"Valaki tudna nekem elveszett autóútról képet felrakni? :-)"+
Parancsolj. Ezen az úton haladt 1koron egy város 3, 10, 11, 13, 13M, 14, M19X autóbuszjárata, több helyközi járat, rengeteg személy- és tehergépkocsi. Ma néha egy-egy alkalmi kiránduló téved arra.
Örülnék, ha Szentesen is lenne hasonló gondolkodásmód, mint N.atádon.
De nálunk másképp van: A város (félig-meddig kiépült) ipari parkján végighaladó, jelenleg csak a Legrand (volt Kontakta) és a Téglagyár részére rakodási lehetőséget kínáló, jó állapotú vontatóvágány bontása hamarosan megkezdődik.
De jónéhány hozzászólással lentebb lehetett látni képeket a Polgár-i sertéstelep helyén épült ipari parkról, ahol a felszedett vágány váltója a semmibe ágazik ki (de lehet, hogy a vici topikon láttam?)
Ezeket a képeket Nagyatádon készítettem március 16-án.Egy a vágány az egykori Taranyi u.-i elágazás-volt katonai laktanya iparvágánya.Évek óta használatlan,csavarok,heederek tűntek el belőle.
Pár napja jártam arra megint.Örömmel láttam,hogy a sínek mellé a vonal végéhez egy nagy gabonasiló épült,komoly vagonrakodóval!A pálya ennél fogva ugye fel lesz újítva.És akkor még egy egy pozitív dolog.Ebből kiágazva fog még épülni pár vágány,mert egy logisztikai központ is épül 5ha területen a vasút mellé.
Ilyen is létezik.Nagyatád törekszik arra,hogy a vasút mellé telepítse a cégeket.És évről évre látszik is.Pedig a 38-as csak egy pici mellékvonal. :-)
Mondjuk Balatnszentgyörgy és Keszthely közt a régi zala-híd. Elveszett vágány is van itt, a sármelléki kiágazás. Sőt van a vonallal párhuzamosan egy töltés-féle, szelvénykő-féleségekkel. Nem tudom mi az.
Siófokon a 7es főutat a Fő utcáról áthelyezték a Kandó utcába. A csomópontnál ahol elhajlították a főutat a régi nyomvonal zsákutca, parkoló volt. Ma autószalon van a helyén.
Well, a 6-os főút Adony és Kulcs között nem ott van, ahol a régi 6-os volt, aminek a nyomvonala egész addig jól látható volt, amíg kicsit arrébb meg nem épült az M6-os autópálya. És ha ugyancsak a 6-os főúton jársz Érd körül, hát két év alatt már lassan csak olyan hely lesz, ahol még _nem_ ment forgalom 6-os út címszóval :-)))
Tompapusztán mindkét váltó helye látszik ma is: másfajta ágyazat van, és a sínek is rövidebbek a váltók helyén, ráadásul 1959-es ózdiak, a váltók sínjeit visszahasználták a lehetőséghez képest.
Apropó még vagy 6-7 éve volt egy Szalonsőr reklám, ami úgy hangzott, h Szalonsör, mi tudjuk mit hoz ki a férfiből. Ezt átköltve volt mikor a kocsmából hazafelé üvöltöztük az utcán így: Punciszőr, mi tudjuk mit hoz ki a férfiből.
Minden rossz felbontású részt újjal pótoltak, ha nem is a korábbi jó felbontásúakkal egyenlően, de mindenképpen élvezhető, értékelhető! És most persze azok lettek az elavultak. Pl. az akarattyai elkerülő út is benne van, de Fűzfőnél a régebbi, nagyfelbontású maradt. Ugyanígy hiányzik a kőröshegyi völgyhíd.
Megnéztem néhány (korábban gyenge felbontású) elveszett részt is. Sárvár-Répcevis: jelentős részét annyira beszántották, hogy nagyon figyelmesnek kell lenni a megtaláláshoz. Pécs-Harkány szintén sok beszántás. Meg ott zavaró, hogy a nyomvonal nagy részén nem földút maradt, hanem buja növényzet.
Kerékpárút a volt pályán: nekem jó hír. Az én életemben ott már biztos nem lesz vasút, így legalább végig lehet rajta menni. Kerékpáros álmom egy Sármellék-Zalabér-Sárvár-Celldömölk-Fertő tó kerékpárút végig a nyomvonalon. Sv-Cell között lehet a vágány mellett is :))
Tiszalöki Vízművek mh. előtt nem sokkal van a kiágazás (rögtön a Keleti-főcsat. hídjánál). Ha minden igaz, akkor eredetileg a Tiszalöki Erőműhöz épült.
van-e Neked vagy kollégáidnak fotója, rajza Tompapuszta mh. azon korából, mikor még megvolta a rakodóvágány ? Emlékszik-e valaki, hogy Pereg felől hol volt az első váltó, már az épület előtt, és milyen hosszú volt ez a vágány ?