Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Van úgy_ahogy frissített is, elektronikus formában. TopoGuide névre hallgat. Rajta szintvonalak, geotornyok, tereptárgyak stb., meg sok, rendszerváltás óta megszűnt iparvasút.
Volt egy atomjó Magyarország-atlasz a 90-es évek végéről (ez is megvan), egy az egyben a katonai térképek alapján (1:10000, a részletes lapok 1:5000) készítették, a jelkulcsaik is azonosak.
Pesten az eredeti is megvehetőek, a Fillér utcában.
Bocsánat bele szólok. A 450MHz az nem GSM rendszer volt. Az még analóg módon továbbította a jelet. A GSM rendszer 900MHz-es sávban digiitális jelfolyamot (tömörítettet) továbbít.
Anno, a '90-s évek legelején a nyíregyházi térképboltban (Selyem utca) kaphatóak voltak az 1.10000 léptékű eredeti MN katonai térképek. Volt közöttük olyan is, amelyik '88-s !!! frissítésű volt. Elég borsos áron volt kapható, ezért csak azokat vettem meg, amelyek közvetlenűl érintettek, érdekeltek.
Örülök annak, hogy annyi éves vagyok amennyi, és nem érem meg az Xg-t. De bízom abban, hogy unokáim sem. Siralmas egy világ az amit ez felvázol. Normális ember jól meg volt (van) nélküle is. Nem kell előhozakodni a fejlődéssel, és haladással. Nem Te fejlődsz, és gazdagodol, hanem a MULTI! Mennyivel leszel Te boldogabb, ha QWXYZ telefonod lesz??? Mit fog csinálni a kamion sofőr, de kérdezem azt mi szükség lesz Rád, a Családodra, Barátaidra???
Sokfajta terkep van volt, nekem is a hobbim a terkep, de ma mar tenyleg nincsenek jo terkepek.
Gyujtom oket, 1 jo terkepem van-szerintem katonai lehet, felkatonai, azon hadiutak is vannak rajta, a Gödöllöi dombsagba.
Az a jo terkep szerintem, amin rajta vannak a tavvezetekek is....azt pilotak is hasznalhatjak.
Anno mikor bezart Taszár, ott voltak kidobasra a jo terkepek, hoztam el beloluk, azt aki erti, magassag korlatozas, loter, kemeny, eromu, stb miatt volt pilotaknak.
Igen is meg nem is.Ahogy no a frekvencia felfele, marpedig az 5g lefedes nem egyszeru feladat, egyre tobb torony kell sajnos ezzel egyutt.aki meg emlekszik anno a 450 mhz re, amikor indult a gsm szolgaltatas, az mindenutt mukodott gyakorlatilag, meg a kut aljan is volt terero, soförök szerettek, mert mindenhol, dombvideken müködött.
Tehat a lenyeg minnel tobb torony kell az 5g hez, de ez az eloszoba az onvezeto autokhoz, sokan vitatjak, de az adatcsomag mennyiseg osszekapcsolva a google auto adataival erdkes lehet....
Ez mar persze nem kihalt laktanyak tortenet, de vhol megis, mert erdemes a mult eszkozeit hasznalni a jelenbe, ez olyan pl akik a kozepkorba varakat epitettek, nem veletlenul tettek olyan helyekre, ami bevehetlen gyakorlatilag, pl.Sirok, vagy Füzer vara, tehat ok sem voltak anno hülyek, tdtak hova kell tenni a varat, ez igaz ma a mar bezart antennabazisokra is, ott van a Nagy Hars, kituno helyen van a Bükk kellos kozepen.
GSMnek egy torony bőven elég, de legtöbb rossz helyen van és alacsony. Értem én a nosztalgiát is, de csak egy darabig. No meg a sok tulajdonjog, adok veszek még jobban belever a bürokráciába.
Minek lebontani ezt soha nem ertettem igazan, gsm, vagy dvb t atjatszonak meg mindig jo lenne.Regen sok penzbol epitettek ezeket az objektumokat, ma meg mindent szetvernek, lerombolnak.
A 120kV már nem számít kooperációs hálózatnak, annak ellenére, hogy még talán mindig van rajta kooperáció. Régebben Ausztria és Horvátország felé ezeken ment, de most, hogy elkészült a Pécs - Magyarbóly 400kV-os távvezeték, már biztos azon, Horvátország esetében.
A Bartók Béla úti antikváriumban, vagy a Bajcsy-Zsilinszky úti Cartographia-nál találtam úgy '97 környékén Tolna megyéről az általad említett KPM. térképet, meg is lepődtem rajta, mert még nem volt túl sok pontos térkép akkoriban a piacon, megörültem neki, és meg is vettem gyorsan, mielőtt kiderül, hogy tévedésből tették publikussá... :) Gyakran benéztem utána, de más megyét nem találtam. A Fillér utcában 2001 körül meg egy csomó számomra érdekes katonait vásároltam, amikor publikussá tették őket, sajnos sok szelvény már a sárga utánnyomás feliratú, amik sokban csökkentett adattartalmúak. Azokat szerettem igazán, amelyiken feketével át volt húzva a titkos felirat, és felül volt bélyegezve, hogy nyílt, és a rendelet száma...
Igen, ezeket láttam, csak akkor szépen virítottak a napfényben, pára szinte alig volt, szabad szemmel szúrtam ki őket, és azon mérgelődtem, hogy nincs nálam távcső, hogy megállapítsam mit is látok. Akkortájt még nem is volt netem, a létezésüket sem tudtam, nemhogy mifélék. Talán 2000 vagy 2001 lehetett, még több festék, és kevesebb rozsda volt rajtuk, mint a neten lévő képeken, azért voltak a pengeéles (CAVOK) látási viszonyok mellett feltűnőek. Köszönöm mindkettőtöknek.
