Nekem is 750-800 rpm, de ez teljesen normális!
Miért kevesled? Az alapjáraton üzemelő motornak nem kell teljesítményt leadnia, csak önmagát "életben tartania".
Szerintem az teljesen OK...
Váltótéma: ja, a 2-t nekem is néha duplakuplunggal veszi be, de elenyésző számban, és mindig csak visszaváltás esetén. Egyébként meg mivel ismerem ezt a hibáját, nem is szoktam izomból visszahúzni a váltót 2-be, mondjuk egy erősebb 3-as kigyorsítás után egy szűk kanyarban...
Bajuszkapcsoló: szintén van egy kis akadás, de szintén elenyésző...
Viszont sokszor nem tudom bekapcsolni a kormányzárat!?
Hát lehet, hogy bennem van a hiba - nem vagyok egy tökölős típus -, de a Bravo 100 16V-m klímával városban 9 alatt még nem fogyasztott. Klíma nélkül is csak olyan 8.8-at lehet elérni nála.
Országúttal vegyesen 8 liter körül alakul az átlag, ez mondjuk minimum 150-es autópályatempókat jelent.
A legjobb fogyasztást eddig Svájcban produkálta, a sok brutális hágóval és 130-140-es tempójú autópályutakkal tarkított útvonalon 6.6 volt az átlagom - ám mindjárt utána hajszálra egyező körülmények között ugyanitt 7.7-et is mértem, úgyhogy itt valami gyanús dolog van a háttérben (pl. benzin, töltési pontosság, stb).
Hosszú távú autópályás átlag 130 körüli tempóval 7.0 liter klímával - ezt nem tudom, hogy sokalljam-e vagy sem.
1.Bravo
2.1.6 SX 103LE 16V
3.Nincs klíma
4.legjobb/átlag város: nincs adat 5.legjobb/átlag országút*: 5.2 l/100km - 6.7 l/100 km 6.legjobb/átlag vegyes: 6.6 l/100km - 7.1 l/100 km
*: kiegészítés: a legjobb országúti 5.2l/100km Svédország, teli tankkal kezdett 577 km-es szakasz autópályán megállás nélkül stabilan pontosan 120 km/h-s sebességgel 3000-es fordulatszámon, utána 30.11 liter tankolva.
Érdekes problémám lenne, talán valaki már találkozott ilyesmivel.
Szóval egy 1,6-os Bravóról lenne szó. Időnként, úgy 3-4 havonta 2-3 napra az üzemanyagszivattyú fütyülni kezd. Semmi egyéb jelenség nincs, motor ugyanúgy megy, csak fütyül menet közben az istenadta. Mikor elszánom magam, hogy elviszem szervízbe elhallgat, és nem lehet többé produkálni a jelenséget.
Sziasztok'
Rityifi.
Élek.(mint hal a szatyorban)
Fogyi:1.Bravo
2. 1.6 SX
3.Digit klima
4. 8.5
5. 6.full klima
6. 7.8
Sajnos nehéz a lábam:)))
Negativ rekord 4. 12
5. 9
6. 10
Ha hiányzok irjatok mailt azt rögtön megkapom.
Csá Stancy
A fogyasztásomat én is feltüntetném. De én még nem próbáltam ki a minimálist, csak sportos értékeimet tudom közzé tenni.
Bravo
1.8 16v
klima nincs (de remélem hamarosan lesz)
város általában 9L
országút 7,5-8,5 körül
vegyes 8,5-9L
(amióta "üresebb" a kipufogóm, kb fél literrel kevesebbet fogyaszt)
Sziasztok!
Az adatok:
1. Brava
2. 1.6, '99
3. van klíma
4. 7,7 l (klíma nélk.), átl. klímával 8,5-8,8
5. 6,5 l (fele klímával), 7,4 klímával
6. 7,6 l
Fido!
Köszi a választ!A Tied a legjobb,legesztétikusabb megoldás. Anno sajna elfelejtettük így megrendelni az autót. Most a Dobermann kulcsfejre szerelhető típusaitnézegettem, de lebeszéltek róla. A riasztóbeszerelő az Eurocart ajánlotta, valószínűleg az is lesz, mert kicsi és viszonylag szép a távkapcsolója, illetve a nyomógombjai nagyjából "Fiat-kékek". :)
Uraim!
Üdv minden Bravo/a tulajnak! Szeretnék egy kis közvéleménykutatást végezni fogyasztásilag.
Ha lenne kedved gyarapitani és a köz elé tárni a fogyasztással kapcsoltaos mérésedet, akkor kérlek itt tedd meg, és majd a végén csinálunk egy statisztikát is belőle...
