Fido dido!
Természetesen, én nem azt mondtam, hogy az enyém a legjobb (sőt, ez az első), csak Stancy hiányolta, nekem volt egy kis időm, éreztem rá picike affinitást is, és ez kerekedett belőle.
Szivesen megnézem a tiedet, sőt bárkiét, és a nagyérdemű fórumtagok, majd ugyis eldöntik, melyik az amelyik leginkább illik az olaszos temperamentumhoz. Ez legalább itt tényleg demokratikus. :-D Tehát aki érez magában egy ici-pici kis kreativítást is, az lepjen meg minket egy logoval...
Nem értem, miért nem sikerült a képet beillesztenem... (biztos béna vagyok... :-( )
De itt van a link, amin megnézhetitek az első verziót:
Fiat Bravo
Fórum logo
Azért is ajálottam a Poineer hangszórókat, mert ahoz nem kell keretet buherálni, mivel kifejezetten ehhez a típushoz gyártják. Valóban a gyári rádió sz*rt sem ér, ajánlatos a minél elöbbi csere. Én a kmóra 21-es állásánál cseréltettem ki CD-s re.
Hát tényleg CSAK egy megoldás van a problémára: a hangcucc teljes cseréje... :-((
Nekem novemberben lesz két éves a Low (régi) rádióval szerelt Bravo-m, és több mint egy éve zörgött már az utasoldali ajtóhangszóróm. Sokszor gondoltam már rá, hogy biztos csak nincs rendesen rögzítve meg ilyesmi (hát Istenem, nem vagyok túl járatos a hangcuccokban...) és gondoltam majd leveszem a kárpitot, hogy meghúzzam a rögzítőcsavarokat, de igazából időm sajnos nem igazán volt rá, vagy éppen csak lustaság miatt halasztgattam a dolgot.
Mivel pénteken nyaralás előtti átnézetésen voltam a járgánnyal, ezt is meg akartam csináltatni, de (szerencsére?) nem volt raktáron csere hangszóró, így elküldtek egy helyi autó-hifi műhelybe, hogy ott vegyek a Bravo-ba való spec. ovál alakú hangszórót és aztán majd azt beszerelik... Kb. 5 perc alatt meg is egyeztem ott a srácokkal...
Eredmény: az első négyes szett teljes cseréje Hertz Energy ESK130 hangszórópárra és két hozzávaló csipogóra. A srácok jóindúlatúlag tájékoztattak a FIAT-okban gyárilag nyújtott hangcucc minőségéről, és kissé megdöbbenve tapasztaltam, hogy tényleg iszonyatosan gagyi papír-membrános recsegők vannak az ajtókban, hiába cserélteti ki őket az ember...
Gyorsan csináltak rögzítőkeretet (majd Hétfőn szúrok be egy képet róla...) és kb. egy óra alatt megváltoztatták a hangzásvilágot a kocsiban. Hátra már korábban tetettem egy pár Daewoo 2 utas recsegőt. Azt is hozzá kell tenni az igazsághoz, hogy nem lett azért dücc-dücc autóm, de nem is hiányzik, hogy az egész utca engem hallgasson, azt viszont szeretem ha élvezhetően szól egy cucc.
DE: kb. duplájára (!) lehetne javítani a hangminőséget ugyanezekkel a recsegőkkel ha az ember egy normális CD-rádiót vesz a kocsiba. Mereven elutasítottam eddig a szép középkonzol megbontását egy utólagos rádió beszereléssel, de most, hogy hallottam a különbséget, be kellett ismerjem, hogy ami a kocsiban gyárilag van... Pfh... Tragikus...!
Szóval lehet, hogy a közeljövőben és is elfogom kezdeni látogatni a MediaMarkt-okat...
Mindenkinek azt ajánlom aki hasonló problémákkal küzd, ne is gondoljon a cserén kívül más megoldásra... Ja, és beszereléssel együtt 22.000 HUF-ba került. Mindenki döntse el, hogy ez sok vagy kevés... Szerintem nem, és amikor meghallottam az új hangzást, még a a maradék kétségem is végképp eloszlott!
Bocsi Mindenkitől, hogy ilyen sokat írtam, de hétvégi uborka szezon van a topicban, úgyhogy gondoltam ráérek pötyögni, és annyira örülök a szép hangoknak a kocsiban, hogy muszáj volt Veletek is megosztanom az örömömet. Végül is ezért is van ez kis társaság, nem?
Stancy! Én szívesen kreálok egyet, aztán majd eldönti a csapat, hogy tetszik-e. De azt hogyan tudjuk kirakni? Csak a topic gazdája tudja? hogyan müxik ez?
