Megoldódott a probléma, a tegnap kivettem a levegőszűrőt s hát tele volt legyekkel, darazsakkal egész körbe, de máskülönben a tavasszal volt cserélve. megtisztítottam, kifújattam s láss csodát, olyan erőre kapott az autó, hogy csak kapkodom a fejem...ezek szerint ez volt az oka a nyári erőtlenségnek, nem kaphatott elég levegőt, igaz, most már nem tudom kipróbálni melegben, de valahogy érzem, hogy ez az oka.
Igazából az elején még nem is rángatások voltak, hanem alig észrevehető pillanatnyi torpanások. Volt hogy gyorsításnál volt hogy tempómattos sebességnél.
De általában akkor amikor több üzemanyagot kellett volna be fecskendezni.Örültem mikor már hiba kódot is dobott mert onnantól már egyszerűbb volt kideríteni mi a probléma.
Örülök,hogy neked megoldódott a motor rángatós problémád.Kíváncsi leszek,hogy Kopitarnak mi lesz(lehet neki is talán befecs?) a megoldás.Köszi mindenki nevében,hogy megosztottad a megoldást.Csak azt nem értem,hogy miért nem dobott hiba kódot már az elején,hiszen mint kiderült porlasztó hiba miatt rángatott,és olyankor ki-ki hagyott egy henger.Szerintem ezért kellett volna rögtön lennie hiba kódnak,ráadásul DPF-es(ha hibás a befecs,akkor telli vágja korommal) motor.Szóval számomra érthetetlen,de a lényeg,hogy minden ok.
Nincs mit,ezért van a fórum.Jó volna,ha minél többen osztanánk itt meg a tapasztalatokat megoldásokat,hiszen a mai világban nagyon sokszor csak magunkra vagyunk utalva.Vannak akik kérdeznek,kapnak is választ(lehet el sem olvassák?) aztán semmit nem tudni róluk.Tudtunk e segíteni vagy sem, pedig minden visszajelzés hasznos lehet sokunknak.
Akkor nincs részecskeszűrőd,mert azt pluszba írná.Nálunk 2008-ban még nem volt kötelező,így az íde importált gk-ra gyárilag nem raktak,csak V-ös besorolástol van nálunk.
Helló, megnéztem, köszi, nagyon jó ez a program, bár beljebb sokkal nem lettem, mert részecskeszűrőre nem tér ki, csak, hogy az emisszió IV. fokozatban van, de azt sem írja, hogy részecskeszűrővel vagy anélkül van az autó.
Egyébként Magyarországon lett újonnan üzembe helyezve.
Na mindegy, úgy is hamarosan vinnem kell vissza a rángás miatt, majd fizikai valójában megnézetem ezt is, az a tuti. :)
Nem vagyok,csak sokat voltam műhely közelben melóhelyen.Sokat eltanultam ott,az eddigi kocsijaimat sk szervizeltem.A mai technikáról meg rengeteget olvasok,gyűjtőm a tapasztalatokat.
Még gondoltunk a részecskeszűrőre, aztán azt mondta a szerelő, hogy szerencsém van, mert az enyémben még nincs... 1,6 TDCI, 90 LE, 2008.03, 10 környezetvedelmi osztály... Ha 110 LE lenne akkor az más... Igaza van? :) kicsit szkeptikus vagyok vele. :)
Ha az EGR nem hoz eredményt,akkor még érdemes elektromos hibára is gyanakodni.
Csinálni diagnosztikát, ami megállapitja melyik érzékelő lehet hibás, akár a gázolajnyomás szabályzója is a szivattyún vagy a nyomásérzékelő ad fals értéket amiktől jön a rángatás,de nincs kizárva a gázpedálpotméter sem vagy a két holtponti jeladó fhp vagy vezérmű jeladó,meg tele van a motor érzékelőkkel amik elromolhatnak.Kábeleket,csatikat is végignézném nincs e törés kábelben,igy időszakos érintkezési hiba.Csatikat széthúzni(magasnyomású szivattyúnál is),kontakt spray befújni,megmozgatni stb.Először járó motornál próbáld meg mozgatni vezetékeket,csatikat hátha.Ezek is mind,mind okozhatnak rángatást,sajnos elég nehéz megtalálni a hibásat.Jut eszembe,EGR-nél szoktunk alkalmazni,hogy lehuzzuk a csatiját ekkor zárva marad a szelep(mintha le lenne dugozva)és így menni vele.Ezzel ki lehet zárni pl mégiscsak EGR híbát,annak ellenére is hogy az ki lett takaritva,mert a tengelye el szokott kopni és akkor akadozik.Szóval sok minden lehet.
Ez a legrosszabb, mikor nem találod a hibát, csak költöd a pénzt. Én is gondoltam egy Egr tisztításra, de az eseted alapul véve már nem vagyok biztos benne. Apropó, láttam valami EGR tisztító sprayt, vajon ér valamit, vagy csak pénzkidobás? :gy;bk;nt mennyibe került a tisztítás időben és pénzben?
