Azt is mondták,hogy a kiegyenlítő tartály kupaknál a membrán van elszakadva és ez miatt nincs meg a megfelelő nyomás,és ezért forr fel.Kipróbáltuk azt is,kicseréltük de akkor is vissza nyomta a vízet!
Még annyi hogy az asszony 8 szelepesén a kiegyenlítő tartály tömítése szivatott engem is meg hasonló tünettel csak az mindíg levegős lett és azért melegedett!
Más tipusnál már találkoztam olyannal, hogy a hengerfej tömítésen nem volt víz furat vagy fordítva volt beszerelve a tömítés! DE MONDOM EZ NEM Thalia volt!
Fűtő radiátor tavaly lett bent cserélve,szóval az a hiba oka az sem lehet.Termosztát nélkül is ugyan ez a probléma,és nincs tömítetlenségi probléma sem.Hengerfej nincs megrepedve,meg nyomáspróbán is volt és repedést nem találtak rajt.A szenzor is új és vagy 1000x átnéztünk mindent!A motor megfagyasztva nem volt!Olajszint nem változik a víz szint meg akkor változik,ha a ventilátor bekapcsol és lehűti a hűtőt.A ventilátor is jó.A jelenség pedig annyi,hogy míg a termosztát nem nyit ki meg sem mozdul a víz..amint a termosztát kinyit és rányomja a meleget a hűtőre 2 perc után forr a víz,de a ventilátor csak sokkal később kapcsol be mint kéne,és arra már forr a víz.A ventilátor bekapcsolása után lemegy a víz szint annyira ameddig fel van öntve és egy 3 percig megint meg sem mozdul a víz..utána megint felforr.Itt valami elektronika gondra gondolnak a szerelők már,mivel későn kapcsol be a ventilátor.
Sziasztok. Tudja valakinhogy a 7J ET37-es 15 collos felni jo a thaliara. Esetleg hasznal valaki ilyen meretu felnit. A 6j ET 37 azt tudom jo lenne ra, de esetleg hasznal valaki 7J szelessegut.
Szerintem kössétek át/ki a fűtőradiátort (kizárni, ha esetleg ott lyukas a rendszer és onnan visszalevegősödik), vegyétek ki a termosztátot a helyéről, és akkor nézzétek meg, hogy továbbra is forralja-e. Illetve mindenhol nézzétek át, hogy nincs-e tömítettségi problémája. (Bár attól föggetlenül sem kellene forralnia a vizet.... ) Viszont, ha ezeket mind kizárjátok és továbbra is gond van akkor ott valahol tuti meg van repedve vagy a hengerfej vagy maga a blokk. (halkan megjegyzem, hogy a K7J hengerfejet a gyári leírás alapján tilos síkolni... Sőt ez általában a legtöbb jelenleg forgalomban levő renault motorra igaz.) ( A hengerfejben levő szenzor meg csak az ECU-nak mondja a vízhőfokot, maga a szenzor semmi mást nem csinál. Az ECU ennek függvényében kapcsolja a ventillátort, amit feltételezel leellenőriztetek már 100-szor)
Hengerpersely nincs megrepedve? Bár ezek nem nedves perselyes motorok, és az inkább azokra jellemző, de ki tudja. Vagy nem sikerült megtalálni a repedést a hengerfejben.
Sziasztok.Segítségre lenne szükségem,vagy egy tapasztalt emberre aki találkozott már ilyen problémával.Renault Thalia 1.4 8 szelepes autóról van szó.Minden áron felforr bent a víz!Hengerfej gyanúval indult,de most már konkrétan minden kivan cserélve és a hiba még is ugyan az.Hengerfej nyomáspróba alatt megfelelt,megrepedve nincs,síkba marás megtörtént.Komplett hengerfej tömítés készlet lett rajt cserélve.Még sem jó,utána ki lett cserélve a termosztát,de a jelenség ugyan az!Utána a hengerfejben a hőfok szabályzó szenzor lett kicserélve.A helyzet utána is változatlan!Majd ki lett cserélve a hűtő,mivel arra gondoltunk hogy nem fordul meg a víz és ez miatt nem szűnik meg az hogy folyton fel forr a víz.Az új hűtővel sem változott semmi.A vízpumpa jó,lapátok nincsenek letörve róla,megszorulva nincs!A szerelő is tanácstalan,a kocsi közel 70000ft-ban van bent és mégis fel forr bent a víz! Valami rejtett hiba lehet ez,vagy komolyabb a baj mint gondolnánk?Valaki ebben tudna segíteni,vagy valami jó ötletel el tudna látni,azt megköszönném!
Nos a hengerfej tömítés kicserélve teljesen szét volt érve de az egyik henger továbbra sem megy rendesen.A kompresszió tökéletes lett a szelepek is jól zárnak minden gyújtás alkatrész cserélve.A műszerfalon hibajelzés nincs.A befecskendezőre tippel a szerelő de nem biztos benne.Szerintetek?
