Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ujtulaj Creative Commons License 2001.01.05 0 0 899
Valaki behorpasztotta az autóm oldalát egy kicsit.
Kb. 2-3cm átmérőjű horpadást találtam tegnap a jobb oldali hátsó ablak alatt. :(((
Az a legszarabb az egészben, hogy azt sem tudom, hogy ki csinálta, miért és hogyan...

A fényezés tökéletes maradt, és a horpadás kicsi és tompa.
Olyan benyomást kelt, mintha mondjuk valaki ököllel belevert volna egy brutálisat és a bütyök tompa nyoma lenne.

Ezt ki lehet szedetni? Mennyiért kb. és hol?

yOLORO Creative Commons License 2001.01.04 0 0 898
Sziasztok

2001-ben most ültem elöször a net elé és ha egy kicsit késve is de szeretnék nektek

BOLDOG UJ ÉVET KÍVÁNNI!!!

A kérdésem a következö:
Vezetett már valaki köztetek JTD-s motorral szerelt vmilyen FIAT vagy akár ALFA modelt???

granturismo Creative Commons License 2001.01.04 0 0 897
Pontosan ez a lényege.
Hogy mennyi ideig kell járatnod a motort ahhoz, hogy másnap reggel meleg legyen arról kérdezd a forgalmazót.
Előzmény: ujtulaj (896)
ujtulaj Creative Commons License 2001.01.04 0 0 896
Ha én este 6-kor megyek hazafele 15 percet az autóval, utána leteszem az autót és egész éjszaka az utcán áll -9C-os hidegben, akkor is fog fűteni reggel?
Ugyanis egy alap hétköznap így néz ki nálam.
Előzmény: granturismo (895)
granturismo Creative Commons License 2001.01.04 0 0 895
Az Ecotherm egy speciális hőtároló akkumulátor. A motor működése közben a keletkező veszteséghő egy részét eltárolja és szükség esetén a motor vízrendszerének a fűtésére használja.
Előzmény: ujtulaj (894)
ujtulaj Creative Commons License 2001.01.04 0 0 894
Granturismo!

Igen, megkaptam. (ritkán nézem a freemail-es címet, bocs) Válaszoltam!

Mi az az Ecotherm pontosan és hogyan tudnám hasznosítani?

Előzmény: granturismo (880)
granturismo Creative Commons License 2001.01.04 0 0 893
Ki kéne próbálnod az alapjárati gázadást. Ha akkor is előjön nyertél, mert ha valaki közben hallgatózik a motortérben akkor meg tudjátok találni a forrást. Ha csak menet közben jön elő akkor morháztető leszerel, bátor ember motortérre felül és secperc alatt megvan a hiba:-)) Najó ez csak vicc volt.:-))
Előzmény: Az Utolsó Európai (891)
granturismo Creative Commons License 2001.01.04 0 0 892
Szerintem zavarjon.
Előzmény: Az Utolsó Európai (891)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.01.04 0 0 891
Hali granturismo!

Valamiért nem bírtam hozzászólni eddig, csak most kezd éledezni a rendszerem.
Szóval a kelepelés csak akkor hallható, ha gázt adok, alapjáraton nem. Bár az alapjáraton gázt adni című kísérletet még nem próbáltam. Nem tudom, hogy zavarjon-e a dolog; ha valami figyelmezetető jel egy kezdődő gondnak, akkor megcsináltatnám, ha viszont szeszély, akkor nem érdekel túlzottan.
Mi a véleményed?

