Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2015.05.06 0 0 59589

Különösen életszerű dolog lehet a katasztrófaelhárítást gőzmozdonyokon gyakorolni. 

 

Előzmény: BLGB (59588)
BLGB Creative Commons License 2015.05.06 0 0 59588

375-ösből viszonylag sokat megőriztünk, de nehezen érthető, hogy miért kellett így lepusztítani a mozdonyt és a vagonokat, ráadásul nem is 10-15-20 éve, hanem az elmúlt években.

Előzmény: M.machinátor (59587)
M.machinátor Creative Commons License 2015.05.05 0 0 59587

Szervusztok.

 

Nem igazán értem hogy miért kell széttrancsírozni egy 60-90 éves műszaki emléket(nem tudom pontosan milyen idős)ami még aránylag menthető állapotban van(volt),és nem a legtöbb megőrzött gép közül való.

Előzmény: BLGB (59585)
FAV 20 Creative Commons License 2015.05.05 0 0 59586

Mágus 23-nak is köszi.  Persze, hogy nem találtam meg, hisz nem volt ilyen mappám. Ez az első kép a 373-ról.

Előzmény: Tamasch (59581)
BLGB Creative Commons License 2015.05.05 0 0 59585

Biztosan csak a hozzáértés hiánya miatt gondolom úgy, hogy a járművek ilyen állapotba juttatása kevésbé szolgálja a katasztrófavédelmi képzést:

 

 

 

 

Előzmény: hegesztő89 (52809)
pg54 Creative Commons License 2015.05.05 0 0 59584

Múlt hét csütörtökén végre sikerült Mukit élőben is megnéznem. Gratulálok!

Előzmény: gertam (59582)
zárfényexpressz Creative Commons License 2015.05.05 0 0 59583

Üdvözletem! Dunaújvárosban pontosan hol lelhető fel? Köszönöm.

Előzmény: gertam (59582)
gertam Creative Commons License 2015.05.05 0 0 59582

PANTOGRÁFOSAT!

 

A MUKI - a tavaszi szünetben - pár napra elgurult a ködös Albionba.  :-DDDD
Marslakó volt az idegenvezetője :-DDD

 

 

   

 

 

Üdv

 

- gertam -

Tamasch Creative Commons License 2015.05.04 0 0 59581

Tévedtem. 373 lesz a jó.

 

bocs!

Előzmény: Tamasch (59580)
Tamasch Creative Commons License 2015.05.04 0 0 59580
Előzmény: FAV 20 (59578)
Mágus23 Creative Commons License 2015.05.04 0 0 59579

Üdv !

Minden bizonnyal MÁV VI. oszt. később 373 sor.

Előzmény: FAV 20 (59578)
FAV 20 Creative Commons License 2015.05.04 0 0 59578

Segítség kellene. Hanyas lehet?

legviszontabb Creative Commons License 2015.05.03 0 0 59577
fantal Creative Commons License 2015.05.02 0 0 59576

377-es.

 

 

Előzmény: tomlindudek (59575)
tomlindudek Creative Commons License 2015.05.02 0 0 59575

beszúrom azért a képet is:

 

 

Tehát a kép (képeslap) valamikor 1915 és 1920 körül készült Kispesten. Budapest - Lajosmizse vonal.

 

Üdv.

tomlindudek Creative Commons License 2015.05.02 0 0 59574

Sziasztok!

 

Szerintetek az alábbi képen a kispesti Hoffher gyár előtt milyen mozdony húzza a vonatot?

 

http://hu.wikipedia.org/wiki/Hofherr-Schrantz-Clayton-Shuttleworth_Magyar_G%C3%A9pgy%C3%A1ri_M%C5%B1vek_Rt.#/media/File:HSCS_1915-1920.jpg

 

Itt talán jobb a minőség, de ezt nem tudom beszúrni.

 

Üdv.