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne,hogy a map szenzor csőben amit rádugunk a szenzorra találtam egy vékony műanyag csődarabot amin pici luk van ennek benne kell lenni,a csőben?
Heló, mint előttem említették ezeket vedd figyelembe, a miénket újan vettük nemrég adtuk el, 11éves volt valós 84eKm-el 1,5dCi 65LE. Eme idő alatt egy első fék csere volt tárcsával, betéttel együtt. Meg a futóműbe a belső kormány összekötőket, első stabilizátorokat /900ft darabja, nem tétel/ cseréltük benne. Gázolajszűrőt 20ezrenként cseréltünk, olajat 10-15eKm-ként, fogyija nagyon kedvező volt 5l igaz klíma nem volt benne. Rossz izzítógyertyák miatt se indult nehezen tavaly télen, de kapott 4 új Densot. Fenntartása nem egy eget verő, de ennél is igaz, hogy ki kell "fogni". Most ha belegondolsz erre egy 175/65 14es gumi se "drága". Kérdés ugye hogy mennyit mész vele évente, bár mi se sokat mentünk, de újkorába nem volt nagy a dízel felár így lett dízel. Egy hátránya volt számomra a dízel léte miatt, az a fűtés! Télen sokára melegedett be, de ezt orvosoltam ülésfűtéssel :) /Pedig jó volt a termosztát, meg elvileg a kis "izzítógyertyák" is a vízkörbe/. Alkatrészei a Clio2vel megegyeznek, szóval bontott cuccok is vannak hozzá.
Az EGR szeleppel kapcsolatban lenne megjegyzésem. 1.5dci motorról beszélek.
Én az EGR szelepház bevezető nyílását elzártam egy 0.5 mm vastag rozsdamentes lemezzel
(érme formájúra vágtam ki, és illesztettem a könyökcső alá) a bilincset az összeszerelés előtt szépen vízpumpa fogóval körbe nyomkodtam és csak utána pattintottam újra össze. Figyelni kell arra, hogy a lemezdarabot egy kicsit rá kell formázni a szelepház csonkjára, mert az egy kicsit kúpos. Óvatosan körbe lehet kalapálgatni, amíg kialakul a formája és szépen felfekszik. Így a bilincs is szépen beigazodik és könnye összenyomható.
Ezt a műveletet satupadon végeztem és csak amikor egyben volt az EGR ház, utána szereltem a helyére és akkor csatlakoztattam a kipufogócsonk kivezető nyílásához.
Ezek után nem fog a mocsok kipufogógáz a motorba visszaömleni és az egész szívó oldalt bekoszolni.
FONTOS: Nem zavarja a rendszert semmiben, mert nincs lambda szonda, tehát a dolog tökéletesen működik.
Ami kellemetlen az az, hogy a korom ami bekerülne a motorba, mostantól az aszfalton végzi.
Szervohoz milyen folyadekot erdemes utantolteni? 1,4 16V. Ha jol tudom piros szinu az eredeti hidraulika olaj benne. Mi van benne gyarilag? Vagy mivel potolhato?
Valaki szedte mar szet a szervo szivattyut? Csak mert szivargas nyomot latok rajta alulrol es a folyadekszint is lejebb van kicsit. Lehet ott valahol tomitest cserelni?
benzines:8v: alapjárati motor környéke koszos, pucolni kell, központi zár motor,
16v: gyujtótrafók(4db), alapjárati motor
Benzines általában:kipufogódob, központi zár motor, elektromos hidraulika szivattyu, passz
Diesl:örök téma: befecskendező+nagynyomásu, központizármotor, egr szelep,elektromos hidraulika sziv,ha elhanyagolta a tulaj az olajcserét+nemfigyelt hideg-meleg motornál akkor a turbó.
Hirtelen más nemjut az eszembe.
UI:hátsó rugó legvége letörik, de attól még müködik, hátsó kerékcsapágy(ide érdemes márkás csapágygyártótól venni a szettet)
Én azért megnézném azt az alapjárati motort, hiába volt cserélve. A pillangószelep érzékelője indításnál nem játszik. Az alapjárati motor adja a levegőt. Mondhatjuk, hogy ez az automatikus szívató. Melegen visszazár, bár akkor is szabályoz.
Sziasztok! Autó vásárlás előtt állok, és a segítségeteket kérném. Lehetséges új autóim között van a Thalia. Sajnos a családomba nem igen volt Renault, de még francia autó sem, ezért semmit se tudok a Thaliákról. Leírnátok nekem, hogy milyen a szerviz tapasztalat velük, vannak e típus hibáik, illetve milyen motorral érdemes vásárolni őket? Köszönöm