Én készítettem a kiwire konzolt, szívesen megmutatom, milyen lett. Egy robogóbontóstól vettem egy nagyjából hasonló darabot, egy lakatos ismerőssel pedig illesztettük, egy festés, és kész is van.
Igen, tulajdonképpen 3 érv miatt vettem és az egyik, hogy vélhetően ebben az életben sosem lesz ennél újabb gépem. És éppen eleget szenvedek mások "lábnyomai" miatt minden kocsimon és motoromon. A másik, hogy ezzel töltöttem be az űrt, amit a kolegámnak eladott szintén keveset futott CG-m hagyott maga után. S a harmadik, hogy kicsi, aranyos és takarékos. Már előre tudom, hogy a 650NTV a garázsban fogja áttelelni a nyarat, mert eztán 3-szor is meggondolom, hogy mikor érdemes elővenni :D
Szerszámok is megvannak. Most pihentetnem kell a családi kasszát. Kicsit később majd jöhet a két gumi, és a nélkülözhetetlen csomagtartó nagy dobozzal, ami talán nehezebb lesz, mint gumit választani.
Azért ha Pest megyében, vagy Bp-en van innovás, akinek van csomagtartója, azt nagy lelkesedéssel szemre vételezném, hogy megtudjam egyforma e a két csomagtartó. De lehet, hogy készítek egyet....
Gratula, nagyon szép állapotúnak tűnik ! Az külön szuper, hogy megvan minden papír is, én nagyon szeretem az ilyet. Gondolom gyári szerszámok is megvannak. Amit tavaly vettem abban is minden megvolt, sokat hozzátesz az "új" érzéshez. :-)
Van azért a kinézetben különbség, de az alapelv ugyanaz, és az a lényeg. Érdekes, hogy mechanikus az óra hajtása, az innováé elektronikus, nem is hiszem hogy olcsóbb lenne a hajtás meg a bowden mint az elektronikus megoldás.
A váltó kezelésébe biztosan nagyon gyorsan belejössz, ki van ez a rendszer találva. Ellenőrizd majd le a kuplung beállítását, gondolom az ugyanolyan mint az Innován, és ha jól be van állítva akkor váltani is jobb. Nekem a tavaly vett darabon, ami szintén sokat állt a láncon teljesen keményre volt száradva a kenőanyag, alaposan el kellett mosni petróleumban, és újrakenve ment a helyére. Nézz majd rá te is a láncodra !
Nekem végül megint csak ContiGo lesz a motoron, az r17 semmi mást nem tud szállítani a méretben, és még ígérni sem mertek időpontot hogy mikor lesz más, úgyhogy meg is rendeltem, sőt itt is van már a garázsban, hétvégén szerelem fel.
Ahogy ígértem. Még a éves por (és a kisfiam friss lábnyoma) volt rajta. Ma már lemosva várja a friss műszakit. Természetesen friss olaj és szűrő is került bele. Ha mentem fele kicsit, ismét lecserélem és a kis "szitát" is kitakarítom.
10 év, 1218km. Ez most intenzíven változni fog.
Első benyomásra nem tudtam abba hagyni a vigyorgást (csak mikor elváltottam magam, akkor sírtam....)
Tegnap szétkaptam az első villát. Kell kitekerni pár marok idomcsavart, mire hozzáférni.
A tünet az volt, hogy néha leragadt koppanásnál a villa, és nem akart rugózni, rázott.
Kiderült, az egyik szárban viszonylag volt olaj, és ép a szimmering, az szépen szétjött.
A másikban viszont taknyos volt a szimmering, ami a kisebb baj. A nagyobb, hogy meg volt ütve a villacső felső vége, rázömítve a felső dugóra. Fél napot eljátszottunk vele, mire a dugót ki bírtuk csalogatni.
A héten mehetek a boltba szimmeringért...
Remélem, friss olajjal és tömítéssel rendesen fog elől rugózni.
Igen, megvan hogy ez a gyári méret. Mindenesetre úgy döntöttem végül, hogy teszek egy próbát a Michelin új gumijával, a City Pro-val, ez van 2.5/2.75 méretben, és tetszik amit írnak róla. Nyilván nem annyira tapadós mint a Pilot, de strapabíróbbnak ígérkezik, és külön említik a vizes tapadását, amire én nagyon számítok. Ezek amúgy az UHA-ra kerülnek, mert azzal járok továbbra is, úgy gondoltam ha elkezdem intenzíven használni az újat akkor lesz két használt motorom, így meg napi használatban lesz az UHA, a másik meg marad "új", ünneplős ( :-) ) és tartalék motor. Az új tavaly kapott új ContoGo-kat, az is akármikor bevethető. Az UHA meg kap egy kis műanyag javítgatást, meg lassan féktárcsát megint. :-)
Az olajszint ellenőrzésről : Én minden nap ellenőrzöm. Bizonyosan túlzás, mert a felújítás óta nem eszik egy grammot sem, de már benne van a rutinban, minden reggel ellenőrzés. Mióta nálam van lassan de folyamatosan nőtt az olajfogyasztása, ami a végén már olyan mértékű volt, hogy nem is 1 literes olajat vettem, hanem 4 literest. :-) De most ez teljesen megszűnt.
