Az újonnan vett 1.4-es (hengerenként két szelep, egy vezérműtengely, s igaz, csak két szögállással, de mégis változó vezérlésű!) Fiat Albeánk első útja - így alakult - Gyulára vezetett (kb. 220 km), s nagyrészt útfelújításos szakaszokon volt, tehát leginkább 60 km/h -órával szüttyögtünk - igazi kíméletes üzemkezdés.
Mivel a Fiat szakemberei égre-földre esküdöztek, hogy ezek gyárilag bejáratott motorok (állítólag elég brutális tortúra), nyugodtan lehet hajtani, ezért a következő útján (2006-ban járunk, semmi VÉDA)) óra szerinti 160 km/h-val (77 Le) tekertünk Budapestre olyan 180 km távolságról.
Csakhogy végigjárjon a dugattyú a helyén ;-)
(Legalábbis a legenda szerint egy időben - nyolcvanas évek - az új városi buszok a vezetőség szándéka ellenére rendre leszabályzási fordulatszámon jutottak el a gyárból a céghez. Ezeknek a buszoknak a motorjai voltak aztán állítólag a legstrammabbak...
Mindenesetre az Albea Euro4-es motorja alapjárattól 1500-ig finoman szólva is hervatag (nemcsak nálam). Olyannyira, hogy az első kb. 5000 kilométeren alapjáraton nem tudott gurulni sem egyesben, sem hátramenetben, a legóvatosabb kuplungpedál használat ellenére is egyszerűen lefulladt...
Szóval precíz gyártástechnológia ide, gyári bejáratás oda, azért az első 3000-5000 kilométer még az összekopásról szól, s bajt garantáltan nem okoz, ha az esetleges - bármilyen kevés és finom szemcseméretű is - kopadék eltűnik a motorból egy olajcserével.
Persze az autók kifejezetten nagy része a köztes olajcsere nélkül is (pl. cégautók!) vígan teljesít több százezer kilométert, szóval ez inkább az ember saját megnyugtatására szolgál.
De hagy említsek egy másik végletet!
De előtte: Természetesen egy mai - különösen, ha turbótöltős - motor már nagyon "finom", igen magas teljesítményszintű olajjal üzemel, s nem tűri el következmények nélkül az előírt olajcserék elmaradását, de még egy kb. 20-25 éve tervezett Fiat szívómotor is (1.2 16 szelep) igen durva elhanyagolást eltudott viselni, ez egy mai, Euro6,-7 motornál már elképzelhetetlen:
...megállítottam úgy 2007-2008-ban egy tollkereskedő "urat", aki egy akkor három éves(!), még 1.2 16 szelepes Albeával járta az országot (kacsatollak, libatollak, hagyatéki tollak - megvan? :)
Szóba került az autó is. Elmondta, hogy már kétszer cseréltek gyújtógyertyákat, mert telente nem indult, stb, s eszi az olajat a motor.
- ???...s mióta világít a szervizlámpa (villáskulcs szimbólum)?
- Úgy 10000 kilométeres korától.
- Nem "ütötték ki" a szervizben?
- Én a kereskedésben a megvétel óta nem jártam.
- Magad cseréled az olajat?
- Én azt még nem cseréltem (Na ezért írtam idézőjellel az "urat")
- Hanem?
- Én csak rendre után töltöm.
- ...hát mennyi kilométer van az autódban?
289000 km volt a jobb sorsra érdemes autóban. Kár hogy nem fotóztam le a műszerfalat.
Nem volt, nem is lesz szándékomban eltérni...a gyári előírástól. Minden autómnál az alkatrészeknél is törekedtem a jó minőségre , ha nem is gyári de azonos minőséget rakattam bele. Egy jó autószerelő alapból ezeket ajánlja, csak akkor tér el ha a tulaj kéri.
Meg hát, ahogy mondod a tervező mérnökök még egy darabig okosabbak lesznek ebben témában nálam is meg az autószerelők többségénél is. Igaz hibázni szoktak.... :-)
a az ,akkor meg attól soha sem szabad eltérni ,mert a híg olaj tud csak a kicsi olajjáratokba is bejutni ! Biztos lesz mester aki mondja ,hogy jó lesz az mással is ,de ne engedjétek,erre lett méretezve minden ,sok százezres próbatye !:-)
Igen ez gépkönyv szerinti viszkozitás és típus. A márkát tekintve Shell Helix-et javasol, használ a hyundai....attól meg a Liqui Moly jobb olaj elméletileg.
Üdv ! Ez a (0w-20)a gyári olaja az autónak,mert a márkája az prémium ? Amúgy lehet elcsépelt dolognak tűnik ,de Én a 10 eKm olajcsere periudos híve vagyok az olaj+légszűrővel együtt cserélve ,amit hosszútávon a motor élettartamát és közbeni egyéb gondjait teljesen leminimalizálja !:-) Szerintem.
Ahogy írtam, csak ajánlott és nem kötező. Nem érinti a garanaciát. Hyundai Kecskemét szerint az emberek 80%-a csináltatja meg...velük.....én meg például mással. Alapból az 1 év vagy 30.000km-t kell betartani.Én úgy vagyok vele, hogy az a 20-25ezer forint (a már említett profi olajjal és gyári szűrővel) nem vág agyon egy új autó üzemeltetésénél, ha kicserélem 3000-nél.Ha csak egy kicsit is jobb lesz a kocsinak, akkor már megérte. Hyundai márkaszervíz 41e
-ért csinálta volna, ami még szerintem mindig vállalható tétel.
