Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

koii69 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59770

Szevasz!

Rejtett költségről nem tudok.

Én odavittem ,megnézték (ABS, dobfék).

Azt mondták ,hogy nem gányolják szét az érzékelőket.

A sajátját kapta vissza felújítva.

Előzmény: kszabi84 (59753)
koii69 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59769

Szia!

Én budapesti vagyok, engem érdekelne.

Ára? Esetleg privátban?

Előzmény: gun111 (59757)
BXtwelve Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59768

Néhány kép.

Előzmény: siobio (59766)
Kárász00 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59767

Nem kell kiszedni. Csak el kell távolítani minden csavart. Akkor pont ki lehet szedni a levegőelosztó bal oldali részét, amiben a radiátor van. Ha szivárgott a fagyálló akkor célszerű alaposan megtisztítani.

Előzmény: siobio (59766)
siobio Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59766

A kormányoszlopot egészen ki kell szedni vagy csak megbontani?

Előzmény: BXtwelve (59764)
francecoupe Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59765

Nem, csak a trafó szállt el.

Előzmény: BallyS16 (59760)
BXtwelve Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59764

Szia!

 

Hozzászólásaim között vannak képek a radiátor csatlakozásról. Egy rugós lemez biztosítja, és 2 gumi O gyűrű tömíti, amik jól tudnak tapadni, ezért nehezen jön szét.

A fűtésboxot nem kell kivenni, de hátrébb kell húzni, hogy kiférjen a ratyiátor. Ehhez a tűzfalon, a motortérben kell kicsavarozni a rögzítő anyákat. Grátisz, a kormányoszlopot is le kell bontani, mert a tartókonzoljától nem fér el a fűtésbox.

Előzmény: siobio (59763)
siobio Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59763

Sziasztok!
Fűtőradiátort kell cserélnem! Már a műszerfalat kiszedtem. De elakadtam nem tudom lecsatlakoztatni a radiátort. tudna valaki segíteni hogyan kell? A fűtésbokszot is szétkel szednem teljesen? a fűtőmotortól indulva?

_Twins_ Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59762

Egyébként előtte lévő ~2hétben kb. 3 reggel kihagyott 1-1et a motor. Elég nyirkos szar idő volt, check engine nem volt, úgyhogy annyira nem zavart. Csak aztán az egyik ilyen kihagyás után elszállt az alapjárat teljesen. Na akkor kerestem rá a neten hogy mi ez. Akkor meg már késő volt. Ha tájékozottabb vagyok a témában, én is megúszhattam volna ezt a tortúrát egy trafócserével. Hát ez van.

Előzmény: BallyS16 (59760)
_Twins_ Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59761

Egyébként a SAGEM is megéri a pénzét. A trafó is szarul van megtervezve meg az ECU is. Csak gondolom a tervezéskor mondták a mérnökök, hogy kéne bele védelem de az 5EUROval több lesz (vagy frank, vagy ami volt náluk akkor :D). Miért, mikor mehet tönkre? Hát úgy 10-15év múlva. Akkor marad így..

 

1.4-esnél a Marelli IAW és a Sagem SL96 ECUk csereszabatosak, a rendszer elemei és és a kábelköteg is ugyanaz, csak bizonyos modellév előtt bizonyos piacokra vitték a Sagem ECUt (állítólag azzal környezetbarátabb), bizonyos modellév után meg csak Sagem volt.

Na a Marellit nem tudja megölni a trafó.

 

Nekem is óriási mázlim volt hogy ismerősön keresztül gyorsan találtam másik ECUt egy ugyanilyen motorkódú Xsarából, meg megvolt hozzá az immo rész is a kulccsal.

Ha ez nincs, akkor marad az ECU javítás, már ahol elvállalják. Én egy helyet találtam, de ott is azt mondták hogy hónapok óta nem tudnak alkatrészt beszerezni ehhez, de meg tudnák csinálni.

Vagy vehetsz valami netről túrt ECUt, ami ki tudja hogy jó-e. Az ECU javító helyen meg csak akkor tudták volna megmondani biztosra hogy jó-e az "új" ECU, ha előbb kiütik az immot 20-25ezerért.

 

A britektől lehet venni olyan Marelli ECU-t, ami refurbished, üres immo tartalommal, postával olyan 70ezer ft. Tehát ez működik egyből, vagy LEXIÁval felprogramozhatod az immo részét is, ha megvan a kódkártya.

 

Előzmény: BallyS16 (59760)
BallyS16 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59760

Az OK, de gondolom nem vitte magával az ECU-t. Azt az 1.4-nél szokta jellemzően.

Előzmény: francecoupe (59759)
francecoupe Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59759

Előző 1.8/16v-s xsara-n nekem is meghalt a trafó.

Előzmény: BallyS16 (59756)
farkas567 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59758

Sziasztok!

