Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

K.Trout Creative Commons License 2001.07.13 0 0 2282
Valakinek romlott már el az ülése? (nem lehet előrahajtani, a kar felhúzására nem reagál semmit...) Valakinek valamilyen tapasztalata?

A legelső és legfontosabb jótanács autóvásárlás után:
Olvasd el a könyvecskét, amit kaptál vele, bazzer!!!!

Előzmény: bravoDJ (2279)
Kefe a ló Creative Commons License 2001.07.13 0 0 2281
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Hja.... persze ha 2 ajtós, akkor nem biztos, hogy igazamnak levés... ezesetben visszavonás...

Más...
- van valakinek chiptuning tapasztalata???
- fogyasztásszabályzás?


Kefe, a

Az első ló, aki megtanult vezetni :)

Előzmény: Kefe a ló (2280)
Kefe a ló Creative Commons License 2001.07.13 0 0 2280
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

1. Szar az én ülésem is.... DE A TIÉD NEM AZ! a karral a magsságot tudod szabályozni, NE TÖRD LE!!! Ha dönteni akarod akkor a tekerős pucukát csavargassa kend inkább!
2. Fékszarságnak levés visszajelző lámpa (elektródás a fékbetét)

Kefe, a

Az első ló, aki megtanult vezetni :)
Előzmény: bravoDJ (2279)
bravoDJ Creative Commons License 2001.07.13 0 0 2279
Sziasztok!

Egy újabb BRAVO Tulaj! Tegnap vettem át az autót (1,2 sx 99')! Nagyon tuti a gép, el vagyok ájulva... ((korábban Astra G-t vezettem!)

Nagyjából végigolvastam az összes hozzászólásotokat, rengeteg hasznos információt kaptam! Így látatlanba is köszi!

Valakinek romlott már el az ülése? (nem lehet előrahajtani, a kar felhúzására nem reagál semmit...) Valakinek valamilyen tapasztalata?

Még egy kérdése: Honnan látom, hogy a fékbetétek elkoptak?

Segítségeteket előre is köszi!

bravoDJ

Frenetikus A FORUM!!!!!!!

Barnamaci Creative Commons License 2001.07.13 0 0 2278
Hi Mindenkinek!

GT: ismét alapos és kimerítő voltál:-))) Kihangosító projektem még mindig áll, sajnos a szabadságomat inkább heveny betegeskedéssel töltöttem inkább mint holmi pihenéssel.

Bravo:
Szóval én is használt kocsikkal kezdtem, mint sokan mások. Volt egy skoda és 2 BMW (320,318i) az idősebb korosztályból. Tavaly nyáron ráuntam arra, hogy a sokak által már levetett kocsit nyúzzak. Azt hiszem ismerős hogy használják nálunk az autók zömét és mennyi időt és pénzt fordítanak tisztességes karbantartásra. Ha 1-2 éves kocsit veszek az sem nagyságrenddel olcsóbb és akkor nem tudom az előéletét (mindenki családi és házépítési okok miatt adja el autóját:-( 2,5 M volt a keret, ebből akartam új autót. Nos nem gondoltam hogy ennyire nehéz lesz a választás. Néztem Skodát, SEAT-ot, Opelt, Suzukit (ezt csak a csak neten:-),Renault-t, FIATot, sőt még KIAt is (summa vagy mi). Szóval keresgettem mi az ami árban, méretben, teljesítményben, fenntartásban leginkább megfelel nekem. Végül (én is) a Boldizsárnál vettem a Bravot. Nos Utolsó Euópaival ellentétben én zömében kedvező tapasztalatokat szereztem az értékesítő hölgyekről, inkább az urak voltak flegmák velem. (persze ez szívdöglesztő kinézetemnek és DON JUAN-i természetemnek is betudható:-)) Tényleg készségesek voltak, sőt általában megfelelően tájékozottak műszaki kérdésekben.
Amiért Bravo 1.2 lett: belső méretei, kis motorjához képest elfogadható teljesítménye, kedvező fogyasztása és eszméletlen jó karosszériavonalai.
Végül is ami nálam konkrétan e felé a Bravo felé billentette a mérleget az az ára és a színe volt.
Viszont a BMW szerelem az nem múlt el (sajnos). Még mindig szeretnék egy új 3-as BMW-t, nekem csak az marad az autó. Sajnos nem érzem az utolsó (öreg 318i) BMWm és a vadi új gép közti árbeli/műszaki/minőségbeli különbséget. Persze egy új 1.6os alap BMW majd 7 millás árához képest sem érezném:-((
Az eddigi 11 hónap alatt megtett 20 ezer km-en meghibásodás egyáltalán nem volt, de amivel nem vagyok kibékülve: az a index-kormánykapcsoló (akad), kicsit akadós váltó (2. fokozat), túl alacsony alapjárat (óra szerint 750 f/perc).

