Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ha5nx Creative Commons License 2001.01.03 0 0 873
A legkondi nagyon jó párátlanító. Ugyanis mivel lehűti a rajta áthaladó levegôt, ott kicsapódik a pára. Ezért kapcsolódik be max defrost állásban. De ha gyorsan kikapcsolod, vagy belsô keringetésen van a levô kikapcsolás után, az ablakok baromi gyorsan visszapárásodnak. (A klímánál lecsapódott pára nem jut ki a szabadba, hanem onnan elpárolog és visszamegy a hideg üvegekre.)

Gábor,
(Alfa + Ford mindkettô klímával)

Előzmény: ujtulaj (871)
RIII. GrA4 Creative Commons License 2001.01.03 0 0 872
Üdv Mindenkinek!

Már régóta olvasgatom a topicot, de most már írok is.
ujtulaj légkondis felvetésével kapcsolatban SZVSZ segít a fűtésben a légkondi és nem csak azzal, hogy terheli a motort. Ezt leginkább nem a MAX DEF állásban lehet érezni, hanem ha csak simán bekapcsolom a kondit. Ilyenkor a fűtő ventillátor sokkal hamarabb kapcsol magasabb fokozatra (auto állásban), mintha kondi nélkül mennék. Ilyenkor a hűtővíz hőmérő még meg se moccan, de már jön a meleg levegő.
Az autóm egy 1,6SX klíma, ABS 2000. 01. havi. Holnap jár le a garancia :-(( Ezt megelőzően egy 97. júliusi szintén 1,6SX-em volt, de az klíma nélkül. Egyébként az új autó sokkal hamarabb fűt klíma nélkül is, mint a régi.
Bocs, ha ez így elsőre kicsit hosszú volt!

Üdv

Előzmény: ujtulaj (871)
ujtulaj Creative Commons License 2001.01.03 0 0 871
Légkondis kérdésem/észrevételem lenne..
Tud-e a légkondi fűteni? (pl. 30C állásban)

Mostanában igen hideg és jeges az autó reggelente.
Ilyenkor az ember mindent elkövet, hogy meleget csináljon. Hát, én kevés sikerrel járok..

A légkondi tök hideg levegőt fúj egy jó darabig, míg aztán elkezd melegedni. (Ez nagyon rosszul esik nekem)
Azt tapasztaltam, hogy amikor elkezd a légkondi meleget fújni, akár ki is kapcsolhatom, mert a motor addigra szintén tud ugyan olyan meleg levegőt fújni.
Persze lehetne mondani, hogy pont addigra éri el a kellő hőfokot a légkondi, amikorra a motor eléri az üzemi hőmérsékletet, de ez enyhén szólva nyakatekert gondolat...
Ezek szerint a légkondi nem tud meleg levegőt gyártani, csak átengedi a motor hőmérsékletű levegőt magán.

Igenám, de akkor mi a fenének kapcsolja be a légkondit a Max. Defrost fokozat? Semmi értelme, hiszen nem is tud fűteni, vagy csak akkor kezd fűteni, amikor a motor is...

Érdekes módon a légkondi mégis segít a meleg hamarabb történő kinyerésében egy fagyos reggelen,
bár ő maga nem tud meleget fújni.
..méghozzá úgy, hogy egyszerűen beterhel egy baromi nagyon az alapjáraton pöfögő motornak, így az addig-addig birkózik a légkondi generátorával, hogy hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletet.

Kinek mi a tapasztalata? Én nem vagyok megelégedve ezzel a dologgal...

ujtulaj Creative Commons License 2001.01.03 0 0 870
Még nem sikerült..
Ha minden nagyon ideálisan alakul, akkor 103 körül.
Ha nem, akkor 130 körül..
Előzmény: granturismo (869)
granturismo Creative Commons License 2001.01.03 0 0 869
Sziasztok!
UE!
És ha áll a kocsi, de a motor jár akkor hallod?
Gozo_d
Ha barkácsoló kedvű vagy állj neki magad, ahogy már írtam. Én is így tettem és semmi gondom nincs.
Újtulaj
Mennyiért sikerült végül megvenned az M700-t?
Nattila Creative Commons License 2001.01.02 0 0 868
Annyiért már autót is lehet venni.
Örülhetsz ha 2milliót kapsz érte.
Majd meglátod.
Előzmény: zinzid (862)
ujtulaj Creative Commons License 2001.01.02 0 0 867
Szia Granturismo!

