Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ata61 Creative Commons License 2017.09.24 0 0 894
Ja,ez złot1-nek szolt.
Előzmény: Ata61 (893)
Ata61 Creative Commons License 2017.09.24 0 0 893
Örülök,hogy rendbe jött a motor. Kár hogy nem a nyáron végezted el a tisztítást.
Előzmény: Ata61 (892)
Ata61 Creative Commons License 2017.09.24 0 0 892
Igen,ezért is szoktuk ajánlani a diagnosztikai kiolvasást,mert az sok mindenre (már aki ért is hozzá)fényt derít .
Előzmény: csavez40 (890)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.23 0 0 891

Megoldódott a probléma, a tegnap kivettem a levegőszűrőt s hát tele volt legyekkel, darazsakkal egész körbe, de máskülönben a tavasszal volt cserélve. megtisztítottam, kifújattam s láss csodát, olyan erőre kapott az autó, hogy csak kapkodom a fejem...ezek szerint ez volt az oka a nyári erőtlenségnek, nem kaphatott elég levegőt, igaz, most már nem tudom kipróbálni melegben, de valahogy érzem, hogy ez az oka.

Előzmény: Ata61 (846)
csavez40 Creative Commons License 2017.09.23 0 0 890

Igazából az elején még nem is rángatások voltak, hanem alig észrevehető pillanatnyi  torpanások. Volt hogy gyorsításnál volt hogy tempómattos sebességnél.

De általában akkor amikor több üzemanyagot kellett volna be fecskendezni.Örültem mikor már hiba kódot is dobott mert onnantól már egyszerűbb volt kideríteni mi a probléma.

 

Előzmény: Ata61 (889)
Ata61 Creative Commons License 2017.09.22 0 0 889

Örülök,hogy neked megoldódott a motor rángatós problémád.Kíváncsi leszek,hogy Kopitarnak mi lesz(lehet neki is talán befecs?) a megoldás.Köszi mindenki nevében,hogy megosztottad a megoldást.Csak azt nem értem,hogy miért nem dobott hiba kódot már az elején,hiszen mint kiderült porlasztó hiba miatt rángatott,és olyankor ki-ki hagyott egy henger.Szerintem ezért kellett volna rögtön lennie hiba kódnak,ráadásul DPF-es(ha hibás a befecs,akkor telli vágja korommal) motor.Szóval számomra érthetetlen,de a lényeg,hogy minden ok.

Előzmény: csavez40 (888)
csavez40 Creative Commons License 2017.09.22 0 0 888

Helló!

 

Nekem is ugyan ez volt a problémám hogy rángatott véletlen szerűen az autó, volt hogy több száz kilométerig sem jött elő

én is el vittem szerelőhöz de hiba kód még akkor nem volt ,de már akkor is azt mondták hogy valószínű hogy valamelyik  porlasztócsúcs haldoklik

Kb 2000km -el később már hiba kódot is írt , nem engedte a motort  2000-es fordulat fölé és rángatott és nem ment az egyik henger.

Le állítottam újra indítottam egy darabig hiba mentessen ment  de utána újra elő jött.

El vittem hiba kód ki olvasásra szerelőhöz , és a kettes hengerben a befecskendezővel volt probléma  , ki lett cserélve azóta tünet mentes  

Az enyém 2012 es 1,6 tdci 

Előzmény: Kopitar (869)
Ata61 Creative Commons License 2017.09.18 0 0 887

Nincs mit,ezért van a fórum.Jó volna,ha minél többen osztanánk itt meg a tapasztalatokat megoldásokat,hiszen a mai világban nagyon sokszor csak magunkra vagyunk utalva.Vannak akik kérdeznek,kapnak is választ(lehet el sem olvassák?) aztán semmit nem tudni róluk.Tudtunk e segíteni vagy sem, pedig minden visszajelzés hasznos lehet sokunknak.