Tényleg Szkapi neked mennyi az alapjárati fordulatod? Mert a szervízben azt mondták az 1.2-esnek ennyi:-( Hozzáértés (vagy hozzáállás?) rulez:-((

Boxosnigger (micsoda nick ez???) te a 8 litert hol mérted és milyen tempónál? Nekem a városi fogyasztás 6-6,5 l/100 km. ehhez képest az 1.6-os 8 literje igen jó, főleg ha hajtod is a gépet.

Koli Creative Commons License 2001.07.13 0 0 2277
Egy kicsit lemaradtam az olvasassal, de en is szeretnem elmondani a Fiatom sztorijat.
1999. decembereben vettem a kocsimat, egy Barva 1.6 SX-et (1996.10 gyartasu) az SPQR-nel, egy eves belso garanciaval. A kocsi Nemetorszagbol jott (bemutatoauto meg cserekocsi volt), 24e km-rel.
Dupla kufival, ABS-sel, elektromos tolotetovel meg nehany aprosaggal. Meglatni es megszeretni, - ennyi volt az egesz.
Azota egy baja volt, neha magas fokozaton kerepelt a levegobefuvo ventillator motorja, ezt kicsereltek ingyen (ezen kivul meg egy izzo sem egett ki).
Lassan 55e km-van benne, bar december ota kb. 2000 km-t mentem vele, mert egy masik kocsit hasznalok. Epp ma keszulok meghajtani egy kicsit (500 km).
Nehany bosszanto aprosagtol eltekintve (legjobban az idegesit, hogy spriccelesnel nem meg az ablaktorlo...) szeretem, de azt hiszem a kovetkezo csaladi meretu kocsim nem FIAT lesz. Meg most haragszom is a FIAR-ta, mert annyira felextrazva adja a kocsinak, hogy a hasznaltaknak erosen csokken az erteke.

Koli

Előzmény: Gpeti (2246)
eck Creative Commons License 2001.07.13 0 0 2276
g_szani:
nem tudom, megoldódott-e már az alapjáratos probléma, de itt írnak a dologról: http://totalcar.hu/autodoktor/20010508
Előzmény: g_szani (2252)
Kefe a ló Creative Commons License 2001.07.13 0 0 2275
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Igen, igen... én magamra csiktam az ajtaját... körülnéztem benne... majd lemondtam a hasonló árkategóriáju autók vizsgálatáról. Belülről szerelmesedtem bele, asztán megnéztem kívülről is! Nos, assekutya! Azóta is nagy becsben tartjuk egymást!
Kefe, a

Az első ló, aki megtanult vezetni :)

Előzmény: Szkapi (2251)
Kefe a ló Creative Commons License 2001.07.13 0 0 2274
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Nekem mióta megvan, 9 litert fogyaszt (1.6+AC) Ha be van kapcsolva AC akkor 10.5! Ha abszolut ki van szedve az AC, akkor 7liter!
Ja mindig nyomom... soha nem mentem vele lassan. Imadom... (csak ő egymaga már négy büszke pontot szerzett gazdájának!)
Kefe, a
Előzmény: Fido Dido (2271)
RocsiAlfaracing Creative Commons License 2001.07.13 0 0 2273
Fido Dido!
Hidd el az Alfát sem fogod megbánni!:))
Előzmény: Fido Dido (2269)
Kefe a ló Creative Commons License 2001.07.13 0 0 2272
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Szia mindenkinek! Egy kis segítséget szeretnék kérni!

Megdöglött a baloldali ülésem magasságszabályzója. Még nem szedtem szét, gondoltam megkérdezlek titeket, hozzáértőket.

Mi történik? ha kiszállok a kocsibol visszamegy az ules a legmagasabbik pozicióba, de csak akkor teszi ezt, ha nem látom. Nem sikerült még rajtakapni!

Javítható?

