Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.17 0 0 932
Újra itt!

Olvastam alább, hogy többeket izgat a Fiatosok kis kék táskája, illetve annak hiánya.
Nos, ha ki tudom vadászni a most épp gombócra gyűrt szépséges Bravamból ( lásd alább), bár eléggé be van gyógyulva a kesztyűtartó, de történetesen ott lakozik a dolog,( és persze az új autónál nem spórolják ki a zsebemből az új tatyót ) szívesen elajándékozom.
Ha valaki igényt tart rá, csak írjon, amint hozzáférek eljuttatom neki.

granturismo Creative Commons License 2001.01.17 0 0 931
Sziasztok!
Rövid szabadságom véget ért, ezalatt nem voltam netközelben sem, akinek esetleg nem tudtam írni annak bocs.
Olajtéma:
Minden bizonnyal a szervíz érdeke valóban az 1000 km-enkénti olajcsere lenne, viszont a gyár a ritkább szervíz-olajcsere periódust forszírozza. Ezzel a termék minőségét, megbízhatóságát próbálják jelezni. SZVSZ nem lehet egyértelműen kijelőlni az olajcsere esedékességét, hiszen rengeteg körülmény függvénye. A legjobb megoldás a néhány gyártó (pl. BMW) által alkalmazott olajanalizisen alapuló csereesedékesség jelzés. Ez amúgy nagyon egyszerűen a kenőolaj optikai (átláthatóság) vizsgálatán alapul. A hidegindítások száma, a városi vagy oszágúti használat, az alkalmanként megtett utak hossza és persze a vezetési stílus erősen befolyásolja az olajcsere időpontját. Ezért fordulhat elő, hogy ugyanazon modellnél néha 7500-10ekm más esetben viszont csak 50ekm után világít az olajcsere lámpa. Miért nem szereli be a Fiat ezt az alkatrészt?
Bár elveimmel ellenkezik, de én is gondolkodtam rajta, hogy a gyári Selenia helyett valamilyen más olajat próbáljak ki. A jelöltek között van a Castrol is. Én viszkozitás tekintetében az 5W40 jelzésű olajakat céloztam meg. A használat körülményei miatt pedig (városi használat, oda-vissza kb. 30 km naponta napi 2 hidegindítás nálam is a 10ekm-es olajcsere a kívánatos.
RIII GrA4!
A régi 1.9 TD motoroknál az első féktárcsa és betét teljesen azonos volt a 1.4/1,6 modellével. A hátsó fékdob azonban nem. De ez teljesen mindegy. Az 1.6 féktárcsájának vastagsága újonnan 12 mm +- 0.2 mm, ha a tárcsa nem éri el a 10.2 mm-es vastagságot akkor cseréld. Ha úgy látod, hogy csak hullámos akkor szakműhelyben fel lehet szabályoztatni. Ezt akkor érdemes megcsináltatni ha szabályzás után még legalább 11.1 mm vastag marad a tárcsa. A fekbetét legkisebb vastagsága 1.5mm lehet (persze talp nélkül).

A JTD fékrendszerében egyetlen változás lehet, hogy megkapta az 1.8 első fékrendszerét amit azonban nem hiszek.

A fékcső cseréje fémhuzatosra nem probléma ha megfelelő (a típushoz illő) tuningcsövet veszel. Való igaz hogy a fémhuzal miután nem engedi kitágulni a gumit, igy bizonyos szélsőséges körülmények között csökkenti a fékrendszer reakcióidejét. Bár végülis azt is meg lehetne magyarázni, hogy ABS esetén miért nem kell fémhuzatos fékcső, de szerintem ez nem igy van. De hol olvasol te olyan "katalógust" amely ilyen részletes?

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.17 0 0 930
Helló Kedves Mindenki !

