Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.05.17 0 3 348457

Nem.

 

De a KRESZ szabályozta azt is, hogy milyen esetben mehetsz át a vasúti átjáró piros jelzésén.

 

Ezt írta felül az újságcikkben idézett vezig utasítás

Melyről később kiderült, hogy hamis.

 

 

Előzmény: mzdude (348456)
mzdude Creative Commons License 2024.05.17 0 0 348456

Mert hogy akkoriban a piroson való átmászkálás volt a rutineljárás?

Előzmény: trizs77 (348451)
NAR Creative Commons License 2024.05.17 -1 7 348455

Az északi összekötő vasúti hídról Angyalföld felé úgy lehet biciklivel menni, hogy lejön a kerékpáros a hídon, átmegy az aluljárón, majd vagy megy egyenesen a Váci út felé vagy kanyarodik balra a Kámfor utcába. Amit minden kerékpáros (engem is beleértve) figyelmen kívül hagy, az a kerékpárút vége tábla az aluljáró előtt. A szabályos megoldás az lenne, hogy ott mindenki leszáll, áttolja a biciklit, majd a túloldalon felszáll. Senki nem csinálja ezt. Nem tudom, mióta ilyen a helyzet ott, de évtizedekben mérhető. Tetszik, nem tetszik, a kerékpáros infrastruktúra arra neveli a közlekedőket, hogy hagyják figyelmen kívül a KRESZ szabályait. Pontosan ugyan az a hatásmechanizmus, mint az építkezés után kint hagyott 30-as tábla vagy a soksávos városon belüli főút, amin kilométereken keresztül nincs zebra. Csak míg a kint hagyott 30-as tábla viszonylag ritka és előbb-utóbb le is szedik, a kerékpáros infrát évtizedeken keresztül ilyenre tervezték.

Előzmény: névtelen (348448)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.05.17 0 0 348454

Pontosan.

Előzmény: r1232 (348446)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.17 0 0 348453

Nem is állítottam ilyesmit. :)

Előzmény: névtelen (348452)
névtelen Creative Commons License 2024.05.17 0 0 348452

Szerintem ez annál komplexebb kérdés, minthogy a kerékpár átmeneti elmebajt okoz.:)

Előzmény: Ashi Valkoinen (348450)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.17 0 5 348451

Négy halálos balesetem volt amíg hivatásosként vezettem.

Ez volt az egyik.

 

Mind idegen hibás.

 

A négyből egy történt városban.

A Kálvin téren.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Mindenki máshogy dolgozza fel.

Én a menjünk tovább csoportba tartozom.

Nem tudom most mi a szabály, de anno vagy a helyszínelő vagy a rendőr, megkérdezte, hogy :

       - Kér leváltót?

       - vagy tovább viszi a buszt?

Mindíg a tovább viszem-et választottam.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Aki a sztorira nem emlékszik

Az 1970-es években kicsi költői túlzással minden évben volt busz-vonat baleset.

Majd minden évben sok halottal.

 

Erre 1979-ben vagy 1980-ban (?) megjelent egy újság cikk amiben a firkász - mint később kiderült füllentett - azt írta a Volán Vezérigazgató szájába adva :

 

 ....".....Amelyik buszvezető ezentúl átmegy egy piros lámpán, azt kirúgjuk..."

 

az akkor hatályos KRESZ nem így rendelkezett, de ha a VEZIG ezt mondja, akkor ez így van.

Ezt a cikket ráadásul kinagyították és minden tartózkodóban kifüggesztették.

 

Elsőnek P.Pisti futott bele.

5-ös út táborfalva aut.megálló.

A vasúti átjáró fényjelző készüléke piros/vörös.

Mindkét irány belátható, de ugye ha átmegy = kirúgják.

Nem ment át.

Jó 60 percig állt ott.

M5 még nem volt, jó 5-6 km-s dugót csinált.

 

A második nem tudom ki volt.

 

Én a negyedik eset voltam.

Helyszín 3-as út vasúti átjáró, Nagyút-Visonta vasútvonal.

