2012 utáni (mostanihoz képest eggyel korábbi) 1,6 diesel vagy benzines kombit tervezek venni. Tudnátok írni pár tapasztalatot ezekkel kapcsolatban? Melyiket érdemesebb venni: benzin vagy diesel? Mik a tapasztalt fogyasztási értékek? (Fűtéssel/klímával számolva, ill. főképp városban tervezem használni.) Illetve minden infó érdekel, amit el tudtok / el szeretnétek mondani a járgánnyal kapcsolatban. (Pl. mennyire lopják, ha van erre nézvést tapasztalat, de bármi érdekel ezen kívül.)
Nem múlik el? A csapágy meg a főtengely múlik el. Olajnyomás lámpa nem játék, meg fórumokon kérdezgetős dolog, hanem azonnal megállós, és szervizbeszállítós.
Múlt héten voltam, azt mondták hogy a 2000-es ajánlott cserére jöttem? Kérdeztem milyen ajánlot?? :-)
Na mindegy én is 5000km nél csináltattam meg. Rendesek voltak beengedtek pár percre.
Amit sajnos észrvettem, és mindenkinek ajánlom hogy nézze meg, nekem a napra pontosan 2 hónapos autómon rozsdafoltok vannak a kipufogón...
Ami vices, a szervizvezető lefotózta, és kiküldte a KIAnak. Semmitmondó válaszok érkeztek, de nem úgy tűnik mintha cserélni akarnák..
Most van 1-2 kép amit átküldött a szevizes, de sajnos nem a legjobb minőség.
Ami még érdekes, hogy ők azt mondják, hogy normal elhasználódás esetén nincs garanicia.
M is a normal elhasználódás? Az, hogy 2 hónapos autónak korrodál a kipufogója? Nem hinném. Gondolkodom hogy írok a KIA Magyarországnak, de előtte megvárom hogy mit írtok.
Sziasztok, Kia pro Ceed 2.0 Diesel 2008-as. Az olajnyomáslámpa fordulaton ki-ki gyullad, pislákol, illetve ég és nem múlik el. Lehet olajnyomás gomba, vagy ezeknék szokott elmenni az olaj nyomás??
Nekem is limitált szériás UEFA C'eed-em van, pénteken megyek vele szervízbe (olajcsere), s rákérdezek, hátha tudnak valami okosat mondani.
A MyKia Appon amúgy ezt találtam, 2016. októberi hír:
"Folyamatos kommunikáció
A digitális forradalom az internetet mindennapi életünk rendkívül fontos részévé tette. Az online szolgáltatások egyre jelentősebb szerepet játszanak akkor is, amikor éppen úton vagyunk. A Kia Connected Services szolgáltatással hasznos információk úgymint az aktuális forgalmi helyzet vagy az időjárás kérdezhetők le, amelyek a navigációs rendszeren rögtön megjelennek. A TomTom navigációs specialista által szolgáltatott adatoknak köszönhetően a forgalmi dugókat és akadályokat könnyű elkerülni, így a mindennapi vezetés még kellemesebb élmény. A szolgáltatások használatához mindössze a megfelelő modell kiválasztására, valamint egy interneteléréssel rendelkező okostelefonra van szükségük, amely a navigációs rendszerhez wifi segítségével kapcsolódik. A folyamat optimalizálásához a Kia egy Kia Hotspot applikációt kínál, amely díjtalanul tölthető le az okostelefonra. Telepítésével a navigációs rendszer érzékeli a vezető okostelefonját, automatikusan aktiválja a Kia Connected Services szolgáltatást, így elkerülhető a 15 karakterből álló hotspot kód megadása minden egyes alkalommal.A Connected Services szolgáltatás elérhető a legújabb modellekben és a Kia ceed 2016-os modellcsaládjában, a Sportage és az Optima új generációiban valamint a Kia Picanto, Rio, Venga és a 2016 januárjában gyártott Sorento* (a Vision és a Spirit változatok kivételével) modellekben. Ezeken kívűl az összes 2015-ben gyártott, a legújabb generációs Kia navigációs rendszerrel (AVN 2.0) ellátott modellben is lehetőség kínálkozik a Kia Connected Services elérésére egy frissített szoftver segítségével, amelyet a Kia kereskedői az ingyenes hét éves navigációs térképfrissítési rendszer** következő kiadásával együtt bocsátanak ki. A legjobb hír pedig, hogy a Kia ügyfelei a multimédiás szolgáltatásokat hét éven át ingyen évezhetik."
Ahogy látom, csak Androidra van ez az App, esetleg valaki használja?
Na ettől én is tartottam, hogy zavarni fog. Néha éjszakai vezetésnél zavar is, de egy gombnyomással kikapcsolható a kijelző, mellette működik tovább a rádió, navi, vagy ami éppen működik.:-)
Akkor másképp fogalmazok. Kiválasztottam egy felszereltségi szintet. Ebben voltak olyan dolgok amiket fontosnak tartottam pl.: ködlámpa, visszagurulásgátló, könyöktámasz, tempomat, esp, elektromos tükör, ülésfűtés, sötétített ablak, csomagtérrendező, alufelni, bőrkormány, 4 elektr. ablak, tolatóradar, stb. A felszereltség része volt a navi és a kamera is. Az eggyel kisebb felszereltségben amiben nem volt navi abban nem volt jónéhány cucc, ezért nem kellett. A gazdagabb felszereltségben meg olyan dolgok voltak amire nem tartottam igényt, mint a elektr. behajtható tükör, isg, esőszenzor, padlóvilágítós külső tükör, sötétedős belső tükör, stb, vagy sorolhatnám a legmagasabb felszereltségűben lévő dolgokat is.