Kefe, a Ló!
Az első ló, aki megtanult vezetni :)

Fido Dido Creative Commons License 2001.07.12 0 0 2271
Hi Doggie!

Nekem az első métertől változatlan volt a fogyasztás (persze menetfüggő).

Fido

Előzmény: doggie (2270)
doggie Creative Commons License 2001.07.12 0 0 2270
Uraim!

Előszőr is köszönöm Gpeti-nek a gyors választ. Egy kicsit elkeserítettél... :-( Azt mondod, hogy ennél nem lesz jobb a fogyasztásom? A réginek gyakran volt 6 liter környékén a fogyasztása... A sebváltó szerintem ugyanaz mind a kettőben, legalábbis én nem tudok arról, hogy a bravo 2. generációjában lett volna-e közben is változtatás... Szóval a kopogás az első futóműtől szerinted is abnormális? Arra még esetleg nem válaszolnál(tok), hogy kb. mennyi km-nél áll be minden (fogyasztás, teljesítmény, erő...stb)???
Előre is köszi: Doggie.

Fido Dido Creative Commons License 2001.07.12 0 0 2269
Sziasztok!

Három éve autócsere elött álltam. Sok számolás után megint csak az jött ki, hogy nem éri meg használt autót venni. Nem voltam márkafüggő. Végigjártam minden márkaképviseletet, tesztelgettem az autókat. Végigkérdeztem a taxisokat, szerelőket. Hosszas válogatás után a Civic és a Bravo jutott tovább, és mivel első látásra beleszerettem a black ink színübe, ezért az jutott tovább. A sok extra miatt, meg mert ilyen szinüt éppen nem gyártottak 4 hónapot kellett várnom rá. Ma sem bántam meg, de lehet, hogy Alfa lesz a következő.

Boxosniggernek: A Bravo a fiú.

Fido

zetecR Creative Commons License 2001.07.12 0 0 2268
Ez a kézzel állítható (mármint kiszerelés nélkül) nagyon dög.
Előzmény: granturismo (2267)
granturismo Creative Commons License 2001.07.12 0 0 2267
Sziasztok.
Lengéscsillapító téma:
Én csak a Kárászy-ra szavazok, de nem csak felújítás hanem új lengéscsillapító vásárlása esetén is.
Ez a kis cég a 60-as évek óta lengéscsillapító gyártással és felújítással és a 90-es évek óta már forgalmazzással is foglalkoznak. Érdekes módon az előző rendszerben is "hagyták élni" őket. Ha valaki ebben az országban, ők tudják milyen a jó lengéscsillapító. A termékválaszték mellőzi az olcsó típusokat, viszont ami van az valóban jó minőség és nem okozhat kellemetlen meglepetéseket.
Mi a kínálat?
Az egyik lehetőség a Sachs/Boge páros. Itt egyazon gyártó két termékéről van szó. Asszem nem kell leírnom hogy vajon a 100 éves Sachs mekkora gyártási tapasztalattal rendelkezik lengéscsillapító vagy éppen tengelykapcsoló-tárcsa téren. Bár én nem szeretek semmit ami német, de valóban tiszteletet parancsol a Sachs- féle egyenletesen jó minőség. A másik dolog, hogy hihetetlen választékban állnak rendelkezésre az alkatrészek egy adott típushoz. A beépített motor típusától függ az első tengely terhelése amely erősen befolyásolja az ideális csillapítási karakterisztikát. Azez a beépített motortól függően más-más lengéscsillapítót kellene alkalmazni. Az utángyártók java része ezt gazdaságossági okból nem teszi (teheti) meg. Plusz egyazon modellvariánshoz is különböző belső kialakítású (Touring, Advantage) típus áll rendelkezésre. Bravo/Brava/Marea esetében a Sachs/Boge lengéscsillapítókból 20 féle típusból áll a kínálat.
Nézzük konkrétabban:

FIAT / BRAVA / BRAVO (182) 1,4
FIAT / BRAVA / BRAVO (182) 1,6 16V
09.95-től 4085697 alvázszámig,

Elől:
170614 ADVANTAGE
110460 SUPERTOURING

Hátul:
170621 ADVANTAGE
110872 SUPERTOURING

FIAT / BRAVA / BRAVO (182) 1,4
FIAT / BRAVA / BRAVO (182) 1,6 16V
4085697 alvázszámtól és
FIAT / BRAVA / BRAVO (182) 1,2 16V
FIAT / BRAVA / BRAVO (182) 1,9 D

