Keresés

Részletes keresés

Sinbiciklis Creative Commons License 2008.07.24 0 0 11798

Te vagy ott helyben, neked kell az illetékesekkel felvenni a kapcsolatot, hogy a szelvényköveket hagyják + a krp. út mellett is! De még jobb, ha elkezdünk aláírást gyűjteni!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:-)

Előzmény: tamasi 48.-49. (11796)
nidsz Creative Commons License 2008.07.24 0 0 11797

igen az ember egyik szeme sír a másik nevet:

 

íme a képeid:

http://kep.tar.hu/nidsz/50593515#2

Előzmény: tamasi 48.-49. (11790)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2008.07.23 0 0 11796

Csak az a pár bennthagyott talpfa ami a bontásból ott maradt!

 

A szelvényköveket illetően igazad van - én is meghagytam volna végig őket, ugyanis egy sem hiányzott belőlük...!

 

A képeket meg majd nézd meg NIDSZ kolléga honlapján! Meg persze a többi kolléga is...!

Előzmény: Törölt nick (11792)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2008.07.23 0 0 11795
Bízom benne hogy igazad lesz!
Előzmény: gbeatle (11791)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.23 0 0 11794
"Tompapuszta mh-en a rakodó vágányt és az 1., 2. sz. kitérőket 1978. júl. 11,12-én selejtezésük miatt megszüntetjük. Kérjük a váltózárak és a vág záró sorompók leszerelését elvégezni szíveskedjenek."

Törölt nick Creative Commons License 2008.07.23 0 0 11793
"Battonya állomáson a fűtőházi vágány és a 9. sz. kiágazó kitérője a 169/1978. sz. selejtezési jkv alapján 1978.XII.15-ig selejtezésre kerül. A mezőhegyesi IX. főpályamester által megadott időben a váltózár leszerelését és a vágányzáró sorompó elbontását kérjük szíveskedjenek elvégezni."

Törölt nick Creative Commons License 2008.07.23 0 0 11792
Vasúti anyagok kerülnek-e elő a földből?
(a szelvénykövek eldózerolását meg nagy bunkóságnak tartom, azok jól mutatnának a kerékpárút mellett is. Persze sín mellett még jobban...)
Előzmény: tamasi 48.-49. (11790)
gbeatle Creative Commons License 2008.07.23 0 0 11791

Előbb-utóbb úgyis fel kell majd tépni a kerékpárút aszfaltját vasútépítés miatt... :-D

Bili... :-(

Előzmény: tamasi 48.-49. (11790)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2008.07.22 0 0 11790

Jó estét kollégák!

 

Kinek jó hír - kinek rossz hír a következő amit közölni fogok...!

 

Elkezdődtek a Tamási - Pári közötti vasútvonalszakasz ( építendő kerékpárút )tisztítási munkálatai valamikor az elmúlt 1 - 2 hétben!

 

Tamási és Pári között már csak 1600 méternyi szakaszt kell a munkásoknak és a gépeknek kitisztítani, ami abból áll hogy a bokrokat és fákat kivagdalják - majd tolólapos géppel végigmennek a töltés tetején és dózerolnak mindent ami egyéb akadály. Sajnos a szelvényköveket sem kímélik a munkások és a gépek...!

 

A szakasz ki van tisztítva a 766 - 800 számú szelvénykövek között. Vissza van még a 800 - 816 számú szelvényköz. Ez a tisztítás még csak felületes tisztítás lehet, mert van még mit csinálni rajta, vele...

 

Ma végigmentem biciklivel a kitisztított szakaszon és folyamatosan fotóztam magam elött a pályát ahogy haladtam Pári irányába a 800 - as szelvényig ahol is egy régi híd betonozási munkálataiba botlottam! Eddig a hídig van kipucolva a szakasz...

 

Aki kíváncsi a képekre megnézheti NIDSZ kolléga honlapján pár napon belül ( remélem )!

 

Nidsz kolléga kérlek hogy ha feltetted a képeket a honlapodra írd majd meg az elérhetőségét és hogy milyen név alatt találhatók a képek! Köszönöm!

 

A folyamatos munkálatokról igyekszem tájékoztatni benneteket - akár szövegileg - akár képileg!

 

Üdvözlettel: tamási 48. - 49.

Rbatka Creative Commons License 2008.07.22 0 0 11789
Monacoban még a zöld is kék :D
Előzmény: Zolas (11781)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.22 0 0 11788
Viszont a magyar területen lévő duplavágnyú pályát nem románok szedték fel. Békéscsaba-Lőközháza még 1920-ban is kétvágányú volt. Utána szedték fel, erre mondtam, h a románoktól féltek a politikusaink, h gyorsan lerohannak. Vagy azért szdték fel, mert a bontot anyagból új pályát kellett máshol építeni, ahol annyira tönkrement a háborúban, h használhatatlan lett.
Előzmény: utn (11787)
utn Creative Commons License 2008.07.22 0 0 11787
Itt valami sántít... Ha a magyarok féltek, miért a cefrevasút kapta fel olyan gyorsan a pályát?

A románok féltek tőlünk, mi meg attól, hogy Erdély náluk marad...