ContiGo-t a Viván használtam, azzal nagyon elégedett voltam. A burgmanon ContiTwist volt, az nem győzött meg. A target gyári gumija elég bakelit, de egyelőre sajnálom lecserélni, annyira új állapotú. Csere esetén jó eséllyel ContiGo lesz, árban verhetetlen, tapadása nagyon jó, tartóssága pedig a lóerők korlátozott száma miatt magas. (nagyobb motorral rendelkezők azt fájlalják, hogy a continental gumi gyorsan kopik)
Azt ugye tudod, hogy a gyári méretek 70/100R17 és 80/90R17? A 2.75-ös hátsót csak én "találtam ki" rá, mint váltóméret, mivel ContiGo-ból nem volt gyári méretű. Az újabbik Innován nekem most Michelin PilotStreet van (volt), elöl 70/90R17, hátul 80/90R17, szóval a hátsó mérete pont passzol a gyárival. Elsőből nincs ilyen méret a gyári bakelit dunlopon kívül, de a sebességjelet úgyis a kihajtástól veszi a motor, szóval ha a hátsó méret stimmel, jó lesz a sebességkijelzés is.
Köszi mindenkinek! A motoron nincs műszaki, bennem meg nem ég a vágy, hogy 150 km-t guruljak egy ismeretlen géppel, ki tudja, hány éves olajjal. A benzint már a kipróbálás előtt lecseréltem benne, mert az eladó szerint még volt műszaki a motoron (2016) mikor megtankolta...
Szóval szállítás, karbantartás, műszakiztatás és már jöhet is a "próbaút". Hiába szálltam le az előbb a 650-ről, mégis gyermeki izgatottsággal várom az első utat a kis bringával. :D
Írták itt a tapasztaltabbak, hogy figyelni kell az olajszintre.
Tavaly nyár végén töltöttem fel a rendszert, és mostanában zajosodni éreztem melegen az alapjáratot, és darabosodni a váltót. Ránéztem a nívópálcára: száraz volt.
Töltöttem bele két dl olajat. Még mindig száraz.
Töltöttem bele még egy dl olajat. Az alja kezd fényleni a pálcának.
Töltöttem bele még egy dl olajat. Középig fényes.
Töltöttem bele még egy dl olajat. Max. felett kicsivel fényes.
Beindítottam, járattam, hagytam visszahűlni, szintet néztem. Kb. jó, félúton min-max között.
Azt hiszem, nem voltam messze egy motor megsütéstől.
Ti mennyi időnként szoktatok ránézni az olajszintre?
Gratula ! Azért ha motorozol vele haza akkor óvatosan, a 2007-es gumi már lehet nem hozza azt amit a gyártáskor. tudott :-)
Gumicsere előtt állok megint a régebbi Innován, és most szembesültem vele, hogy 2.75-ös méretben jelenleg nincs Michelin Pilot... Lehet megint maradok a ContiGo-nál. Nincs vele semmi bajom, de kíváncsi lettem volna a Michelinre. Azért még futok egy kört, hátha valahol találok.
Köszönöm a megosztott tapasztalatokat! Minden jó tanácsot nem fogadhattam meg részben észérvek, részben anyagi okok miatt, de örömmel jelentem, hogy lefoglalóztam egy körváltós gépet. Igaz, hogy nem Innova, hanem Address Fl. De a hiteles eladó, a hiteles futásteljesítmény (1300km!!!) és a 300000 alatti vételár elgyengített. A tulajdonos egy hölgy, aki előbb vett motort, majd jogsira készült. De szerény alkata miatt, csak az elméleti vizsgáig jutott, sajnos (részemről cseppet sem sajnos) a motorozásra alkalmatlannak minősítették pille súlya miatt. Férje érdeklődés hiányában csak évi kb 100 km-t szuszakolt bele a motorkába, míg a térdproblémái miatt úgy döntött 2016-ban, hogy nem műszakiztatja le. Még szinte szőrösek a 2007-es gumik. Jövő héten megyek érte és prezentálok pár fotót, ha itthon lesz. Hátha szemet szúr valakinek valami, ami miatt pityereghetek a sarokban.
Suzukit láttam már élőben egyszer, az sincs sok, de a Kawát még csak fotón. Nem hiszem hogy 1-2 darabnál több lenne belőle itthon. A melóhelyemen volt egy srácnak egy klónja, egymás mellett a kettő nagyon hasonló volt, de látszottak az egyszerűsítések. De járt vele, tehát működött. Azért én maradnék az Innovánál a helyedben, van választék, van hozzá alkatrész, és mégis csak ez az "eredeti". :-)
A Suzuki alapvetően hasonló minőségben gyárt, mint a honda. Nekem burgmanom volt sokáig, tehát a tartósságáról is van tapasztalatom, az alapján mondhatom, hogy jó gép volt. A kiwinél a tartósságáról nem tudok nyilatkozni, szűk 9ezer után legyen is újszerű az állapota.
Értem! Vajon a Suzuki Address FL-t tekinthetjük az Innovával azonos minőségnek?
Valaki kinyomozta már, hogy ez a motor milyen márkáknál jelent még meg? ű
Olvastam Kawasaki-t is, ráadásul előnyösebbnek minősítették a Hondához képest, de mindegy is, mert nem is találok magyar eladó példányt és amúgy is jóval magasabb árban volt új korában. Szóval van Honda Innova, Suzuki Address FL, Kawasaki ZX 130, és Keeway Target. Valami még létezik a Magyarországon forgalomba helyezett példányokból?
Nekem van keeway target. Megbízhatóság teljesen rendben. Fogyasztással is elégedett vagyok, néhány hozzászólással korábban írtam is róla, egy kicsit az innova fölött van a fogyasztása. A hajszolást nem szereti, de 80-as tempóval szépen elballag. Nem érződik rajta, hogy "kínai" -egyébként meg már minden az ;)
Két év gari volt rajta, most járt le, de csak olajcserére jártam vele a szervízbe. Soha nem tapasztaltam még egy gyújtáskimaradást sem.