Köszi az érdeklődést.
Az M700R-t még nem hozta a szállító, szóval azóta is nyugtalan vagyok, hogy befér-e.
Egy srác a fiatbravo.net fórumán azt mondta, hogy ő az M500R-t beszerelte és éppen hogy, de befért.
Remélem nem csak befért, de ki is tud nyílni :)

Ha valami fejlemény van, beírom.

Előzmény: granturismo (864)
Gozo_d Creative Commons License 2001.01.02 0 0 866
Segitség!
Már megint zörögnek az ajtóim a Bravámon.Már kétszer voltam a szervizben."Megcsinálták",1 napig semmi aztán megint kezdi.Mit javasoltok?
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.01.02 0 0 865
Mindenkinek sikeres és boldog Új Esztendőt!

Ja, egy kérdés. A következőt vettem észre: gázadásra az autó jobb eleje felől egy érdekes, halk nesz hallatszik, kb. olyan, mintha egy papírdarab érne egy lassan forgó ventillátor lapátjaihoz; olyan gyors kelepelés. Igencsak fülelni kell rá, mert halkan csinálja, de kiszúrtam, és azóta mindig hallom, ha nem megy a hifi. Ha elveszem a gázt, a zaj megszűnik, függetlenül a fordulatszámtól. Amíg adom a gázt, addig viszont folyamatosan, egyenletes "kelepelésszámmal" hallható a kelepelés, akár gyorsítok, akár csak gurulok.
Mi lehet ez?

granturismo Creative Commons License 2001.01.02 0 0 864
Sziasztok!
BUÉK mindenkinek!
Újtulaj
Mi újság?
Gozo_d Creative Commons License 2000.12.31 0 0 863
Minden kedves Fiatosnak és nem Fiatosnak...
zinzid Creative Commons License 2000.12.29 0 0 862
Sziasztok,

talán valakit érdekel egy megkímélt állapotban lévő Brava. (Mivel cégatót kaptam, ezért fájó szívvel meg kell válnom tőle.)

Paraméterei:

Fiat Brava 1.6 SX; 1998.10; 58e km; sötétkék metál; 1. tulaj.; 2 légzsák; klíma; ködlámpák; elektr. ablakemelők; motoros fűthető tükrök; 6 hangszórós rádiómagnó; távirányítós központi zár; riasztó

Irányár: 2,4M

Üdv,

Zoli

ujtulaj Creative Commons License 2000.12.27 0 0 861
...vagy Laser Line :)
Előzmény: ujtulaj (860)
ujtulaj Creative Commons License 2000.12.27 0 0 860
Megvan a riasztóm. Asszem vmi Sinus Line. Külön aksi a szirénának, felhúzza a nyitva felejtett ablakokat (ablak modul), stb. (55e + Áfa ...)
Jöhet a HIFI :)
Barramas Creative Commons License 2000.12.26 0 0 859
Sziasztok
Azt hiszem,lemaradtam egy kissé,de utólag meg előre is nagyon boldog karácsonyt és még boldogabb új évet kívánok mindenkinek,aki megérdemli...:)
Ciao
Barramas™
ujtulaj Creative Commons License 2000.12.24 0 0 858
Én fél órán keresztül hallgattam a Media Marktban és nagyon meg vagyok vele elégedve. Nekem biztos jó lesz, imádom.

...ha nem tud lenyílni a Bravo-ban, akkor ezt csúnyán bebuktam, mivel már megrendeltem napokkal ezelőtt...
A beépítő keret alsó része alatt mi van? Nincs alatta üres hely esetleg? Akkor ki lehetne vágni a keretből alul egy darabot, ami engedné kinyílni a rádiót.

Hova tudják még berakni? Kesztyűtartó, vagy hova?
Ha máshova teszik be, akkor mondjuk megvan az az előnye a dolognak, hogy a gyári is bent maradhat, így a tolvajokat még csak becsapni sem kell.

Előzmény: yOLORO (857)
yOLORO Creative Commons License 2000.12.24 0 0 857
Sziasztok
A gyári magas hangsugárzok elég jo minőségüek.
De érdemes öket kicserléni mert nem bírják a huzamosabb komolyabb terhelést.
Amugy a Sony fejegységhez csak egy gondolat:
A cimborámnak sikerült megszereznie a magyarorszárga érkezett elsö 100db-ból egyet.
Ha jól emlékszem a gyári helyére nem lehetne behelyezni mert a lenyiló ajtaja túlmegy a 90fokon. De nem volt megelégedve vele. Már el is adta.