Új vagyok itt, úgyhogy szorri a kezdeti bénaságaimért!
Mindjárt azzal kezdeném, hogy elmondjam, jelenleg Ti tartjátok bennem a pislákoló lángocskát életben, mivel 1ből karácsony után sikerült egy "Mi autónk"-nak totálra törnie alig két és fél hónapos Brava 1.6SX -em. Azt hittem sírvánfakadok. Úgy imádtam a drágát !
Most biztosítózunk, és számoljuk a napokat.
Remélem minimális bukással jövök majd ki a buliból, és újra köztetek lehetek egy friss gép tulajdonosaként.
Elmondaném még, hogy tök jó olvasni a hozzászólásaitokat, mert a mai világban nem annyira megszokott "normááááális" stílus uralkodik, nem pedig egymás hülyének nézése és utálása.
Szóval elsőre ennyi, bocs a sok süketelésért, de JÓ ITT, NA !

Jack

RIII. GrA4 Creative Commons License 2001.01.17 0 0 929
Üdv yOLORO!

Az autóm 2000. januári. Egyébként már ültél is benne, az Autókiállításon! :-))

Segítsetek légyszíves! Minden katalógusban azt olvasom, hogy fém huzatos fékcsövet csak ABS nélküli Bravohoz adnak. Ennek mi az oka? Ugyanis gondolkodom egy ilyen cserén, de ha komoly akadálya van, akkor kénytelek leszek letenni róla.
Köszi!

yOLORO Creative Commons License 2001.01.16 0 0 928
Hello RIII. GrA4
Mikori az autód???
Előzmény: RIII. GrA4 (927)
RIII. GrA4 Creative Commons License 2001.01.16 0 0 927
Üdv Mindenkinek!

Tuning
Az én autómon (SX)a GT, HGT szárnya van fenn hátul. Egy kis barkácsolást (csavarok lefűrészelése) igényelt a dolog, mert a gyári kiviteleken lyukas a szélvédő és csavarozva van a szárny, nekem pedig ragasztva szélvédő ragasztóval. Bírja a gépi mosót is. Nehezebben koszolódik a hátsó üveg, és elég szolid a kinézete.
A kipufogóm hátsó dobja egy Sebring dob, ami már 80e km-t futott (régi+új autón), eddig semmi baja. Hangja inkább szolid, mint hangos, de hosszú távon (>1.000 km)is elviselhető.
A futóműben a gyári kiegészítő katalógusból származó Eibach rugók és Koni gátlók vannak. lassan rájuk férne egy felújítás, mivel 80e km-t futottak immár. Az autó úttartása összehasonlíthatatlan a gyárihoz képest, hátul a kényelem kicsit csorbát szenvedett, de a stabilitás nekem ennyit megér.
Ennyi az össz tuning az autómon. A fogyasztás nekem így télen 9,5-10 l körül alakul, reggelente klímával, 90-95% városi használat mellett. Ami érdekes, nyáron is ennyi volt.
Bocs a hosszúságért!
Üdv!

ujtulaj Creative Commons License 2001.01.15 0 0 926
Na, megint beírok magamnak valamit :)
Kaptam kamu rádió előlapot az SPQR-ben.
Hááááát... Vannak gondjaim vele.
1. Spéco beépítő kerettel együtt adták, azonnal szedethetem is ki most berakott rádiót, és rakathatom átt ebbe....
2. A jelenlegi beépítő keretem százszor igényesebben néz ki, mint ez.
Na, most aztán jól ki vagyok segítve.
Azt sem tudom, mihez kezdjek.
Vagy védtelenül hagyom a rádiót, vagy nézhetem a ronda beépítő keretet a gyönyörű rádió körül...
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.01.15 0 0 925
Nekem 8.5 körüli lehet az átlag, 70%-ban városban járok az autóval (100 16V).
Érdekes módon az eddigi legmagasabb fogyasztásom nyáron volt: csak Budapest, klímával 9.4 liter. A telet eddig nemigen érzem a fogyasztáson.
A jelenlegi tank benzinem is szinte teljesen városban fogy majd el, és már most, féltanknál látom, hogy 8.5 körül lesz - ha kibírom normális tempóban...:-)