Előzmény: granturismo (869)
granturismo Creative Commons License 2001.01.04 0 0 890
Igen én is gondoltam már rá, hogy elől 2.0 hátul 1.8-at állítok be. Én legtöbbet csak egyedül használom városban. Ezek az új "Energy Saver" abroncsok viszont igénylik a magasabb nyomást mivel így csökkenthető a gördülési ellenállás és ezáltal a fogyasztás.
Előzmény: Gozo_d (889)
Gozo_d Creative Commons License 2001.01.04 0 0 889
Én 2,0-ra fujom,de volt már 2,2 is.elöl hátul egyformán.Csak azért kérdem mert elég zötyögösnek érzem a gépet mindkét esetben.
granturismo Creative Commons License 2001.01.04 0 0 888
Elől 2.2 hátul 2.0
Előzmény: Gozo_d (887)
Gozo_d Creative Commons License 2001.01.04 0 0 887
Köszi,ha lesz időm neki állok.Egyébként milyen keményre szoktad a gumikat fújni?
granturismo Creative Commons License 2001.01.03 0 0 886
Hehe a 885 már későn jött. Mindegy a Brava is ugyanez csak kevesebb a csavar! Alul asszem csak 3 és a könyöklőnél is csak 1.
Ha mások is olvassák akkor még néhány kiegészítés. Ha valakinek kézi állítású visszapillantói vannak akkor annyival egészül ki, hogy az állítókarról lepattintod a gumiharmónikát alatta a koronásanya egyik rovátkájába beteszel egy sima csavarhúzót és addig ütögeted finoman még meg nem indul. Utána kézzel letekered és onnan ugyanaz.
A kézi ablakemelős változatnál a tekerőkart kell még levenni. Az alátéttárcsa (ami felfekszik a kárpitra) és a kar közé egy sima csavarhúzót kell dugni. Van ott egy fémkepocs amit le kell nyomni. Ezután a kart simán le lehet húzni a tengelyről. Ők viszont megmenekülnek a csatlakozóhúzogatástól.
Előzmény: granturismo (884)
Gozo_d Creative Commons License 2001.01.03 0 0 885
Köszi,de ez most Bravora vonatkozik.Bravara ugyanez?
granturismo Creative Commons License 2001.01.03 0 0 884
Akkor:
1. Engedd le teljesen az ablakot.
2. Pattintsd le az ablak sarkában a fekete háromszöget. Felső részénél feszítsd ha lepattant alsó részt emeld ki.
3. Megfelelő imbuszkulccsal az ajtó belső kilicsét tartó csavarokat csavard ki (alulró)
4. A kilincs alatt van egy gumidugó vedd ki, az alatta lévő csavart csavard ki.
5. A könyöklőt alulról 2 db keresztfejű csavar fogja, ide hosszabb csavarhúzó kell
6. Ugyanígy az ajtópolc 1 db csavarjához is.
7. Az ajtóborítás zsanér menti oeremét 3 db csavar fogja ezekhez keresztfejű "marokcsavarhúzó kell.
8. A borítás alsó peremét 4 csavar fogja ezek sima keresztfejűek.
9. Ezután jön a zárszerkezet felőli perem amit három patent tart. A borítás húzásával ezek kipattannak. Ehhez kell a min 20 fok de én még hajszárítóval is finoman megmelegítettem őket.
10. Ezután az ajtókárpit alját kissé a kasztni felé kell húzni és a felső részét kiemelni az ablakperemből miközben a zárgombból is ki kell emelni.
11. ekkor már lenn van a borítás de az ablakemelők vezetékei még fogják. A csatlakozókat bal ajtó 2 jobb 1 a kis pöcök feszítése után szépen ki lehet mozgatni de SZVSZ ez a legnehezebb rész pláne a bal ajtónál a belső csati. A gyári utasítás amúgy azt mondja hogy a komplett ablakemelő egységet ki kell pattintani az ajtóból mindjárt az elején (4. és 5. között) rongyba burkolt csavarhúzóval, de én úgy még sosem próbáltam.
No ha a csatik lenn vannak akkor az ajtóborítás már félretehető. Alatta egy a teljes ajtót beborító habszivacs lap van beragasztva. Ezt óvatosan centiről centire le lehet húzni úgy hogy nem szakad el és a ragasztó rajta marad utána ugyanilyen óvatosan és pontosan visszaragasztható.
Hát ennyi.
Előzmény: Gozo_d (882)
Gozo_d Creative Commons License 2001.01.03 0 0 883
Ja bocsi elovastam.Brava de a többi stimmel.
Előzmény: granturismo (881)
Gozo_d Creative Commons License 2001.01.03 0 0 882
Igy igaz.
Előzmény: granturismo (881)
granturismo Creative Commons License 2001.01.03 0 0 881
Elektromos ablakemelőd és elektromos állítású fűthető visszapillantód van. És Bravo nem Brava ugye? Jól gondolom?
Előzmény: Gozo_d (879)
granturismo Creative Commons License 2001.01.03 0 0 880
Ja akkor ez nálad nem megy csak esetleg az Ecotherm, vagy marad a didergés.
Emilem megkaptad?
Előzmény: ujtulaj (877)
Gozo_d Creative Commons License 2001.01.03 0 0 879
Irhatod.Köszi!
granturismo Creative Commons License 2001.01.03 0 0 878
Ha komolyan neki akarsz állni leírom. De 20 fok alatt nem szabad hozzálátni, szóval van fűtött garázsod?
Előzmény: Gozo_d (876)
ujtulaj Creative Commons License 2001.01.03 0 0 877
Garázs? Kinek van olyan? :(
Nekem kint áll az utcán és reggelente csupa fehér jég az egész.
Abban bíztam, hogy bekapcsolom a klímát, beállítom, hogy 30C, és azonnal fújja a 30C-os levegőt.
Hát, sajnos köze nincs hozzá..

Megpróbálom az AUTO fokozatot is, hátha az csodákra képes, de nem nagyon bízom már benne..