Mindkét irányban jó 600 métere belátható sík terep, még bokor sincs.

Nem mentem át.

Nagy dugó.

Kb. 15 perc múlva egy halott a dugóban.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: névtelen (348449)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.17 -1 7 348450

Figyu, nem azért megy át a körúti bringasáv pirosán a kerékpáros, és hajt ezzel a sávval párhuzamosan a járdán, mert rossz az infra, hanem azért, mert leszarja a közlekedésére vonatkozó szabályokat.

Előzmény: névtelen (348448)
névtelen Creative Commons License 2024.05.17 -4 1 348449

"Azon kívül ott se történt volna ha mindenki betartja a szabályokat."

 

Ez biztosan így van, ám, sajnos mások cselekedetére nincs ráhatásunk, és ha a szabály nem jó, abból is baj lesz, mint a nem betartásból is lehet.

Nem lehetett könnyű helyzet, Neked, ez az eset...:(

Előzmény: trizs77 (348447)
névtelen Creative Commons License 2024.05.17 -1 1 348448

"Ha összességében mérlegelek, akkor közlekedési módtól függetlenül szinte mindig a kerékpárosok okozzák a legtöbb megoldandó problémát a közlekedésem során, akkor is, ha bringán ülök."

Érzésre ez életszerű és reális.

A város elsősorban autósra van tervezve, gyalogolni meg muszáj.

Ez két, különböző dinamika, a kerékpár meg egy harmadik.

 

A különböző dinamikájú forgalmak kapcsolódnak - és akadályozzák egymást.

A város nincs jól (és kérdés, hogy mennyire lehet) tervezve kerékpárra.

 

Aki közlekedik - ugyanaz az ember, ahogy Te is. A környezet más.

 

Azért gondolom így, mert szerintem a szabályozási környezet (beleértve  a konkrét forgalomtechnikát is) visszahat a szabálykövetési hajlandóságra (függetlenül attól, hogy ez szerintünk jó-e vagy rossz).

 

ui: aki esetleg úgy gondolja, hogy ezt csak azért mondom, hogy felmentsem a szabályszegőket, meg szerintem a szabály betartása opcionális, annak javaslom a nevem melletti piros x használatát.

Előzmény: Ashi Valkoinen (348445)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.17 0 4 348447

Sajnos igaz.

 

3-as (nem M3-as)út,  vasúti átjáró.

Nagyút - Visonta vasútvonal.

 

Az ügyben tanú voltam csak.

Bár kétségtelen, hogy miattam történt az eset.

 

Ha én is átmegyek a piroson, nem történik semmi.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A többieknek abban van igazuk, hogy az ilyen baleset igen ritka.

Azon kívül ott se történt volna ha mindenki betartja a szabályokat.

 

 

 

Előzmény: névtelen (348440)
r1232 Creative Commons License 2024.05.17 -1 4 348446

És ez nem a nagyvasút, ahol a fehér árbocos önműködő térközjelző mellett elmehetünk 15-el,

 

Aminek amúgy vannak plusz feltételei, nem automatikusan alkalmazható.

Előzmény: Grgabácsi (348438)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.17 -2 8 348445

Nekem az a személyes tapasztalatom, hogy a kerékpárosok arányaiban több és kirívóbb szabálytalanságot követnek el, mint az autósok. Nagyjából 1/3-1/3-1/3 arányban kerékpározom, autózom, tömegközlekedem (megállók között gyalogosként, ugye) Budapesten.

 

Ha kerékpáron ülök, szinten minden bringasávos pirosnál állva valós veszély, hogy piros-sárgánál induláshoz készülve egy lendületből érkező kerékpáros vagy motoros 0 oltaltávolsággal elzúz mellett, ahogy majdnem minden (5-10 km-es) utamon jut egy olyan pirosnál állás, ahol lendületből elmegy mellettem a kerékpáros, robogós, rolleres, akár forgalmas gyalogátkelőhelyről van szó, akár erős keresztező forgalom. Megállnak a lehető legkésőbb, amikor már muszáj, és ahogy van egy kis ablak a keresztirányban közlekedők között, már nyomják is neki.

