Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.08.29 0 0 460
Sziasztok!

Az üléstémához: amikor fölmegy az ülés, megy vele az állítókar is?
Egyébként nekem még nem volt ilyen gondom - igaz, még új az autó.

A klímához: nagyon erősen megcsappan az autó ereje, ha be van kapcsolva a kondi. Elinduláskor jó 1500-zal magasabb fordulatszámot kell neki adni (nincs elegendő teljesítmény alacsony fordulaton, a nyomatékmaximum is 4000-nél adódik), és gyorsításnál ugyanez a helyzet. A kondi teljesítményigénye miatt magasabb fordulaton kell intézni az előzéseket.
Én részben emiatt is szeretnék ATC-s chiptuningot végrehajtani az autón. Az optimalizációs tuning ugyanis a nyomatékot is növeli kb 10 Nm-rel, s ami talán még fontosabb, a maximumhoz tartozó fordulatszám is csökken 500-1000 rpm-mel. Elvben pont ez kell ahhoz, hogy alacsonyabb fordulatszámon is kellő teljesítmény álljon rendelkezésre, kondi ide vagy oda.
Egyedül az a gond, hogy garanciavesztéssel jár, ha belepiszkálnak az ATC-sek, nem igaz? Nekem jövő júliusban járna le az egy év.

A találkáról: találjunk egy szeptember közepi-végi időpontot. A magam részéről javasolnék pénteket, mert a hétvégék bizonytalanabbak ráérés szempontjából. Pl a szept. 22-i péntekhez mit szólnátok? Az SPQR mint helyszín nekem OK.

granturismo Creative Commons License 2000.08.29 0 0 459
Jó reggelt!
Ez az emelkedéses dolog bennem is mosolyt keltett, amellett, hogy nyilván nagyon bosszantó lehet. Csak igazán nem értem mi okozhatja?
Gozo_d
Ez csak nyáron a nagy melegben fordult elo vagy télen is?
ujtulaj Creative Commons License 2000.08.28 0 0 458
Buci1!

Igen, a légkondi erősen érezhető a motor teljesítményén. Főleg induláskor és a gyorsításokkor.

Előzmény: Buci1 (450)
ujtulaj Creative Commons License 2000.08.28 0 0 457
> Holnap lesz ráérő időm.Megfigyelem.

Vesztemre elképzeltem, amint Gozo_d guggol a nyitott ajtónál egy kakaóscsigát majszolgatva, és meredten figyeli az ülést :)))
Majd lefordulok a székről :)

u.i.: Nem a problémádat nevetem ki, ne értsd félre!

Előzmény: Gozo_d (454)
granturismo Creative Commons License 2000.08.28 0 0 456
Hec

Amit te "szelepcsörgésnek" nevezel, na az a kopogás.
Mitol függ a kopogás:
1. A benzin oktánszámától. A motorjaink 95-re vannak beállítva. 91-t ne tankolj.
2. Függ a surítési viszonytól. Ez ugye adott dolog. A motortuning (dugattúcsere, stb) a surítést még novelheti, ami a kopogási hajlamot fokozza. Chiptuningnál nem.
3. Toled. Megfelelo sebességi fokozat és a gázpedál állása.

Azaz mondhatod úgy is: csörög a motor.
Attól amúgy, hogy van kopogésérzékelo, még csöröghet, hiszen nem varázsló, csak az elogyújtásra van behatással. A sebváltó/gázkezelés a te dolgod.
Milyen károsodást okoz az állandó kopogás?
Elsosorban a dugattyú károsodhat az állandó igénybevételtol. Pld. úgy, hogy átszakad a teteje.

Előzmény: HEC (455)
HEC Creative Commons License 2000.08.28 0 0 455
Üdv!

Én is érdeklődtem az ATC-nél: +8-12LE-t ígérnek egy 3-4 órás hadművelet után
50e+ÁFA-ért a 1.6-os Bravo-hoz.

granturismo
Bocs, hogy megint ezzel nyaggatlak: arra lennék kíváncsi mi az amit tapasztalni, hallani
lehet az érzékelő megléte és hiánya esetén menet közben. Azt már hallottam, hogy gyengébb
benzin esetén - a motor védelmében - jelentős a teljesítményveszteség.(Kis öreg autóm ezt
egyszerűen szelepcsörgéssel jelezte).