Előzmény: granturismo (875)
Gozo_d Creative Commons License 2001.01.03 0 0 876
Még garos a gép,ezért nem nagyon akartam magam bütykölni.De lehet,hogy ez lesz a megoldás.Ajtókárpit simán lepattintható vagy van valami trükk?
Előzmény: granturismo (869)
granturismo Creative Commons License 2001.01.03 0 0 875
Maximálisan egyetértek ha5nx-el.
Talán még annyit, hogy pld. a Ecoterm márkájú állóhelyzeti főtőberendezés egy speciális lialakítású dobban eltárolja a hűtővíz által leadott meleget majd reggel az itt tárolt hőt a ventillátor visszafújja az utastérbe. ezért nem kell hozzá extra akku
A reggeli hideg ellen a legjobb megoldás a Calix fűtés. Ez egy kis 220-as fűtőegység amelyet a hűtőrendszer alsó csővébe kell iktatni. Kell még hozzá egy kapcsoló óra. Csak be kell állítani hogy reggel indulás előtt Kb 10-15 perccel bekapcsoljon. Aztán garázsban a konnektorba bedugod és reggel 80 fok a hűtővíz. Nincs hidegindítás, didergés, kisebb a fogyasztás, a motorkopás, a károsanyag kibocsátás és a katalizátort is kíméli.
ha5nx Creative Commons License 2001.01.03 0 0 874
Egyébként szerintem a légkondi valóban nem tud fűteni. A légkondi egy hűtô, ami lehűti a levegôt. Manuális klíma esetén manuálisan, az automata klímánál pedig egy automatika állítja be a klímából jövô hideg és a motortérbôl jövô meleg levegô arányát, kikeverve a megfelelô hôfokú levegôt.

A klíma alapjáraton elég jelentôs terhelést jelent a motor számára, ezért az gyorsabban melegszik és elôbb elkezd meleg levegôt fújni.

(Vannak persze olyan hűtô/fűtô rendszerek, ahol a levegôt melegíteni is tudja a klíma, de ott az elektromosan történik - esetleg benzinkályhával :))) - ami elég kemény akkumulátorokat igényel.)

Előzmény: ha5nx (873)
ha5nx Creative Commons License 2001.01.03 0 0 873
A legkondi nagyon jó párátlanító. Ugyanis mivel lehűti a rajta áthaladó levegôt, ott kicsapódik a pára. Ezért kapcsolódik be max defrost állásban. De ha gyorsan kikapcsolod, vagy belsô keringetésen van a levô kikapcsolás után, az ablakok baromi gyorsan visszapárásodnak. (A klímánál lecsapódott pára nem jut ki a szabadba, hanem onnan elpárolog és visszamegy a hideg üvegekre.)

Gábor,
(Alfa + Ford mindkettô klímával)

Előzmény: ujtulaj (871)
RIII. GrA4 Creative Commons License 2001.01.03 0 0 872
Üdv Mindenkinek!

Már régóta olvasgatom a topicot, de most már írok is.
ujtulaj légkondis felvetésével kapcsolatban SZVSZ segít a fűtésben a légkondi és nem csak azzal, hogy terheli a motort. Ezt leginkább nem a MAX DEF állásban lehet érezni, hanem ha csak simán bekapcsolom a kondit. Ilyenkor a fűtő ventillátor sokkal hamarabb kapcsol magasabb fokozatra (auto állásban), mintha kondi nélkül mennék. Ilyenkor a hűtővíz hőmérő még meg se moccan, de már jön a meleg levegő.
Az autóm egy 1,6SX klíma, ABS 2000. 01. havi. Holnap jár le a garancia :-(( Ezt megelőzően egy 97. júliusi szintén 1,6SX-em volt, de az klíma nélkül. Egyébként az új autó sokkal hamarabb fűt klíma nélkül is, mint a régi.
Bocs, ha ez így elsőre kicsit hosszú volt!

Üdv

Előzmény: ujtulaj (871)
ujtulaj Creative Commons License 2001.01.03 0 0 871
Légkondis kérdésem/észrevételem lenne..
Tud-e a légkondi fűteni? (pl. 30C állásban)

Mostanában igen hideg és jeges az autó reggelente.
Ilyenkor az ember mindent elkövet, hogy meleget csináljon. Hát, én kevés sikerrel járok..

A légkondi tök hideg levegőt fúj egy jó darabig, míg aztán elkezd melegedni. (Ez nagyon rosszul esik nekem)
Azt tapasztaltam, hogy amikor elkezd a légkondi meleget fújni, akár ki is kapcsolhatom, mert a motor addigra szintén tud ugyan olyan meleg levegőt fújni.
Persze lehetne mondani, hogy pont addigra éri el a kellő hőfokot a légkondi, amikorra a motor eléri az üzemi hőmérsékletet, de ez enyhén szólva nyakatekert gondolat...
Ezek szerint a légkondi nem tud meleg levegőt gyártani, csak átengedi a motor hőmérsékletű levegőt magán.

Igenám, de akkor mi a fenének kapcsolja be a légkondit a Max. Defrost fokozat? Semmi értelme, hiszen nem is tud fűteni, vagy csak akkor kezd fűteni, amikor a motor is...

Érdekes módon a légkondi mégis segít a meleg hamarabb történő kinyerésében egy fagyos reggelen,
bár ő maga nem tud meleget fújni.
..méghozzá úgy, hogy egyszerűen beterhel egy baromi nagyon az alapjáraton pöfögő motornak, így az addig-addig birkózik a légkondi generátorával, hogy hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletet.

Kinek mi a tapasztalata? Én nem vagyok megelégedve ezzel a dologgal...

ujtulaj Creative Commons License 2001.01.03 0 0 870
Még nem sikerült..
Ha minden nagyon ideálisan alakul, akkor 103 körül.
Ha nem, akkor 130 körül..
Előzmény: granturismo (869)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!