 

Ha gyalogos vagyok, minden, ismétlem, kivétel nélkül minden utamra jut olyan, amikor meglévő kerékpáros infrastruktúra ellenére a bringás a járdán csenget le, centiz ki, és neki áll feljebb, hogy nem tud haladni. Autósok azért ritkán akarnak lenyomni a járdán.

 

Autóban ülve sok a pofátlan, főleg a másfelé karanyorodó sávoknál, amikor nyilván utolsó utáni pillanatban jut eszébe a nem torlódó irány sávjából besorolni a torlódó irány sávjába, de mivel körülöttem is van másfél tonna, simán nem engedem be azt rohadjon meg (ha elfogyó sáv van, onnan meg beengedem az érkezőket, mert nincs más választásuk). Piros első két másodpercében még elég sokan átcsúsznak sajnos, ez kb. tény, ahogy a hosszabb, egyenes, széles utakon, hiába 50 km/h a limit, inkább 70 lesz sokaknál, főleg olyan helyeken, ahol korábban az volt. Amit nagyon be szoktak nézni, azok a jobb horgok,ott nagyon észnél kell lenni, amikor az út melletti kerékpársáv/kerékpárút keresztezésével tudnak jobbra, kis íven fordulni, ott muszáj lassítani és figyelni a kanyarodókat, mert legalább a fele annyira figyel a gyalogosra sréhen szemből, hogy a háta mögül érkező kerékpárost nem látja meg.

 

Ha összességében mérlegelek, akkor közlekedési módtól függetlenül szinte mindig a kerékpárosok okozzák a legtöbb megoldandó problémát a közlekedésem során, akkor is, ha bringán ülök.

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.17 0 2 348444

Szerintem segítene, bár kicsit félek attól, hogy ezt meg pláne akként értelmezik helytelenül, hogy akkor ez balra, a túloldalon folytatódik. Ahogy Ásítósárkány is írta, valamiképp, ha  közúti sávok is rákerülnének, akkor egyértelmű, hogy melyik oldalon kell lenni, bár én a kerékpáros információs irányjelző táblára voksolnék továbbra is, amely az építkezés után is maradhatna a helyén.

Előzmény: Il Leone (348397)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.05.17 0 2 348443

Egyébként meg nyilván, ha a mentők csak úgy tudom elengedni, hogy túlmegyek a vonalon, akkor jóhogy túlmegyek. De ez nem a szabály, hanem a kivétel.

Előzmény: névtelen (348440)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.05.17 -3 2 348442

Igen, ez egy a többszázmillióból. Te is találj ki valami hihetőbb faszságot.

Előzmény: névtelen (348440)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.05.17 -2 5 348441

Kicsit életszerűbb faszságot találj ki.

Előzmény: NAR (348439)
névtelen Creative Commons License 2024.05.17 -5 2 348440

Ha jól emlékszem trizs77 mesélt arról anno, hogy hogyan lett egy ilyenből halálos baleset.

(emlékeim szerint szabály betartós sztrájkot tartottak, tehát, mindent betű szerint. A beragadt vörösnél megállt, a mögötte lévő dugóban meg történt egy halálos baleset).

Előzmény: Grgabácsi (348437)
NAR Creative Commons License 2024.05.17 -5 3 348439

Tehát ha hónapokig rossz a lámpa, pirosat ad folyamatosan, akkor te tábort versz előtte és ott maradsz hónapokig?

Előzmény: Grgabácsi (348438)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.05.17 0 2 348438

És ez nem a nagyvasút, ahol a fehér árbocos önműködő térközjelző mellett elmehetünk 15-el, meg nem lamentálunk azon, hogy most itt mire gondolt a szabályzó, hanem MEGÁLLUNK a pirosnál.

Előzmény: Grgabácsi (348437)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.05.17 0 6 348437

A közlekedés NEM gyógyszeripar.

 

A pirosnál MEGÁLLUNK!

 

Pont.