Ma reggel elindultunk családdal nagyszülőkhőz, és az első 35 km-en belül nem is volt gond, aztán újból kezdte, először 1x, majd pár perc múlva még 1x, majd újabb 1-2 perc után már csinált egy sorozatos rángatást, mintha köhögne az autó, csak hang nélkül. A visszafordulást választottam, mert még volt hátra 100 km. A visszafelé tartó 45 km-en egyszer sem csinálta...én azt hiszem ez az autó a sírba fog vinni! :)
Köszi, nálam nem volt még akksicsere, a gyári van benne, immáron 8 éve, majd ha jönnek a hidegek kiderül meddig bírja.
Az az érdekes, hogy alapból nincs gond az alapjárattal meleg motornál, szinten fix 800.
Tegnap szórakoztam, hogy kirakom üresbe és csak gurulok vele, akkor egy pici ingadozás volt 1000-800 között, de ennek a miértjét sem értem.
Hidegen mikor még a szivató is dolgozik teljesen másképp viselkedik a gázpedál, ha kicsit elkezdem nyomni, a fordult elindul lefelé, minthogy felmenne, az üresjárati durvább kilengések is ilyenkor szoktak lenni.
Csak gondban vagyok, mert ha szerelőhöz viszem, ott melegen nem fog ilyeneket produkálni, lehet felveszem telefonnal...
Nagy valószinüleg EGR szelep lessz az.Ki kel szerelni az EGR szelepet kitisztitani, alaphelyzetbe állítani. Ezzel nagy valszeg megoldódik a probléma. Ennyi km után már úgy elkormolódhat, hogy nehezen áll vissza alaphelyzetbe(ez szokott rángásokat okozni),vagy később már sehogy(elmegy az erő) és akkor le fog állni a motor.
A problémám kb.2 hete áll fenn, az autó néha teljesen önszántából rángat 1-et, 2-őt, de néha többet is egymás után! Sebesség többnyire ilyenkor 100-110 körüli, bár csinálta már kisebb sebességnél is, szóval semmi törvényszerűség.
Kicseréltük az üzemanyagszűrőt, ki lett tisztítva a légmennyisegmérő és a fojtószelep, öntöttem az üzemanyaghoz porlasztócsúcs tisztítót, és csak jó helyeken tankolok.
Teljesen tétlen vagyok, és ez nagyon bosszantó.
2 helyen is feltették diagnosztikára, hibakód nincs!
Mit csináljak? Van ötletetek? munkaeszközöm az autó, mert 30km-re melózom, és gyomorgörccsel megyek minden reggel... :(
Még van itt egy doboz a bal első kerék előtt,vastag kábelköteg megy bele és az elejére rögzítve van valami szerkentyű.Ezeket sem tudom mik.esetleg valaki tudja?
Tudja valaki,hogy minek a kapcsolója vagy érzékelője lehet a képen jelölt valami?Csak akkor hozzáférhető(látható)ha lent van a lökhárító.Zárhíd alatt van jobb oldalt,szemből bal oldalon.Lehet ez ütközés kapcsoló,ami a lufit vezérli?Vagy kisebb koccanásnál letiltja motor indítást(lufi még nem aktiválódik)és kézzel vissza lehet kapcsolni?Az alján mintha nyomógomb szerű lenne.Jó lenne ezt tisztázni!Van ezeken egyáltalán ilyen ütközés kapcsoló,ami tiltja a motor indítást de vissza lehet kapcsolni?2013-as 1,6 TDCI
Ha valakit érdekelne.C-Max első lökhárító leszerelése.
1.kép:zárhídon 4-db patent ki.
2.kép:lámpákat ki kel szerelni.
3.kép:lámpa alatt van ez a rögzítő fül,csak kiszerelt lámpánál férni hozzá.
4.kép:lökhárító alatt elöl 3-db patent,két szélén 2-db csavar,és a doblemeznél szintén 2-db csavar meg egy patent.Ezekről nincs kép.
5.kép:lámpa rögzítő csavar mellett van még egy csavar a lökhárító rögzítésének.
6.ezek megvannak,akkor a lökös két szélét a kerékívnél oldalra kifelé(húzzuk) kiakasztjuk,majd a lököst(jobb ketten)előre fele ki lehet húzni óvatosan,mert a bal kerék felől(szemből jobb oldalt) van a ködlámpa csatija,jobbra nincs. Ennyi,kb 15 perc.
Nekem ugyanez a hiba jelentkezett mitsubishi space star-nál akkumulátor csere után. szerencsére a mitsu fórumon találtam valakit aki elmondta hogy az alapjáratot ilyenkor újra kell tanítani.5 percig járatni kell az autót alapjáraton, majd még 5 percig az bekapcsolt lámpákkal, fűtőventillátorral. stb. terhelve.valóban jó lett amikor ezt végigcsináltam. az ECU alaphelyzetből indult akku csere után.
Nem tudom a Fordnál is beválik-e . A családban most tervezzük egy C-max beszerzését azért vagyok a fórumon. üdv