Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Luck Skywalker Creative Commons License 2015.09.16 0 0 61347

A vízpumpa műanyag vagy fémlapátos?

Előzmény: Szilard93 (61345)
Köhike Creative Commons License 2015.09.16 0 0 61346

Egy kompresszió méréssel nem lehet kideríteni, hogy repedt-e.

Előzmény: Papalac (61341)
Szilard93 Creative Commons License 2015.09.16 0 0 61345

Azt is mondták,hogy a kiegyenlítő tartály kupaknál a membrán van elszakadva és ez miatt nincs meg a megfelelő nyomás,és ezért forr fel.Kipróbáltuk azt is,kicseréltük de akkor is vissza nyomta a vízet!

Precíziós Creative Commons License 2015.09.16 0 0 61344

Még annyi hogy az asszony 8 szelepesén a kiegyenlítő tartály tömítése szivatott engem is meg hasonló tünettel csak az mindíg levegős lett és azért melegedett!

Előzmény: Szilard93 (61336)
Precíziós Creative Commons License 2015.09.16 0 0 61343

Más tipusnál már találkoztam olyannal, hogy a hengerfej tömítésen nem volt víz furat vagy fordítva volt beszerelve a tömítés! DE MONDOM EZ NEM Thalia volt!

Előzmény: Szilard93 (61342)
Szilard93 Creative Commons License 2015.09.16 0 0 61342

Fűtő radiátor tavaly lett bent cserélve,szóval az a hiba oka az sem lehet.Termosztát nélkül is ugyan ez a probléma,és nincs tömítetlenségi probléma sem.Hengerfej nincs megrepedve,meg nyomáspróbán is volt és repedést nem találtak rajt.A szenzor is új és vagy 1000x átnéztünk mindent!A motor megfagyasztva nem volt!Olajszint nem változik a víz szint meg akkor változik,ha a ventilátor bekapcsol és lehűti a hűtőt.A ventilátor is jó.A jelenség pedig annyi,hogy míg a termosztát nem nyit ki meg sem mozdul a víz..amint a termosztát kinyit és rányomja a meleget a hűtőre 2 perc után forr a víz,de a ventilátor csak sokkal később kapcsol be mint kéne,és arra már forr a víz.A ventilátor bekapcsolása után lemegy a víz szint annyira ameddig fel van öntve és egy 3 percig megint meg sem mozdul a víz..utána megint felforr.Itt valami elektronika gondra gondolnak a szerelők már,mivel későn kapcsol be a ventilátor.

Papalac Creative Commons License 2015.09.16 0 0 61341

Olajszint, vízszint nem változik?

Egy kompresszió mérés nem ártana, ha repedésre gyanakszol.

Hűtőben is forró a víz? Hűtőventilátor beindul egyáltalán?

Nem szoktak ezek a motorok nagyon melegedni.

Előzmény: Szilard93 (61336)
t1szabcsi Creative Commons License 2015.09.16 0 0 61340

Sziasztok. Tudja valakinhogy a 7J ET37-es 15 collos felni jo a thaliara. Esetleg hasznal valaki ilyen meretu felnit. A 6j ET 37 azt tudom jo lenne ra, de esetleg hasznal valaki 7J szelessegut.

Köhike Creative Commons License 2015.09.15 0 0 61339

Szerintem kössétek át/ki a fűtőradiátort (kizárni, ha esetleg ott lyukas a rendszer és onnan visszalevegősödik), vegyétek ki a termosztátot a helyéről, és akkor nézzétek meg, hogy továbbra is forralja-e. Illetve mindenhol nézzétek át, hogy nincs-e tömítettségi problémája. (Bár attól föggetlenül sem kellene forralnia a vizet.... ) Viszont, ha ezeket mind kizárjátok és továbbra is gond van akkor ott valahol tuti meg van repedve vagy a hengerfej vagy maga a blokk. (halkan megjegyzem, hogy a K7J hengerfejet a gyári leírás alapján tilos síkolni... Sőt ez általában a legtöbb jelenleg forgalomban levő renault motorra igaz.) ( A hengerfejben levő szenzor meg csak az ECU-nak mondja a vízhőfokot, maga a szenzor semmi mást nem csinál. Az ECU ennek függvényében kapcsolja a ventillátort, amit feltételezel leellenőriztetek már 100-szor)

Előzmény: Szilard93 (61336)
Köhike Creative Commons License 2015.09.15 0 0 61338

Nem lett egyszer megfagyasztva a motor?

Előzmény: Szilard93 (61336)
Köhike Creative Commons License 2015.09.15 0 0 61337

Hengerpersely nincs megrepedve? Bár ezek nem nedves perselyes motorok, és az inkább azokra jellemző, de ki tudja. Vagy nem sikerült megtalálni a repedést a hengerfejben.