Kellemes ünnepeket kívánok neketek!!!

ujtulaj Creative Commons License 2000.12.24 0 0 856
Granturismo!

Kezdek pánikba esni.
Nézd meg a általad küldött képeket a CDX M600R-ről kinyitott állapotban és az utólag beépített autórádióról!
Ki fog az ott nyílni rendesen??
A lenyíló rész lefele kilóg, viszont a besűlyesztett rádió alatt ott a beépítő keret fala! Jaaaj!

Előzmény: granturismo (853)
ujtulaj Creative Commons License 2000.12.24 0 0 855
Kellemes ünnepeket mindenkinek!
(azért ne hanyagoljátok a Bravo-tokat ;)
granturismo Creative Commons License 2000.12.24 0 0 854
Akkor viszlát jövőre.
Mindenkinek boldog karácsonyt és BUÉK!
granturismo Creative Commons License 2000.12.24 0 0 853
üdv.
Azért ma már elterjedtebb, hogy a műszerfal tetején is van hangszóróhely. A felső helyen gyárilag egy Nokia gyártmányú magassugárzó van beépítve. Ez a hangszóró nem is olyan rossz. Nekem inkább az alsó papírmembrános, műanyagkosaras hangszóróutánzat nem volt szimpatikus, de azért én a felsőket is kicseréltem. Az eredeti rádióelőlapot meg fogonm nézni ha kiszereltem, hogy maradandó károkozás nélkül mit lehet vele kezdeni.
ujtulaj Creative Commons License 2000.12.23 0 0 852
Még egy kérdés: ...és nem lehet esetleg úgy lebarkácsolni a gyári rádió előlapját (és kamunak használni), hogy utána vissza is lehessen csinálni? Ez lenne a jó megoldás szerintem...
Előzmény: granturismo (850)
ujtulaj Creative Commons License 2000.12.23 0 0 851
Akkor elsiklottam felette, bocs.
..és a felső hangszórókat te használod/fogod használni?
Általánosnak mondható, hogy az autókban ott is van hangszóró, vagy ez valami spéci Bravo dolog?
Előzmény: granturismo (850)
granturismo Creative Commons License 2000.12.23 0 0 850
Nem rosssz dolgot mondasz. Egy régebbi Auto-HIfi számban olvastam egy Bravo-ról amiben a régi rádió előlapját használták fel. Csak egy a bökkenő ha majd valamikor eladod a gépet esetleg jól jöhet a gyári rádió. Azért elgondolkodtató az ötleted. A "nálunk kapható"-t úgy értettem, hogy nálunk magyarországon merta képeket egy holland site-ról hoztam át. A Török audió árulja (XI.Fehérvári út 44) 3eft köröl van az ára.
Olvasd el mégegyszer amit írtam, van szó a felső hangszórókról is. Eredetileg 5" x 7" (13 x 18) oválhangszórók vannak beépítve, ami ugye nem egy gyakori méret de azért lehet kapni elvileg lehet egy ugyanolyan méretűt beépíteni, bár én nem szeretem az oválhangszórókat.
És akkor a Sony rajongók kedvéért itt a CDXM-600:

Ez meg a CDXC-5000 csak az X-PLOD változat:
Előzmény: ujtulaj (849)
ujtulaj Creative Commons License 2000.12.23 0 0 849
Hú, de jó, hogy küldted ezeket a képeket!
Már nagyon kíváncsi voltam arra a bizonyos kamu előlapra. Hát, tényleg ronda :) Azért érdemes használni, nem? A nálatok kaphatón vannak feliratok, ez jó! És mennyibe kerül? (csak úgy tájékoztatás képpen)
A Gyári rádió előlapját nem lehet esetleg lebarkácsolni, hogy az ember abból csináljon kamu előlapot? Az megiscsak meggyőzőbb lenne egy tolvaj számára, nem?
Elöl csak az ajtóban levő hangszórókat említed. Ha jól emlékszem, a Bravo-ban van még kettő az első ablak alatt. Azokat nem használjuk/cseréljük?
Az ajtóba mekkora hangszóró fér be a régi helyére barkácsolás és adapter nélkül? 13cm, vagy kisebb?
Előzmény: granturismo (848)
granturismo Creative Commons License 2000.12.23 0 0 848
Azok kedvéért akik nem pontosan látják miről van szó itt van néhány foto:
Ez a gyári rádió kiszedve, jól látszik, hogy egy szabvány rádió ez is csak az eleje egyedi:

Igy néz ki a rádió helyére beszerelt illesztőadapter benne már egy szabványos rádióval:

Ez a kamu-előlap jaj de ronda!:-)) A nálunk kaphatón kamu feliratok is vannak.

