Feltettem a mapsource-t feltettem a DTP-t A térképtermék adatai alatt látom a DTP-t. De mellette ott a feloldandó régió. Nekem nincs Garminom, nem lehet ezt a térképet megnézni csak simán az szgépen ha nincs kulcsom hozzá?
Ezeken kivül rossz a szemem, nem mindig látom a folyamkilométert, pedig szeretem tudni, hogy hol vagyok.
És én sajnos ritkábban vagyok a Dunán, egy évben egyszer-kétszer, akkor viszont csavargok. de egy év múlva ki a franc emlékszik a kedvenc, frissen feltalált helyekre, veszélyes kőgátakra.
Ahol meg még nem jártam, nagyon jól jön egy térkép, hol van folyótorkolat, sziget, öböl, kocsma, benzinkút, stb
Az érdekel legkevésbé, hogy hogyan mutat a müszerfalon, pláne mert ha kikötök, akkor eldugom, vagy zsebre teszem.
"olyan amit a Tiszatavon megbízhatóan lehet használni?"
az ember nappal megcsinalja a maga trackjeit aztan ejszaka hasznalja... meg vizeresztes utan amikor meg kell talalni a balazs-arkot es a legkozelebbi tajekozodasi pontok (ha egyaltalan laccanak a kodben) kilometerre vannak, szinten csak a gps segit...
Nézd, folyóvizen nem tudom mi a helyzet...mondjuk ott arra jó, hogy tudd mennyivel mész valójában - illetve hogy azzal a sebességgel mikor érsz be a kijelölt célodig.
De a Balatonon, nekem még 1 km-ről is sikerül akár egy egész kikötőt elnézzek...és már csak akkor veszem észre, hogy "egyel lejjebb" vagyok, amikor már látom, hogy nem ismerősek az arcok a parton.
Most azontúl, hogy tényleg segít a helyes beállításokban (mert nem mindegy, hogy ugyanabban a szélben 7,5-et, vagy 8,5-et megy az ember...de amikor pl. vihar előtt pucolni kell kifelé (de nagyon gyorsan) - akkor nem árt az, ha tényleg a legjobb irányba indul el a hajós - felesleges kóricálások nélkül.
Aki mondjuk 3 km-ről szemre is frankón veszi az irányt a célra - azelőtt leemelem a kalapom - de én erre nem vagyok képes.
Ahol még nagyon hasznos, az a krajcolás - mert az amúgy is nagy táv-vesztesség - ezért nem mindegy, hogy mennyire megy "kontrába" az ember - ami (ha nincs part a közelben, a viszonyításhoz) - bizony gyakorlott hajósokkal is előfordul.
Én, részemről nagyon szeretem, hogy nem a vakvilágba vitorlázok - sőt, sokat is tanultam a saját hibáimból - egy-egy útvonal visszajátszása és lépésenkénti kielemezése után. .
Létezik olyan térkép Gps-re ami jelzi a Dunán, Tiszán a kövezéseket és egyéb akadályokat is? Esetleg olyan amit a Tiszatavon megbízhatóan lehet használni?
a dunán sok akadály is van , meg kikötő meg étterem meg hajózási meder stb aki túrázik annak hasznos lehet egy komplett térkép a dunán de ez izlés kérdése tőlem ne várj részletes magyarázatot mert érdekelt vagyok és nem szeretnék reklámot
Hajós Urak!! Miért kell honi vizeken a hajóba (csónakba) GPS?? Az itt levelező hajósok a partra kinézve megmondják szerintem szinte pontosan hol vannak a Dunán, Tiszán, Keletin stb, igaz nem szélességi és hosszúsági koordinátákkal. Tényleg kiváncsi vagyok rá, nekem nincs,(lehetne, de eddig nem láttam értelmét) Még az Adrián talán lenne valami értelme, de ott sem volt eddig rá soha szükség, egyrészt kivülről ismeri az ember azt a területet ahol évek óta közlekedik, másrészt ha nem, elő a térkép és minden OK. C supán kiváncsiságból. de várom ki mit gondol a véleményemről? Mondjuk jól mutat a műszerfalon!! üdv ,,,ede
Vigyázat! Úgyvettem észre, hogy a 60 ezres "nagyonoccsó" helyen nincs benne kártya - miközben a magyar Garminnál adnak vele egy 128 megás SD-t.