Frankfurtban vívtam... a harmadik kör után feladtam, kiszálltam, és megkérdeztem az építőmunkásokat. Mondták, hogy persze nem tudsz arra menni, most szedtük szét a hidat, amin át akar küldeni a GPS :-) Akkor is volt papírtérkép, azon megmutatták, merre kerüljek. A harmadik esetem Szlovákiában volt, felvitt az autópályára, pedig be volt kattintva neki, hogy ne...
Nekem VAN térkép. Papírtérkép. Úgy hívják, hogy Megyei úthálózati térképek 1:150000. Kiadta az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság. Ez egy megyénként külön térképlapból álló gyűjtemény, amint rajta vannak az alsónál alsóbbrendű utak is. közúti igazgatótól kaptam, de sajnos nem frissül, mert nyugdíjas lett ő is, így az újabb autópályák már csak szaggatott vonallal vannak rajta.
Van aztán 1:25000 katonai térkép az egész országról, és 1:10000 térkép az észak-dunántúli villanyszolgáltatói területről, de ezek már csak számítógépen, nem papíron. Minden elévült, mindenki nyugdíjas :-)))
A GPS meg a Bükkben úgy bevitt az erdőbe, hogy csak na! Bükkszentkeresztre menet nem tértem le Egernél a szokásos útra, mert továbbküldött Bogácson-Cserépfalun át. Hajni ugyan tiltakozott, de mondtam, hogy Cserépfalut szeretjük János megmutogatta ott nekünk a kilövőállásokat, meg még Unicumot is ittunk vele a helyi kocsmahivatalban, amit meg is mutattam. Aztán egyszer csak egy erdei gyalogútra szűkült a GPS által mutatott út, képzelheted, mit kaptam a pofámra Hajnitól, majd vissza kellett menni Eger felé.
A 220 kV kihalóban lévő feszültségszint, az oroszányi erőműből jön Győrbe 220 kV-os vezeték, és Győrből Bécsbe (Wien-Südost alállomás), más nincs a környéket (ha jól tudom, az oroszlányi is 120 kV-on üzemel, de már marha régen nyugger vagyok). Litér-Győr és Litér-Keszthely 400 kV vezetékek mennek arra. Litér=Veszprém, Keszthely=Hévíz.
Persze már sehol sincs akkora ipar, mint régen, amikor Bfűzfőn még a föld alatt is volt egy titkos erőmű, ami kiszolgálta a lőporgyárat.
Van... Háromszor kellett volna élesben, minden alkalommal ,,megtréfált". Szerencsére van az üléstámlában egy papíralapú térkép, amiből mindig megállapíthatom, hol vagyok, merre van kiút. A GPS nem mutatja, merre tudsz egérutat találni, a papírtérkép, meg a fejedben a káposztalé mutatja.
Na ehhez csak annyit: sokszor mondják (kérdezik) neked nincs az autóban GPS?
Én: NINCS! (egyébként telne rá!) Öccse, én még ismerem a térképet, az iránytűt (tájolót), és ezek alapján a Föld bármely pontjára eltalálok, Veled ellentétben!
Valahogy így gondoltam én is! Az a helyzet, hogy az írás nem az én műfajom, de ha az lenne órákat, és oldalakat teleírnék a hozzá nem értésről (gazdasági, jogi oldalról).
Szerintem először műszakilag kell megoldani mindent, és utána már felesleges az okoskodás.
Lásd: minidig az első gondolat a legjobb, a következő már csak okoskodás... (ugye, Sch.)
Nem árt, ha tudják ezeket a fogásokat, mint hogy karórával hogyan lehet megállapítani a déli irányt, csak egy a bökkenő, ki hord ma már karórát? Valahol láttam egy kutatást arról, hogy a mostani ifjúság jelentős része az analóg órát nem is képes értelmezni. Igaz, nem ők a hibásak benne, hanem aki nem tanítja meg nekik... Kívánom hogy még vidd túrázni a dédunokát is, és Gratulálok! ;)
Bár inkább Gánt, Csákvár környéke lehetett, és 220kV-os, mert a 400-ast a Bakonyban keresztezi a Kék. A Zemplén is gyönyörű, szép emlékek maradtak. A Bakony viszont elég mostoha, megtanított pár dologra...
Köszönöm! A Vértes és a Gerecse nagyon tetszett, gyönyörű táj, gyönyörű erdők, bár ott is vége lesz a jóvilágnak most, hogy a Vértesi Erőművet is átállítják fatüzelésre... Somogyban, Tolnában, Baranyában alig van normális erdő, mert mindent behordanak a Pécsi Hőerőműbe, meg aranyárba van a tüzifa. Óriási élmény volt, amikor talán Bodajk környékén járva, hirtelen erősödő zúgást hallottam, majd megjelent a völgy fölött egy Mi-24-es géppár, talán 30-40m-en, mert a 400kV-os távvezeték oszlopaival majdnem egy magasságon voltak, bujkáltak a völgyben.
Közel a hetvenhez már nem nagyon ugrálok a hegymászásban. Amúgs is alföldi gyerek vagyok. Amikor a gyerekek+unokák kéktúráztak (mert már korán be vannak oltva) sofőrként vittem őket a kezdőpontig, majd vártam őket a szakaszvégpontnál kocsival. Vértes+Bakony. Ezeket viszont végigjártuk előzőleg mint pedagóg. Gyerekekkel nem mentünk elsőre, ismeretlenként. Meg elmagyaráztam nekik a karórát, mint iránytűt. Sok kedves emlék van arról a tájról.