Visszakaptuk a kocsit, én nagyobb számlára számítottam.A vége borravalóval, márkaszervízben 23.000,- . Kicserélték a feszítőgörgő csapágyát, és a benzinpumpát kijavították.Az eredmény: az autó halkabb, nem brummog a szíj feszessége miatt, és nem fullad le. Ilyen hangos volt két éve, amikor vettük. Ezek szerint hibás volt a német FAG csapágy???
Ha tényleg érdekel, hogy miért Brava lett este megírom, mert most kezdődik a KRESZ-tanfolyamom!!!
Hogy miért is vettem (ill. fogok venni) Fiatot, vagy egyáltalán olasz kocsit?
Bevallom régebben fikáztam az olaszokat. Persze úgy ahogy kell, személyes tapasztalatom nemigen volt, az ismerősök tapasztalataira támaszkodtam. Az autotechnikusi suliban nyári szakmai gyakorlatra a Fiat Óbudához kerültem. Őszintén nem igazán repestem az örömtől, a BMW-hez akartam kerülni. De ott felnyílt szemem. :) Nagyon megszerettem őket, láttam a technikát (néhol nagyon igényesek, különösen a motor terén), számtalan autót próbálhattam. Ott döntöttem el, hogy nekem csakis olasz autóim lesznek.
Hát kapd ki a rádiót, és nézd meg. Vagy tegyél rá egy hangszórót és kapcsold be.
Ne szomorkodjatok az autótok jövőjét illetően. Akinek most 1-3 éves autója van, az biztos nem ugyanazt fogja használni 6-8 év múlva, nem? Akkor meg mit aggódtok. Amikor autót vettetek, akkor azért sejthető volt, hogy ha valami olcsó, az nem lehet túl jó (a fordítottja nem igaz, ami drága, az nem mindig jó). Az autóiparban minden fillér számít, ha valaki gyárt egy olcsóbb csatlakozót, vagy lengéscsillapítót, akkor a gyár azt építi bele. Nem érdekli, hogy mennyit bír ki, csak néhány évig legyen jó. Utána vegyen újat a dolgozó. Mi lenne, ha egy autó 15 évig kifogástalanul működne? Ez nem illik bele a fogyasztói társadalom modelljébe.
Egyébként jó autókat gyárt a Fiat, csak másra helyezik a hangsúlyt, mint mások. Többet adnak a vezetés élményére, vagy a desig-ra, mint mondjuk a tartósságra. Ez van, ezt el kell fogadni, meg kell tanulni így élni az autóval. Aki másra vágyik, vegyen mást. Tökéletes autó úgysincs, mint ahogy tökéletes nő sincs.
Amióta kipróbáltam a Mitsubishit, azóta (felnyílt a szemem és megerősödött a hitem, és) jobban szeretem az autómat, mint elötte. Rájöttem, hogy pl milyen jó motor van benne, és ez nekem fontos.
Azt hiszem, kétféle ember vesz olasz autót. Az egyik az, akit megfog benne valami a mediterrán temperamentumból, és azonosulni tud az ottani élettel, ezt az autóválasztásával is a világ tudomására akarja hozni. A másik fajta a racionálisan gondolkodó, aki szerint ezért a pénzért ez az egyik legjobb választás, tehát megéri megvenni. Ki melyik csoportba tartozik? Elő a farbával, ti miért vettetek Fiat-ot?
Hát ezaz, hogy el kellene viselnie, de nem viseli el. Konstrukciós hiba, mint megannyi más elektromos dolog. Úgy néz ki, ezek az autók sem lesznek jobbak 10 éves korukra, mint az Uno/Tipo páros.
A tompítottat nem szokták relézni, ugyanis ha a max. megengedett teljesítményű izzót használod, akkor még nem folyik akkora áram, amit nem tudna elviselni a kormánykapcsoló.
ZetecR!
Épp ez az, hogy le van fényezve gyárilag=> könnyen sérül. Én is a hétvégén kenegettem a gyári javítófestékkel.
Hívtak minket a szervízből: vezérműszíj feszítőgörgő-csere; a klímát meghajtó szíj csapágyának cseréje; benzinpumpa csere/ javítás pedig a rángatás ellen.
Egy kérdés: kinek is volt ilyen rángatása? Ha jól emlékszem,szinte az egész motorját kicserélték, mire a lambda szondához jutottak.
segíteni nem nagyon tudok, de engem is érdekelne a dolog, mert sok helyen le van pattanva a festék az első lökösről, aztán meg lejavítottam javítófestékkel. Tiszta ragya az egész, én is le akarom fényeztetni.
Nem tudom, le kell-e szerelni hozzá az autóról, vagy úgy is meg tudják csinálni.
Ha megtudtál valamit, írj.
Ja, tudok egy műanyagost, Csillaghegyen van. Érdekel?
Ja, meg tudok egy helyet, ahol színmintát vesznek a kocsiról, és kevernek hozzá festéket (dobozba, spray-be, javítóstiftbe), Újpesten.
