Te vagy ott helyben, neked kell az illetékesekkel felvenni a kapcsolatot, hogy a szelvényköveket hagyják + a krp. út mellett is! De még jobb, ha elkezdünk aláírást gyűjteni!
"Tompapuszta mh-en a rakodó vágányt és az 1., 2. sz. kitérőket 1978. júl. 11,12-én selejtezésük miatt megszüntetjük. Kérjük a váltózárak és a vág záró sorompók leszerelését elvégezni szíveskedjenek."
"Battonya állomáson a fűtőházi vágány és a 9. sz. kiágazó kitérője a 169/1978. sz. selejtezési jkv alapján 1978.XII.15-ig selejtezésre kerül. A mezőhegyesi IX. főpályamester által megadott időben a váltózár leszerelését és a vágányzáró sorompó elbontását kérjük szíveskedjenek elvégezni."
Vasúti anyagok kerülnek-e elő a földből? (a szelvénykövek eldózerolását meg nagy bunkóságnak tartom, azok jól mutatnának a kerékpárút mellett is. Persze sín mellett még jobban...)
Kinek jó hír - kinek rossz hír a következő amit közölni fogok...!
Elkezdődtek a Tamási - Pári közötti vasútvonalszakasz ( építendő kerékpárút )tisztítási munkálatai valamikor az elmúlt 1 - 2 hétben!
Tamási és Pári között már csak 1600 méternyi szakaszt kell a munkásoknak és a gépeknek kitisztítani, ami abból áll hogy a bokrokat és fákat kivagdalják - majd tolólapos géppel végigmennek a töltés tetején és dózerolnak mindent ami egyéb akadály. Sajnos a szelvényköveket sem kímélik a munkások és a gépek...!
A szakasz ki van tisztítva a 766 - 800 számú szelvénykövek között. Vissza van még a 800 - 816 számú szelvényköz. Ez a tisztítás még csak felületes tisztítás lehet, mert van még mit csinálni rajta, vele...
Ma végigmentem biciklivel a kitisztított szakaszon és folyamatosan fotóztam magam elött a pályát ahogy haladtam Pári irányába a 800 - as szelvényig ahol is egy régi híd betonozási munkálataiba botlottam! Eddig a hídig van kipucolva a szakasz...
Aki kíváncsi a képekre megnézheti NIDSZ kolléga honlapján pár napon belül ( remélem )!
Nidsz kolléga kérlek hogy ha feltetted a képeket a honlapodra írd majd meg az elérhetőségét és hogy milyen név alatt találhatók a képek! Köszönöm!
A folyamatos munkálatokról igyekszem tájékoztatni benneteket - akár szövegileg - akár képileg!
Viszont a magyar területen lévő duplavágnyú pályát nem románok szedték fel. Békéscsaba-Lőközháza még 1920-ban is kétvágányú volt. Utána szedték fel, erre mondtam, h a románoktól féltek a politikusaink, h gyorsan lerohannak. Vagy azért szdték fel, mert a bontot anyagból új pályát kellett máshol építeni, ahol annyira tönkrement a háborúban, h használhatatlan lett.
Itt valami sántít... Ha a magyarok féltek, miért a cefrevasút kapta fel olyan gyorsan a pályát?
A románok féltek tőlünk, mi meg attól, hogy Erdély náluk marad...
OFF Egy kis vázlatos történelem:
1939 nyárvége. Magyarország fegyverkezik (Darányi győri beszéde, 1938. márc. 5.). Túl vagyunk az I. bécsi döntésen (1938. nov. 2.), amitől a revizionisták vérszemet kaptak. Volt egy leállított katonai előkészület Kárpátalja megszerzésére (1938. nov.), hogy aztán majd 1939. márc. 15-én mégis megkezdjék a magyar csapatok a terület megszállását. A magyar kormányzat diplomáciája Trianon revíziója körül forog már jó ideje, és igyekszik is minden lehetőséget megragadni. Romániában ekkor még az antantbarát politika van hatalmon (Antonescu csak 1940. szept.-ben vezet be fasiszta diktatúrát). A Magyarország ellen létrejött kisantant már felbomlott, Románia részint egyedül néz szembe Erdély ügyében Mo.-gal, ráadásul a SzU is területi igénnyel szándékozik fellépni vele szemben. Így jön el 1939. szept. 1-je, amikor Hitler Németországa lerohanja Lengyelországot. 9-én Németo. átvonulási engedélyt kér Magyarországtól (igaz, a kassai fővonalra), amit a Teleki-kormány másnap megtagad.
Szvsz., azért 15-e környékén esik neki hirtelen a román vasút a kürtösi második vágánynak, mert attól tart, hogy ha Mo. mégis a németek felvonulási területévé válna, akkor esetleg a német csapatok mögött a magyarok is megindulnának Erdélyért (erre később lesznek is tervek, de az már 1940 ősze).
Akkor simán kiszúrom, de ahogy nézem nem az F1-es pálya nyomvonalán megy. Bezzeg ha a Loews kanyart teszed be ( a visszafordító az alagút előtt) egyből beugrott volna.
Azt sejtettem, hogy valami Dél-európai város lehet, de annyira azért nem jó a helyismeretem, hogy ennyiből rájöjjek. Ha még esetleg valami olyan pont is lett volna a képen, ami a Forma-1 futamok kapcsán ismerős lehetett volna, akkor talán lehetett volna valami kis remény... :)
Senki? Akkor elárulom: Monaco van a képen. 5-6 éve lepakolták a vasutat állomásostól a föld alá, hogy több hely legyen a városban. A kép Nice felé nézve készült, az alsó szélén, balra eső út pedig a vasútvonal helyére került.
hopp helyesen: van valakinek régi képe azokról a vágányokról amik most Almásfüzitőn rendessen be vannak nőve gazzal meg fákkal, és a timföldgyár környékén vannak?
Senki sincs, akinek scannere is van meg a számok nagy része is megvna neki. Sok régi újság került ki a netre pl. a Commodore Világ összes száma megvan scannelve.
Nem is rossz ötlet! A főszerkesztőnek elvileg kellene lennie minden számból egynek.