OFF
Egy kis vázlatos történelem:

1939 nyárvége. Magyarország fegyverkezik (Darányi győri beszéde, 1938. márc. 5.). Túl vagyunk az I. bécsi döntésen (1938. nov. 2.), amitől a revizionisták vérszemet kaptak. Volt egy leállított katonai előkészület Kárpátalja megszerzésére (1938. nov.), hogy aztán majd 1939. márc. 15-én mégis megkezdjék a magyar csapatok a terület megszállását. A magyar kormányzat diplomáciája Trianon revíziója körül forog már jó ideje, és igyekszik is minden lehetőséget megragadni.
Romániában ekkor még az antantbarát politika van hatalmon (Antonescu csak 1940. szept.-ben vezet be fasiszta diktatúrát). A Magyarország ellen létrejött kisantant már felbomlott, Románia részint egyedül néz szembe Erdély ügyében Mo.-gal, ráadásul a SzU is területi igénnyel szándékozik fellépni vele szemben.
Így jön el 1939. szept. 1-je, amikor Hitler Németországa lerohanja Lengyelországot. 9-én Németo. átvonulási engedélyt kér Magyarországtól (igaz, a kassai fővonalra), amit a Teleki-kormány másnap megtagad.

Szvsz., azért 15-e környékén esik neki hirtelen a román vasút a kürtösi második vágánynak, mert attól tart, hogy ha Mo. mégis a németek felvonulási területévé válna, akkor esetleg a német csapatok mögött a magyarok is megindulnának Erdélyért (erre később lesznek is tervek, de az már 1940 ősze).

ON
Előzmény: Milkabika (11777)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.21 0 0 11786
Akkor simán kiszúrom, de ahogy nézem nem az F1-es pálya nyomvonalán megy. Bezzeg ha a Loews kanyart teszed be ( a visszafordító az alagút előtt) egyből beugrott volna.
Előzmény: illesf (11782)
M47-1239 Creative Commons License 2008.07.21 0 0 11785
Mosonmagyaróváron!
Előzmény: siófoki35 (11784)
siófoki35 Creative Commons License 2008.07.21 0 0 11784
Ez hol van??
Előzmény: Sinbiciklis (11780)
Zolas Creative Commons License 2008.07.21 0 0 11783
Á, az nagy segítség lett volna:)
Előzmény: illesf (11782)
illesf Creative Commons License 2008.07.21 0 0 11782
Azt sejtettem, hogy valami Dél-európai város lehet, de annyira azért nem jó a helyismeretem, hogy ennyiből rájöjjek. Ha még esetleg valami olyan pont is lett volna a képen, ami a Forma-1 futamok kapcsán ismerős lehetett volna, akkor talán lehetett volna valami kis remény... :)
Előzmény: Zolas (11781)
Zolas Creative Commons License 2008.07.21 0 0 11781
Senki? Akkor elárulom: Monaco van a képen. 5-6 éve lepakolták a vasutat állomásostól a föld alá, hogy több hely legyen a városban. A kép Nice felé nézve készült, az alsó szélén, balra eső út pedig a vasútvonal helyére került.
Előzmény: Zolas (11764)
Sinbiciklis Creative Commons License 2008.07.21 0 0 11780
Nekem csak ilyenem van:-)
Előzmény: M47-1239 (11779)
M47-1239 Creative Commons License 2008.07.21 0 0 11779
hopp helyesen: van valakinek régi képe azokról a vágányokról amik most Almásfüzitőn rendessen be vannak nőve gazzal meg fákkal, és a timföldgyár környékén vannak?
M47-1239 Creative Commons License 2008.07.21 0 0 11778
van valakinek képe azokról a vágányokról amik most Almásfüzitőn rendessen be vannak nőve gazzal meg fákkal, és a timföldgyár környékén vannak?
Milkabika Creative Commons License 2008.07.21 0 0 11777
Itt valami sántít... Ha a magyarok féltek, miért a cefrevasút kapta fel olyan gyorsan a pályát?
Előzmény: Törölt nick (11759)
gbeatle Creative Commons License 2008.07.21 0 0 11776

"A legfelső szakasztott Enying!"

 

Pedig az Mezőhídvég :-)

Előzmény: Törölt nick (11775)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.21 0 0 11775
A legfelső szakasztott Enying! Arról az állomsról nincs kép még fénykorából?
Előzmény: eMPet (11436)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.21 0 0 11774
Ha sok fan van akkor szépen elosztva a munkát be lehet scannelni mindet majd karakterfleismerővel olvashatóvá tenni.
Előzmény: P.stephenson (11768)
P.stephenson Creative Commons License 2008.07.21 0 0 11773

Bizony. Pl a Dévaványa-Kisújszállás vonal nyomvonala gyönyörűen végigkövethető.

 

P.s

Előzmény: Törölt nick (11772)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.21 0 0 11772
A Google Maps-on újabb területek váltak részletesebbé (nem full de már kivehető felbontásúak)!
kombi Creative Commons License 2008.07.21 0 0 11771
Klementina:

Egykoron állomás, később megálló-rakodóhely, még később nagy kupac gaz, ma már semmi sem.

Többek között a repülőteret szolgálta ki.
Előzmény: M47-1239 (11770)
M47-1239 Creative Commons License 2008.07.21 0 0 11770

Mi az a Mezökövesd-Klementina?

 

valami állomás vagy mi a túró?

 

én még nem hallottam róla.

 

 

 

 

más: van valakinek képe azokról a vágányokról amik most Almásfüzitőn rendessen be vannak nőve gazzal meg fákkal, és a timföldgyár környékén vannak?

P.stephenson Creative Commons License 2008.07.21 0 0 11768

Senki sincs, akinek scannere is van meg a számok nagy része is megvna neki. Sok régi újság került ki a netre pl. a Commodore Világ összes száma megvan scannelve.

Nem is rossz ötlet! A főszerkesztőnek elvileg kellene lennie minden számból egynek.

 

P.s

Előzmény: Törölt nick (11766)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!