Az is érdekes, hogy az angol nyelvű (!) használatiját vásárlás után 1 alkalommal lehet letölteni.
A nagy büdös helyzet az, hogy ma Magyarországon legálisan (!) Garmint kizárólag csak 1 cégen keresztül - vagy annak a viszonteladóitól lehet vásárolni.
Minden egyéb eladó gerilla-importból szerzi be - aminek némi garanciás és honosítási problémái is adódhatnak később. .
A kijelzőktől ne remélj csodákat - egyiktől sem. Hiába gyönyörűek a szobában...az erős napon szart sem érnek - muszáj valami árnyékvető alá tenni őket. Kész röhej, de erős napsütésben a régi fekete-fehér kijelzősök jobban látszanak :-)))
Térképet mindegyik alá lehet tolni, amelyikben van némi (főleg kártyás) memória.
A Nüvi-től kicsit fáznék a speciális akkuja miatt....de még arról sem vagyok meggyőződve, hogy hajóba ideális-e az érintőképernyő? Nem használtam még - ezért nem vagyok benne biztos.
hajós célokra ár/érték arányban szerintem (!) még mindig a 60 Cx a nyerő - de robusztusságban mindenképp. .
A 0,1 km/h az a GPS-kütyü felbontása - nem a méréshatára.
Vagyis tud olyat mutatni, hogy pl. 9,7 km/h-val mész. Vagy pl. 4,2 km/h -val.
A primitívebb kütyük csak egész számokat írnak ki - vagyis nincs tizedes felbontás - ezért csak azt látod, hogy vagy 9-el mész, vagy 10-el. A kettő között semmi sincs.
De nem is az a poén, hogy tizedre mérjél - hanem az, hogy a sebességmérés egy elég komplikált folyamat a GPS-kütyüben - ezért az ocsóbb készülékek (a nem tizedesek) az alsó tartományban (mondjuk 10 km/h alatt) vagy pontatlanul mérnek...vagy sehogy.
PÉLDA: egy ilyen occsóbb (nem tizedes kütyüvel) elindulsz gyalog - akkor azt fogod látni, hogy a kijelzőn monjuk 3 -tól, 8 km/h -ig fognak ugrálni az értékek - holott te egyenletesen haladsz. Az ilyenek ennyit tudnak.
Ugyanez egy jó, tizedes felbontású kütyüvel nem fordul elő - mert az másodpercenként frissítve, mindig az elmúlt másodperc korrekt átlagsebességét fogja mutatni.
Na hát ezért kell a 0,1 km/órás felbontás (és kijelzés). .
Nem engem kérdeztél, de azért válaszolok: vigyázz, csak úgynevezett "outdoor" (túrázós) kütyüt vegyél - az autó-navigátor nem jó hajós-célokra.
A másik dolog, meg hogy olyat kell venni, amelyik 0,1 km/h -ás felbontással mutatja a sebességet - mert ha nem ilyen, akkor kis(ebb) sebességeknél vagy nem mutat, vagy csal.
Harmadik, hogy csakis cserélhető (pl.R6-os, AA) ceruza elemmel (illetve akkuval) menjen (bár az outdoor-osok mind ilyenek) - és semmiképp ne beépített akkuval.
Továbbá védettségként nekünk az IPx7-es védettségű kell - ez vízálló.
Példának máris ITT VAN, NI egy nagyon bevált kütyü - hajósnak ideális. .
Vennék egy GPS készüléket hajózáshoz, de valami olyat amire könnyen feltölthető a térképed. A kocsiban most egy WayteQ-t használok Igo-val.
Ez alkalmas a térképed feltöltésére, ha nem akkor milyet javasolsz, és hol vegyem meg? Azért 100 ezreket nincs kedvem rákölteni, valami egyszerűbb is megfelel.
Van egy 4 lóerős Evinrude, belső tankos csónakmotrom,és az lenne a kérdésem, hogy ha a burkolat alatti részen,vagyis a motorblokk (?) a használat közben felforrósodik,az természetes? Ha nem lenne jó a hűtése akkor hol melegedne?? Bocsi a nem hozzáértésért!:)