A gyár azt írja, hogy évente kell cserélni. Nekem másfél éve van benn, egyszer kivettem, kiporoltam, de még nem kell kicserélni.

Muszerfalvilágítás szabályozó nekem sincs. (Az 1500 Ladában volt.) Okos emberek azt állítják, hogy a zöld szín a legnyugtatóbb (gondolj a mutosruhára). Szóval nekem tetszik a zöld szín és a fényero sem zavar. De ha érdekel végiggondolhatunk egy utólagos szabályozóbeépítést.
GT

granturismo Creative Commons License 2000.08.16 0 0 394
Hahó!

Szóval mehanikus befecsi? Amúgy átérzem a bömöshöz képest meglevo teljesítménylépcsot. Igy vagyok én is. Egy Alfa 33 1.7 Boxer 16V-bol ültem át '91, 132LE. Hát van difi, a Fiat hozzá képest egy "józan" autó. Gondom is volt vele, pedig babusgattam eleget Ot is. Prima állapotban volt, beszámították a Nero-nál a Bravo-ba. Egy Nero dolgozó vette meg. Mai szemmel nem kellet volna odaadni. A Barnamaci féle ez-is az-is jobb megoldás. Sajnálom na. Picit irigylem az Alfa topicosokat ahogy most is szervezik a Váci Alfa hétvégét. Én meg itt állok Alfa nélkül.:-(((((( Szóval minden észérv a Fiat mellet, de azt a Feelinget a Bravo nem adja. Persze egy magamfajta olaszautóbuzinak szóba sem jöhetett más, egyéb járgány.
Most tárgyalni kell mennem, de jövök vissza.

Előzmény: Barnamaci (392)
Barnamaci Creative Commons License 2000.08.16 0 0 393
Bocs, de megtréfált az explorer:)
Barnamaci Creative Commons License 2000.08.16 0 0 392
Hi Evribodri!
Granturismo, HEC:
318i = K-Jetronic (mechanikus inj.) évjárat 1981, 105 LE, 145 NM. Pedig az se egy versenyótó! /Viszont ki lehetett hozni 5-6 literből országúton (igaz 90-nél) városban is 9-9,5 lityi 98-as./

Pollenszűrő: az lesz a legjobb ha rákérdezek a szarszervizben. Viszont a cím/ár mindenképp érdekelne (egy beépítő keret és egy szűrőről van szó ugye?).

AC: oké, hirtelen örömömben nemigazán fogalmaztam pontosan. Lehet üzemanyagellátás (AC, szürő (akár még szar benzin is!), injektor, netán computer is) vagy gyújtás. A lényeg a lényeg: néha darabos és rángat, ha nem is feltünően, de viszont még a páromnak is feltünt, pedig ha már gurul egy kocsi neki az már jó:).

Tegnap este odébb kellett tenni a régi verdát a garazsírozásnál, hát már kicsit szokatlan volt:)

A Bravo ülései egyébként (eddig használt, próbált tipusokhoz) igen jók! A 318-asban opelRecaro van (ez hosszab ülőlapú és szélesebb a társainál), de még ahhoz képest is jónak találtatott. Igaz nem is próbáltunk 1g-s oldalgyorsulást:)

Kérdés: a ti gépeitekben sincs műszerfalvilágítás fényerőszabályzó (így hívják?). Nekem így kicsit erősnek tűnik, nem is beszélve a zöldszínről (BMW kellemes piros).

De ettől függetlenül BRAVO RULEZ!

Barnamaci Creative Commons License 2000.08.16 0 0 391
Hi Evribodri!
Granturismo:
318i = K-Jetronic (mechanikus inj.) évjárat 1981, 105 LE, 145 NM. Pedig az se egy versenyótó!
Pollenszűrő: az lesz a legjobb ha rákérdezek a szarszervizben. Viszont a cím/ár mindenképp érdekelne (egy beépítő keret és egy szűrőről van szó ugye?).

