Hááát, igen. Sokan állítják, hogy szükségtelen a GPS - mert ők mindig mindent pontosan látnak és mindig tudják pontosan azt is, hogy hol vannak.
Hááát, ez nekem nagyon nem megy. Alapból érzem ugyan az irányt - nade attól távol állok, hogy kilométerekről is pontosan betájoljam magam és főleg hogy tudjam a pontos haladási irányt a kikötő felé.
A haladási sebesség becslésével meg még nagyobb bajban vagyok. Néha - a nagy zaj és egyebek miatt - azt hiszem, hogy "húúú, de száguldunk"...és közben, a műszer szerint alig cammogunk valójában.
És van, hogy szép csendben már-már a maximális sebesség környékén hajózunk...pedig nem is hittem volna, hogy olyan jól haladunk :-)))) .
ez majd nem igaz is a hajózási utvonalra lehet tervezni, az hogy jobbra balra letérsz róla kis hajóval attól még a hátralévő távolságot stb szépen jelzi
Mondom: folyóvizen nem vagyok járatos - de a Balcsin, 3-4 kilométerre a parttól azért már elég necces az égtájak után menni. Bizonyos pontossággal, legalábbis.
Illetve lehet - de (nekem, személyesen) a Nap állásából nem nagyon megy, hogy - abból a távolságból - pontosan a kikötőm felé vegyem az irányt ....se jobbra, se balra tőle.
Jaa, azt tegyük hozzá, hogy ahol én szoktam garázdálkodni, ott 12 km széles a Balaton...szóval van olyan, hogy egyik parti-elemet sem látja megnyugtató pontossággal a hajós.
Én, legalábbis tuti nem látok el élesen 4-5 km-re....ha meg még egy kis pára, vagy ködöcske is van a víz felett - akkor még annyira sem. .
Nézd: Mondhatni évezredes távlatban Tv se volt, sőt villanyáram se....de még a hajómotor se fedezték fel. De azért jó, hogy most vannak.
Legalábbis én nem mennék vissza azokba a korokba - bármilyen romantikusan is látszik innen.
Szerintem egy jó navigációs és tájékoztató eszköz semmit se von le a hajózás sportos jellegéből - sőt, bizonyos értelemben hatékonyabbá, biztonságosabbá és élvezetesebbé teszi azt.
Elkezdtem a hajóm felkészítését, és lenne két kérdésem.
Mennyit lóghat ki a hajó az utánfutóról (lámpától, rendszámtól)??
Most kb 60cm lóg ki a test meg +kb 60cm a hajtómű. Szemre ez eddig oké, nem durva. De most kap egy 60cm fürdőplatformot. ami által már eléggé "mélyen" vannak a lámpák. (kamionos mögöttem biztos nem látja :(
Mi az előírás? E kategóriából rémlik valami, hogy platósról a plató hosszának a fele max 2m vagy valami ilyesmi de ez ugyebár nem platós...
Másik a hajó fényének magasabban kell lenni a hajótest legmagasabb pontjánál. (vagy valami ilyesmire emlékszem....) Ez rendben volt idáig, de most kap egy wakeboard keretet. Bár senkin sem láttam idáig, hogy feltette volna a keretre a lámpát de szabályok szerint fel kellene tenni a tetejére vagy sem?
A hütőviz hőfokát figyeli .ha elromllik nincs hütés . Olyan képet csinálj amin nincs rajt a motorburkolat .Akkor megtudom mondani van -e benne termosztát.
Igen láttam a képeket és köszönöm is! De az enyémnek szerintem egész más a kialakítása,így nem tudtam a hűtés pontos menetét kitalálni az alapján! De most a napokba fogok képeket csinálni róla és Úgy talán egyszerűbb lesz! De amugy én látványos víz spriccelést nem látok ez biztos. A vízbemenet helyét valószínű megtaláltam,ami a kipufogó is egyben,ugye lehet ez? Csak a víz kimenet helyét nem találom! Amugy nálam a blokk hőfoka tuti több 60-70 foknál....szinte megégeti a kezem ha hozzáérek! A termosztát amugy minek a hőfokát figyeli és mi a szerepe neki??
Max 60-70 fokos lehet a motorblokk. Ugyan tettem fel neked képeket ,hogy hol kéne jönnie a hütőviznek.Nem reagáltál. Egy fénykép sem ártana a motorról. Ajánlottunk neked dokumentációt (totobácsi).Szerintem a 4 lovasban is van termosztát. Az is lehet rossz.
Épenséggel érzékelheti útvonalnak a folyót is - csakhogy a Dunán ez nem olyan egyszerű.
Az utcákon vonalként kezeli az út-közepet (ha többsávos, akkor több, párhuzamos vonalként).
De a lényeg, hogy egy vékony "vonal"-ként számol vele - arra tervez illetve arra "ránt rá" - ha ez az opció be van állítva.
A Duna viszont széles, arra nehéz egy olyan vonalat húzni, amelyik minden hajónak megfelelő lenne. A nagyhajóknak persze egyszerű a hivatalos, hajózható medernyomvonalat kijelölni - de a sporthajósokat az jócskán félrevezetheti....mert azoknak nem kötelező azt a vonalat követni, sőt.