Tehát lássuk milyen adatokat kellene megadni:
1. Tipus (bravo/a)
2. Motor (1.2 1.4 1.6 stb.)
3. Klima van-e?
4. Mért legjobb/átlag városi fogyasztásod:
5. Mért legjobb/átlag országúti fogyasztásod:
6. Mért legjobb/átlag vegyes fogyasztásod:
Ha kérhetek mindenkit, akkor ilyen sorrendben (esetleg paste-te) írja be az adatokat...
Remélem érdekes tanulságot vonhatunk le majd belőle....
Köszi: Doggie
Nekem gyári riasztó van benne, ami azért tetszik, merta kulcsban van a távirányító is. Ami viszont szar, hogy a kulcs cseréje 28 szép magyar ezres. Nekem egyszer már kellett cserélni.
CSAK márkás riasztót tetessetek bele, mert a jó kis noname távolkeleti csodákhoz nem biztos, hogy pár év múlva lesz még alkatrész, és kicsit macerás 2-3 évente komplett riastót cseréltetni.
Nekem az a problémám, hogy dolgozom és nem érek rá kimenni, ráadásul nem is akarom otthagyni sok időre az autót.
Szóval egy ilyen megoldást keresek:
1. Reggel odaviszem a XIII vagy VII, VIII kerület környékére az autót. (8-ra kb., tehát legyen már nyitva ilyenkor)
2. Munka után (18h körül érek oda, tehát legyen nyitva még) érte megyek
Nem tudom, hogy mennyi idő alatt szárad meg a festék, úgyhogy max. másnap munka után megyek érte. (de abba már beledögölnék agyilag)
Sziasztok.
Mint már említettem Édesapám a tulajdonos, én meg az agitátor vagyok.
Egy Suzukink volt, de másfél év után meguntuk.El kezdtünk keresgélni autók után (Peugeot 306,Seat Cordoba,Renault Mégane,Toyota Corolla,Ford Kókusz). Már csak a tojoda és a rönó volt versenyben, mikoris eszembe jutott, hogy én "olaszautóőrült" vagyok.Ez eddig azért maradt ki, mert a szolnoki Fiathoz akárhányszor is mentünk ki, le sem ****tak minket.
De ekkor egy rendes kereskedő volt már(akivel utóbb jól összebarátkoztunk). Eleinte az 1.2-est nézegettük(Brava).Apukám igencsak szkeptikus volt a "kis" motor iránt,de érdekelte. Elmentünk kétszer a szalonba, mindig egy órát üldögéltünk a kocsiban, és másik egyet a külső mustrálásával töltöttünk. Eztán -a végén tudtam meg- még háromszor látogatott egyedül a Fiathoz, ami nagy szó nálunk.Közben én litániákat tartottam Miért jobb a Brava a Corollánál címmel, táblázatokat szerkesztgettem, stb.
Aztán egy szombat reggel jött apám: "gyere, megyünk autót venni!" Kiderült, hogy szerelmes az autóba, tetszik neki az eleje, a műszerfala, és a hangja.
A rendeléskor egy 1,6-os ABS-es,klímás, dupla lufis autó lett belőle, amire épp akció volt(na ez még sokat nyomott a latban, amikor szülőanyámat győzködtünk, illetve kész tények elé állítottuk).Három hónapt kellett várni Rá, mert külön rendelték. Minden héten érdeklődtünk, hogy megvan-e már.Az utólsó napokban ott állt a szalon mellett,de nem vihettük el.Az átadás,a verrückt Közl. Felügy. miatt a nyaralásunk előtti utolsó délután történt meg.
Nagyon megszerettük.Az első probléma most volt, de hál' Istennek, megoldódott.Egy baja van, hogy hetente kell takarítani:-))).
Most még egy riasztót kell bele venni, mert meguntuk a kézzel való nyitást-zárást.
Egy KÖRKÉRDÉS: kinek, milyen utólagos riasztója van?
Kellemes hétvégét!
Zoli
sajna ez a sípolás rendszeres a Fiatnál.:-(
Csere után is előjöhet. Apósomnak már a második fütyült, de most nem csinálja.
Nekem szerencsére még egyszer sem játszott Haki Tamást.
Ó, a francba, help!
