Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

K.Trout Creative Commons License 2001.07.25 0 0 2538
Nekem még garanciális ebben az évben. De már két éves lesz az autó, úgyhogy ez már "nem áll be", ha most jön elő a problem...:-(
Előzmény: Dömper (2534)
Barnamaci2 Creative Commons License 2001.07.25 0 0 2537
Kefe:
ne haragudj, de milyen BMW-d volt neked (tipus/évjárat és a leglényegesebb állapot!), hogy utánna ezt mondod a Bravora, hogy "utána megint AUTÓM lett"? Én ugyanis pont fordítva érzem:-( Igaz, hogy gyönyörű, igaz, hogy új, de azért nem egy BMW.
Előzmény: Kefe a ló (2521)
bbulcsu72 Creative Commons License 2001.07.25 0 0 2536
Nem csak a Fiat márkakereskedésekben vannak Bravo/a-k. Ezért jobb szerintem a keresőkkel próbálkozni, mert az mindet listázza.
Előzmény: Leo 27 (2535)
Leo 27 Creative Commons License 2001.07.25 0 0 2535
Autóvétel
Az összes pesti Fiat kereskedést felhívtuk már. Minimális számú autó van bent náluk (pl. Bravo/Brava-ból 2-3 db).

A teljesítménymérős tesztről.
20 autót mértek padon (a hajtáslánc végén). Általában nagyobb teljesítményt adtak le az autók. PL 1.9 PD TDI Audi 130->150 LE, 310->360 Nm
4 autó adott le kisebb teljesítményt, de itt a képviseletek megmagyarázták, hogy miért. A Volvo S60 T5 250->230 LE. Azt mondták azért, mert az elektronika kissé megbolondult attól, hogy az első kerekek 250 felett mennek, a hátsók pedig állnak, ezért a computer korlátozta a teljesítményt.
Egyedül az Alfa nem tudott kielégítő magyarázattal szolgálni, olyan indokokat hoztak fel, amelyekkel legfeljebb az autókhoz egyáltalán nem értőket tudtak volna meggyőzni - pl. pontatlan volt a km órája a padnak. Mindenesetre felajánlották, hogy ők is megmérik a saját szervizben a teljesítményt.
Azt ők is leírták, hogy egy autó megméréséből semmilyen következtetést nem szabad levonni.

Elnézést ha valamiben pontatlanul idéztem a cikkből, de nincs nálam az újság, csak emlékezetből írtam.

Dömper Creative Commons License 2001.07.25 0 0 2534
Felhívtam utána még egy másik szervízt is (ott ahol vettem az autót), ahol telefonon értekeztem a szervízessel. Azt mondta, hogy azért sipol, mert szorul és, hogy előbb, vagy utóbb be fog állni.
Előzmény: ig (2516)
Dömper Creative Commons License 2001.07.25 0 0 2533
Na, nekem tegnap délután pont elkezdett sípolni, és mivel még időben voltam, beugrottam az SPQR-hez.
Munkafelvevő megnézte, igen a benzinpumpa sípol, hozzam vissza egy hét múlva (!) pontos hibamegállapításra, mert csak akkor tudnak rendelni hozzá anyagot. Megkérdeztem az alkatrészestől, hogy mennyi az annyi, nos 1998-as Bravo 1.6-hoz egy üzemanyagszivattyú (komplett egység a szintjelzővel) áfásan 80.000,-.

Na ez az igazi szivattyú :-(

Előzmény: K.Trout (2529)
Barnamaci2 Creative Commons License 2001.07.25 0 0 2532
Leo 27:
A márkakereskedéseknek általában van használtautó telepe, de eksönben vannak bemutatótermi modellek, vayg tesztautók (ez nem ajánlott:-) Érdemes megnézni pl.: FIAT Boldizsár Bp-n a Budaőrsi úton, vagy SPQR a Váci úton.

GT:
mit olvasok GT szaktárs, nincs időd:-))
Egyébként a mostanában megjelent Auto Teszt újságot ajánlom a csapatnak. Szerintem elég objektív megfogalmazású cikkeket olvashatsz benne, mérőpadi_és_igazi_teszteredményekkel megtámogatva, rendes felszereltséglistát ismertetve, ráadásul a jelenleg kapható legjobb nyomdai minőségben nyomva (nem olyam mint az autóplusz vagy mi)
Pluszként még turisztikai ajánló is van mindig árakkal és a szolgáltatások minőségének leírásával. (ez volt a reklám helye:-)
Szóval a AT szerint a Cordoba Cupra is majd 18%-kal maradt el teljesítményben a gyári adattól (156 helyett 137(?)). Ez nekem csak azért furi, mert a sima szívómotoros 1.8 asuk is 125 Le. De pl a náluk járt 147es JTD az hozta a gyár által megadott teljesítményadatokat (Le, Nm), igaz a max nyomaték kicsit magasabban fordulaton volt a megadottnál.