Xsara 2, 2001-es, 2.0HDI 90 le autón fura hangot vettem észre pár hónapja. Azóta sem csillapodik. Amit észlelek. Menet közben halk búgás jön a motortérből. Mindezt álló helyzetben is, tehát valamelyik elektronikus vagy motor elem produkálja. Gyújtáson nem hallani, csak járó motornál. Leállítom, majd visszaindítom, és már nem hallani. Olyan hangja van, mint az üzemanyag szivattyúnak, halk monoton búgás, de egyértelműen a motortérből jön. Lehet hogy a magasnyomású szivattyúm hangja? Nem minden alkalommal hallom, csak néha, de akkor folytonosan, percekig, állóhelyzetben is, mozdulatlan kormány mellett. Rádió és szellőzés kikapcsolva, a hang változatlan.
Mi okozhat ilyen búgást?  

gun111 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59757

Sziasztok!

 

Eladóvá vált 4db új Toyo Snowprox 2014-es gyártású 185/60 R15-ös téligumim (kb 500km van bennük, 8.5mm mintával), ha érdekel valakit, akkor írjon itt kérem a fórumon.

 

Köszi, üdv: gun

BallyS16 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59756

1.8-nál azért elég ritka... még a 306-oknál is az. Az 1.4 az ügye más történet :-)

Előzmény: _Twins_ (59755)
_Twins_ Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59755

Nekem ~160ezer és 18év. Valószínűleg a trafó nem teljesen ugyanolyan és az 1.4esekre jellemzőbb hiba, de sok helyen olvastam 1.8 16V ECU meghibásodásról is.

Előzmény: BallyS16 (59752)
vakrepulo2 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59754

 

köszi az infot, elraktam magamnak

 

 

Előzmény: koii69 (59738)
kszabi84 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59753

Szia!

 

Én is gondolkodom, hogy velük csináltatom meg a futóművemet.

Nekem telefonon 70e-t mondtak munkadíjastul.

Van esetleg "rejtett" költség, ami felmerülhet?

 

Mennyi ideig tartott a művelet?

 

Üdv:

Kolok

Előzmény: koii69 (59738)
BallyS16 Creative Commons License 2015.03.22 0 0 59752

Már be van spájzolva az RS full hengerfej + sallangok, úgyhogy nézek elébe :-)

De csak nem akar eljönni... 200e km és 15 év...

Előzmény: _Twins_ (59751)
_Twins_ Creative Commons License 2015.03.22 0 0 59751

Abban is sagem sl96 van, csak szólok..ha még a gyári sagem trafó van benne, nekem nem lenne egy nyugodt percem sem :)

Előzmény: BallyS16 (59750)
BallyS16 Creative Commons License 2015.03.22 0 0 59750

Jaja, I-es a fekete (1.8 16V "VTS")

Előzmény: BXtwelve (59749)
BXtwelve Creative Commons License 2015.03.22 0 0 59749

Ezek szerint a másik Xsarád az 1-es? Ezt nem tudtam.

Előzmény: BallyS16 (59748)
BallyS16 Creative Commons License 2015.03.22 0 0 59748

Hm. Na majd jövő hétvégén kicserélem az I-esben, és akkor készítek fotókat.

Előzmény: BXtwelve (59745)
pepe_gp Creative Commons License 2015.03.22 0 0 59747

Sziasztok!

 

Xsara I alkatrészek eladóak!

http://olx.hu/hirdetes/citroen-xsara-lampa-ajto-klimakompresszor-kapcsolok-lokharito-stb-ID3fMrD.html

Hétvégén elérhető vagyok, vagy emailben hétköznap is!

BXtwelve Creative Commons License 2015.03.21 0 0 59746

Ja, és tévedtem. Nem kettő, hanem 3 db 1,2 W-os izzó van benne.

Előzmény: BXtwelve (59745)
BXtwelve Creative Commons License 2015.03.21 0 0 59745

Nos, hirtelen kikaptam a kocsiból. ;-)

Belekapaszkodtam, és kijöttek. :-)

Előzmény: BallyS16 (59743)
BXtwelve Creative Commons License 2015.03.21 0 0 59744

Próbálok válaszolni, már fél órája, de nem tudok.

Megdöglött a zindex megint, nem lehet képet feltölteni, kidob, lefagy a tűzróka is, meg az IE is.

Előzmény: BallyS16 (59743)
BallyS16 Creative Commons License 2015.03.21 0 0 59743

II-esbne még nem cserélte, de I-esben sem én, sem Kőrösi Sanyi nem jött rá, hogyan lehetne a rízsszemet cserélni, mert a foglalat nem olyan, mint pl. a műszeregységben. Az izzó kontakt szálai forrasztva vannak az érintkezőkhöz.

 

Előzmény: BXtwelve (59742)
BXtwelve Creative Commons License 2015.03.21 0 0 59742

Az én fűtéskonzolomban 2 db normál 1,2 W-os izzó van. Gondolom a többi Xsarában is, nem?

Előzmény: BallyS16 (59739)
BallyS16 Creative Commons License 2015.03.21 0 0 59741

Na ez a HF síkolás nem is less egyszerű. Merthogy egyszer már volt, és nem tudni, mennyi lett levéve.

És ügye ez a motor is "interference" motor, azaz a szelepek teljes nyitás esetén belérhet(né)nek a dugattyúba.

Hogy miért kell síkolni? Nos, alu HF és valami keményebb fém tömítés. Ráhúzáskor lenyomat képződhet a HF-en.

És az új HF tömítést nem valószínű, hogy 1000% pontossággal sikerül ugyanoda visszarakni.

Sajnos.

Előzmény: BallyS16 (59573)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!