Vigyázat! Úgyvettem észre, hogy a 60 ezres "nagyonoccsó" helyen nincs benne kártya - miközben a magyar Garminnál adnak vele egy 128 megás SD-t.
Az is érdekes, hogy az angol nyelvű (!) használatiját vásárlás után 1 alkalommal lehet letölteni.
A nagy büdös helyzet az, hogy ma Magyarországon legálisan (!) Garmint kizárólag csak 1 cégen keresztül - vagy annak a viszonteladóitól lehet vásárolni.
Minden egyéb eladó gerilla-importból szerzi be - aminek némi garanciás és honosítási problémái is adódhatnak később. .
A kijelzőktől ne remélj csodákat - egyiktől sem. Hiába gyönyörűek a szobában...az erős napon szart sem érnek - muszáj valami árnyékvető alá tenni őket. Kész röhej, de erős napsütésben a régi fekete-fehér kijelzősök jobban látszanak :-)))
Térképet mindegyik alá lehet tolni, amelyikben van némi (főleg kártyás) memória.
A Nüvi-től kicsit fáznék a speciális akkuja miatt....de még arról sem vagyok meggyőződve, hogy hajóba ideális-e az érintőképernyő? Nem használtam még - ezért nem vagyok benne biztos.
hajós célokra ár/érték arányban szerintem (!) még mindig a 60 Cx a nyerő - de robusztusságban mindenképp. .
A 0,1 km/h az a GPS-kütyü felbontása - nem a méréshatára.
Vagyis tud olyat mutatni, hogy pl. 9,7 km/h-val mész. Vagy pl. 4,2 km/h -val.
A primitívebb kütyük csak egész számokat írnak ki - vagyis nincs tizedes felbontás - ezért csak azt látod, hogy vagy 9-el mész, vagy 10-el. A kettő között semmi sincs.
De nem is az a poén, hogy tizedre mérjél - hanem az, hogy a sebességmérés egy elég komplikált folyamat a GPS-kütyüben - ezért az ocsóbb készülékek (a nem tizedesek) az alsó tartományban (mondjuk 10 km/h alatt) vagy pontatlanul mérnek...vagy sehogy.
PÉLDA: egy ilyen occsóbb (nem tizedes kütyüvel) elindulsz gyalog - akkor azt fogod látni, hogy a kijelzőn monjuk 3 -tól, 8 km/h -ig fognak ugrálni az értékek - holott te egyenletesen haladsz. Az ilyenek ennyit tudnak.
Ugyanez egy jó, tizedes felbontású kütyüvel nem fordul elő - mert az másodpercenként frissítve, mindig az elmúlt másodperc korrekt átlagsebességét fogja mutatni.
Na hát ezért kell a 0,1 km/órás felbontás (és kijelzés). .
Nem engem kérdeztél, de azért válaszolok: vigyázz, csak úgynevezett "outdoor" (túrázós) kütyüt vegyél - az autó-navigátor nem jó hajós-célokra.
A másik dolog, meg hogy olyat kell venni, amelyik 0,1 km/h -ás felbontással mutatja a sebességet - mert ha nem ilyen, akkor kis(ebb) sebességeknél vagy nem mutat, vagy csal.
Harmadik, hogy csakis cserélhető (pl.R6-os, AA) ceruza elemmel (illetve akkuval) menjen (bár az outdoor-osok mind ilyenek) - és semmiképp ne beépített akkuval.
Továbbá védettségként nekünk az IPx7-es védettségű kell - ez vízálló.
Példának máris ITT VAN, NI egy nagyon bevált kütyü - hajósnak ideális. .
Vennék egy GPS készüléket hajózáshoz, de valami olyat amire könnyen feltölthető a térképed. A kocsiban most egy WayteQ-t használok Igo-val.
Ez alkalmas a térképed feltöltésére, ha nem akkor milyet javasolsz, és hol vegyem meg? Azért 100 ezreket nincs kedvem rákölteni, valami egyszerűbb is megfelel.
Van egy 4 lóerős Evinrude, belső tankos csónakmotrom,és az lenne a kérdésem, hogy ha a burkolat alatti részen,vagyis a motorblokk (?) a használat közben felforrósodik,az természetes? Ha nem lenne jó a hűtése akkor hol melegedne?? Bocsi a nem hozzáértésért!:)
akkor bizti találkozunk, mert kb a hajózásom 50% az RSD-van A gubacsinál parkolunk, de rendszeresen lejárunk a taksonyi híd alá vagy ráckevére fürdeni, eltőlteni a naot v. 2 napot
"...bármennyire hihetetlen a világ jó részén mindenki igy vezet."
De akkor a sportszerűség kedvéért azt is tegyük hozzá, hogy a világ általad említett "jó részén" olyan nem fordulhat elő, hogy:
- indokolatlanul kibasszanak korlátozó táblákat a sík-nyílegyenes útra - hosszú kilométerekkel a település elé !!! - mert a helybéli surmóknak pont olyan kedve volt.
- és olyan sem fordulhat elő, hogy az egykori útjavítások miatt kint "felejtsenek" hónapokig 40-es korlátozó-táblákat - mert nem volt aki nyilvántartsa-beszedje azokat.
Tudod, az a baj, hogy más világot élünk már, mint az egykori csendőr-érában. Akkor elég volt azt mondani, hogy "a szabál - az szabál" - és azzal minden el volt intézve - a paraszt lehajtotta a fejét és beállt a sorba. Az egy olyan kor volt.
De amikor már a lakosság zöme érettségizett, a jó része meg még annál is képzettebb - nem lehet azt elvárni, hogy ne vegyék észre, hogy az elmúlt 20 évben még egyetlen olyan szabály se született, amiről napokon belül ne derült volna ki, hogy: átgondolatlan, betarthatatlan, trehány fogalmazású és főleg tele van hibával és joghézaggal. Vagy csak simán Alkotmányellenes.
Az értelmes ember, az értelmes szabályokat még a saját érdekében is betartja. Na de mi van a többi szabállyal - amelyek nyilvánvalóan rosszak, értelmetlenek, betarthatatlanok?...Vagyis a zömével?
Mutassak neked kintfelejtett 40-es táblát a nyílt, sík-egyenes országúton? Tán még most is ott áll. .