GTF Creative Commons License 2001.07.25 0 0 2531
Rityifi,

Az is erdekes lenne, hogy hol mertek a teljesitmenyt. A hajtaslanc elejen, vagy a vegen. Amugy az autos "szak"ujsagirasrol megvan a velemenyem.

HiFi ugyben szivesen vennem tapasztalataitokat. Peldau lenne egy kerdesem. Olaszorszagban jarvan, lattam egy markat, az volt a neve, hogy PhonoCar. Olasz marka, Made in Italy, nem kinai. Es hangszoro keszleteket kinalt peldaul Bravo/a-ba (ajto+hatra+muszerfal), igen jo aron es kinezetre is jo minosegunek latszott. De meg soha nem hallottam, ki ez, mi ez. Tudtok valamit?

GTF

Előzmény: Rityifi (2526)
Leo 27 Creative Commons License 2001.07.25 0 0 2530
Rityifi
Nem tudom, hogy a mailboxos leveleidet olvasod-e, ezért itt is megkérdezem, hogy tudsz-e részleteket a Bravo-ról. Leginkább az ár, a km és a kocsi megtekinthetősége érdekelne.

Tegnap azért mailben írtam, mert nem a saját gépemen olvastam a fórumot és nem tudtam a jelszavamat:)

Előzmény: Rityifi (2525)
K.Trout Creative Commons License 2001.07.25 0 0 2529
Nekem csak néha, de ez rosszabb, mert a szervízben nem produkálta, így nehéz lesz bemutatni, hogy cserélni kéne, azt meg nem tudom megcsinálni, hogy amikor éppen sípol, gyorsan elugrom vele a szervízbe...
Előzmény: ig (2520)
granturismo Creative Commons License 2001.07.25 0 0 2528
Sziasztok!

Rityifi.
Érdekes iromány. Mindenesetre furcsa dolog, hogy egy-egy darab vizsgálatával próbálnak következtetéseket levonni egy teljes sorozatra. Ez legfeljebb azt jelenti, hogy bizony vannak, lehetnek ilyen teljesítményhiányos darabok. Természetesen ez is egy szomorú dolog, és a minőségellenőrzés hibáit jelzi. Ekkora teljesítményhiány már mindenképpen garanciális körbe tartozik. (Persze csak ha felszínre kerül)
Pár éve talán ugyanebben a lapban volt egy hasonló teszt, ott a Punto I. szerepelt az akkori alap 1.1 Fire motorral. A gyári 55LE-s motort akkor bőven 60 LE fölöttinek mérték. A teljes olaszautógyártásra messzemenő következtetéseket levonni azonban SZVSZ ezekből nem érdemes.
A 2.0 TS blokk 1995-96 modellévben jelent meg és első tagja volt a boxermotorokat leváltó új generációnak. A 98-99 modellévtől a blokk 155LE-t teljesített. A 145-146 gyártásának befejeztével ez a motor került át 147-be újra 150LE teljesítménnyel. Néhány jellegzetessége: Hengerenként két gyertya (melyek nem egyformák és nem is egyszerre gyújtanak), a szívóoldalon változó szelepvezérlés, drive by wire rendszer (a gázpedál nem bowden segítségével vezérli a fojtószelepet hanem elektronikus úton)

Szkapi
Gratula a rádiódhoz!

Sajnos én bár már elég sokat költöttem a rendszeremre, de még nem működik az általam elvárt módon. Sebaj azért még vannak ötleteim! Csak időm nincs:-(

bbulcsu72 Creative Commons License 2001.07.24 0 0 2527
Keress rá az internetes használtautó-keresők egyikével! Minden héten felbukkan 3-4 db. Én is most vettem egyet múlt héten ('99-es Brava 1.6SX Black Ink). Sikerült is a szervíz garázsajtaját elkapni a bal elejével+tükörrel egy picit. Nem nagy dolog, alig, de azért látszik (kis horpadás + 2-3cm csík. Mit lehet ezzel tenni?
Előzmény: Leo 27 (2522)
Rityifi Creative Commons License 2001.07.24 0 0 2526
Sziasztok!

