Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gábrisvitéz Creative Commons License 2024.05.01 0 1 64398

Köszi! Eddig még csak pozitív visszajelzéseket kaptam ezzel a munkámmal kapcsolatban. Az ötlet akkor jött, mikor megláttam az EST Hármaskönyvében a buszgarázs (ez - sőt az egész épületegyüttes, amiben található, a történetben említett igazgatói lakással együtt - ma is megvan, csak már más a funkciója, millió kisebb cég lakja) és a Feketesas utcai végállomás fotóját. És persze a sztori egy kis részletével már évekkel korábban is foglalkoztam. Lehet, hogy majd folytatom, de most az újszegedi villamosra koncentrálok. :-)

Előzmény: Száguldó Fotóriporter (64364)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.01 0 3 64397

FH-11-32 (GAZ, de milyen?)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.01 0 2 64396

AU-85-59 (GAZ 69 vagy Aro?)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.01 0 2 64395

YE-60-58 (Robur Ld3000)

John Howard Creative Commons License 2024.05.01 0 2 64394

Az a nagyra nőtt sósperec meg kifli milyen bárgyú díszítés már!

Előzmény: apron64 (64387)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.01 0 3 64393

YD-26-48 (Barkas B1000 autómentő)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.01 0 4 64392

GC-65-34 (Ikarus 255.22)

Tomsz85 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 64391

TK 53-68. 

Jó képek!

Előzmény: gugorahajni (64386)
triplaharom Creative Commons License 2024.05.01 0 1 64390

Azzal be is fogták az embörök száját, 1 időre.

Előzmény: apron64 (64389)
apron64 Creative Commons License 2024.05.01 -1 2 64389

Felvonultunk, elfáradtunk.

A kiadós séta után jöhet az ilyenkor szokásos sör és virsli, melyet a vállalat prezentált. Mert enni-inni jó :)))

Este a szokásos május 1-i LGT koncert a Tabán-ban! Ja, az sajnos már nem :(((

 

SI-79-44

 

gugorahajni Creative Commons License 2024.05.01 0 2 64388

FD 76-22

apron64 Creative Commons License 2024.05.01 -1 4 64387

A mai dátumhoz kapcsolódó képek a Nógrád Vármegyei Levéltár-ból.

  

FB 378

 

FB-76-05

 

YA-92-63

 

gugorahajni Creative Commons License 2024.05.01 0 5 64386

Munkás Szent József, ateistául a munka, ünnepét autódarvakkal köszöntöm.

 

FO 80-51

 

FS 10-26 és TA 53-68

 

FT 76-05

MTI-FOTO-912718

 

YE 93-91

 

YF 33-74

varjúistván Creative Commons License 2024.05.01 0 1 64385

Ez egy Vectra "A" 2000

Előzmény: D 20 (64370)
Ormoz Creative Commons License 2024.05.01 0 1 64384

Oroszországban voltak- még *rancajtós-280 asok amik 1 évesen kivonásra kerültek.Ez 80 as években volt még.Ma már  átlagban  30 évet eléltek ott is.(Bár nyilván nincs forgalomban)

*Ott szinte az összes 260/280 ráncos volt akkoriban,csak a 90 es években került sok bolygós.

Az 1 évesen való selejtezés azért érdekes, nem hiszem hogy nem használták tovább máshol.

A hotel busz is kaphatott volna több feladatot.Akar rendes busszá alakítva,miután nem kellett hotelnek.Ha 2 évet használták , utána bőven lehetett volna használni.Akkor is voltak buszhiányos helyek, oda mehetett volns.

A buszok évtizedekig rohasztása mért jobb , a néhai nógrad volános Ikarus 283 is vagy 10 évet állt egyhelyben miután selejtezte a volán.Aztan megvette egy gyűjtő, aki ugyanúgy nem használja ,csak hogy ne vágják szét megvette.Nala van tudtommal az amerikai ik 436 os, és a BKV s proto Ik.411 is.Ezek 2010 Ben kerültek hozzá, ami 14 éve volt.Szeméttárolásra használja leginkább, bár legalább nem vágják szét,de elfogadni ott fog úgy nézem.Nem megy vele.