Tudom, hogy nem kaptam ingyen, beleszámolták a vételárba a navigációt is. Vetettem volna ki belőle? Csak csomagban, felszereltségi szint szerint lehet kia-t választani. Ha az általam választott felszereltségűben nem lett volna navi, de bele kérhettem volna kb. 700€-ért, nem kellett volna. De még 200€-ért sem. Amúgyis volt navim, éppen most adtam el mert így feleslegessé vált. Amúgy a listaárból lealkudott kb 23%-nyi engedmény jópár ilyen navi ára, úgyhogy akár vehetem úgy is, hogy ingyen volt.:-)))
Én személy szerint nem nagyon bírom elviselni autóban a képernyőt, szóval nekem addig jó, amíg ki lehet hagyni egy autóból. Sajnos pár éven belül ez valószínűleg elmúlik.
Azért vannak apró kis jópofa dolgok (internetes szolgáltatás, audió kezelése, rendszer üzenetei (pl amikor kezd kifogyni az üzemanyag keres egy közeli kutat, stb.) amik az egész rendszerben összefüggésben hasznosak. Némileg jobb mint az előző autómban ahol külön volt az audiórendszertől a navi. De ha nem lett volna a felszereltségben, amennyit kérnek érte annyiért nem vettem volna meg.
Az a navi "csak" azért jó, mert talán jobban néz ki a műszerfalon, illetve a tolatókamera miatt. :D Viccet félretéve nem az a csúcs szuper fajta. Telóra jobb fajta navik vannak.
Nekem is bosszantó volt, hiszen magyar mérnökkel a szomszédban gyártják! Persze benne van a Cseh és a Szlovák szinte azonos nyelv, no meg körbe vagyunk lőve összesen 10 nyelven, de a magyart úgy tűnik csak akkor szeretik, ha megveszi a kocsijukat! Utána érdeklődtem nincs rá megoldás, csak ha kicserélteted százezer fölötti összegért a komplett másképpen kinéző panelt. Viszont megszokható hang nélkül is, gyors és pontos, persze figyelve a térkép mutatta irányt. Körforgalomnál szintén csak saccolni lehet, hányadik kijáratnál kell kijönni belőle mert nem írja ki. Még nem frissítettem mert a szervíz szerint várni kell pár évet egy érdemleges módosításra. Azt viszont valaki írta, hogy csak járó motor mellett tudják csak megtenni a kb. 45 perces frissítést, mert leállított motor mellett a képernyő kikapcsol védve az akkumulátort a lemerüléstől. Ja, viszont nem véd a rádió üzemmódra kapcsolt gyujtáskapcsoló állásban hagyásnál a lemerüléstől. Ha nem veszed ki vagy teljesen vissza a kulcsot pl. a garázsban, csutkára merül az akksi.
Őszintén szólva, az első köztes olajcserét nem akartam márkaszervizen kívül csináltatni, a további közteseket valószínűleg nem ott fogom. ( akkor már nem fogunk azon vitatkozni, hogy ehhez már hozzányúlt valaki.).
meg ha garis időben beiktatsz egy köztes olajcserét, azt se kompromisszum lehet ha normális márkaszerviz helyett a kia lurdy-ba jársz, azok határeset a normális és a márkaszerviz között
Pár hete vettem át a Kia Cee'd kombimat (UEFA felszereltség), de rettentően idegesít az, hogy a navigációban nincs magyar nyelv. Tudja valaki, hogy miként lehetne magyarosítani a navit? Egyáltalán milyen térkép szoftver fut benne?
KÍváncsiságból én is bementem, persze át tudnak verni, de ennyire azért nem akarok paranoiás lenni, amúgy abban a szervizben ahova én járok. nem kannáznak, van egy vezetékrendszer, külön pisztolyokkal a különféle olajoknak, szóval a végét úgyse látod, de azért nyilván van egy minőségbiztosítási rendszer, szóval ezt macerás meghekkelni.
"Van aki megteszi és nem a díj miatt, hanem kíváncsi az olaj állapotára ami utalhat a motor állapotára is."
Nagyon érdekes és fontos dologra mutattál rá! Igaz nem a Kia-val kapcsolatban, de szintén akkor még új motorommal kapcsolatban azért szakítottam meg a garanciális szervízt így a garanciát is, mert simán rátöltöttek az egyébként csak 0.9 literes olajra! A becsület 1 liter!!!!! olajat nem bírt el! Fizettem a hondámért 14 ezret szervizenként az olajcserére és a szelep állításra, valamint fel kellett mennem a Wilkerhez Fótra. Hazaérve a szutykot engedtem le belőle (fénykép és videó van rőla). Szóval ennyit a márkaszervizről és az üvegablakról...