Már másodszor fordul elő, hogy a Veszprém-Budapest útvonalon (az útvonal végülis lényegtelen...), hosszab út végén a motor leállítása előtt éles, sípoló hangot hallottam. Most a második alkalommal sikerült kifülelnem, hogy mi az. Ugyanis a leállítás után újra akartam indítani, és a motor begyújtása előtt is újra sípolt, méghozzá hátulról hallottam, vagyis 80%-os valószínűséggel az adagolóval van valami gáz, mert a motorgyújtás előtt amikor az adagoló lámpácskája kialszik és leáll a motorja az adagolónak, akkor nem sípol, csak amíg nyomatja a benzint.
Rövidebb úton nem jön elő, hosszabb út végén viszont igen. Éles fütyülés.
Mi a franctól lehet ez?
Hogy mit csináljak, azt tudom, mert egy év garanciát vállaltak az SPQR-nél tavaly októberben, viszem hétfőn szervízbe...
Az engem is érdekelne, hogy a lambda-szondát hogy s hol lehet "lehuzni". A multkortajt a kocsi ala fekudtem, a kipufogocsovek "osszefutasanak" helyetol hatrabb, kb. az elso kerekek utan ugy jo 20-30 centivel volt egy hely, ahol vezetekek mentek be a csobe, csavarozni kellett volna. Az az? Ott lehet lekapcsolni, vagy inkabb a masik felen, valahol a motor-resznel?
Kösz a linket, megnéztem. Tudnom kéne, hogy hol kell keresni a lambda szonda vezetékét.
Egyébként a szervizben ingadozó CO-t mértek, ez már majdnem biztos hogy a szonda miatt van, de ök sem mondták biztosra.
A Láng-nál 37000 magyar forintot kérnek egy 1.4-esbe való szondáért. Ilyen kell az 1.6-osba is?
A vezetőoldali ülésen a következő lehetőségeid vannak:
- egy teleszkópos kar az ülés bal oldalán lenn, az ülésre szerelve, az ajtó felőli oldalon. Ezzel lehet állítani az ülésmagasságot. Akár süllyeszteni akarsz, akár emelni, mindig ülj az ülésben. A teleszkópot ki kell húzni előre a kormány felé, és felfelé vagy lefelé kell húzni a kart
- ha az ülésben ülsz, és elől lenyúlsz az ülé alá, ott van az a keret-szerű kar, amit felfelé kell meghúzni és úgy tartani, és akkor tudod az ülés kormánytól való távolságát előre-hátra állítani
- van egy tárcsa az ülés oldalán, mindig(?)az ajtó felől hátul, az kb. ülőke síkjában, amivel a háttámla dőlésszögét tudod állítani
- és van a háttámla oldalán a kar, amit ha felhúzol, akkor a háttámlát előre tudod dönteni és egyidejűleg az ülést előretolni, hogy hátra be lehessen szállni.Ezekután vissza tudod állítani az ülést ugyanolyan helyzetbe, amilyenbe volt, mert a mechanikája így van kialakítva.
NAGYON FONTOS!
Ha nem tolod vissza az ülést ilyen esetben addig, amíg visszakattan az eredeti helyre, akkor nem tudod állítani az ülést előre-hátra!!
Lehet, hogy nálad is ez a baj.Akkor csak told hátra az ülést addig, amíg kattanni fog egyet, és aztán megint tudod állítani rendesen...
Ez esetben bocs, ha terjengősen fölös dolgokat írtam le neked, mert először én is értetlenkedtem...
Hát Granturismo ritkán szólal meg mostanában, de akkor tényleg okosakat mond.
Koli, engem pl kifejezetten idegesítene, ha spricceléssel egyidőben elindulna az ablaktörlő. Sírva tudok fakadni, amikor egy autó poros szálvádőjét elkezdi csiszolni a még száraz lapát. Bár ezt is meg lehetne oldani egy ügyes kis késleltető áramkörrel.
K.Trout, egy kicsit finomabban, ha lehetne. Az sem biztos, hogy kapott hozzá könyvet. Az enyémben pl ékes olasz nyelven van leírva, hogy inslallationi di sicurezza.
bravoDJ, a fékbetét kopásjelző biztonsággal jelzi az elhasználódást, ha nincs leszakadva, ill. nem kopásjelző nélküli utángyártott gagyit tettek bele. Ha kiváncsi vagy az állapotára, akkor vedd le a kereket, és meglátod. Az újon van kb 10 mm anyag, a kopásjelző 1-2 mm között jelez.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
1. Szar az én ülésem is.... DE A TIÉD NEM AZ! a karral a magsságot tudod szabályozni, NE TÖRD LE!!! Ha dönteni akarod akkor a tekerős pucukát csavargassa kend inkább!