Ezt követően én is évente cserélem majd ami 15-20ezres futással jár.
A tank tényleg 50 literes. Az autó átvétele után az értékesítő a lelkemre kötötte, hogy az első utam a 300 méterre lévő benzinkúthoz vezessen, mert nagyon kevés van a tankban. Ott sikerült 49 litert tankolnom.
Legközelebbi tankolásnál, mikor a fed.comp jelezte hogy ideje újra itatni a lovakat, 43 litert sikerült beleraknom. Tehát most már azt is tudjuk hogy a tankolás jelző lámpa felvillanása után még van a tankban 6-7 liter üzemanyag.
Üdv. 1.5dpi-m van.A fedélzeti számítógép pontosan írha ki - szinte decire - az átlag fogyasztást. Ezt többször ellenőriztem tankolással. Ami nekem is feltűnt viszont, hogy a hatótávot nem 50 literes tankhoz adja meg. Lehet 50literes a tank de szeintem nem ahhoz van programozva. Igen, csendes a kocsi, viszont rosszabb / érdesebb úton erős a gördülési zaj....sajnos. Sógorral csináltattam a 3000-es olajcserét...felemeltük..."érdekes", hogy a kerékíveken nincs végigvezetve a műanyag burkolat...viszont rücsi van rendesen, mindenhol (még csöveken is) az alvázon :-)
1.5 T-GDi, egyelőre bejáratósan használom full ECO-ban, odafigyelősen. 100km-re jelenleg 6.2-n áll a fogyasztásom, ami több, mint kielégítő tudván hogy többnyire külvárosi használatból ered. Ma fogok menni egy hosszabbat Pályán. Kiváncsian várom.
Ami meglepett, hogy a szalon állítása szerint alig volt benne egy lehelet Benzin, mégis csak 44 liter ment bele. Nektek mennyi volt a max ami belement, mert hivatalosan 50 liter a tank, de ezek után inkább 45-re gondolnék.
Másfelől ami meglep, hogy azt írja még 510 km-em van tankolásig. De ez a 610 km-es hatótáv nem változik a fogyasztás függvényében, ami azért érdekes, mert 6.2-es fogyasztással 45 literes tankkal is 700 km jönne ki. (Erről van tapasztalat?)
Amit észrevettem, hogy egyfelől irtó csendes az autó (vagy én vagyok hangos autóhoz szokva :D), illetve baromi jó a futómű (Ez lehet csak az ECO miatt? ).
Mivel a kecskeméti Mercedes gyár is ez évben háromszor állt le, sőt még jövőre is gyártási problémákat jósolnak az autóiparban, ezért nem élem bele magam, hogy biztosan tartósan utoléri magát a Hyundai.
Egy hete még legalábbis elég jelentős átadási elcsúszásról szereztem tudomást.
Most abban reménykedem, hogy ez talán már nem a - nekem fontos - DCT váltó gyártási problémából fakad (A DCT-vel már, ha minden igaz nincs gond, a napfénytetősöknél haldoklik a remény) hanem a kiszállítás/átadás "ritmuskésedelméből".
Legalábbis a legújabb, nyilvánosan hozzáférhető adatokból erre következtetek; az I30 havi eladása újra elérte Európában a 2019 júniusi szintet!
Zöld mániásként képzeld el, mikor megtudtam, hogy már az i30 is kérhető Amazon Grey-ben...nagyjábol 13 millisecundumba telt elengedni a Batman színt :D
Erdemes lenne tisztázni melyik generációra gondolsz. Ha kicsit visszailvasol is lathatod, hogy nem mindegy. És egy 10 éves autóra us mar vonatkozik, mint egy újra. Mi a felhasználási igenyed pl?
Nagyon köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalataid. Ma eljutott szerelőhöz, aki miután alaposan átnézte, azzal hívott, hogy a változó szelepvezérlés kereke adja ezt a hangot. Korábban magam is próbáltam lokalizálni, s egyértelműen a szelepfedél alól, a bal oldalról (kerekek oldala) hallottam. Persze közel sem biztos, hogy nem csal a fülem, s sajnos nincs ilyen jellegű tapasztalatom, hogy esetleges dugattyú lógás esetén honnan hallatszik igazán. Most csak nyugtatom magam, hogy talán csak ”okoskerék” és vezérléscsere lesz, s megúszom a dugattyú/gyűrű cserét. Enyhén szólva csalódott vagyok, hogy egy alig 9 éves autóval ilyen problémák vannak, s ahogy olvasgattam nem vagyok vele egyedül.
Sziasztok! Valamelyikőtöknek van vonohorogra szerelhető kerékpárhordozója?
Nagy dilemmában vagyok, hogy milyet is kellene venni. Az csak egy dolog, hogy 3 kerékpáros legyen, de hogy irnak iyleneket, hogy 73 mm-es golyoméret, meg 40 mm a kocsiajtotol. Ezektől nektek van fogalmatok?
Erre kaptam egy elég jo ajánlatot, de vajon jó lesz?