Előzmény: Szilard93 (61336)
Szilard93 Creative Commons License 2015.09.15 0 0 61336

Sziasztok.Segítségre lenne szükségem,vagy egy tapasztalt emberre aki találkozott már ilyen problémával.Renault Thalia 1.4 8 szelepes autóról van szó.Minden áron felforr bent a víz!Hengerfej gyanúval indult,de most már konkrétan minden kivan cserélve és a hiba még is ugyan az.Hengerfej nyomáspróba alatt megfelelt,megrepedve nincs,síkba marás megtörtént.Komplett hengerfej tömítés készlet lett rajt cserélve.Még sem jó,utána ki lett cserélve a termosztát,de a  jelenség ugyan az!Utána a hengerfejben a hőfok szabályzó szenzor lett kicserélve.A helyzet utána is változatlan!Majd ki lett cserélve a hűtő,mivel arra gondoltunk hogy nem fordul meg a víz és ez miatt nem szűnik meg az hogy folyton fel forr a víz.Az új hűtővel sem változott semmi.A vízpumpa jó,lapátok nincsenek letörve róla,megszorulva nincs!A szerelő is tanácstalan,a kocsi közel 70000ft-ban van bent és mégis fel forr bent a víz! Valami rejtett hiba lehet ez,vagy komolyabb a baj mint gondolnánk?Valaki ebben tudna segíteni,vagy valami jó ötletel el tudna látni,azt megköszönném!

roobag113 Creative Commons License 2015.09.15 0 0 61335

Sziasztok

Nos a hengerfej tömítés kicserélve teljesen szét volt érve de az egyik henger továbbra sem megy rendesen.A kompresszió tökéletes lett a szelepek is jól zárnak minden gyújtás alkatrész cserélve.A műszerfalon hibajelzés nincs.A befecskendezőre tippel a szerelő de nem biztos benne.Szerintetek?

Üdv: 

tekilla12 Creative Commons License 2015.09.13 0 0 61334

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne,hogy a map szenzor csőben amit rádugunk a szenzorra találtam egy vékony műanyag csődarabot amin pici luk van ennek benne kell lenni,a csőben?

petiren1,5dci Creative Commons License 2015.09.13 0 0 61333

Heló, mint előttem említették ezeket vedd figyelembe, a miénket újan vettük nemrég adtuk el, 11éves volt valós 84eKm-el 1,5dCi 65LE. Eme idő alatt egy első fék csere volt tárcsával, betéttel együtt. Meg a futóműbe a belső kormány összekötőket, első stabilizátorokat /900ft darabja, nem tétel/ cseréltük benne. Gázolajszűrőt 20ezrenként cseréltünk, olajat 10-15eKm-ként, fogyija nagyon kedvező volt 5l igaz klíma nem volt benne. Rossz izzítógyertyák miatt se indult nehezen tavaly télen, de kapott 4 új Densot. Fenntartása nem egy eget verő, de ennél is igaz, hogy ki kell "fogni". Most ha belegondolsz erre egy 175/65 14es gumi se "drága". Kérdés ugye hogy mennyit mész vele évente, bár mi se sokat mentünk, de újkorába nem volt nagy a dízel felár így lett dízel. Egy hátránya volt számomra a dízel léte miatt, az a fűtés! Télen sokára melegedett be, de ezt orvosoltam ülésfűtéssel :) /Pedig jó volt a termosztát, meg elvileg a kis "izzítógyertyák" is a vízkörbe/. Alkatrészei a Clio2vel megegyeznek, szóval bontott cuccok is vannak hozzá.

 

Előzmény: Wankes (61320)
k.o.v.a.cas Creative Commons License 2015.09.12 0 0 61332

Oké, de mint írtam-ennyi pénzért-! :)

 

Előzmény: Papalac (61328)
Köhike Creative Commons License 2015.09.12 0 0 61331

Teljesen használható autó, csak szerintem a dieselt kerüld használtan. A benzinesek nem rosszak.

Előzmény: Wankes (61320)
Köhike Creative Commons License 2015.09.12 0 0 61330

Dexron 2 ATF.

Előzmény: t1szabcsi (61323)
suhanórozsda Creative Commons License 2015.09.12 0 0 61329

Az EGR szeleppel kapcsolatban lenne megjegyzésem. 1.5dci motorról beszélek.

Én az EGR szelepház bevezető nyílását elzártam egy 0.5 mm vastag rozsdamentes lemezzel

(érme formájúra vágtam ki, és illesztettem a könyökcső alá) a bilincset az összeszerelés előtt szépen vízpumpa fogóval körbe nyomkodtam és csak utána pattintottam újra össze. Figyelni kell arra, hogy a lemezdarabot egy kicsit rá kell formázni a szelepház csonkjára, mert az egy kicsit kúpos. Óvatosan körbe lehet kalapálgatni, amíg kialakul a formája és szépen felfekszik. Így a bilincs is szépen beigazodik és könnye összenyomható.