2. Fékszarságnak levés visszajelző lámpa (elektródás a fékbetét)
Kefe, a Ló
GT: ismét alapos és kimerítő voltál:-))) Kihangosító projektem még mindig áll, sajnos a szabadságomat inkább heveny betegeskedéssel töltöttem inkább mint holmi pihenéssel.
Bravo:
Szóval én is használt kocsikkal kezdtem, mint sokan mások. Volt egy skoda és 2 BMW (320,318i) az idősebb korosztályból. Tavaly nyáron ráuntam arra, hogy a sokak által már levetett kocsit nyúzzak. Azt hiszem ismerős hogy használják nálunk az autók zömét és mennyi időt és pénzt fordítanak tisztességes karbantartásra. Ha 1-2 éves kocsit veszek az sem nagyságrenddel olcsóbb és akkor nem tudom az előéletét (mindenki családi és házépítési okok miatt adja el autóját:-( 2,5 M volt a keret, ebből akartam új autót. Nos nem gondoltam hogy ennyire nehéz lesz a választás. Néztem Skodát, SEAT-ot, Opelt, Suzukit (ezt csak a csak neten:-),Renault-t, FIATot, sőt még KIAt is (summa vagy mi). Szóval keresgettem mi az ami árban, méretben, teljesítményben, fenntartásban leginkább megfelel nekem. Végül (én is) a Boldizsárnál vettem a Bravot. Nos Utolsó Euópaival ellentétben én zömében kedvező tapasztalatokat szereztem az értékesítő hölgyekről, inkább az urak voltak flegmák velem. (persze ez szívdöglesztő kinézetemnek és DON JUAN-i természetemnek is betudható:-)) Tényleg készségesek voltak, sőt általában megfelelően tájékozottak műszaki kérdésekben.
Amiért Bravo 1.2 lett: belső méretei, kis motorjához képest elfogadható teljesítménye, kedvező fogyasztása és eszméletlen jó karosszériavonalai.
Végül is ami nálam konkrétan e felé a Bravo felé billentette a mérleget az az ára és a színe volt.
Viszont a BMW szerelem az nem múlt el (sajnos). Még mindig szeretnék egy új 3-as BMW-t, nekem csak az marad az autó. Sajnos nem érzem az utolsó (öreg 318i) BMWm és a vadi új gép közti árbeli/műszaki/minőségbeli különbséget. Persze egy új 1.6os alap BMW majd 7 millás árához képest sem érezném:-((
Az eddigi 11 hónap alatt megtett 20 ezer km-en meghibásodás egyáltalán nem volt, de amivel nem vagyok kibékülve: az a index-kormánykapcsoló (akad), kicsit akadós váltó (2. fokozat), túl alacsony alapjárat (óra szerint 750 f/perc).
Tényleg Szkapi neked mennyi az alapjárati fordulatod? Mert a szervízben azt mondták az 1.2-esnek ennyi:-( Hozzáértés (vagy hozzáállás?) rulez:-((
Boxosnigger (micsoda nick ez???) te a 8 litert hol mérted és milyen tempónál? Nekem a városi fogyasztás 6-6,5 l/100 km. ehhez képest az 1.6-os 8 literje igen jó, főleg ha hajtod is a gépet.
Egy kicsit lemaradtam az olvasassal, de en is szeretnem elmondani a Fiatom sztorijat.
1999. decembereben vettem a kocsimat, egy Barva 1.6 SX-et (1996.10 gyartasu) az SPQR-nel, egy eves belso garanciaval. A kocsi Nemetorszagbol jott (bemutatoauto meg cserekocsi volt), 24e km-rel.
Dupla kufival, ABS-sel, elektromos tolotetovel meg nehany aprosaggal. Meglatni es megszeretni, - ennyi volt az egesz.
Azota egy baja volt, neha magas fokozaton kerepelt a levegobefuvo ventillator motorja, ezt kicsereltek ingyen (ezen kivul meg egy izzo sem egett ki).
Lassan 55e km-van benne, bar december ota kb. 2000 km-t mentem vele, mert egy masik kocsit hasznalok. Epp ma keszulok meghajtani egy kicsit (500 km).
Nehany bosszanto aprosagtol eltekintve (legjobban az idegesit, hogy spriccelesnel nem meg az ablaktorlo...) szeretem, de azt hiszem a kovetkezo csaladi meretu kocsim nem FIAT lesz. Meg most haragszom is a FIAR-ta, mert annyira felextrazva adja a kocsinak, hogy a hasznaltaknak erosen csokken az erteke.