Gozo_d Creative Commons License 2000.08.28 0 0 454
Holnap lesz ráérő időm.Megfigyelem.
Előzmény: granturismo (453)
granturismo Creative Commons License 2000.08.28 0 0 453
Urak én már korábban felajánlottam, hogy dobjunk a Fiat Auto Magyarországnak-nak egy érdeklodo emilt közösen váltórecsegés ügyben. Hogy mit mondanak rá. Bevállalom a dolgot ha hozzájárultok.
Mi a tömeg hangja?

Gozo_d

Berosálok!!! Egyszer lesd már meg a kicsikét hogy emelkedik!:-)))

Buci1

A jó munka pénzbe kerül. De a kamu kizárva. Az ATC-nél fékpadon ellenorzik és bizonyítják a tuning eredményességét. Mindamellett már van bizonyos múltjuk a témában. Ugy hallottam kb 50eFt az átlagár. Neked mit mondtak?

Gozo_d Creative Commons License 2000.08.28 0 0 452
Szépen egy idő után felemelkedik.Hogy fokozatosan vagy egyszerre azt nem figyeltem meg.Ha csak 1 percre szálok ki akkor lent marad.
Előzmény: granturismo (447)
CommandAir Creative Commons License 2000.08.28 0 0 451
Szervó-olaj folyt rendesen. Havonta utána kellett tölteni.
Előzmény: granturismo (449)
Buci1 Creative Commons License 2000.08.28 0 0 450
Sziasztok !

Mostanság fedeztem fel ezt a jó kis FIATOS FÓRUMOT! Lenne egy-két gondom hátha ti tudtok segíteni!
Fél éve boldog tulajdonosa vagyok egy Fiat Bravo 1.6 SX tütünek. Nálam is jelentkeznek a többek által már jelzett indítási nehézségek, és a váltó kettes fokozatának reccsenése gyors visszaváltásnál. Nagyon megköszönném nektem ha valaki tudna informálni engem hogy hova fordulhatok ezekkel a hibákkal.Természetesen a 3 év szavatosság érvényesítésével. Apropó az ATC-nél már voltam (kicsit borsos).Ja,ha vakinek van ATC Chip-tuningja örülnék ha gyakorlati tapasztalatairól beszámolna.
Ui: A légkondi nagyon megcsapolja a "ménest"! Nektek mi a tapasztalatotok ??

Előre is köszönöm: Buci

granturismo Creative Commons License 2000.08.28 0 0 449
A kormánnyal mi volt?
Előzmény: CommandAir (448)
CommandAir Creative Commons License 2000.08.28 0 0 448
Múlt héten kész lett a beteg autóm.Kaptam új szervókormányt és váltó 2. fokozatot. 8 óra alatt megcsinálták, persze garanciálisan. Semmit nem kellett fizetni szerencsére.Azóta nem recseg a váltó, bár remélem amit beleraktak új fogaskereket az nem megint a selejtes szériából való.
granturismo Creative Commons License 2000.08.28 0 0 447
Ez egyáltalán nem jól van, de nem értem hogyan lehet. Amikor kiszállsz szemmel láthatóan felemelkedik?
Előzmény: Gozo_d (446)
Gozo_d Creative Commons License 2000.08.28 0 0 446
Az új Bravamnál a következőt vettem észre.Mikor kiszálok a gépből az állitható magasságu vezető oldali ülés teljesen felemelkedik.Idegesitő,hogy minden beszálláskor vissza kell állitani.
A gépkönyvben nem találok erre utalást.Jól van ez igy?
granturismo Creative Commons License 2000.08.28 0 0 445
Bocs
Hétköznap vagy hétvége?
Ezt mint kérdés vetettem fel.
granturismo Creative Commons License 2000.08.28 0 0 444
Jó reggelt!

HEC

A kopogásérzékelo a blokköntvényen van, a 2. és a 3. henger között. Az érzékelo egy kerek alkatrész közepén egy furattal, a rögzítocsavar számára. egy vastag szigetelésu kábel áll ki belole.
Az 1.4-en hátul a generátor mellett van fölszerelve. Az 1.6-on nincs.