Tudok egy hőkamrás fényezőt is, az meg a XVI. kerületben van.
Akkor most mégis tudok segíteni?
Ha gyengén világít a tompított, akkor annak okát sűrgősen meg kell vizsgál(tat)nod. Meg kell mérni, hogy mennyi a feszültségeseés az akksi és a lámpa között. Ha túl nagy, akkor az azt jelenti, hogy valamelyik kontaktusnak megnovekedett az átmeneti ellenállása. Ennek legvalószínűbb helye a kormány bajuszkapcsoló, aminek cseréje drága mulatság. Az erősebb izzó csak ront a helyzeten, mivel kétszer akkora áram négyszer annyira melegíti, és pillanatok alatt elolvad az egész. Most még nem késő tenni valamit, mert még jó. A megoldás: "Le kell relézni a tompítottat"
Hát mit mondjak! Ezt az utolsó pár oldalt végigolvasva, ...... :-( . Úgy látszik most a Bravok nincsenek formában! Sok a hiba!
De remélem jönnek majd dícséret oldalak is!
Nektek is gyengén világít a tompított?
A miénkkel este alig látni. A 40ezres szervízen tettek bele új égőket (nem tudom, hogy erősebbet-e), de elég zsenge. A Fiestáé nagyságrendekkel veri.
Ja, meg gyakran reccsen a 2. fokozat. Asszem' ezzel már korábban kilódtatok, a szervízben azt mondták, hogy inkább hagyjuk, nagyon sokaknak van vele probléma, nem szívesen nyúlnak hozzá.
Nálam eddig 30 ezret mentek, és nem érzem, hogy rosszak lennének (bár az ilyesmit megszokja az ember, és csak akkor tűnik fel, ha megjavítják).
Keresztbordás kanyarokban nagyon feltünő a rossz csillapító, egyszerűen elpattog az autó, állandóan korrigálni kell.
A LIP egy közepes márka, de elég olcsó. Annakidején ajánlották még a Monroe-t, de arról sok rosszat hallottam. Volt még valami Gabriel, de az egyik szidta, a másik dicsérte, így nem tudtam dönteni. A nagy, sportos márkák iszonyatosan drágák, és szerintem nem utcai autókba valók, bár itt is sokaknak van olyanja.
Az enyém 11-12 ezer volt darabja, de az első sokkal drágább (szvsz 20 fölött). A Bárdi autó forgalmazza, ők két év garanciát vállalnak rá. Most mindenhol hírdetik, hogy ajándékba adják a porvédőt hozzá (csak az elsőhöz, a hátsóhoz nem kell)
A gázosnak progressziv a csillapítása, azaz a kis úthibáknál lágyan rugózik, a nagyobb mozgásokra erősebb csillapítással reagál. Persze hol vannak nálunk kis úthibák?
Köszönöm a hasznos infókat. Már azt hittem hogy én használom ilyen kíméletlenül a gépet. Viszont most anyagi lehetőségek híján kénytelen leszek még úgy 3-4 ezer kilómétert ezzel menni, és aztán akkor csere. Gpeti, köszönöm a felajánlást, én inkább az új híve vagyok, de még egyszer nagyon köszönöm. Egyébként amiket említettél (LIP) azok legalább jobb minőségűek mint a gyári, tehát nem 35-40 ezer km-t tudnak futni? Ja és mennyibe kerül, és ki forgalmazza??
Üdv Mindenkinek!
Tegnap, 32000 km után beteg lett a kocsi('99, Brava 1,6). Elkezdett rángatni, le akart fulladni, és ezt csinálja azóta is. A szokásos dolog, ami már másoknál előjött. Reggel vittem szervízbe.Rákapcsolták a számítógépre és azzal szórakoztak 2 órán keresztül, végül már szét akarták szedni az autót darabokra, de jött egy öreg szaki, aki a computert kipróbáltatta a srácokkal egy másik autón. Lássatok csodát: a számítógép sz@r, várjak egy hetet a szereléssel, de ne használjam az autót.A rangidős mester közben meghallotta a Brava hangján, hogy van vmi a feszítőgörgőkkel (szombaton két fiatal srác átvizsgálta, mindent rendben találtak). Azt mondta, hogy kijavítja és közben azért megnézi mi lehet a gond...
Mindez márkaszervizben.
Nekem most a 20 ezres szervíznél mindkét elsőt garanciában kicserélték, azt mondták, folyik belőlük az olaj. Amennyire kopogtak a legkisebb úthibán is, nem is csodáltam a dolgot.
Kissé meg voltam lepve azonban, mert azért 20 ezer km után nem vártam volna ilyesmit... S nem mondhatnám, hogy túlgerjedt bizalommal tekintenék a következő 20 ezer elé...:-((
Én sem foglalkoztam vele, és pár ezer km alatt kockásra faragta a hátsó gumikat. Idén azok kerültek előre, ne tudjátok meg, mennyire zúgott eleinte. Azóta sokat javult a helyzet, kezd kör alakúra kopni, de azt mondják, soha nem lesz már az igazi.