Előzmény: névtelen (348423)
névtelen Creative Commons License 2024.05.17 0 1 348436

Igen, ez a következő lépcső, hogy mennyire fogadják el "szabályozottak", a nem feltétlen logikusnak tűnő szabályt.

Ha maga a szabályozási rendszer alapvetően jó, dinamikában jól működik, akkor - szerintem - kialakul egy általános bizalom a szabályokkal szemben, és ha annak ésszerűségét, realitását nem feltétlen látják, akkor is betartják, mert bíznak a _rendszerben_.

 

Példa: ha azt látod, hogy van kint egy csomó felesleges sebességkorlátozás, kint felejtett 30-as tábla, vagy 90-el stabil fix 60 stb, akkor ha látsz egy 60-as táblát nem azt gondolod, hogy okkal van kint, hanem azt, hogy vajon van-e rendőr, vagy, hogy már megint ennek sincs értelme. Akár betartod, akár nem.

 

Ha mindenhol a sebességkorlátozás jó, és van egy olyan szokás, hogy bejelentik, ahol nem ez van, és akkor - ha indokolt - változik, akkor a többség bízik a szabályban és arra fog gondolni, hogy biztos okkal van ott (mert a többi is okkal szokott lenni).

 

És, ez a nem mindegy. Ez már túlmutat a szabályozás törvényi keretein.

Előzmény: IZé (348435)
IZé Creative Commons License 2024.05.17 0 6 348435

Hosszú véleményeddel alapvetően egyetértek, de itt arról van szó, hogy -főleg az élet bonyolult területein- nincs olyan szabály, ami mindig mindenkinek hasznos. Van olyan eset, amikor a szabály betartása senkinek nem hasznos, de senkinek nem okoz kárt, csak a betartással járó kellemetlenség a veszteség. Ezeket az élet minden területén el kell fogadni. Ha valaki úgy érzi, hogy ez a kellemetlenség aránytalan, akkor megfelelő helyen reklamálhat, de nem szegheti meg a szabályt tetszése szerint. És nem csak a közlekedés területén van így.

Persze a körülményektől sok függ. Mert tegye fel a kezét az, aki gyalogosan még soha nem ment át a piroson! De remélem ezt négykerekűvel senki nem tenné meg szándékosan.

Az még mindig nem tudjuk, hogy csőrike mit ért a kamupiroson, de az volt az eredeti felvetés, hogy a kerékpáros azért megy át a legnagyobb délutáni csúcsforgalomban a Szt. István körúton a piroson, mert valahol máshol egyszer "rossz" volt a lámpa. (jelentsen ez a "rossz" bármit is). Ez nem gyógyszeripar, ahol a placebóba vetett hittől is meg lehet gyógyulni. Bár úgy tűnik, egyesek hisznek benne, hogy a piros lámpa csak szívatásból van. És nem csak ő az egyetlen aki szabályismeret helyett hittel felvértezve közlekedik.

Előzmény: névtelen (348423)
IZé Creative Commons License 2024.05.17 0 6 348434

Ha nem hiszel a kamu piros jelenségben

Nem, én a Mikulásban hiszek. De ez a topik nem a hitről szól. Ha megmagyaráznád, hogy mit értesz kamu piros jelenségben, akkor (se) lenne értelme veled vitatkozni, de így nem is lehet.

Előzmény: altenberger (348419)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.17 0 0 348433
toto92 Creative Commons License 2024.05.17 0 2 348432

Te írtad hogy ha elnézi a delikvens. Innentől kezdve nem az a felállás hogy azt mondjuk hogy nem fogja elnézni (nyilván direkt senki nem ugrik jármű alá meg üt el/megy neki másoknak), hanem megnézzük hogy mi van ha elnézi. Akkor pedig  nagyjából az a forgatókönyv van amit leírtam, ez nem kákán csomó keresése.

 

Az teljesen mindegy hogy autóból milyen a kilátás, ahogy írtam számtalan olyan helyzetet lehet találni ahol autóval is a kerékpárhoz képest korlátozottabb kilátással is teljes biztonsággal át lehetne haladni a piros lámpán úgy mintha villogó sárga lenne.