Más. Az a halk kelepelés továbbra is hallatszik, de nem mindig. Vagyis hol hallani, hol meg nem. Lehet, hogy csinálni kellene vele valamit, de a magam részéről teljesen a plafonon vagyok az ilyen jellegű dolgoktól. Vagy múljon el, vagy romoljon már el végképp a gecibe, mert én bizony így oda nem megyek egy szerelőhöz, földobva a gépnek a magas labdát, hogy ne produkáljon hatodszorra sem hibajelenséget, én meg ott álljak totálisan hülyének nézve.

Előzmény: alexandrosz (924)
alexandrosz Creative Commons License 2001.01.15 0 0 924
Shotgun7!
Lehet, hogy mellettem álltál meg? :o))) A viccet félretéve: én is a Bontex-nél csináltattam a sportdobomat. Nagyon kellemes, egy nagy ovál végződéssel. Felszereltettem még egy hátsó szárnyat is - jelenleg ennyi az optikai tuning a gépen. Nagyon sokat javított az amúgy is szép megjelenésén. Azért olcsóságra ne számíts:o))) Viszont a pénzedért legalább minőséget kapsz.

Ablakemelő: az enyém viszonylag gyorsan felrántja az üveget, de a hangja valóban kissé erölködést sugároz...

Magnó ügy: Az én Sony-m (CDXakármi5000R) mindjárt a beszerelés napján produkált furcsa dolgokat... Egy idő után nem olvasta a track-eket, össze vissza pörgette a lemezt, majd "error" felirattal beszüntette a munkát:o((( Ezt a következő alkalommal is megismételte. Nosza, gyorsan elindultam a szervízbe. Képzelhetitek, hogy az odavezető úton nem hibázott, sőt azóta sem:o))) Nem értem a lelkivilágát, de nem vagyok nyugodt... A cuccról még annyit, hogy 2 db Alpine hangszóró van hátul, elöl még a gyári recsegők szólnak(?). Az első meghallgatás után rájöttem, hogy ki kell őket cserélni... A Sinus Live-ról már írtatok itt többen. Tényleg ennyire jó? Milyen compo-k vannak még, melyek megfizethető áron kaphatók? A hétvégén a Pólus centerben sétáltam. Nyílt egy Mac Audio bolt, ahol most jó áron lehet hozzájutni 1-2 cucchoz. Van mélynyomó 14e-ért, 3-utas 160W-os ovál hangszóró 15-ért, stb.
Tél ügyben:
Itt a hideg. Szerencsére az én kicsikém nem kalapál indításkor. Szép indul és viszonylag csendben jár... Arra lennék kiváncsi, hogy mennyit fogyaszt a ti autótok ilyenkor télvíz idején? A vegyest még pontosan nem mértem, de valahol 8 liter körül lehet (1.6SX) Nemrég mértem az országúti fogyit, amikor is 600 km-t teljesítettem. A végeredmény 6.7 liter/100 km volt (3 személy és csomagok). Kb. erre számítottam. A ti tapasztalataitok?

Előzmény: Shotgun7 (920)
ujtulaj Creative Commons License 2001.01.13 0 0 923
Granturismo (vagy más, jól értesült ember)!

Vennem kéne sürgősen egy kamu gyári rádió előlapot a Bravo-ba.
Jó lenne, ha max. vasárnap estig megtudnám, hogy hol lehet kapni. A Nyugati pu környéke lenne az ideális vásárlás szempontjából.