AC: oké, hirtelen örömömben nemigazán fogalmaztam pontosan. Lehet üzemanyagellátás (AC, szürő (akár még szar benzin is!), injektor, netán computer is) vagy gyújtás. A lényeg a lényeg: néha darabos és rángat, ha nem is feltünően, de viszont még

granturismo Creative Commons License 2000.08.16 0 0 390
Jó reggelt.

Mindenki!

Leegyszerusítve a lambda szonda az elégetendo üzemanyag mennyiségére van befolyással (a káros gázkibocsátás függvényében), ami az esetek többségében a szegényebb/kevesebb keverék irányába hat. Nyilvánvaló, hogy a lambdaszonda ilyen beavatkozásakor a menetteljesítmények romlanak. Ha a katalizátort kikötöm, a számítógép a lambda szonda változó ellenállását egy fix értékkel helyettesíti, a szabályozás nem torténik meg. Ezért szerintem HEC autójának a menetteljesítményei a "muvelet" következtében javultak a fogyasztás/károsanyagkibocsátás rovására. SZVSZ egy próbát megér, de hosszabb távon biztosan káros a katalizátorra. A gyújtó/befecskendezo rendszer egyensúlya hosszú kisérletezgetés, mérés, számítás eredménye. Az üdvözíto megoldás SZVSZ nem egy elem "radikális" eltávolítása, hanem egy jó kis chiptuning amikor ezt a bizonyos egyensúlyt az adott autópéldányra optimalizálják.

Üdv HEC!
A garanciával igazad van. Én azonban nem igazán izgattam magam miatta. Ezt én nem ajánlom senkinek, csak a privát hozzáállásom.
A lambda szonda a Fiatunknál futobetétet is tartalmaz, nem írom le miért.
A vezetékek: Sárga,Fekete=futés
Fekete/Ibolya,Barna/Fehér=szonda

HEC Creative Commons License 2000.08.16 0 0 389
Másodszor.
"Megeröszakoltam a "verdát". (370)-ben említettem, hogy "A computer nagyon okoskodik a szabályozott katalizátorával." Én a Bravo elött egy echte karburátoros kocsit hajtotam.
Számomra furcsa volt a Bravo viselkedése.Tegnap gondoltam kitolok vele. A szondától
feljövövezeték a homloklemez közepétöl (menetirány szerint) egy picit jobbra egy dobozkáben egy csatival folytatódik. Széthúztam.
Ha valaki kipróbálná, kíváncsi vagyok a véleményére! Objektív szeretnék lenni!
(Max. a katalizátor kap többet, de nem lehet gond. Lsd. kényszerüen katalizátorosított
karburátoros autók.)
Habár jó lene, ha valaki meg tudná modani pontosan mi az a négy szál kanóc a csatiban!
HEC Creative Commons License 2000.08.16 0 0 388
Elöször is gratulálok az ujdonsült Bravo tuladonosnak!!!

Többiek! Ne ijesztgessétek! :-) A mai technológia ismeri a Murphy törvényeket de nem ezen
alapszik. 1000Km és eldöl szinte minden, még egy nulla és "kapsz egy másik autót".
Addig is nyugalom. SZVSZ póbáld hosszabb, nyugodt úton bejáratni (habár erre állítólag nincs
szükség a mai autóknál, de mégis ajánlják.)

Nem igazán értem mért pont az AC?

A pollenszürö <->garancia. Rakd be nyugodtan ha nincs (2 csavar kérdése). Világi amikor
pl. egy Ikarus pöfög elötted és alig érzel belöle valamit.
Tudtommal a FIAT garancia "tilt" bárminemü konstrukciós módosítást. Ez vonatkozik a tuning
és a "barbár" barkácsolásokra. (Leginkább a szakszervíz címszót szeretik.) A legbiztosabb,
hogy ahol átvetted az autót, a garanciális ügyintézöt kérdezed.

Felni: pl. www.gumidiszkont.com - 6J-14 bruttó: 11020.- — 11400.-

Barramas Creative Commons License 2000.08.15 0 0 387
Gratulalok!!!! :))
Előzmény: Barnamaci (380)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!