Szerintem próbálj Magnettit szerezni, olasz motorba olasz gyertya való. Ha nagyon nincs, akkor Champion, de Bosch gyertyát ne vegyél, nem az igazi vele az autó. A "kis" jelző azért fontos, mert M14-es menet van rajta, szemben a normál M21-el szemben.
Az 1,2 16V motorba talán a Magnetti Marelli "kis" 7LCR-je, ill. a Champion megfelelője megy, de az autó kézikönyvében le van írva. Ha nincs könyv, bemész valamelyik nagyobb autósboltba, ott kinézik Neked. Ha pesti vagy, akkor bármelyik nagyobb autósboltban kapsz gyertyát/szűrőt, bár ha ragaszkodsz a Magnettihez, zűrök lehetnek, én is elég nehezen kaptam. A vidéki helyzetet sajnos nem ismerem.
Egy a baj! Nincs vezetve a szervízkönyv (használtan vettem az autót, és az előző tulj nem sűrűn látogatta a márkaszervízeket :-()
Úgyhogy a garanciának már annyi..
Szóval mégiscsak jó lenn tudnom, hol lehet légszűrőt venni, és hogy milyen gyertyák kellenek.
Nagyon készségesek voltak, de mondták, hogy úgy nehéz lesz megállapítani a problemet, ha a tüneteket éppen nem produkálja. Amit ugye, valljuk be, el is kell fogadnom...
De felvették a munkalapot, aztán meghallgatták ők is, hogy mi a helyzet a sípolással.De semmi, nem sípolt.
Így végül is a következőben maradtunk:
hallottak már régebben erről, de nagyon rég nem volt ilyen problémájuk. Amikor volt, akkor a benzinszivattyú tömítésével volt valami kehe. Végülis fizettem 975 HUF-ot munkadíjra, ott voltam egy órát, és annyiban maradtunk, hogy gyakorlatilag a munkafelvétel és a hiba jelzése alapján az októberig tartó egy éves garancián túl még + két hónapig a benzinszivattyút garanciálisan kicserélik, ha addig előjön vagy erősödik a probléma és olyankor is produkálja, ha ott van a szervízben.
Szerintem ez korrekt. Bár a faxot, amit küldtem, nem találták, meg a saját példányomat elfelejtette visszaadni, de nem hiszem, hogy ebből gond lehetne, ez már csak az én paranoiám...:-)))
Mivel a 3 év garanciával rendelkező alkatrészek csak akkor garisak, ha márkaszervizben "áplják" a gépet, ezért szerintem kénytelen leszel mégiscsak két gatyával odamenni.
Ma dél körül a pesti belvárosban araszolgattam. Az autó (Bravo 1,6SX)egész délelőtt napon állt, úgyhyogy elég meleg volt benne. Indulás után szellőztettem lehúzott ablakkal és csak akkor húztam fel, amikor már érezhető volt a klíma hatása. Az ácsorgás közben azt vettem észre, hogy az alapjárat 900 és 1100 rpm között ugrándozott, (mint egy versenyautóban, csak ott a MoTec csinálja), majd 950-re beállt. Ez azért lehetett, mert a klíma+ventillátor (auto fokozatban) + világítás + rádió ennyi energiát igényelne, vagy valami más oka lehet?
Nektek is szokott ilyet csinálni?
Szép jó napot mindenkinek!
40e km van a bravomban!(1,2 sx 99') Úgy tudom, hogy ilyen tájban szoktak levegőszűrőt és gyertyát is cserélni.
Tudja valaki, hogy hol lehet kapni levegőszűrőt? (hagyományosat)Milyen gyertyát vegyek?
Márkaszervízba nem karok menni, mert a gatyámat is ott kellen hagynom!
Nekem most hétvégén volt a 80000-es szervíz, hazafelé recsegett a bal első hangszóró-szerűség, majd az egész baloldal elment. Mire hazaértem (Érdről SZtEndrére) pont visszajött, azóta nem recsegett és nem némult el, mindenesetre aggasztó. A megoldás majd a Low rádió tervezett cseréjével egybekötött hangszoró upgrade lesz.
Előszöris én már fájdalmamban röhögök a poénjaidon. :))))))))
Másodszor: nekem jobb oldalon alul van az 1-2-3 és alatta a 4-5-6
Bal oldalon alul van 6 gomb, pl: exp(a többi most nem jut eszembe)
Még balrább alul a bekapcsoló tekerő
Bal oldalon felül, ami neked jobb oldalon felül, de az sem igazán úgy néz ki.