Köszi

ujtulaj Creative Commons License 2001.01.13 0 0 922
Lassan úgy érzem, hogy magamban beszélek, de azért beírom, mert megígértem (magamnak...):
Beépítették a CDX M700R-t. Csak 4db Pioneer hangszórót tetettem bele. Az ajtókba olyat, ami befér az eredeti helyre (mivel nem akartam szétszabadtni), hátulra a kalaptartóba.
Nem gondoltam volna, de nagyon meg vagyok elégedve az egész cuccal. Nagyon kellemesen szól, és a fejegység is gond nélkül lenyílik a beépítő keretben kezdeti aggodalmaim ellenére.
Elégedett vagyok :)
Barramas Creative Commons License 2001.01.13 0 0 921
Sziasztok
Olajcsere :
Én annak idején 2500 körül cseréltettem olajat,de előtte felhívtam Fiat Mo műszaki osztályát
(ugye mennyire ráérek..:),és ott javasolták,ha rendszeresen rövid távokon,hideg motorral vagy nagy terhelésnek kitéve (pl vontatás) használom az autót,biztos ami biztos cseréltessem le,bár ők is csak ajánlották,hozzátéve,hogy a gyár szerint tényleg elég 20k körül.
Én is úgy voltam vele,ezen ne múljon semmi,lecseréltetem.Amúgy 18 körül fizettem,ami figyelembe véve a motorolaj helyett betöltött aranyszármazékot (csak az árából következtettem az eredetére),viszonylag elviselhető...:))
Ciao
Barramas™
Shotgun7 Creative Commons License 2001.01.12 0 0 920
Sziasztok! Nekem egy 1.6Sx-em van, és bár nem vagyok nagyon eleresztve anyagilag, szeretnék egy kicsit szépíteni rajta. Tud valaki ismerőst, vagy jó helyet, ahol olcsón és jól tesznek rá sportkipufogót, meg 1-2 spoilert? Lenne egyáltalán értelme szerintetek? Úgy hallottam a Bontex nagyon tud etéren, de nem próbáltam még semmi ilyesmit. Egyszer meállt mellém egy metálkék 1.6-os, spoilerekkel, sport kipufogóval, a lámpánál. Lehúztam az ablakot megcsodálni! :) Gyönyörű volt, és isszonyatosan szép hangaja volt! Szóval ha tud valaki valami ilyesmit, megköszönném.

Még egy gondom az ablakemelő! Lehet, hogy csak én érzem így, de alig van benne szufla! Fel akarom húzni, és olyan, mint ha erőtlenül tolná csak, és elég lassan is ér fel. Nem nagy gond, csak nem szeretném megvárni, mig teljesen leáll, és lehúzott ablakkal suhanhatok a -10-ben. :(

A biztonsági öv pedig egyenesen tragédia a vezető oldalon. Nagyon lassan és ovatosan húzva is állandóan beregad. Miliméterenként vissza kell engedni, és újra. Nem tudom volt-e ilyen másnak, de engem egyre jobban bosszant. Nem túlzok, fél perc legalább, míg bekötöm az övem! :(

Ha tud valaki valamit a fenti témákban, irjon legyen szives. Köszönöm.

Sziasztok

ujtulaj Creative Commons License 2001.01.11 0 0 919
Granturismo!

Megvan a CDX M700R, szombaton reggel építik be Pioneer hangszórókkal együtt.
Remélem lejátssza majd a 12x-en írott CD-ket...

Majd tudósítok hétvégén!