Előzmény: altenberger (348431)
altenberger Creative Commons License 2024.05.17 -4 0 348431

Ha kákán csomót akarsz keresni, akkor vedd olcsón is add el drágán! :-(

Értem, hogy bármibe bele lehet kötni, ha az a cél.

 

"ha valami nagyobb járművel elüttetem magam, akkor egyrészt a jármű vezetőjét az időbeli veszteségen túl érheti pszichés sokk is, arról nem beszélve hogy egy menetrend szerinti busz alá besétálva hány utasnak nő meg az utazási ideje."

 

Ez tényleg így van, de a villogó sárgánál sem veted magad a busz elé!

 

A személyautóból összehasonlítatlanul rosszabb a kilátás, mint a kerékpárról. Kb. ez lenne a lényeg!

 

És ismétlem: Nem zöld jelzésről, hanem villogó sárgáról van szó.

Előzmény: toto92 (348430)
toto92 Creative Commons License 2024.05.17 0 6 348430

Ha elnézed magadnak ártasz nem másoknak?

 

Ha a válasz igen, akkor piros = villogó sárga (gyalogos, rolleres, bringás vagy)

 

Szerintem meg nem. Bringásként behajtva egy keresztetődésbe csúnyán tud fájni a gyalogosnak ha elütöd, és fordítva, ha gyalogosként lelépek egy kerékpáros elé akkor az nem csak nekem hanem neki is fáj. Arról nem beszélve hogy ha valami nagyobb járművel elüttetem magam, akkor egyrészt a jármű vezetőjét az időbeli veszteségen túl érheti pszichés sokk is, arról nem beszélve hogy egy menetrend szerinti busz alá besétálva hány utasnak nő meg az utazási ideje.

 

Ezzel szemben autóval is lehet számtalan olyan szituációt mondani ahol 0 kockázattal át lehetne menni a piros lámpán, mégse szokott felmerülni hogy nekik is opcionális legyen a megállás (sőt, már a narancssárgán átslisszolás is közfelháborodást vált ki, egyébként jogosan).

 

Előzmény: altenberger (348426)
névtelen Creative Commons License 2024.05.17 -1 2 348429

Mondok egy gyakorlati példát, látszólag off, de valójában nagyon is on:

 

Egy gyógyszergyártó gép recept alapján hajt végre egy folyamatot, a receptnek vannak jóváhagyott (előre, szakmai alapon próbált, stb) értékei, ami alapján a terméket gyártani kell.

 

Nos, a gép beállításánál két lehetőség van:

1) Nem támaszkodom a gépben tárolt adatokra, és minden gyártás indítás előtt ellenőrzöm a paramétereket, hogy helyesek-e.

2) támaszkodom a gépben tárolt adatokra, tehát recept betölt és indít.

 

A második esetben a gép recept kezelését tesztelni, minősíteni kell, hogy ugyan' nem' babrált-e vele valaki, meg ha elmentem a receptet az jó lesz-e. Ez időigényes, macerás.

 

Ha van 2 db recept paraméterem, akkor teljesen hihető, hogy gyártás indítás előtt leellenőrzöm a beállítást és nem akarom elmenteni, mert a mentés, recept kezelés macerásabb, mint a két paraméter beállítása.

 

Ha viszont van 200 paraméter, az auditor nem fogja elhinni, hogy azt tényleg darabról-darabra naponta leellenőriztem minden gyártás előtt.

Ha ilyen szabályt hozok, az a szabály bukik auditon.

 

A különbség annyi a közlekedéssel kapcsolatban, hogy a szabályozó hatóság felett nincs egy ellenőrző hatóság, vagy pedig csak társadalmi kontroll van. Ha van.

Előzmény: altenberger (348428)
altenberger Creative Commons License 2024.05.17 -3 0 348428

"szabályozás hihetősége"  -> ez egy valós, gyógyszeripari aduitokon létező fogalom"

 

Hát igen.

Ennek ellentétje a "mert, csak", "A szabál az szabál" :-(

Előzmény: névtelen (348423)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!