1047 005-2 Creative Commons License 2015.04.29 0 0 59573
1 kisinas Creative Commons License 2015.04.29 0 0 59572

Külön köszönet annak a 2 "vasútbarát" fotósnak akik ápr19-n Ludason épp a Koporsó érkezésekor (kérésem ellenére )beleálltak a videó felvételbe !

1 kisinas Creative Commons License 2015.04.29 0 0 59571

Az ápr18-i bakonyi menetnél , a visszaúton hogy került a vonat elé a Nohab ?

fantal Creative Commons License 2015.04.28 0 0 59570

T. uraim

 

Ha jól emlékszem, itt olvastam, hogy mielőtt az OKÜ 5- ös gyári tábláját, még a gép Bp-re szállítása előtt Ózdon levették, és eltették megőrzésre, amíg ki nem állítják a mozdonyt. (Ha jók az emlékeim, az utolsó ózdi vasútüzemvezető vette magához a táblákat.)

 

Van valakinek infója erről?

rezgaras Creative Commons License 2015.04.28 0 0 59569

Egy 242-es, azt hiszem az aszódi átvágás átadásánál:

 

 

rezgaras Creative Commons License 2015.04.28 0 0 59568

Igen, én így készítem.

 

https://www.youtube.com/watch?v=W-GdTDTO9pg

Előzmény: Lakonti (59567)
Lakonti Creative Commons License 2015.04.28 0 1 59567

Én nem láttam még olyan modellt ebben a méretarányban amin az általad leírt módon lett bolna beállitva a rudazat. Ellenben olyat hogy a tolattyú nem is mozog, hanem fix olyt renheteget. Tudsz mutatni olyan gépet amin meg van csinálva?

Előzmény: rezgaras (59565)
Lakonti Creative Commons License 2015.04.28 0 0 59566

Viszont van benne villanymotor.  :-)

Előzmény: manhattani (59564)
rezgaras Creative Commons License 2015.04.28 -1 0 59565

Ebben is, mint szinte minden modellben, a kulissza fixen van középen a lengőívben. Emiatt a tolattyú-összekötőrúd nem mozog, a tolattyúrudat csak az előresiető mozgatja egy kicsit. Én jobban szeretem, amikor valahova (mondjuk előremenetre) el van tolva a "kulisszakő". Igaz, ebben a méretben azt már sajnos nem lehet elkészíteni, hogy a kulisszakövet (és az emeltyűt, függővasat, kormány-vonórudat) mozgassa a menetiránynak megfelelően, de szerintem egy kis töltés már sokat emel a mozgáson.

 

Előzmény: Lakonti (59561)
manhattani Creative Commons License 2015.04.27 0 0 59564

Meg ember sincs a mozdonyon... :-))

 

Valóban nagyon szép modell.

Előzmény: Lakonti (59561)
Lakonti Creative Commons License 2015.04.27 0 0 59563

Lehet bele tenni mindkettőt, szén van is hozzá gyárilag külön mellékelve. A kisszériás drágább modelleket úgy készítik, hogy minden részlet a lehetőség szerint rajta legyen. A szén nem gyári "tartozék" ezt a modellező teszi bele vagy esetleg koszolja öregbíti is a modellt.

Előzmény: legviszontabb (59562)
legviszontabb Creative Commons License 2015.04.27 -1 0 59562

Gyönyörű modell!

Nekem viszont hiányzik, hogy a mozdony nem füstöl és szén sincs a szerkocsiban. Ilyen gyönyörű modell így lenne az igazi:)

Előzmény: Lakonti (59561)
Lakonti Creative Commons License 2015.04.27 0 0 59561

Itt egy videó egy másikról, nagyon szépen látszik, ahogy a rudazat mozog.

 

 

 

Előzmény: legviszontabb (59555)
legviszontabb Creative Commons License 2015.04.22 0 0 59560

Köszi szépen!

Szerintem is szép, de ez a két dolog nem hagyott nyugodni, de most már tudom, hogy jó így is.

Ha szeretnél tudok világosabb képet csinálni:)

Előzmény: manhattani (59557)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!