Elől:
200791 ADVANTAGE
200604 SUPERTOURING

Hátul:
170621 ADVANTAGE
110872 SUPERTOURING

FIAT / BRAVA / BRAVO (182) 1,8 16V
FIAT / BRAVA / BRAVO (182) 1,9 TD

Elől:
200908 ADVANTAGE
200608 SUPERTOURING

Hátul:
170621 ADVANTAGE
110872 SUPERTOURING

FIAT / BRAVA / BRAVO (182) 2,0 20V
normál futómű

Elől:
200612 SUPERTOURING

Hátul:
200614 SUPERTOURING

FIAT / BRAVA / BRAVO (182) 2,0 20V
sportfutómű

Elől:
170876 SUPERTOURING

Hátul:
170877 SUPERTOURING

Nézzünk néhány irányárat:

Bravo 1.6 első:
LIP Lengéscsillapító olajos 13,897,- Ft
LIP Lengéscsillapító gázos 16,150,- Ft
MONROE Lengéscsillapító 18,980,- Ft
BOGE/Sachs Lengéscsillapító 22,982,- Ft
Szerintem ez nem egy egetverő diferencia.

Ha esetleg még több pénzt szándékozunk elkölteni akkor pedig jöhet a Koni szintén a Kárászytól.
Alapvetően két típusú első lengéscsillapítót kínál a Koni a Bravo-hoz.

8741 típus:Externally adjustable twin-tube low-pressure gas design, complete strut

8740 típus: Twin-tube non- adjustable low-pressure gas design, complete strut

A 8741 típus kézzel beállítható karakterisztikával rendelkezik:

A hátsó lengéscsillapító a kiszerelés után állítható 8240 típus:


Akkor a Koni-kínálat:
Bravo 2.0-20V HGT excl. Sportpaket
96-01 front 8741-1351Sport, rear 8240-1152Sport

Bravo 2.0-20V HGT with Sportpaket
96-01 front 8741-1267Sport, rear 8240-1152Sport

Bravo / Brava 1.2, 1.4, 1.6, 1.9D
96-01 front 8740-1330 rear 8240-1152

front 8741-1331Sport rear 8240-1152Sport

Bravo / Brava 1.8-1.9TD/JTD
96-01 front seesport rear 8240-1152

front 8741-1331Sport rear 8240-1152Sport

Sziasztok.

zetecR Creative Commons License 2001.07.12 0 0 2266
Hát, lehet hogy most nagyon nem fogtok szeretni, de:
amikor a papám megkapta a 80 1.6V Bravat, kifejezetten kellemesen csalódtam az autóban. Egész jól ment, csendes volt, akár még szépnek is nevezhettem, kellemes ki autó volt.
Aztán egy év múlva megvettem a Fiestát. Pár ezer km után visszaültem a Bravaba, azt hittem elsírom magam. Na persze ez egy kicsit túlzás, de igazán érezhető a különbség. A klíma hiányáról nem a Brava tehet ;-), a kipörgésgátló és a fűthető első szélvédő hiánya sem földrengető, szerintem akár egy életet is le lehet élni nélküle.
Viszont: a Fiesta 1.25 nyomatékosabb, nagy fordulaton csendesebb. Írtátok, hogy a Brava motorjai milyen fejlettek, ez igaz, de a Fiesta ezt még megfejeli egy-két olyan aprósággal, amit menet közben nem igazán érez az ember, de jól hangzik ;-), ilyen, hogy nem csak a blokk és a hengerfej alu, hanem az olajtknő is, a szelefedél megnézium, a szívócső végig műanyag, olajhűtő...
A két autó váltója közti különbség döbbenet.
A Fiesta egy felextrázott Fun, de a Brava futóműve se nem komfortosabb, se nem sportosabb, egy jó nyárival a Fiesta szinta sinautó.
A Fun felszereltségből adódó kemény és veszett oldaltartású ülést természetesen nem fair összevetni a Brava foteleivel.
Amivel a Brava kicsit többet nyújt, az a gördülési és menetszél zajkomfort.

Szóval a Brava önmagában egy harmonikus autó, de hasonló pénzért egyel mérettel kisebb, de sokkal jobban vezethető autót lehet kapni. Szerencsére...

