Szép anyanyelvünk annyi, de annyi negatív jelzőt ismer, hogy igazán kár éppen azt a réteget bántanod, amelyik éjt nappallá téve dolgozik azért, hogy tele tömhesd magad minden jóval.
Jó, tudom. Frajtit sem sikerült meggyőznöm eme szóhasználat helytelenségéről.
A kepen látható helyen történt. En a sarga nyil szerint jottem a vedett uton es jobbra kanyarodtam kis iven kis sebesseggel. A betorkollo ut szembeiranyu savjan allt egy auto, aki elsobbseget adott a vedett uton haladoknak, a bringas a lejtorol (piros nyil) erkezett, amikor meglatta a macisajtnal allo autot, akkor az en savomon kerulte, mert megallni nem tudott mogotte. Igy kerult eros fekezes mellett konfliktusba velem - amikor felnezett a kocsira, en mar alltam. A telefon akkor esett ki a kezebol, amikor utkoztunk.
Onbiraskodni nem fogok es mar a telefonja is visszajutott hozza - az edesanyja hivta fel a mobilt. Meglepodtek, hogy ki vette fel, mert arra nem szamitottak, hogy pont en, akibe belejott a srac. Nem is volt 18 eves. :( es annyira megijedt hogy azonnal elhuzott. Az autoban nem esett kar, a srac eltekert (szoval benne sem meg a bringajaban sem esett maradandó), az anyja ajanlott fel penzt, amikor eljottek a telefonert, de mivel nem volt karom, ezt elutasitottam.
Konnyebb volt kezelni, hogy nem azonnal az eset utan "talalkoztunk" es volt ido lehiggadni - a helyszinen nem lettem volna turelmes es megertő.
Friss - Tihanyban a partról a centrum felé vezető kis útra szabályosan kanyarodtam jobbra, kis íven autóval. A dombról nagy sebességgel jött egy bringás, aki velem szembe, az én sávomban, aki csak azért tudott elsőbbséget adni a főúton közleekdőknek, mert felfekúdt a motorháztetőre. A telefonja a kocsi alatt landolt. Ahogy lekászálódott, azonnal felkapta a bringát és elhajtott a helyszínről. Telefon nélkül. Az itt van nálam.
Mit tegyen az ember az ilyen idiótákkal? Jól indult a nyaralás, ez 1,5 kmre volt az úticéltól.
Beengedni, persze, kivéve, haz az a benntragadt valami BMW-s majom, na az olyat nem engedjük be. Soroljon be jóval korábban, ki van táblázva minden időben. De nem, ezek a gyökerek gázra lépnek, mert nekik mindenkit meg kell előzni. Hát a jó q. anyjukat.
Ma, egy biciklisnek látszó barom jött velem szemből enyhe lejtőn, a kanyarodó bringaúton (Lupa rév környéke), elengedett kormánnyal, telefont tartva a füléhez. Mikor már szénné fékeztem a felniket, akkor tudott a kormányvég után kapni a szabad kezével (melyet szívesen vetnék ólmosbot kezelés alá - a másikkal együtt). Nem rajta múlt, hogy elmaradt a csattanás.
Az az ártéri kanyargós éppen az elengedett kormánnyal történő mobilozós tekerésre alkalmas.
Amikor megcsinálták a jelenlegi M0-11 körforgalmat, hónapokig minden egyes alkalommal, amikor arra jártam, azt láttam, hogy valamelyik "nagytudású" és "jól képzett" sofőr átment a betonelválasztókon, mert nem tudta, hogy merre van az arra. Beleértve azt a taxisofőrt is, aki a reptérről hozott haza.
Minden telizöldes balrakanyarodás ilyen. A körforgalom meg többsávos utaknál nem jó, legalábbis a magyar sofőrök túlnyomó többsége képtelen helyesen használni őket. Igaz, a telizöldes balkanyar is meghaladja nagyon sokak képességeit...
Telezöldön ment át, akkor viszont el kell engednie a szemből érkező(ke)t.
Említhetném a fonyódi esetet, ahol egy autós balra kanyarodott, a szemből nagy sebességgel érkező motoros meg eltalálta. Itt is az autós volt a vétkes.
Minap történt, 15 év körüli gyerek hajtja a rollerját a járdán. Haverja az úton, kb az úttest közepén hajt. Itt autók nem járhatnak, de két oldalt van járda. Én jobb oldalt az út szélétől kb 80-100 centire, ahogy szabályos. Egyszercsak gondol egyet a tőlem jobbra lévő járdán hajtó rolleres gyerek - 2 méterre volt előttem, én gyorsabban haladtam - körülnézés nélkül leugrat az útra és keresztbe, kb 45 fokban útba veszi az úttest túloldalát. Ha 2 méterrel előrébb vagyok nekem trafál a szarjával. Manőver után mondtam neki, körül kéne nézni. De nem zavartatta magát. Ezek így közlekednek. Nap mint nap látom ott sétáló utcában. KRESZt persze nem ismerhetik koruknál fogva. legközelebb durvábban fogok szólni és hangosabban.
Másik...
Látok egy csomó biciklst, benne a fülhallgató a fülében és úgy közlekdnek közterületen. Ezek is a debil kategóriát képviselik. Nem tudom, mi szól benne és milyen hangerővel, de tutira elvonja a figyelmet a közlekedésről.
A harmadik...
Én viszonylag gyakran nézek hátra, ha szabályosan is haladok, hogy lássam, mi a helyzet mögöttem. Egy csomó biciklis nem néz hátra. Ezt kimaxolják az idősebb emberek a 28-as régi bringájukkal (főleg nők) azzal, hogy kibassza a kezét balra és hátra nézés nélkül már be is húzódik a sáv közepére és már kanyarodik is.
A negyedik:
Gyalogosok körülnézés nélkül zebrátlan helyen lélépnek a járdáról a korábbi gyalogos tempójukkal és már nyargalnak is a túloldalon lévő járdára. Ők is kb 45 fokban, mert így rövidebb, de így a perifériájukban sem látnak meg engem biciklisként az út szélén tekerve. Én meg hangtalanul tekerek, guruláskor is szinte hangtalan a racsnim (szerencsére). Azt hiszik ezek a gyalogosok, hogy csak akkor jöhet az úton jármű, ha annak jól hallható hangja van. Hát nem. Néha direkt centizgetve mentem el ilyen eszetlen gyalogos(ok) mellett. Aztán hallom a nagy levegővételüket, sikoltozásukat meglepettségükben. Ezt egy ideje már nám csinálom, nehogy még ott szívrohamot kapjon.
Rákosrendezőn zajlik a munka, a nagy átjáró mind az 5 vágányánál STRAIL elemekkel váltják ki a meglévő, töredezett és macskakő burkolatú átjárót.
Információim szerint az átjáró biztosítása viszont marad a régi teljes csapórúd és a hosszú zárvatartás - az átépítés alatt viszont élőerős biztosítás van, akik csak akkor nem engednek át, amikor tényleg jön a vonat!
A Rákosrendező - Városliget-elágazás csoport útátjárójából is felszedték már az egyik oldalon a macskakövet - úgy néz ki, itt is megújul az átjáró burkolata. Remélem, sikerül eltüntetni a macskakövet a két átjáró között is...
Merész volt a múzeum, hogy ilyen reklám stílust bevállalt.
A bringás társadalom összezárhatna és valami tüntetést, megmozdulást szervezhetne Budapesten a biztonságos közlekedésért az autósokra irányulóan, ébredjenek már fel, vegyék észre, hogy nem csak ők vannak az utakon.