Előzmény: Kopitar (886)
Kopitar Creative Commons License 2017.09.18 0 0 886

köszi mindkettőtöknek a segítséget... egy gonddal kevesebb :)

Ata61 Creative Commons License 2017.09.18 0 0 885
Akkor nincs részecskeszűrőd,mert azt pluszba írná.Nálunk 2008-ban még nem volt kötelező,így az íde importált gk-ra gyárilag nem raktak,csak V-ös besorolástol van nálunk.
Előzmény: Kopitar (883)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.18 0 0 884

Nálam az emissziónál ez van:  IV. fokozat+ DPF kibocsátások

Előzmény: Kopitar (883)
Kopitar Creative Commons License 2017.09.18 0 0 883

Helló, megnéztem, köszi, nagyon jó ez a program, bár beljebb sokkal nem lettem, mert részecskeszűrőre nem tér ki, csak, hogy az emisszió IV. fokozatban van, de azt sem írja, hogy részecskeszűrővel vagy anélkül van az autó.

Egyébként Magyarországon lett újonnan üzembe helyezve.

Na mindegy, úgy is hamarosan vinnem kell vissza a rángás miatt, majd fizikai valójában megnézetem ezt is, az a tuti. :)

Köszi még egyszer mindent.

Előzmény: Ata61 (881)
Ata61 Creative Commons License 2017.09.17 0 0 882

Nem vagyok,csak sokat voltam műhely közelben  melóhelyen.Sokat eltanultam ott,az eddigi kocsijaimat sk szervizeltem.A mai technikáról meg rengeteget olvasok,gyűjtőm a tapasztalatokat.

Előzmény: Kopitar (880)
Ata61 Creative Commons License 2017.09.17 0 0 881

Ha külföldön lett először(pl Németország) forgalomba helyezve,akkor van benne 2008-ota kötelező.

 

De ha ide beírod az alvázszámodat,akkor minden adatot a kocsiról, és  a szervíziformációkat is megkapod.Itt minden kiderül.

 

http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do;jsessionid=B258FE5008816D79B92473B119620798.walv1362




Előzmény: Kopitar (879)
Kopitar Creative Commons License 2017.09.17 0 0 880

Még annyi, hogy esetleg Te autószerelő vagy, mert ha igen lehet felvenném Veled a kapcsolatot, köszi.

Előzmény: Ata61 (878)
Kopitar Creative Commons License 2017.09.17 0 0 879

Köszi, remélem találnak valamit

Még gondoltunk a részecskeszűrőre, aztán azt mondta a szerelő, hogy szerencsém van, mert az enyémben még nincs... 1,6 TDCI, 90 LE, 2008.03, 10 környezetvedelmi osztály... Ha 110 LE lenne akkor az más... Igaza van? :) kicsit szkeptikus vagyok vele. :)

Előzmény: Ata61 (878)
Ata61 Creative Commons License 2017.09.17 0 1 878

Szia!

Ha az EGR nem hoz eredményt,akkor még érdemes elektromos hibára is gyanakodni.

 Csinálni diagnosztikát, ami megállapitja melyik érzékelő lehet hibás, akár a gázolajnyomás szabályzója is a szivattyún vagy a nyomásérzékelő ad fals értéket amiktől jön a rángatás,de nincs kizárva a gázpedálpotméter sem vagy a két holtponti jeladó fhp vagy vezérmű jeladó,meg  tele van a motor érzékelőkkel amik elromolhatnak.Kábeleket,csatikat is végignézném nincs e törés kábelben,igy időszakos érintkezési hiba.Csatikat széthúzni(magasnyomású szivattyúnál is),kontakt spray befújni,megmozgatni stb.Először járó motornál próbáld meg mozgatni vezetékeket,csatikat hátha.Ezek is mind,mind okozhatnak rángatást,sajnos elég nehéz megtalálni a hibásat.Jut eszembe,EGR-nél szoktunk alkalmazni,hogy lehuzzuk a csatiját ekkor zárva marad a szelep(mintha le lenne dugozva)és így menni vele.Ezzel ki lehet zárni pl mégiscsak EGR híbát,annak ellenére is hogy az ki lett takaritva,mert a tengelye el szokott kopni és akkor akadozik.Szóval sok minden lehet.