Előzmény: Az Utolsó Európai (2265)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.07.12 0 0 2265
Jómagam 1991 óta vonzódom a Fiatokhoz, előtte a szokásos és általatok is jól ismert módon, tapasztalat nélküli, vaksi és önelégült lenézéssel nyilatkoztam a márkáról.
ez akkor változott meg, mikor jó anyám cégautóként egy 78 lovas, karburátoros, 1.4 SX Temprát kapott, melyet én hozhattam haza (Miskolcra) az "Osztyapenkótól", ahogy akkoriban nevezték a Boldizsárt. Ladák, Daciák után nem kell talán külön mondanom, mekkora élmény volt ez számomra, meghatározó benyomásokat szereztem ekkor.
Az autó 3 évig hibamentesen szolgálta a családot, ezután már magánbeszerzésként egy 1.6S Temprát vettünk, amely szintén igen jó választásnak bizonyult: tágas, igen kényelmes, dinamikus és takarékos autó volt, mindenféle különösebb baki nélkül - egyszer tán tönkrement a műszerfalvilágítás, vagy valami ilyesmi.
Apám különösen elégedett volt - lévén ő használta a legtöbbet -, ezért utódjának 4 év után egy Mareát választott - ez a gép jelenleg is megvan, Attiska meg is szemlélhette. Eddig ez a legsikerültebb választásunk, a legkisebb hiba nélkül, tökéletes teljesítménnyel jut túl lassan a 100 ezer km-en 2.5 év múltával.
Ezen felbuzdulva tervezgettem én is az autós beszerzéseimet, bár nem mindig tehettem meg azt, amire vágytam. Elsőre Fiat helyett Renault Twingo sikerült - a Punto túl drágának bizonyult. Nagyon jó kis kocsi volt, de 2 év után feltörtem, mint talajvíz, és szerettem volna egy nagyobbat. A Bravo sokáig nem is volt képben, mert nem akartam 2 kategóriát ugrani - főleg városi használatra egy új Puntóban, esetleg Clio 1.4 16V-ben gondolkodtam. no meg újsütetű dízelmániámnak köszönhetően egy 206 HDi-ben, amit alaposabb pénzügyi vizsgálatok után le kellett vennem a műsorról. A Punto-Clio között már tovább ingadoztam - be kell vallnom, hogy az 1.2-es motor az én ízlésemnek kissé nyomatékszegény, nagyobb meg normális áron ugye nem kínálkozik. Ezért aztán egy szép szombati napon, észben tartva asszonypajtás azon sugalmait, hogy ne vegyünk "nagy" autót, el is indultam a Renault szalonba, Clio RT 1.4 16V rendelési szándékkal, amit előre telefonon egyeztettem...
Megérkezvén azonban horrorisztikus jelenetek közé csöppentem. A minősíthetetlen stílusú "értékesítő kolléganő" az orrom előtt oktatott ki nézeteiről egy szelíd idős urat - már ezen felhúztam kicsit magam -, majd velem is közölt foghegyről, hogy rendelést nem tud aznap fölvenni, csak raktárkészleten lévő autókra. Az RT Clio akkoriba nem tartozott ezek közé, csak a Tech Run, ilyet viszont nem akartam. Kérdésemre, hogy ezt telefonon miért nem lehetett közölni, vállvonogatás volt a felelet.
Hát akkor toll a füledbe, blazírt picsa, gondoltam, és azonnal felhívtam néhány ismerőst, hogy 3 millió Ft-ért tudnak-e nekem felextrázott 1.6-os Bravót szállítani. Nem hallgattam többé semmiféle sugalmazásra, megvettem a gépet, és kész! :-))
Gpeti Creative Commons License 2001.07.12 0 0 2264
Örülök, hogy az új topiklakók végigolvassák az összes hozzászólást.
Boxos, akárhogy is számolom, nem lehetsz több 18 évesnél. Ha nekem akkor vett volna valaki egy autót, akkor a fiam most nem járni tanulna, hanem biciklizni :-)
Nem téged irigyellek, csak magamat sajnálom. Legyen sok örömöd benne, és vigyázz magadra.
Gpeti Creative Commons License 2001.07.12 0 0 2263
Én még le sem írtam a történetemet:

Egy 1.4-es Ford-om volt, elég zűrös autó volt, egyszerűen szerettem volna egy másikat. Mindenképpen egy klímás autót akartam, és lehetőleg minél FIATalabbat. Akkor még a régi Mondeo-kban gondolkodtam, de csak olyan 5 éveseket tudtam volna venni. Azt tudtam, hogy legalább 1.6-os motor legyen benne, mert a régivel egy rémálom volt előzni.
Akkor kezdtem el nézegetni a Brava-kat. Mindig is tetszettek. Szép lassan kezdtem magam beleélni a helyzetbe, egyre többször játszottam a gondolattal, hogy mi lenne, ha. Igazság szerint nem is gondoltam, hogy ilyen új autóm is lehetne annyi pénzért, mint amennyit rászántam volna, de a hírdetések elég meggyőzőek voltak. Mire a konkrét válogatásra került a sor, már csak a Brava-s hirdetéseket néztem. Kipróbáltam egy 1.4-est, és eléggé csalódott voltam. Tetszett minden, de nem ment jobban a Fordomnál. Aztán jött ez az 1.8-as. Megnéztem, kipróbáltam, és beleszerettem. Valami halk hangokat hallottam a lila ködön keresztül átszűrődni, hogy ez törött volt, meg frissen jött Svájcból, lehet akár lopott is, vagy teljesen rommá volt törve, de nem tudtam ellenállni neki. Teljesen megbebonázott az a vezetési élmény, amit nyújtott. Hát így volt.
Azóta már kiderült, hogy tényleg csak egy kis koccanás volt rajta, és hogy nem volt lopott. Ha valaha lesz más autóm (talán egy Alfám, bár a múltkor volt egy elhajlásom a Mitsu felé), akkor is kedves emlékként fogok visszaemlékezni erre a kocsira.

alexandrosz Creative Commons License 2001.07.12 0 0 2262
Miért is vettem Bravo-t?

A baráti körömben volt egy bravo-s tulaj, ő sok jót mondott róla. Ismertem az autó árnyoldalait is, ennek ellenére határozottan ILYET akartam. Azóta sok tapasztalattal gazdagodtam és nem érzem úgy, hogy rosszul döntöttem volna. A gép szép, megbízható, jó vezetni. A sportossága relatív, 2001-ben már sokkal jobb autók vannak a kategóriájában, 5 évvel ezelőtt viszont majdnem verhetetlen volt. Kis csalódás a hosszabb áttételű váltó miatti gyengélkedés, maga a nem túl precíz váltó, a zörgés elleni állandó küzdelem:o)) és a nem túl komfortos (enyhe kifejezés) futómű... Valszeg nemsokára eladom az autót, de 99%, hogy nem Bravo lesz az utódja. Ez nem azt jelenti, hogy nem olasz:o))

Gpeti Creative Commons License 2001.07.12 0 0 2261
doggie,

1. Az előző autódban nem rövidebb váltó volt? Nem tudom, pontosan mikor változtatták meg a váltókat, de lehet, hogy az nem esett egybe a facelift-el.
2. Az autód már elérte az optimális fogyasztást. Vagy azt is mondhatjuk: még egy Lityit emelkedik, és akkor lesz optimális ;-)
3. Az a szerviz monnyon le
4. Nekem is reccsen, arra kell vigyázni, hogy csak akkor tedd be sebességbe, ha már áll az autó. Ha nem akarja bevenni, akkor vissza üresbe, kuplung fel, vissza, akkor talán beveszi.
5. A zörgések elleni harc végigkísér(t) egész közös életetek során.

Előzmény: doggie (2258)
Gpeti Creative Commons License 2001.07.12 0 0 2260
g_szani,

Ha most vetted az autót, akkor inkább nézd meg a gyertyákat (az enyémben nem sok kellett, hogy leessen a testelektróda az égéstérbe). Sőt, cseréld is ki, az a biztos. A másik a légszűrő, amit nagyon el bírnak hanyagolni. Valamint át kell nézni az összes csatlakozót a motortérben, kontakthiba után kutatva. Ezek elég egyszerű dolgok, alig kerülnek pénzbe, és házilag is elvégezhetők. He ezek nem hoznak eredményt, akkor kell komolyabb dolgok után kutatni. A tapasztalat szerint a hibák nagy része egyszerűen orvosolható (lenne, ha a szervizek nem akarnának mindjárt mindent kicserélni).
Amit még javaslok új használtautó esetében:
1. Vedd le az első kereket, nézd meg a féktárcsa és betét állapotát. Jó tudni, hogy mennyi van még neki hátra.
2. Ellenőrizd le, hogy bekapcsol -e a hűtőventillátor, mert csúnyán meg tudod szívni az első nagyobb dugóban. Menj el egy körre, melegítsd be, majd otthon ne állítsd le a motort. Figyeld a hőmérőt, kb félállásnál be kell kapcsolnia a ventillátornak.

