Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 2019.05.30 0 1 128349

Azt a cikkek is írják hogy Passauba tartott. Ha máshonnan nem, idegenvezető ismerősömtől is megtudom mert ő álmából felkeltve tudja a kabinosok érkezését-indulát az egész szezonra, lévén belőlük él.

A séta az én olvasatomban annyiban különbözik a városon való átmenéstől, hogy míg az első meglehetősen szükségszerű esemény, a második már - többek véleménye szerint is - kevésbé indokolt.

Előzmény: jakyg (128346)
M61021 Creative Commons License 2019.05.30 -1 0 128348

Mentőcsónak gondolom nincs a dobozokban, de mentőmellény igen. Sajnos nem volt idő elővenni. A csónak nyilván nem előírás. Nem tudom, hogy valaki előre látta-e, hogy ütközés lesz és mikor?

Előzmény: HG. (128345)
paca664 Creative Commons License 2019.05.30 0 2 128347

A két hajó viszonyára szerény ismereteim és tapasztalataim szerint inkább a közös bicikli-busz sáv lehetne analógia. És igen, az is veszélyes nagy forgalomsűrűségnél! Ha egyszer a busz kerekei alá kerülsz már tök mindegy hogy te mennyire voltál szabályos, az már nem fog feltámasztani.

 

Előzmény: gumidani (128341)
jakyg Creative Commons License 2019.05.30 -1 0 128346

Ez nem sétázott. Ekkora víznél nagyon kevesen sétáznak. És az a séta nem különbözik a városon való átmenéstől, mivel nem fordulhat meg.

Előzmény: paca664 (128338)
HG. Creative Commons License 2019.05.30 0 4 128345

it had no safety devices. There were no lifeboats or lifejackets.

 

Megértem az elkeseredettségüket, de kizártnak tartom...

Nem voltak szem előtt, mint ahogy kb egyik  hajón sem, hanem bent voltak a dobozokban. Az egész meg olyan gyorsan történt, hogy még akkor se tudják magukra kapni, ha ott van az ülés alatt egyesével, mint a repülőn.

 

Előzmény: hlln (128330)
korxi Creative Commons License 2019.05.30 -2 0 128344

Mindenhol azt írják/mondják hogy a kishajó 7 máspdperc alatt elsüllyedt. (Reggel még 8 másodpercről volt szó, ezt javították 7-re)

Honnan jön ez a pontosan 7 másodperc? Van egy videofelvétel, ami a teljes egészében, vágatlanul/megszakítatlanul mutatja a történést, az ütközéstől az elsüllyedésig?

Ha nincs ilyen, hanem csak szemtanúk vannak, akkor valaki pont mérte készenlétbe állított stopperrel?

M61021 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128343

Most már "javították", de rosszul, mert így azt sugallják, hogy a Hableány kapitánya volt ukrán.

 

"Valószínűleg a Viking kapitánya hibázhatott, aki egyébként rutinos szakember a rendőrök szerint, pont úgy, ahogy a másik hajó ukrán kapitánya is."

Előzmény: zjakabfi (128310)
talpfa Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128342
gumidani Creative Commons License 2019.05.30 0 8 128341

Az Erzsébet-hídon is nagy a forgalom. Tiltsuk ki onnan az autóbuszokat?

Komolyan: A hajóközlekedésre vonatkozó szabályokat kell betartani! 

Előzmény: paca664 (128338)
etomcat Creative Commons License 2019.05.30 -7 1 128340

> https://index.hu/belfold/2019/05/30/tarlos_meg_kell_vizsgalni_jo_helyen_vannak-e_a_szallodahajok_a_belvarosban/

 

Ez környezetvédelmi kérdés is: ha lehetséges is, akkor is csak azoknak a szállodahajóknak kellene megengedni, akik állóhelyben nem járatják a motorjukat éjjel-nappal, nem termelnek kipufogó gázt, hanem tudnak "shore power" áramellátást fogadni a közcélú elektromos hálózatból.

A főváros levegője nagyon szennyezett, ezért ezt sem lehet elhanyagolni, mihamarabb ki kell építeni a teljes "shore power" infrastruktúrát az ELMÜ-nek, akárhol is fognak tartózkodni a hajók a továbbiakban. (Egy átlagos magyar falu energiaigénye = 3-4 szállodahajó)

Előzmény: zoli07 (128331)
gumidani Creative Commons License 2019.05.30 0 4 128339

Azt, hogy simlis firkász módjára összemosták a kabinoshajóknak a belső városrészi Duna-szakaszon való tömeges kikötésüket és az ettől teljesen függetlenül bekövetkező balesetet.

Ha netán a kabinosok a Szabadkikötőben kötnének ki, akkor sem volna biztonságos a Margit-híd alatt kísérelni meg egy másik hajó előzését.

Előzmény: zoli07 (128331)
paca664 Creative Commons License 2019.05.30 0 1 128338

Nem elsősorban a kikötő helye, hanem a kabinosok jelentős forgalma (sétáztatás). Persze, én a part széléről csak műkedvelőként és kajakosként teszem hozzá. Minden esetre rég nem éreztem ekkora megdöbbenést.

Előzmény: jakyg (128337)
jakyg Creative Commons License 2019.05.30 0 3 128337

Mi köze van a kikötő helyének ehhez a balesethez?

Előzmény: paca664 (128334)
etomcat Creative Commons License 2019.05.30 -6 1 128336

> A vasúti térközjelző "csak" tájékoztatja a mozdonyvezetőt

 

Korszerű vasúton van egyesített éberségi és vonatbefolyásoló rendszer, így pl. mozdonyvezető elalvás, rosszullét, figyelmetlenség (jelző elnézése), fegyelmezetlenség (gyorshajtás) esetén is elkerülhető a tragédia.

