A tűzoltó eszközért nem a Sün kötexik,hanem a vizsgaszemlén a szemlebiztos. Azt is megnézi,hogy 0,5 évnél nem e régebben volt ellenörzésen a ketyere. Minimum 1 kg os porral,vagy habbal oltó készüléket fogadnak el. Lehet próbálkozni nem Magyar szabványos "bóvlikkal" is,de nem ajánlatos. Természetesen a 4 KW alatti motorok ebből a szigorból kiesnek. A vizsgabiztos urak harapnak rá. A sünök ha meglátják,nem hivatalos üzemanyagtárolóban tartod a benyát, kitöltenek részedre egy szép feljelentést,és várhatod a csekket is. Mindjárt rájössz,hogy nem is ollyan nehéz a hivatalos kanna,mivel elúszott az egész éves üzemanyag költséged.
"Az utóbbi hónapokban több száz magyar hajó regiszterét szüntették meg.(Mai infóm)"
Ezt hogy kell érteni? Átírták a hajókat más ország lobogója alá? És ha igen, akkor az idegen lobogó alatt nem a felségvíz törvényei a mérvadók?
"A büntetési célú ,agyonszabályozott, sporthajózásnak az lesz a vége, hogy nem lesz Magyar hajó itthon."
Ez az, ami senkit nem érdekel. A kincstár bevétel-kiesése meg még annyira sem.
Itt egyetlen dolog a fontos: Az, hogy túlburjánzott hivatal alkalmazottai, mind egy szálig, megőrízhessék a valójában tök-haszontalan posztjaikat és fizetésüket...illetve - ha lehet - újabb jogi komplikációkat bevezetni - hogy a frissen végzett csemetéknek is jusson egy-egy íróasztal a Hivatalban.
Szerencsére ezt is el..@...ták. Az utóbbi hónapokban több száz magyar hajó regiszterét szüntették meg.(Mai infóm) Így aztán a sün kérhet amit akar, mert hogy ha egyszer egy mondjuk angol hajón nem kötelező a tűzoltó készülék, akkor az ott nem is számonkérhető. Mellesleg pl a jogsi sem, merthogy ott ilyen nincs.
A büntetési célú ,agyonszabályozott, sporthajózásnak az lesz a vége, hogy nem lesz Magyar hajó itthon. Nem lesz időszakos vizsgáztatási bevétel, nem lesz jogalap büntetni, üzembe helyezési, motorcsere, vagy beépítési eljárás, valamint tulajdonjogszerzési illeték.
Tényleg nem. Azért mert nem kellett nézegetnem, igaz anno a Dodge Ramomban is az volt épp 5001 ccm-es. De nem ez volt a csúcs, hanem a Sierrám v8-as cosworth motorja. Szerencsére még meg van. Várja a hajóját.... Viszont az említett videón tényleg a hengerűrtartalomra vonatkozik. Csakhogy azt divat ide vagy oda, azt ccm-ben kell megadni. A fogyit meg liter/h-ban.
jobb mint a semmi - vagy nem, a hamis biztonságérzetnél semmi nem rosszabb. Ebben a kategóriában rengeteg használhatatlan termék van a piacon, némelyik csak pisil egy vékony sugárban, a másik szépen porlasz valami szinte hatástalan folyadékot.
A Pyroccol viszont egy valóban hatásos megbízható termék. Oltóhatásban messze felülmúlja az előírt kilós poroltókat. (megközelíti 3kg por oltóhatását)
Sajnos engedélyeztetési problémák miatt ezt sem fogadják el, bár több tűzoltóság használja habképzőanyagként eredményesen évek óta. Egy baja van, ahol előírás ott kell tartani melette minősített tüzoltókészüléket mutogatási célzattal.
Teccik még ez a fehér fényű lámpa tartalék ízzóval elemmel. Ezt ledes akkus lámpával hogy oldom meg? Monnyuk eddig csak egyszer kérték, akkor is csak kötözködésből délben, és nem ragaszkodtak a tartalékokhoz.
Ez egy érdekes dolog, ugyanis a HSZ.ben van egy olyan pont, hogy nagyhajókon nem számít (a figyelmeztető jelzések szempontjából) tűzveszélyes anyagnak a jármű saját üzemanyagtartálya...
Ha a fogyasztás lenne már rég beszereztem volna ősszel falevél takarításra, nyáron fűnyírásra télen hószánnak és tavasszal mocsár járásra és vízen sem rossz bármely évszakban :))))
Az eredeti kérdés nem az volt, hogy milyen készülék oltja hatásosan a motorcsónakban az üzemanyag tüzet, melyik alkalmas emberi életek és értékes vagyontárgyak megmentésére, hanem az, hogy mit fogad el szabályszerűnek a vizisün. :(
Azért ezen a vidin vannak nagyobb tüzek is egy öngyújtótól. Vagy trükk az egész? Egy kis csónakmotornak sincs nagyobb lángja, láttam már közelről Forellét kigyulladni. Persze, ha kicsordogál néhány liter benya a csónakba, akkor már más a helyzet.
Ha nem látod rajta az oltóhatást akkor keress másmilyent, az összes, még a leggagyibb tűzoltókészüléken (nem tüzoltó spray) is fel van tüntetve. Az EN3 szabványnak megfelelőséget "igazoló" felirat sem elég mert az 1kg-osnak csak 5A 21B C van előírva ezzel szemben a legtöbb gyártó hozza a 34B-t.