Egy kis infót kérnék! A 145-ös 2.0 T.S. motor, egyezik a 147-esben a 2.0-essel? Csak azért vagyok kiváncsi, mert megvettem a legujabb autómagazint, és van egy teljesítmény ellenőrzés benne, új autókra vonatkozóan. (kb 15 autó) A lényege, hogymennyire tükrözi a valóságot a katalógus adat. Hát nem mindegyiknél tükrözi. 147-es 2.0 katalógus:150LE
mért adat :131LE

Rityifi Creative Commons License 2001.07.24 0 0 2525
LEO!!!!!

Van egy Bravo eladó!
1997-es , 40.000km, LÉGKONDIS!,fekete szinü, 1.6-os SX.

Szkapi Creative Commons License 2001.07.24 0 0 2524
Na, még egyszer... :-))
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Szkapi Creative Commons License 2001.07.24 0 0 2523
Sziasztok!

Beruháztam...
Szeretném bemutatni autóm új lakóját: Kenwood KDC-7090R


Még csak ismerkedünk, és eddig nagyon jó a véleményem róla. Ha több tapasztalatom lesz vele, és valaki kiváncsi részletekre, készséggel állok rendelkezésére.

Üdv: Szkapi

Leo 27 Creative Commons License 2001.07.24 0 0 2522
Sziasztok.
Kicsit rég jártam már itt, de most átolvastam a lényeget.
Egy konkrét ügyben kérnék segítséget. A barátom 1998-2000 évjáratú 1.6-os légkondis Brava/Bravo-t szeretne venni, de nem találunk a használt autótelepeken.
Ha valami hasonlót tudtok akkor is szóljatok, de a légkondi fontos lenne
Köszi
Kefe a ló Creative Commons License 2001.07.24 0 0 2521
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Solymi!!!
Nemáne! nekem pl. asztrám volt a BMW után, de utána megint AUTÓM lett, egy FIAT! Repül, utonmarad, megnyomom a gázt elindul, pedig nem SE vagy ilyesmi motor van benne, mint a zopelben vót, aszt mégsement... de jo az asztra is... nem akarok vitázni :)
Kefe, a
Az első ló, aki megtanult vezetni :)
Előzmény: solymi (2459)
ig Creative Commons License 2001.07.24 0 0 2520
nem kertek munkadijat, nem is adtam volna egy 3 honapos autora :)))
neked csak neha sipol? nekem folyamatosan.....
Előzmény: K.Trout (2517)
Kefe a ló Creative Commons License 2001.07.24 0 0 2519
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Köszi, bár a DIAVIA letagadja!!! (nek akar eladni) hogy van normális klímaberendezése is!
Kefe, a
Az első ló, aki megtanult vezetni :)
Előzmény: stancy (2402)
Attiska Creative Commons License 2001.07.24 0 0 2518
grantourismo!

Látom, igényesek a srácok, egy klímás gépet alakítottak át! :)

Előzmény: granturismo (2510)
K.Trout Creative Commons License 2001.07.24 0 0 2517
Tökugyanez múlt hét pénteken nálam. Ld. lejjebb.
Neked is 900 HUF volt?
Előzmény: ig (2516)
ig Creative Commons License 2001.07.24 0 0 2516
sziasztok

reggel voltam szervizben a mar lejjebb emitett zizego-sipolo hang miatt amit a kocsi hatso reszerol lehet hallani.
kiderult hogy az uzemanyag adagolo adja a zajt. nem csinaltak vele semmit, allitolag nem baj, de azert beirtak a szervizfuzetbe hogy jeleztem a problemat, ha esetleg megis gond lenne vele akkor garanciaban cserelik.
valakinek valami tapasztalata errol?

kosz

ig

HuG Creative Commons License 2001.07.24 0 0 2515
Sziasztok!

Ha nem bánjátok én is elmesélném Fiat-os történetemet (nem lesz rövid):
1991-ben kiugrottunk Ausztriába egy 520-as bömösért, találtunk egyet egy FIAT kereskedőnél. De volt ott egy Fiat Regata is 1.5-ös 85LE motorral. Sokkal jobb felszereltséggel, jobb állapotban. Megnéztük-megalkudtunk. Adásvételire került volna a sor, mikor a tulaj behívott minket a belső udvarba ahol egy ugyanílyen Regata állt, de kívülről egy nagyon picit lepusztultan, de belül teljesen épen. Azt mondta, hogy ezt vigyük, ugyanannyiért odaadja, ráadásúl jobb motorja van, valamikor kiállítási autó volt. Megírtuk a papírokat, majd kifele menet hozzátette, hogy vigyázzunk vele, mert huncut kis motorja van ennek. Kérdeztük miért, de nem árúlta el. Annyit mondott, hogy nem bánjuk meg. Kb.3 év mulva derült ki, hogy Abarth motor alkatrészek vannak benne (vezérműtengely, porlasztó, olajszivatyú, motortartóbak, stb.) és jóval 85LE fölött teljesít. A motortartóbak csere kapcsán derült ki, mert kellett a ricambi, és akkor derítették ki. A jármű meg van még, épp most pofozom helyre.
Azóta faterom vett egy FIAT punto I. 60 Sx-et amit ma is használ. Én vettem 4db 850-es limuzint, 1 db 850 Sport Coupet, 1 db 900E kisbuszt és 1 db 900T Pulmino kisbuszt(jelenleg ezzel járok). Rááltam a veterán Fiatok restaurálására. Készítettem 2 db 850 limuzint és egy 500-as Fiatot (egyik sem sajátom, csak én kasztniztam és raktam össze).