Egyébként ez a téma akár egy külön forumot is megérdemelne, hogy mindenki kitegye az általa bejárt (és bevált) nyomvonalakat - a hozzá tartozó érdekes (vagy veszélyes) pontok kijelölésével - amit a sporttársak egyszerűen csak letöltenének - és máris használhatnák is. .
Nekem már 20-30 méter menet után sütősre forrósodik! Akkor ez nem normális dolog? Nem lesz igy baja ha igy használom? Ez a nem jól működő hűtés miatt lehet?? amugy az enyém szerintem vmivel régebbi lehet mint a tied mert nem pontosan ugyanugy néz ki! Egyébként neked van vmi műszaki leírásod a motorhoz? vagy ilyet hol lehetne beszerezni? Lehetőleg magyarul...
33 lábas :) ------ Dtp térképhez egy plusz info, a POI fájl nem csak Garminhoz jó, Magellan is megeszi aki esetleg eddig azért nem foglalkozott vele mert nem Garminja van.
Garmint nem ismerem, de a mapsource-al én megizzadtam. DTP-t nálam csak akkor látta amikor feltettem mellé egy másik térképet is.
Magellan ilyen szempontból jobban tetszik mert ingyenes a progi, térképek is ingyenesek hozzá, (utca szintű és topo) de mondjuk én anno azért vettem mert bagó volt az ebay-en igaz használt volt, de így is kb ötöde volt a garminnak.
A jó térkép is aranyat ér - de az a lehetőség, hogy az ember saját (tapasztalati) pontokat és útvonalakat is eltárolhat - az nagyon király dolog.
A csónakos horgászok (és sajnos az orvhalászok is) már iparszerűen használják hogy pontosan visszataláljanak a beetetett helyre....illetve az orvhalász-eszközeikhez, amelyeket lehet hogy egy nappal előtte helyeztek ki.
Vízi-úton nem tudom, hogy működik-e az automatikus útvonaltervezés - de ha nem, akkor még otthon, a PC-n meg lehet tervezni kézzel is egy-egy bejárandó útvonalat, nevet adni neki, elmenteni a kütyübe - és a helyszínen csak kiválasztani és GOTO.
Onnantól állandóan tudja a hajós, hogy hol tart, mennyi van még hátra km-ben és időben....és annyira "kézen-vezet" - hogy még a legnagyobb ködben, vagy koromsötétben is pontosan végig vezet a megtervezett útvonalon.
Egyedi útvonalat egyébként lehet gyártani "kézzel" is, a szobából - de a már bejárt (és bevált) nyomvonalból is lehet készíteni és eltárolni útvonalat - amit később bármikor újra be lehet járni.
Ajjjaj, dehogy "csak dísztárgy" az a műszerfalon :-)))))) .
az FCSM egyik telepe, ahonnan a tömény mutra a Dunába, majd onnan az RSD-be folyt kb 100 éven keresztül
Ferencvárosi Szivattyútelep: Ez hazánk első és még ma is működő szivattyútelepe, amelyet kezdetben gőzgép meghajtású szivattyúkkal működtettek. A ma már ipari műemlék létesítmény 1893-tól arra szolgált, hogy az összegyűjtött szenny- és csapadékvizeket a Dunába juttassa. 1095 Budapest, Soroksári út 31. (Lágymányosi híd pesti hídfőjénél)
Nem csak, hogy folyamatosan mutatja a kivánt helyeket, hanem látod, hogy az aktuális helyzetedtől merre, és mekkora távolságra van. A dunai térképet nem ismerem de gondolom olyan 3-4 méteres pontossággal. És ez egy éppen vizalatt lévő kőgátnál jól jőhet. Főleg éjszaka.
Én tavaly egy bólyát stuccoltam meg éjszaka, elég kellemetlen érzés volt. Nem csak a tengeren, a Dunán is elveszik a fény.
Az rsd a legrosszabb pontról kapja az utánpótlást! Budapest után!
Igen, ráadásul a torkolat felett párszáz méterre van az FCSM egyik telepe, ahonnan a tömény mutra a Dunába, majd onnan az RSD-be folyt kb 100 éven keresztül. Ma már jobb a helyzet, a szennyet a sodrásba vezették, valahol a Lágymányosi híd pesti hídlábának vonalában jön fel a szmöre.
azt hallottam, hogy áprilisban kezdik a kotrást az rsd-n fentről haladnak lefelé és összel be kell ejezni, mert az unio támogatja
Hát nemtom. Ami a víz alatt van, az nem láccik, tehát nincs.
Jópár évvel ezelőtt "kotortak" már. Figyuztam a masinát, igen szerény teljesítményű, roncsvas kinézetű valami volt a vizen, ráadásul 10 ránézésből 9-szer nem üzemelt. A "kotrás" után halradarral bejártam a "munkaterületet" és néhány 20-50cm mély árkot találtam a fenéken.