 

Repülésben van olyan, hogy a gépeket méretük és súlyuk alapján kategóriákba sorolják (pl. super heavy). Amikor jön pl. egy B-747 Jumbo Jet teherszállító gép Ferihegyre leszállni, akkor utána 4-5 percig nem jöhet másik gép, nehogy a nagy test, a négy motor által hátrahagyott légörvények felbillentsék. Felszállásnál ugyanez. Kisebb testű gépek, pl. fapados A-320, B-737 viszont mehetnek akár 2 percenként egymás után.

 

Szerintem a hajózás nem áll ilyen szabályozottsági szinten vagy csak egyes nagyon nagy forgalmú szűk helyeken (Boszporusz, Hollandia talán). Velencében is nagyon kaotikusan tolják a vízibuszok, gondolák, magán motorcsónakok egymás-hegyén hátán.

Előzmény: uni-cum-laude (128319)
paca664 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128335
paca664 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128334

Jóreggelt! Kellett hozzá egy havária? :(((

Előzmény: zoli07 (128331)
Csőmester Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128333

Itt a videó az ütközésről:

https://www.youtube.com/watch?v=okIP9VMGaW4

zjakabfi Creative Commons License 2019.05.30 -2 0 128332

Majd októberben értékeljük.☺

Előzmény: zoli07 (128331)
zoli07 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128331
hlln Creative Commons License 2019.05.30 -1 0 128330

http://www.koreatimes.co.kr/www/nation/2019/05/281_269780.html

 

However, according to some tourists, sightseeing boats were not equipped with lifejackets.

"I took a boat on the Danube at 10 p.m., but it had no safety devices. There were no lifeboats or lifejackets. I thought the vessel would not have been allowed to operate if it were in Korea," a tourist, who took the cruise earlier this month, posted in an online community.

Another, who also traveled to Budapest this month, said, "Some 80 percent to 90 percent of the passengers on the vessel were Korean, but there was not even any guidance as to what to do in case of an emergency, let alone a lifejacket."

riversea Creative Commons License 2019.05.30 0 12 128329

A Margit-hidat hegymenetben a sziget spiccre tartva, majd a hajót onnan a hídnyílásba ejtve kell meghajózni, mert van egy oldaláramlás a bal part felé. Minél nagyobb a vízállás és ezáltal a sodrás, ez a jelenség annál erősebb és a nagyobb laterálfelületű hajókra értelemszerűen nagyobb mértékben is hat.  Az időkép webkamera felvételén látszik, hogy a méretesebb járművek, beleértve a Vikinget is, ezt figyelembe veszik és ennek megfelelően hajóznak be a hídba, szóval ezzel nincsen probléma.

 

A híd alatti felvételen pedig az látszik, hogy a Hableányon valóban nem lehetett géphiba, vagy rosszullét, mert nem drasztikusan kanyarodik a Viking elé, hanem csak éppen annyira tart középre, amennyire a hajóvezető az említett oldaláramlás ellensúlyozása miatt a bal parti hídpillér kikerülésének érdekében szükségesnek tartja. Szerény véleményem szerint azt gondolta, hogy a mögötte jövő lassítani fog

 

Mivel a két hajó közül egyértelműen a Hableány érkezett elsőként a hídnyílásba, ő haladhatott volna ott át elsőként. Amennyiben az előzést rádión nem beszélték meg, arra a hátsó hajó nem kapott engedélyt, akkor ez az adott szűkületben, adott vízsebesség mellett felelőtlen, szükségtelen és veszélyes manőver volt a hátsó hajó részéről. 

 

Ha már belekezdett, az előzést végző hajó vezetőjének, észlelnie kellett volna, hogy a másik mennyire közel került hozzá, csak le kellett volna vennie a gázt és ilyen vízsebesség mellett hegymenetben azonnal megáll a hajója. Ezzel szemben csak jön, jön, jön… aztán már késő.

Előzmény: HG. (128314)
hlln Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128328

Pár nappal ezelőtt egy sétahajó felborult és elsüllyedt a Parlament előtt és sajnos sok dél-koreai turista és a hajó személyzete is eltűnt vagy életét vesztette. 

 

Vagy későbbre akarták időzíteni a cikket...vagy elszúrták.

Előzmény: uni-cum-laude (128327)
uni-cum-laude Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128327
uni-cum-laude Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128326

Mindenképpen, az biztos.

Előzmény: zjakabfi (128320)
uni-cum-laude Creative Commons License 2019.05.30 0 1 128325

Természetesen igazad van.

Csak be kell tartani.

Előzmény: gumidani (128322)
Emdzsí Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128324

Már jeleztem:)

Előzmény: zjakabfi (128313)
Töck Jenő Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128323

10m minimum.

Előzmény: HG. (128317)
gumidani Creative Commons License 2019.05.30 0 1 128322

"A vasúti térközjelző "csak" tájékoztatja a mozdonyvezetőt."

A térközjelző = főjelző, aminek a jelzése parancs.

Előzmény: uni-cum-laude (128319)
gigabursch Creative Commons License 2019.05.30 0 2 128321

Az origó "előtte" sem volt jobb.

Előzmény: smith (128311)
zjakabfi Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128320

Azért a tájékoztatás egy picit szerintem pongyola megfogalmazás... ha 120-szal meghalad egy vöröset, akkor fog történni valami...

 

 

Előzmény: uni-cum-laude (128319)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!