Újtulaj

Én az új Almera-ról beszélek, amelyiket most mutattak be. Hát a hátulja tiszta Bravo, az oldalnézet tiszta Bravo és belul is a középkonzol a kidudorosodásával, a szellozorostélyok és azáró-nyitó tekerentyuk tiszta Bravo. Csakhát a moci: 1.5 90LE 14s fölötti gyorsulással, azaz a 1.2 SX-el simán legyorsuljuk.

Mindenki

Tali idopont nehéz eset számomra, de azért megnézzük. Hétköznap vagy hétvége. A helyszínnek az SPQR ellotti részt javasolnám itt (hétvégén) meg lehet állni a forgalom zavarása nélül. Be lehet menni nézelodni a szalonba, nyitva van hétvégén is. Nekem (talán) a 23. vagy 24. délelott felelne meg.

HEC Creative Commons License 2000.08.27 0 0 443
granturismo!

Meg lehet valahogy bizonyosodni (fizikailag, tapasztalatilag), hogy benne van vagy nincs
a "kopogásérzékelö" az 1.6-osban?

Barramas Creative Commons License 2000.08.26 0 0 442
En 6 honap utan meg minden reggel amikor lemegyek az autohoz,meglepodom rajta,hogy milyen szep...:) Amugy az Almera tenyleg levette a hatuljat,de hat ezen ne csodalkozzatok...:))
Előzmény: ujtulaj (441)
ujtulaj Creative Commons License 2000.08.26 0 0 441
Granturismo!

Minél többet nézem a Bravo-mat, az Almera annál kevésbé tetszik ;)
De tényleg, a Bravo-hoz nem hasonlít semmi, csak a Brava :)

Előzmény: granturismo (437)
Barramas Creative Commons License 2000.08.25 0 0 440
Sziasztok
Bocs,ha esetleg tevedtem volna,en emlitettem a
Marangonit,valoszinu azert ugrott be,mert beleastam magam a gumidiszkontokba..)).Bar a magyar "markakereskedokrol" barmit el lehet kepzelni...:)Az viszont teny,hogy szinte ahany auto allt a kereskedesben,annyifele gumival.Ez
amugy ugyanugy jellemzo a Fordra is,a ceg eleg sok Transitot vett mostanaban,de ritka volt ket egyforma abroncs,raadasul a legocskabb nyari Firestone volt altalaban...:(
Mas: Mi lesz a szeptemberi talakaval?? Pontosithatnank a dolgot,szerintem jo otlet,en mindenkepp mennek...:))
Ciao
Előzmény: granturismo (437)
granturismo Creative Commons License 2000.08.25 0 0 439
Igen a dzsuva állítólag a Rákospalotai Szemétégetomubol jön. A kocsiról még csak-csak lejön, de gondolj bele, hogy ezt be is lélegezzük.
Amúgy azt olvastam, hogy az eromu nemsokára hatásosabb elektrofiltert kap.
Előzmény: kozakz (438)
kozakz Creative Commons License 2000.08.25 0 0 438
Pesten Ujpesten es Ujpalotan (persze lehet hogy mashol is de en itt mozgok es allok az autoval) milimeter nagysagu voros por darabkak vannak a porban.
Ha nem mosom a kocsit 2 hetig akkor ugy ra szarad a kocsira hogy sima kefes mossal nem jon le. le kell egyenkent kapargatni oket.

Van ilyennel valakinek tapasztalata?

granturismo Creative Commons License 2000.08.25 0 0 437
Tisztelettel üdvözlöm a tisztelt társaságot!

Rövid szabadságom véget ért, újra itt vagyok.
Gyorsan végignéztem a hozzászólásokat.

Újtulaj

Nem úgy találod, hogy az új Almera (különösen hátulról) erosen emlékeztet a Bravo-ra?