CSak ennyi.

HuG Creative Commons License 2001.07.24 0 0 2514
Gyertek szavazni:www.auto5.hu
Gobe Creative Commons License 2001.07.24 0 0 2513
Akkor én is elmesélem, hogy MIÉRT.

Édesapámnak az első kocsija egy 1100-as Millecento volt. Azzal kezdődött a Fiatos történet. A következő egy 128-as lett, és ez után jött a 131-es Super Mirafiori. Őt már én is ismerem :o) 1976-os kiadás, és egészen múlt évig volt a család autója. Közben én is kormányközelbe kerültem, és (az egyetlen nem 100% Fiat, de azért az olasz vér ott van benne), amin vezetni tanultam, a Zastava már cserére érett.
Keret ugyan elég bizonytalan volt, de legalább a döntés nem volt nehéz. Az első feltétel, hogy Fiat szalonból lehessen elhozni. :o) Először én is a Puntot nézegettem. 2,9-ért az akciós HLX ideálisnak tünt.
Egyik nap az egyetemről hazafelé beugrottam a Fiat Nikkohoz (lévén hogy 500 méterre van tőlünk). És itt egy rosszul fogalmazott mondat következménye lett a boldogságom. Viszopnylag fix volt már az elgondolás a Puntoról, én mégis valami olyat mondtam, hogy "A Punto érdekelne...mmm...az ötajtós, mert a családnak sem árt beférni..." - vagy valami hasonlót. Mondogattam még hogy a költségek így, meg a keret úgy, miközben szépen a Bravara terelődött a téma. Persze az 1,2-es került szóba - éppen a zsebem mérete miatt - és ezt kicsit kétkedve fogadtam. Mármint a motort... A válasz a következő volt: "Van önnél személyi, jogosítvány?".
A többit sejthetitek. Ha az ember beül, az hasonlatos Dante-hoz. Csak pont nem a pokol viszonylatban, hanem hogy - kicsit átköltve - Ki ide beülsz, többet nem menekülsz! :o)))))
Itt elkezdtem gurulni lefelé a lejtőn, és végül az 1,6-os ABS, klíma, visiblity, meg minden lett belőle. Azurro simfonia... ;o)))
Azóta jóformán csak aludni jövök ki... :o)))

Gobe

p.s.: gyertyákkal kapcsolatban Granturismo Bosch-os tapasztalatait meg tudom erősíteni. Apám mondogatta mindíg, hogy a 131-es bármilyen gyertyával elketyeg ha muszály, kivéve a Bosch-t. Azt talán háromszor próbálta, de szerintem egy garnitúra sem volt 2 napnál tovább a kocsiban. Egyébként Champion volt mindíg benne.

granturismo Creative Commons License 2001.07.23 0 0 2512
Ezeken a képeken jól látszik a GT felszereltséghez tartozó fémhatású díszítés:

A GT 1.8-as blokkja:

És egy részlet:
granturismo Creative Commons License 2001.07.23 0 0 2511
Nini!
Itt egy 1.2-es blokk amelyre épp most faragnak rá egy dupla turbót!

Ez lesz 160 LE.
És már építik is be ebbe a Seicento-ba:
granturismo Creative Commons License 2001.07.23 0 0 2510
Na hagyjuk ezt a szomorú témát.
Nézzünk valami örömtelibbet:



Attiska Creative Commons License 2001.07.23 0 0 2509
Nem tudom, hogy vagytok vele, de mikor ilyen képeket látok, a szívem elszorul márkától függetlenül. :( Írtsa egymást a sok barom, de a védtelen autót, ami nem tehet semmiről, csak arról, hogy rossz helyen áll, minek kell belevonni. Az úsjágíró meg csak fényképezze, de remélem, ha az ő autója lángol, azt is csak fényképezi.
Előzmény: granturismo (2508)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!