A kocsiban ennek majd ötszöröse van, a minőséget pedig nem látod az üvegablakon keresztül. Szóval egyedül csak a bizalomban reménykedhetsz, hiszen a huncutsággal okozott kár bőven a garancia után jelentkezhet.
Persze, hogy nincs...azzal sincs ha 8 évesen kifekszik a motor és te mindenképpen fizetsz...vagy a generálért, vagy egy másik új autóért...nekik mindegyik bevétel...:-)))
Turbós motorok esetén kimondottan nem mindegy, hogyan van karbantartva a motor. Az az olaj keni a turbót is ami nemritkán 200000-et pörög.
A szervízeknek is érdekük minél olcsóbban kihozni egy olajcserét.
Egy régebbi példa, ez nem jelenti azt, hogy minden szervízben most is így mennek a dolgok: Az olajat általában 200 literes hordókban veszik. Opelnél ez benzineshez pl. 10W40 szokott lenni. A raktárosnak van annyi kannája ahány fajta olajat tartanak raktáron. Ezek a kannák forognak a kiadott olajjal a raktár és a szerelő között. Lefejti a hordóból, kiadja, szerelő beleönti, megy vissza a kanna a raktárosnak. Persze senki nem garantálja, hogy ezekbe a kannákba az olajon kívül nem kerülhet más is. pl. ha kell gyorsan egy kanna egy olajfolyásnál, hűtővízfolyásnál, stb. Ami kéznél van. És ha éppen az a kanna van kéznél...
Természetesen bent lehetsz. A szervízek a szöveget, hogy tilos bemenni csak a maguk érdekében írják ki. Szólsz a munkafelvevőnek, hogy szeretnél a kocsi mellett lenni és kész. Amelyik szervízben nem engednek be a kocsidhoz, ott valami nem egyenes, nem kell odamenni. Az autó a tiéd. Jogod van mellette állni és felügyelni. Amire figyelni kell ha műhelybe mész. Veszélyes üzem, gépek, emelők, stb. Bármi történik, saját felelősségedre mentél be, nem kérhetsz kártérítést sem sérülésért, sem ha olajos lesz, szakad a ruhád, stb.
Amúgy meg gondolj bele. A szervíz érdeke is, hogy ne legyen vitás eset abból ha egy köteg pénz eltűnik a kocsiból egy olajcserénél....persze ez csak szöveg, viccesen elő lehet adni ha ágáll a bemeneteled ellen.:-)))))
Még egy apróság....ha beviszik a kocsit ( te nem vezethetsz be és ki) és egészen a kijövetelig a szerelővel meg vagy elégedve, rendesen végzi a dolgát, vigyáz a kocsidra, gondosan bánik vele és máskor is szeretnél oda menni, akár meg is "hálálhatod" kifelé jövet a kedvességét. Így nem a munkafelvevő kapja a "hálát" egy papír nyomtatásáért, hanem aki a valódi melót végzi. Nem mellesleg legközelebb is kérheted azt a melóst és szívesen fogja szervízelni a kocsidat ha emlékszik rád. Mondhatná valaki, hogy a felvevőnek adod át az autót, az felel érte, ő kapja a pénzt....a baj ezzel csak az, hogy bármi történik, valószínű nem vállallja a felelősséget. Max az autóház áll mögé és kártalanít.
Ja és hogy miért ilyen a felfogásom? Mert nagyon meg kell dolgoznom a kocsi áráért és nálam a kocsi nem fogyóeszköz, hogy vegyek helyette másikat ha történik vele valami. Semmi értelme, hogy annyira vigyázzak rá, ha szervizeléskor meg azt csinálhatnak vele amit akarnak. A szervíznek meg csak egy áru amit kezelni kell. Mindennapos munkaeszköz, mint egy péknek a melóhelyén a sütőlapát. Őt se érdekli ha idő előtt tönkremegy a lapátja nem?
Ilyen másfélszeres szorzóról nem tudok. Viszont a vitt olaj esetén felszámolhatják a fáradtolaj ártalmatlanítási díjat. Ez a díj benne van az olaj árában ha ők adják el neked. Ha nagyon szőrszálhasogató vagy akkor kérheted, hogy egy vitt kannába leeresztve odaadják neked és akkor nem számolhatnak fel díjat érte. Van aki megteszi és nem a díj miatt, hanem kíváncsi az olaj állapotára ami utalhat a motor állapotára is.
A legtöbb márkaszervizbe úgy van,ha te viszed az olajat,meg cuccokat,akkor másfélszeres munkafojjal számolnsk. Ennek majd kérdezz utána. Én is csak lestem 1x amikor egy sima olaj meg szűrőcseréte 23 ezer munkadijat kértek. Mert én vittem az olajat.
Amugy,ha valakinek kellene gyári 5 literes Total Quartz ineo 5w30 as olaj,be tudom szerezni Ez C3 as besorolású,részecskeszűrős Kia,Hyundai modellekhez való. 9000 ft. A márkaszervizbe 20000 ft.