Ezt a műveletet satupadon végeztem és csak amikor egyben volt az EGR ház, utána szereltem a helyére és akkor csatlakoztattam a kipufogócsonk  kivezető nyílásához.

Ezek után nem fog a mocsok kipufogógáz a motorba visszaömleni és az egész szívó oldalt bekoszolni.

FONTOS: Nem zavarja a rendszert semmiben, mert nincs lambda szonda, tehát a dolog tökéletesen működik.

Ami kellemetlen az az, hogy a korom ami bekerülne a motorba, mostantól az aszfalton végzi.

Előzmény: nagya2 (61322)
Papalac Creative Commons License 2015.09.12 0 0 61328

Én meg SX4-et vennék. Az ignis nem nyerő nálam.

Egyébként a rohadás tényleg nem jellemző. 13 évesen cseréltem a kipufogót, de a kasztni nem rozsdál.

Előzmény: k.o.v.a.cas (61327)
k.o.v.a.cas Creative Commons License 2015.09.12 0 0 61327

Nem jellemző a rohadás. Én ha újra vásárlás előtt állnék,tuti nem vennék. Ennyi pénzért van pld ignis. tuti azt vennék

Előzmény: Wankes (61326)
Wankes Creative Commons License 2015.09.12 0 0 61326

Még egy kérdés! A rohadás mennyire jellemző rájuk? Kezdenek mér ezek a hibák előjönni?

Wankes Creative Commons License 2015.09.12 0 0 61325

Köszönöm!

Előzmény: nagya2 (61322)
lufi.lenti Creative Commons License 2015.09.12 0 0 61324

Helló! Automata váltóba való olajat szokás bele rakni!

Előzmény: t1szabcsi (61323)
t1szabcsi Creative Commons License 2015.09.11 0 0 61323

Sziasztok.

Szervohoz milyen folyadekot erdemes utantolteni? 1,4 16V. Ha jol tudom piros szinu az eredeti hidraulika olaj benne. Mi van benne gyarilag? Vagy mivel potolhato?

Valaki szedte mar szet a szervo szivattyut? Csak mert szivargas nyomot latok rajta alulrol es a folyadekszint is lejebb van kicsit. Lehet ott valahol tomitest cserelni?

nagya2 Creative Commons License 2015.09.11 0 0 61322

Hali!!

Ennyi idősen8-13 év:

benzines:8v: alapjárati motor  környéke koszos, pucolni kell, központi zár motor,

              16v: gyujtótrafók(4db), alapjárati motor

Benzines általában:kipufogódob, központi zár motor, elektromos hidraulika szivattyu, passz

Diesl:örök téma: befecskendező+nagynyomásu, központizármotor, egr szelep,elektromos hidraulika sziv,ha elhanyagolta a tulaj az olajcserét+nemfigyelt hideg-meleg motornál akkor a turbó.

Hirtelen más nemjut az eszembe.

UI:hátsó rugó legvége letörik, de attól még müködik, hátsó kerékcsapágy(ide érdemes márkás csapágygyártótól venni a szettet)

Előzmény: Wankes (61320)
Papalac Creative Commons License 2015.09.11 0 0 61321

Én azért megnézném azt az alapjárati motort, hiába volt cserélve. A pillangószelep érzékelője indításnál nem játszik. Az alapjárati motor adja a levegőt. Mondhatjuk, hogy ez az automatikus szívató. Melegen visszazár, bár akkor is szabályoz.

Előzmény: tekilla12 (61318)
Wankes Creative Commons License 2015.09.11 0 0 61320

Sziasztok!
Autó vásárlás előtt állok, és a segítségeteket kérném.
Lehetséges új autóim között van a Thalia. Sajnos a családomba nem igen volt Renault, de még francia autó sem, ezért semmit se tudok a Thaliákról. Leírnátok nekem, hogy milyen a szerviz tapasztalat velük, vannak e típus hibáik, illetve milyen motorral érdemes vásárolni őket? Köszönöm

tekilla12 Creative Commons License 2015.09.11 0 0 61319

Sziasztok! Nem tudja valaki,hogy a thalia pillangószelep házhoz hol lehet alsó,és felső tömítőgumit kapni sehol sem látok! Köszönöm!

tekilla12 Creative Commons License 2015.09.11 0 0 61318

Az alapjáratimotor lett már cserélva!A lambdaszondát azért kellene cserélni ,mert kaptam P0145-ös hibakódot O2-szenzor hiba!

Előzmény: k.o.v.a.cas (61311)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!