Sok busznak nincs további sorsa a selejtezés után, mégis kidobták egy gaztenger közepére,nem bontják szét.Igy lassan lebomlik, pl egy debreceni 260 As, 12 évvel a selejtezése után fotózta le valaki gyanítom 12 éve állt ugyanott a gazban.De mondhatnám megint a BPO 103 at is,ő is sokáig állt egyhelyben holott bármikor felújithatta volna a BKV.Ő volt az utsó ráncos 260 As a BKV nál, nosztalgiá nak elment volna 2001 ben is.De csak 2013 ban lett az.Persze örömteli hogy megcsinalták hiszen rengeteg értékes buszt vágott szét a BKV.

Kicsit túlmenten a válaszon, de ide illőnek tartom.

 

Előzmény: trizs77 (64371)
apron64 Creative Commons License 2024.05.01 -1 3 64383

FK-23-15   /Kato-Berger autódaru/

 

UX Creative Commons License 2024.05.01 0 4 64382

No lám, milyen egyszerű ez. Elég lett volna megadni a sorszámot, hogy rögtön visszakereshető legyen az előzmény, és ne kelljen újból felraknia a dokumentumot valaki másnak, aki von Haus aus szívesebben segít, mint fontoskodik.

Előzmény: scsabi (64374)
apron64 Creative Commons License 2024.05.01 -1 3 64381

A képen egy Csepel D452 látható.

Az évek folyamán a 452-ön többféle irányjelző kialakítás is volt, az eredetileg lengyel, STAR-tól származó fülkén. (STAR-on ilyen index nem volt.)

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (64379)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.01 0 2 64380

YD-30-95 (GAZ 51?)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.01 0 2 64379

FJ-04-30 (Típus?)

f_k Creative Commons License 2024.04.30 0 4 64378

toas79 Creative Commons License 2024.04.30 0 1 64377

Köszi. Ha jól látom a küszöbtoldatokból, lökhárító alsókötényből, felirat sémájából akkor ez egy 2000 16V. Nem volt gyakori darab a 150Le motorjával pláne Mo-n. 

Előzmény: scsabi (64376)
scsabi Creative Commons License 2024.04.30 0 0 64376

1989, JE-JK közvetlen az ikrek után.

Előzmény: toas79 (64375)
toas79 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 64375

Ez a rendszám mikori lehet? 

Előzmény: D 20 (64370)
scsabi Creative Commons License 2024.04.30 0 0 64374

Irreleváns az előzményhozzászóláshoz. Az irat már korábban szerepelt itt, legutoljára 2023. máj. 23-án, 60559 szám alatt.

Előzmény: UX (64358)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.30 0 0 64373

Vectra B-nek nézem.

Előzmény: D 20 (64370)
Fémmunkás Creative Commons License 2024.04.30 0 3 64372

Éljen 05 01. Bonyhád,FR 69-02

 

trizs77 Creative Commons License 2024.04.30 0 1 64371

 A váci csuklós (ik-280) hotelbusz is talán 2 évig működött.

Lordus-ban találkoztam egyszer vele.

 

Volt ilyen csuklósból átalakított busza :

 - Tűzoltóságnak,

 - Katasztrófa védelemnek,

a kettő nem ugyanaz volt

 - Honvédségnek,

 - meg a búbánat tudja még kinek.

 - sokaknak.

 

Jellemzőjük volt, hogy sokat költöttek rájuk.

Igen drágán állították elő.

Majd utána vagy nem vagy alig használták.

Előzmény: D 20 (64369)
D 20 Creative Commons License 2024.04.30 0 5 64370

Lassan kifújt a dújv-i tv archívum on-topik része...

 JK-30-19(?) Opel Vectra(?)

Előzmény: trizs77 (64350)
D 20 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 64369

OFF

Anno a Paksi atomerőműnek is volt bemutatóbusza.

A buszos berkekben csak egy bontós, romos kép leledzik róla.

Annyi ismert, hogy a görögöknek készült bemutató csuklós volt.

De a PAE promo buszaként mi rendszámmal, mettől meddig ment? Az homály.

Gondolom, ha anno valaki megzargatta volna a megfelelő embereket atomerőműfalván, akkor ismert lenne...

ON

Előzmény: trizs77 (64350)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!