stika Creative Commons License 2001.01.10 0 0 918
Sziasztok!
Régebben dícsértem az Autórákót, most ezt visszavonom. Átkötettem náluk az ablakmozgatást úgy, hogy kikapcsolt motornál is működjön. (Szerintem ennek sok előnye van, pl. ha kiszálsz és észreveszed, hogy nincs felhúzva, akkor nem kell beülni, ráadni a gyújtást, vagy egy hosszú vasúti lámpánál ha kezd meleg lenni, stb.) Megcsinálták 5 k-ért, aztán ha kb 5 napra leállítottam, akkor az aksi tök nullára lemerült. Bevittem a 20 ezresre a rákosszentmihályi Konczhoz, mert ott vettem, mindenre 10 % engedményem van. kértem, hogy nézzék meg ezt a lemerülési dolgot is. Előre szóltam a villanyszerelőnek az átalakításról, azt mondta, hogy annak nincs jelentősége. Megtalálta a biztosítékot, amin 200 mA elfolyik, de tovább nem jutott, mert az egyetlen kapcsolási rajzuk éppen Fóton volt. (Kérdésemre, hogy mire való a fénymásoló a válasz válvonogatás.) Visszavittem, hosszú hibakeresés után megállapította, hogy az ablakmozgató reléje állandóan fogyaszt, és visszaállította az eredeti állapotot. Ezért fizettem 10 k-t, úgyhogy 15 rugóért ott vagyok, ahol voltam.
RIII. GrA4 Creative Commons License 2001.01.09 0 0 917
Üdv mindenkinek!

Olajcsrével kapcsolatban csak annyit szeretnék mondani, hogy én a régi és az új Bravomnál egyaránt cseréltettem olyakat az első 1.500 km után és utána minden 10.000 km-nél. Minden csere alkalmával Castrol RS-t rektam bele (10W60), télen-nyáron. A 60 ezres szerviznél raktak bele Seleniát. Akkor a hangja is megváltozott egy kicsit (hangosabb lett), és hidegindításkor kicsit kelepeltek a szelepek is. Így csak 600 km-t mentem vele.
Tudom, hogy korábban már volt szó róla, de a fékkel kapcsolatban lenne kérdésem. Most nem gyári betétek vannak bent, mert azoktól menekülök, de szerintem tárcsát is kéne cserélni lassan. (25.000 km) A kereskedésben nem tudták megmondani, hogy a JTD féke az mennyiben más, mint az 1,6 SX-é. Csak annyit mondtak, más cikkszáma van minden alkatrésznek. De, hogy csereszabatosak e, azt már nem tudták megmondani, azt se, hogy jobb-e. Még nem láttak JTD-s autót :-(( Ha van esetleg valakinek ezirányú tapasztalata, azt szívesen elolvasnám.
Előre is köszi!

Előzmény: yOLORO (916)
yOLORO Creative Commons License 2001.01.08 0 0 916
GT
Köszi a cimet!
Te sem vezettél még JTD-s motorral szerelt vmilyen Fiat v. Alfa modelt???

ujtulaj
Ahogy irtam CSAK AJÁNLOT az 5000-s olajcsere nem kötelezö. A márkaszervizeknek az lenne a legjobb ha 1000Km-ként hordanánk az autóinkat olajcserére hisz ök a szervizelésböl élnek nem az autoeladásból!!!

ujtulaj Creative Commons License 2001.01.08 0 0 915
El fogom vinni a 2-ezresre. Azon ne múljon semmi.
Előzmény: granturismo (914)
granturismo Creative Commons License 2001.01.08 0 0 914
Én itt vagyok csak nem volt partner.:-))
Szóval ennek ellenére SZVSZ megfontolandó az 5 ezres olajcsere.
Előzmény: ujtulaj (913)
ujtulaj Creative Commons License 2001.01.08 0 0 913
Felhívtam a szalont, ahol vettem az autót.
2000Km-nél jó, ha beviszem olajat cserélni (nem kötelező), utána 20eKm-enként kötelező vinni.
ujtulaj Creative Commons License 2001.01.08 0 0 912
Nagy nehezen fellógok a netre, erre sehol senki?
Tegnap délután óta? Hétfő délután?
Szégyen! Még ilyet.. Nahát.
ujtulaj Creative Commons License 2001.01.07 0 0 911
Na, megpucoltuk saját kezünkkel a Bravo-t. Olyan, mint új korában. (igaz, még csak 4 hónapos :)
Nem volt semmi művelet, a sok autópályázás miatt mocskos volt, mint állat.