Én tudom ajánlani a gázos LIP gátlókat, azt vettem bele (nekem csak hátul volt rossz), nem drága, és sokkal komfortosabb lett a futómű. Persze, ha álruhás autóversenyző, akkor Koni és társai jöhetnek szóba (kb 3x annyiért).
Másik lehetőség a felújítás. Olcsó, és egy darabig az is jó. Tudom ajánlani a Kárászy céget. Jól és gyorsan dolgoznak.
Sőt, van egy pár hátsó gátlóm, azt szívesen odaadom, hogy azt újíttasd fel, és akkor csak hipp-hopp kicserélik, nem kell egész napra otthagyni az autót.
Csak egy kérdés!! Szerintetek az lehetséges, hogy 40000 km után már a 4 lengéscsillapítóból 3 kicsit szivárog. Most voltam 40000-es szervízen és bizony meglepődve láttam, hogy igen. Vagy ne lepődjek meg, mert a szerelő azt mondta, hogy a Bravok jó ha 40 ezret kibírnak ,de cseréltek már 18000-nél is. Egyáltalán most meddig közlekedjek így?????
Sziasztok!
Élek még,én is.Igaz a hétvégéim elég zsufoltak a nyár miatt.
Hec.
Matrica!!!!
Amugy nincs miröl irjak ezért nem vagyok aktiv részvevöje a topiknak.
Sziasztok Stancy.
Ha valakit esetleg érdekelne, van eladó Bravo!!!!!
:-)
Ha valakinek kellene mégegy. :-)
persze nem az ENYÉM!!!!! Ismerősé.
Bravo 1.6 SX 1997-es, 40.000km, fekete szinü, klimás.... 1.7M irányáron
RIII. GRA4! Köszi az infókat!
Gpeti! A kuplungom nekem is egy kicsit talán keményebb, de nem feltünő.
Egyébként megkérdeztem a hegyaljánál, a kuplungszett árát, és kiderült, hogy az 1.8-hoz nincsen csak gyári, (meg a HGT hez is) TALÁN! Még Valeo-ban van, de ez nem bizt.
Ára: 70.000Ft
Valeo:35.000-40.000Ft
Nem olcsó.
Rityifi!
Igen, a keménységét lehet állítani. Az elsőkét viszonylag egyszerűen. Le kell pattintani a tornyon levő műanyag kupakot és a gátló szárát kell tekerni egy kulccsal, amit adtak hozzá. A hátsó macerásabb, azt ki kell szerelni, és összenyomott állapotban kell tekerni. Hát, mit ne mondjak, ég és föld a különbség a gyárihoz képest. A rugókat is kicsréltem, a Fiat kereskedésekben levő gyári katalógusból rendeltem. Amikor megjött, akkor derült ki, hogy Eibach rugókról van szó. Elöl-hátul leülteti az autót. A komplett mutatvány 150e Ft volt, e ez '97-ben!! A szett még most is hibátlan, a második autó áll rajtuk.
Most, hogy nem adom el, megcsináltatom rajta a kipuffancsot. Szerintetek érdemes rozsdamentest rakatni rá? Mennyibe kerül? Mármint hányszor annyiba?
Mit érdemes venni? Bosal, Remus gyárt olyant is, aminek a hangereje gyári szintű? Sportolók kíméljenek!
Amikor visszaültem az autómba, meg kellett néznem, mi szorult a kuplungpedál alá, olyan nehéz volt benyomni. Lehet, hogy azt is ki kell cseréltetnem? Rityifi, a tiéd milyen kemény (mármint a pedálod :-))) a mezei autókhoz képest? Az enyém sokkal.
Szombatom fékbetét csere és tárcsa szabályozás volt a reggeli műsor, jól esett egy kicsit bütykölni. Mondjuk utána az első száz km egy rémálom volt (alig fogott), de most már minden OK.
Már megint a béka segge alatt van a topicunk, kicsit felhozom. Még mindig nyaraltok?
Van egy örömhírem: nem adom el az autómat. (Micsoda megkönnyebbülés, már egy hete lelkiismeret furdalásom volt emiatt). Nagy csalódás volt az a Mitsu, amit kipróbáltam. Az erősebb (10%) és nyomatékosabb motor a könyebb kasztnit érzésem szerint nem vitte jobban, mint az enyém. Negyedikben-ötödikben szinte semmi sem történik, ha lenyomom a gázpedált, míg az enyém érezhetően megugrik, nem túl szoros előzéseket ötödikben szoktam csinálni. Ennek oka a hosszú áttételezésű váltó (mármint a Mitsuban).
Most nem akarom tovább szidni, mert alapjában véve jó kis (ill. nagy) autó, de nem tetszett. Nem nyújtott annyival többet, mint amennyibe került volna. A belső desig-ról meg ne is beszéljünk (ki akar egy malomkereket tekergetni kormány helyett?) Talán a tudatalattim soha nem akar megválni a Fiat-tól, és ezért finnyázok? Inkább megtartom az autómat még egy darabig, és gyűjtük egy Alfára.