Előzmény: g_szani (2252)
Boxosnigger Creative Commons License 2001.07.11 0 0 2259
Manapság volt három hete, hogy megláttam Őt. Mivel vidék(ebbre) költözik a család, ezért szüleim elérkezettnek látták az időt, hogy saját tütüm legyen. Miután a használtak felé terelték elképzeléseimet számtalan Peugeot 306 X*DT, Rover220, Xsara, stb után megnéztem mit kóstál az az autó, amire megjelenése, azaz 12 éves korom óta totál beizgulok, ha meglátom. Hosszas nézelődés után egy zöld Bravo 1.6 SX-re esett a választásom. Amikor először megláttam élőben teljesen bezsongtam, alig tudtam aludni aznap éjjel, mert másnap mentünk szerelő ismerőssel a körmére nézni a kislánynak. A bürokratikus akadályok többé-kevésbé való elhárulása után (az okmányirodában képesek voltak 2 személyes tehergépkocsit írni a forgalmiba, majd ezt az ez alapján szintén hibásan megcsinált törzskönyvvel együtt kell javíttatni... sux) használatba is vehettem, immáron 2 hete. A picikém egyébként 1995 aug 29-én készült (a biztosítékoknál van a dátum), 80e km, légzsák, alufelni, stb. Egy középkorú nőé volt, így korához képest meglepően jó állapotban van, persze a női tulajnak hátrányai is voltak, itt-ott picit meg van nyomva, de nem vészes. Most lesz a napokban a 80e-s szervíz. Egyelőre tombol a szerelem, ahogy a faráról elindul az a vonal a tetőn, a szélvédőn, a motorházok keresztül a lámpákig, mint vmi zömök kis pitbull :) Egy Buzukis kislány le is tarolta a fél nemzeti parkot, ahogy a dömörkaputól lefele jövő keskeny úton szembejöttem vele, úgy lehúzódott, hogy bodzabokrokon hajtott át, pedig én is figyelmesen lehúzódtam :) Na, a nagy ömlengésben el ne felejtsem a lényeget, a gép relatíve idős kora ellenére nincs vele gond, nem dadog, csak akkor fullad le, ha béna vagyok :) és a váltó sem gagyul. Az ablakok szerintem is elég komótosan járnak, ezeket meg kéne nézni, meg állítólag a kipuff tömítéseit is ki kell cserélni oszt egyelőre kalap. A kuplung is eléggé fenn fog, de azt javallották, hogy amíg belejövök a témába inkább ezt a kopottabb kuplungot nyúzzam... Nem szoktam nagyon száguldozni vele, de azért szereti, ha pörgetik ezért olykor engedek a vágyainak :) Igaz a motort a család turbós Xantiája és régi Honda CRV-je után nem érzem annyira izmosnak, de azért nincs ok a panasznak, az utóbbinak emelkedő kivételével odaver. Nemtom mennyire jellemző ez, de nekem új volt, hogyha leveszem a gyújtást, akkor elalszik a lámpa, nem lehet égvefelejteni, de ha kell a fény, akkor ott a park fokozat. A kormányzás is nagyon jó, és volt még vmi, amin lehidaltam a tervezők józanságán, de most nem jut eszembe :) Végigrágva magam a csaknem 2300 hozzászóláson "cseppet" megfertőztetek az olasz tütü mánia csírájával. Az egyik szomszéd a napokban esett haza vmi eszméletlen csúnya 323-as mazdával, asszem ez vmi coupe, nagyon gáz. Kinézek az ablakon és annak a torz tomporát látom. A helyzeten javítandó úgy parkoltam a Bravóval, hogyha kinézek és elhűlök a mazda vonalai láttán, akkor az ájulás határán megpillantsam a Bravót és már a gyönyörűségtől ájuljak tovább :)
Khmm, ez talán télleg hosszúra sikeredett, de gondolom ismerős az érzés :)
doggie Creative Commons License 2001.07.11 0 0 2258
Tisztelt Uraim!
Eltartott pár hétig míg végigolvastam a közel 60 oldalnyi hozzászólást a Fiat Bravo-hoz... Nagyon tanulságos, bár sok dolgot nem is igazán értek. (nem vagyok egy autószerelő alkat..sajna). Lenne pár kérdésem a Bravokkal kapcsolatban. Második Bravomat nyúzom, az elsőt egy éves korában vettem (már az is 2. generációs volt), most viszont lecseréltem egy vadi újra abs,klima-sra.. Ez volt a bevezető. A kérdéseim a következőek:
1. a régi autó sokkal jobban húzott (mindkettő 1.6sx). Most 3500 km van a gépben. Szerintetek mikorra fognak úgy bekopni? a dolgok, hogy a teljesítményének maximumát adja le?
2. a fogyasztással szintén így vagyok (klimával közel 9 liter-t, klima nélkül 8 alatt fogyaszt vegyesen, igaz nem kimélem...)A kérdésem itt is ugyanaz mikorra éri el az optimális fogyasztást? Nektek milyen tapasztalaiok vannak ezzel kapcsolatban?
3. hátramenetben az abs miatt lehetséges (ugyanis ezt mondták a servic-ben), hogy egy koppanást hallok az elős kerekek felől?
4. hátramenetbe kapcsolva a sebváltó olyan hangot ad, mintha nem nyomnám le a kuplungot rendesen... (pedig telejsen lenyomom...,ez normális?)
5. ti mit tettetek a hátulról jővő furcsa zörgések ellen? ez mindkét autóban megvan-volt (úgy látszik ez szériafelszereltség a fiatban ...:-D)
Hú elég sokat írtam, remélem lesz türelmetek végigolvasni, és esetleg segíteni, vagy a saját tapasztalaitokat leírni a fenti témákkal kapcsolatban...
Várom a szakértők hozzászólását (láttam sokan vannak...irigylem is őket).
Köszi:Doggie
Rityifi Creative Commons License 2001.07.11 0 0 2257
Sziasztok!
Gpeti!
Én azért vettem Bravot, mert a mediterránok közé tartozom! Volt már egy Puntom és azt is nagyon szerettem. A Bravo mindig is tetszett. Nekem nem csak egy eszköz az autó hanem nagy élvezet eljutni A-ból a B-be!
Elötte egy kis Diesel autóm volt, mert általában sokat megyek, és az gazdaságosabb volt. De ettem a kefét rendesen :-) néha ráléptem volna a gázra, de hiába :-(
Ekkor határoztam ,nekem valami fiatalos kell, valami ütősebb! Sokat keresgéltem, sok tipust kipróbáltam, mikor ráakadtam erre a Boldizsárnál.
Üdv.
g_szani Creative Commons License 2001.07.11 0 0 2256
Oké, kösz az infót.