Asszem
A kopogással kapcsolatban pontatlan voltam, lássuk mégegyszer.
Szóval hibásan említettem az öngyulladást a kopogás szinonímájaként, hiszen az üzemanyag kopogásos égés esetén is tulképp a gyújtószikra következtében gyullad meg. Itt inkább az égés módjával van gond, mivel az égés nem az elore eltervezett "lángfront" formájában megy végbe, hanem az egész adag egyszerre robban be. Ekkor a kopogásérzékelo jele következtében a vezérlés a gyújtás idopontját késobbre tolja. A kopogásérzékelo valóban egy egyszeru szerkezet. Nem ártana az 1.6-ba sem.

Gumiügy
A Firestone gumi az un. "Energy Saver" kategóriába tartozik, amely a csökkentett gördülési ellenállásra utal. Mint minden gumi ezen a világon ez is kompromisszumok eredménye.
A takarékoskodás oltárán néhány egyéb jellemzot feláldoztak, de ettol én azt mondom, egész jó kis kompromisszum. Viszont meglepödtem a Marangoni márka említésén. Ezt bevallom nem tudtam, hogy Fiatot ilyen gumival is kiadnak. Ha én azzal a gumival kapom, no valószínuleg akkor reklamáltam volna. A Marangoni a legutóbbi idokig gumiújrafutózással foglalkozott és ez az elso saját gyártású sorozata. A kompromisszum persze jellemzo az o gumijaikra is, csakhogy itt az olcsóság a legfobb szempont. Arról nem beszélve, hogy gumigyártási tapasztalatban nem versenyezhetnek még a Kelet-európai márkákkal sem.

Maradjunk annyiban 1.2 motor nem változó szelepvezérléses. Sajnos a gyári Fiat könyvekben is lehetnek elírások, fordítási hibák. Azért érdekelne, hogy pontosan milyen szövegkörnyezetben olvastad. Lehet, hogy a könyvedben az 1.8 GT-re volt utalás amely valóban VVT-s. Amúgy kevés a VVT-hez egyetlen 7,5 A-s bizti. :-)
GT

prb Creative Commons License 2000.08.24 0 0 436
Sajnos ennyi volt az összes információ. Bízom benne, hogy valaki tud többet és meg is osztja velünk. Lehet, hogy az 1,2-es Bravo könyve többet ír. A Puntoé sajnos nagyon keveset írt. Persze engem is meglepett.
Előzmény: Zak (435)
Zak Creative Commons License 2000.08.24 0 0 435
Hát akkor rosszul tippeltem. :-) Furcsállottam volna, ha az, de ezek szerint mégisaz. Meglep. Mindegy. Le vagyok maradva. Mi és mikor változik a szelepvezérlésen?
Előzmény: prb (434)
prb Creative Commons License 2000.08.24 0 0 434
Nem állítólag hanem a Puntóm könyvében olvastam. Annyit írtak, hogy 7,5-ös biztosíték kell hozzá.
Előzmény: Zak (433)
Zak Creative Commons License 2000.08.24 0 0 433
A kérdésem: az 1,2-es motor állítólag változó szelepvezérléses. Mit tudtok erről?

Szerintem nem az.

Előzmény: prb (432)
prb Creative Commons License 2000.08.24 0 0 432
Üdv mindenkinek!

Kicsit hanyagoltam a topicot (meg mindent) mert egy új hölgy dolgozik nálunk. De most megpróbálok itt lenni.

A kérdésem: az 1,2-es motor állítólag változó szelepvezérléses. Mit tudtok erről?

Gumiügy: nekem az 1,4-es Bravomon Michelin volt 165-ös. Minden körülmények között nagyon jó volt. Téli gumit nem kellett vennem. 88 ezer kilómétert mentem el vele és az eredeti gumikkal adtam el.

Barramas Creative Commons License 2000.08.22 0 0 431
Sziasztok
Az en tapasztalatom gumiugyben a kovetkezo:
amikor elmentem a Fiallahoz kivalasztani az autot (keszletbol lehetett valogatni),alltak szep sorban az udvaron,az egyiken Pirelli,a masikon Marangoni,a harmadikon Firestone,a negyediken
Michelin E xt2 volt.Persze hogy ezt valasztottam...:)Eddig bevalt.
Ciao
Előzmény: Az Utolsó Európai (429)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!