Granturismo: Köszi az infot!
Autóhifi még mindig nem érkezett meg :^/

granturismo Creative Commons License 2001.01.07 0 0 910
Aki pedig arra vetemedne, hogy maga próbálja lecserélni az olajat az újabb 1.2 Sx modellen az vigyázzon mert igencsak nehézkes hozzá utángyártott olajszűrőt kapni egyenlőre inkább még csak a gyári van. Az igencsak hasonló motorralt szerelt Punto I 1.2 16V (86 LE) motorblokkjának az öntvénye az olajszűrő környékén más kialakítású ezért annak szélesebb peremű olajszűrőjét a Bravoba nem lehet becsavarni.
granturismo Creative Commons License 2001.01.07 0 0 909
Sziasztok
Újtulaj
Én is úgy cselekedtem az olajcserével kapcsolatban ahogy yOLORO irta, bár a gyári előírás szerint az első olajcsere 20 ekm-nél kell sort keríteni. Azonban az első 3-5 ezer km során kopnak össze az alkatrészek ezért ekkor az olajban lebegő apró fémrészecskék aránya jóval nagyobb, ezeknek csak egy részét tartja fenn az olajszűrő a méretük miatt. Ezek koptató hatásáról asszem nem kell beszélni. Másrészt az olajszűrő is nagyobb mennyiséget tart magában jó rész esetleg a szűrőfelületen, ami áteresztőképességét és nyilván az egész kenési rendszer hatásfokát rontja.
Nagyon együttérzek veled a horpadást illetően.
Emil ment.
yOLORO
Az állóhelyzeti fűtésrendszereket a Scorpio Kft forgalmazza: 1133 Bp. Véső u. 6. Tel.:320-2100 fax:349-7571
ujtulaj Creative Commons License 2001.01.06 0 0 908
Úgy látom, hogy itt az ideje, hogy utána nézzek a dolognak.
Engem úgy informáltak (de nem tuti biztos forrás ebben a témában), hogy 1500-nál kell vinnem először kötelező szervízre.
Akkor ez biztosan téves infó.
Le van ez írva az autó papírjai között biztosan, már augusztusban kiolvastam, csak erre nem emlékszem.
Előzmény: yOLORO (907)
yOLORO Creative Commons License 2001.01.06 0 0 907
ujtulaj
1500Km után miért viszed olajcserére az autot???
A gyári olajat 5000Km után érdemes lecserélni de nem kötelezö! Utána pedig elég 20.000Km-ként.
Ezzel az olajcserével csak felesleges költségekbe vered magad.
Gozo_d Creative Commons License 2001.01.06 0 0 906
Nekem azt mondták,hogy 20 ezernél van az első olajcsere,de jobb ha 15 ezernél beviszem.No akkor,hogyan van ez?
egyébként részvétem a barmolás miatt.Még ősszel az enyémet is meghuzták,de szerencsére a nejem az ablakból látta és felirta a vétkes rendszámát.a rendőrök meg is találták,mert a barom vissza tért a tett helyszinére.természetesen nő volt.Teljes hátsó lökháritó festés lett belőle.a müanyag nem sérült.
Előzmény: ujtulaj (905)
ujtulaj Creative Commons License 2001.01.06 0 0 905
Jövő hét szombaton tervezem elvinni az autót az elso (1500km-es) olajcserére.
Hány km a tűrés +/-? Az nagy baj pl, ha 1350-nél viszem el? És 1580-nál?
Mennyibe fog ez nekem kerülni?
Van valami, amire figyeljek oda konkrétan?
granturismo Creative Commons License 2001.01.06 0 0 904
Rosszul irtam. Vasárnap irom be.
granturismo Creative Commons License 2001.01.06 0 0 903
Sziasztok.
Ujtulaj,yOLORO
Holnap beirom mindkettőtöknek a cimeket.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!