Itt szétszedjük az ajtót és adapter segítségével beépítünk egy normális 13 cm-es hangszórót:




Ez pedig egy kissé durvább ajtó átalakítás:

Végül annak a bizonyos ajtó adapternek a rajza barkácsoló kedvűeknek:
granturismo Creative Commons License 2000.12.23 0 0 847
Szóval.
Ha jobban belegondolok talán előre a legideálisabb valamilyen háromutas cucc lenne. Ha nem akarom szétforgácsolni az ajtót. (Mármint nemcsak egy 16-ost bevágni, hanem az ajtókárpitot is átalakítani.) Az első ajtókban a hangszóró elég mélyen van elhelyezve és a gyári rácsozás eléggé zárt és lefelé irányuló. A hangsugárzás szempontjából a legideálisabb, ha a hangszórók a fül irányába sugároznak. De ezek az alsó hangszórók inkább a láb irányába dolgoznak. A mélyhangoknál a fül sokkal kevésbé irányérzékeny úgyhogy a mély(ebb) hangokat nyugodtan nyomhatja az alsó pár. A magas jelenleg a müszerfal tetején a rács alatt van elhelyezve. Azt már régebben irtam, hogy ezt a rácsot lecseréltem a 99 előtti kiadás rácsára mert az jóval ritkább és jobban kijönnek alóla a magasak. De azért most is hallani, hogy sokat lefog. Az ilyen kétutas rendszereknél a keresztezési freki kb. 3-5 KHz között van, azaz a középhangok jó része is lentről, az ajtóból szól ami a fentebb leírtak miatt nem valami ideális. Sokkal jobb lenne egy háromutas rendszer. Az ajtóban maradna minden ugyanúgy. A keresztváltót ki kellene cserélni egy háromutasra. A magasat kivenni a felső rács alól, kitenni a műszerfal és a szévédő találkozásához vagy az "A" oszlopba építeni. A felső rács alá meg beépíteni egy középsugárzót, egy 87mm-es típust. Ha mondjuk a háromutas keresztváltó alsó váltása 1KHz akkor a hangok 1Khz-től fölfelé már a felülről, műszerfalról, irányítva érkeznének. 1KHz alatt meg az ajtóból. Ezt az egészet egyenlőre meghajtaná a rádió saját végfoka, de nem feltekert méllyel, inkább kissé vágva. Az autórádiók mélyhangszín szabályozója általában 100 Hz-en vág, tehát ennél mélyebb hangot így már nem engedek az ajtókban lévő hangszórókra. Így bőven elég az ajtóba 13 cm-es hangszóró is. És itt lehet kihasználni az Újtulaj féle Sony vagy a nekem szimpatikus Grundig azon tulajdonságát, hogy különálló szubbaszus kimenetük van. Erre rákötni egy erősítót arra egy kisebb mélyládát és 100 Hz-től lefelé dolgozzon az. Indulásnak szerintem ez így lenne jó.
granturismo Creative Commons License 2000.12.23 0 0 846
Jajdejó:-)) Én is ott.
Előzmény: ujtulaj (845)
ujtulaj Creative Commons License 2000.12.23 0 0 845
Hehe :) Ott vettem az összes mostani cuccomat :) ..de sajnos a nyitvatartási idejük kórosan ütközik a munkaidőmmel :^/
Előzmény: granturismo (844)
granturismo Creative Commons License 2000.12.23 0 0 844
Azt tudom, hogy drága, nekem a testvérmárkája az Infinity van otthon.
Bizony árulnak JBL és Infinity autóhangszórókat Satsystem áruházban. A Fogarasi úton van a Tesco és a Kerepesi út közötti szakaszon egy pincében. Nagyon klassz bolt. Feltétlen nézz körül ott is mielőtt pénzt költenél!
Előzmény: ujtulaj (843)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!