Előzmény: Kopitar (875)
Kopitar Creative Commons License 2017.09.16 0 0 877

Nem volt vészes amúgy, 1 nap és 15 ezer, 3 rezsi óradíj.

Előzmény: Törölt nick (876)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.16 0 0 876

Ez a legrosszabb, mikor nem találod a hibát, csak költöd a pénzt. Én is gondoltam egy Egr tisztításra, de az eseted alapul véve már nem vagyok biztos benne. Apropó, láttam valami EGR tisztító sprayt, vajon ér valamit, vagy csak pénzkidobás? :gy;bk;nt mennyibe került a tisztítás időben és pénzben?

Előzmény: Kopitar (875)
Kopitar Creative Commons License 2017.09.16 0 0 875

Helló, kitísztítattam az egr szelepet.

Ma reggel elindultunk családdal nagyszülőkhőz, és az első 35 km-en belül nem is volt gond, aztán újból kezdte, először 1x, majd pár perc múlva még 1x, majd újabb 1-2 perc után már csinált egy sorozatos rángatást, mintha köhögne az autó, csak hang nélkül. A visszafordulást választottam, mert még volt hátra 100 km. A visszafelé tartó 45 km-en egyszer sem csinálta...én azt hiszem ez az autó a sírba fog vinni! :)

Befecskendezés, szivattyú, porlasztócsúcsok....stb???

Azt mondta a szerelő ott kéne hagynom jó pár napra, hogy kiderítsék a hibát, de mi lesz a melóval? Ki vagyok...

Előzmény: Ata61 (873)
zohlihka Creative Commons License 2017.09.16 0 0 874

Köszi, nálam nem volt még akksicsere, a gyári van benne, immáron 8 éve, majd ha jönnek a hidegek kiderül meddig bírja.

 

Az az érdekes, hogy alapból nincs gond az alapjárattal meleg motornál, szinten fix 800.

Tegnap szórakoztam, hogy kirakom üresbe és csak gurulok vele, akkor egy pici ingadozás volt 1000-800 között, de ennek a miértjét sem értem.

 

Hidegen mikor még a szivató is dolgozik teljesen másképp viselkedik a gázpedál, ha kicsit elkezdem nyomni, a fordult elindul lefelé, minthogy felmenne, az üresjárati durvább kilengések is ilyenkor szoktak lenni.

Csak gondban vagyok, mert ha szerelőhöz viszem, ott melegen nem fog ilyeneket produkálni, lehet felveszem telefonnal...

Előzmény: mitsu122 (865)
Ata61 Creative Commons License 2017.09.12 0 1 873

Mindenképp jelezd a probléma megoldását,ebből lehet sokat tanulnunk.Minél előbb nézesd meg az EGR-t,nehogy lerohadj miatta.Sok sikert.

Előzmény: Kopitar (872)
Kopitar Creative Commons License 2017.09.12 0 0 872

Köszi szépen, megcsináltatom, és majd jelzem, hogy megoldódott-e a probléma :)

Előzmény: Ata61 (871)
Ata61 Creative Commons License 2017.09.11 0 0 871

Még annyi,ha netán EGR hibakodot írna be akkor reteselni is kel,különben nem törölhetö mindig visszajön.

Előzmény: Ata61 (870)
Ata61 Creative Commons License 2017.09.11 0 0 870

Nagy valószinüleg EGR szelep lessz az.Ki kel szerelni az EGR szelepet kitisztitani, alaphelyzetbe állítani. Ezzel nagy valszeg megoldódik a probléma. Ennyi km után már úgy elkormolódhat, hogy nehezen áll vissza alaphelyzetbe(ez szokott rángásokat okozni),vagy később már  sehogy(elmegy az erő) és akkor le fog állni a motor.