Egyébként végignéztem a topicot és szerintem nagyon jó!

Most mennem kell, sziasztok!

GSzani

Előzmény: Attiska (2255)
Attiska Creative Commons License 2001.07.11 0 0 2255
g_szani!

Attól, hogy még lehúzod, és megváltozik a helyzet, nem biztos, hogy a szonda a hibás (tapasztalat, egyszer nagyon szívtam ilyennel). Pontosan az árat nem tudom, de újonnét kb. 25-30e Ft, bontottan 10 körül. De bontottat csak akkor vennék, ha normálisan kitudom mérni.

Előzmény: g_szani (2254)
g_szani Creative Commons License 2001.07.11 0 0 2254
Attiska:

Ha lehúzom a szonda kivezetéseit, akkor esetleg kiderül.
De mennyibe kerül egy ilyen szonda?

Azért akarom házilag, mert a márkaszervizek szemtelenül drágán dolgoznak. (ráadásul nem is mindig jól - van néhány rossz tapasztalatom)
Vagy esetleg ismersz egy jó szerelőt?

GSzani

Előzmény: Attiska (2253)
Attiska Creative Commons License 2001.07.11 0 0 2253
g_szani!

Ha tuti a lambda a rossz, akkor azt 5 perc alatt ki lehet cserélni. De ha mégsem az, akkor meg bebuktad a szonda árát.

Előzmény: g_szani (2252)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!