Előzmény: Kopitar (869)
Kopitar Creative Commons License 2017.09.11 0 0 869

Sziasztok!

2008.03-os c-max tdi-m van, 1,6 90le.

A problémám kb.2 hete áll fenn, az autó néha teljesen önszántából rángat 1-et, 2-őt, de néha többet is egymás után! Sebesség többnyire ilyenkor 100-110 körüli, bár csinálta már kisebb sebességnél is, szóval semmi törvényszerűség.

Kicseréltük az üzemanyagszűrőt, ki lett tisztítva a légmennyisegmérő és a fojtószelep, öntöttem az üzemanyaghoz porlasztócsúcs tisztítót, és csak jó helyeken tankolok.

Teljesen tétlen vagyok, és ez nagyon bosszantó.

2 helyen is feltették diagnosztikára, hibakód nincs!

Mit csináljak? Van ötletetek? munkaeszközöm az autó, mert 30km-re melózom, és gyomorgörccsel megyek minden reggel... :(

Előre is köszönöm!

Ata61 Creative Commons License 2017.09.04 0 0 868

Még van itt egy doboz a bal első kerék előtt,vastag kábelköteg megy bele és az elejére rögzítve van valami szerkentyű.Ezeket sem tudom mik.esetleg valaki tudja?

Ata61 Creative Commons License 2017.09.04 0 0 867

Tudja valaki,hogy minek a kapcsolója vagy érzékelője lehet a képen jelölt valami?Csak akkor hozzáférhető(látható)ha lent van a lökhárító.Zárhíd alatt van jobb oldalt,szemből bal oldalon.Lehet ez ütközés kapcsoló,ami a lufit vezérli?Vagy kisebb koccanásnál letiltja motor indítást(lufi még nem aktiválódik)és kézzel vissza lehet kapcsolni?Az alján mintha nyomógomb szerű lenne.Jó lenne ezt tisztázni!Van ezeken egyáltalán ilyen ütközés kapcsoló,ami tiltja a motor indítást de vissza lehet kapcsolni?2013-as 1,6 TDCI

Ata61 Creative Commons License 2017.09.04 0 0 866

Ha valakit érdekelne.C-Max első lökhárító leszerelése.

1.kép:zárhídon 4-db patent ki.

2.kép:lámpákat ki kel szerelni.

3.kép:lámpa alatt van ez a rögzítő fül,csak kiszerelt lámpánál férni hozzá.

4.kép:lökhárító alatt elöl 3-db patent,két szélén 2-db csavar,és a doblemeznél szintén 2-db csavar meg egy patent.Ezekről nincs kép.

5.kép:lámpa rögzítő csavar mellett van még egy csavar a lökhárító rögzítésének.

6.ezek megvannak,akkor a lökös két szélét a kerékívnél oldalra kifelé(húzzuk) kiakasztjuk,majd a lököst(jobb ketten)előre fele ki lehet húzni óvatosan,mert a bal kerék felől(szemből jobb oldalt) van a ködlámpa csatija,jobbra nincs. Ennyi,kb 15 perc.

mitsu122 Creative Commons License 2017.08.29 0 0 865

Szia zohlika.

 

 

Nekem ugyanez a hiba jelentkezett mitsubishi space star-nál akkumulátor csere után. szerencsére a mitsu fórumon találtam valakit aki elmondta hogy az alapjáratot ilyenkor újra kell tanítani.5 percig járatni kell az autót alapjáraton, majd még 5 percig az bekapcsolt lámpákkal, fűtőventillátorral. stb. terhelve.valóban jó lett amikor ezt végigcsináltam. az ECU alaphelyzetből indult akku csere után.

Nem tudom a Fordnál is beválik-e . A családban most tervezzük egy C-max beszerzését azért vagyok a fórumon. üdv

Előzmény: zohlihka (849)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!