Innen nézve kasztnipogácsa + nagyobb kerék tán a járható. De annak is van hátránya. Meg ami egy Vitarán jól néz ki, az lehet, hogy a gömbölyű ixin gnóm.
Vannak hozzá komplett emelőszettek, de emelés után várhatóan enni fogja a féltengelyeket.
Meg ugye "csak" a terepszögeket tudod javítani vele, a szabadmagasságot nem.
Nem lebeszélni akarlak, csak gondolkodásra "sarkallak"
Szeretném kicsit felemelni az X90-et. (Vitara) kb 5cm-re gondolok. Olvastam pogácsákrol a rugo tetejére, hosszabb Grand Vitara rugokrol, kaszni és az alváz közé gumi alátétekről, Pro Comp emelöszett, stb. Teljesen tanácstalan vagyok. Ti mit és hogyan csináltatok, költséghatékony megoldásra vágyom.
Hali.Szerintem, egy nyomaték korlátozó lesz az.Nem találom a pótalkatrészek között,csak csapágyakat találok.Valószínúleg örök életű.Viszkó kuplungnak kicsinylem.
Sziasztok,segítséget szeretnék kérni,ssangyong rextonom van van rajta gallytörő de a matrica amin a Tűv szám és felirat lenne félig le van kopva. nem tudtok segíteni? nincs valakinek autón amin képpel tudná mutatni hogy az övé milyen?
Műszakira menne és félő hogy nem fogják elfogadni így. köszönöm
Azt szeretném kérdezni az Uraktól,hogy pogácsával (alváznál és/vagy rugónál) emelt terepjáróra milyen szemmel néznek műszaki vizsgán a hatóság emberei?
Szia, Cooper jól néz ki. Én vadászni is használom, terepen is jól vizsgázik. Országúton a 160-as sebességindex miatt én nem megyek vele gyorsabban. Cooper AT télen is jó, terepjáróra így elég egy garnitúra.
Amúgy ezt az utcát én is végigjártam és most, hogy már nem komoly terepeken járok boldogan váltam meg az addigi terepgumijaimtól és mentek rá a normál utcai téli- nyári gumik.
Olvas azokba a topicokba is amiket vennél. Ilyen felhasználásra tökmindegy mit veszel. Ne legyen lerúgva és tudja húzni a súlyt. Van xj jeep 4 literes benzines manuális váltóval.
Évi 1500-2000km futásra kell,és javarészt az országút,plusz egy nyaralás pályán. A honda CRV nem tetszik. illetve nem hinném hogy strapabíró lehet a futóműve. Ide már tényleg a merevhíd laprugó kombináció való csak,az Alfán már annyiszor cseréltem futóművet,meg annyi gumit baszattam szét hogy elég. A cherokee-k kapcsán a viszont tartok az automata váltótól.
Pajero Pinin 1.8 GDi-vel mik a tapasztalatok? Nagyon nyűgös típus? Nem offroadozásra kéne,csak normák nógrád megyei felhasználásra,bár lehet a T72-es futóműve bírná a legjobban. Gondolkodtam még Cherokeeban is,csak nem akarom hogy megegye a fejem,illetve dieselt sem szeretnék,évi 2-3 ezer km futásra,meg nem kellenek a turbo-nagynyomású pumpa(vagy adagoló),satöbbi kínok,ezért tűnne kézenfekvőnek egy szívóbenzines. Mit mondotok?
Koni Heavy Track lengéscsillapítóról van gyakorlati tapasztalata valakinek? Gondolkozom egy ilyen beszerzésén, szívesen meghallgatnám azok vélemyényét, akik használják, és tapasztaltabbak nálam.
Ki kell takarítani becsülettel a szerkezetet, jól be kell olajozni, és akkor lehet próbálkozni. Ha valami mocsok bekerül a furatokba, akkor megáll a tudomány, ezért nincs értelme kint vinni a Jack-et borítás nélkül, látványosnak látványos, ahogy a tetőn, vagy a hátulján ott piroslik ez a csúcstechnika, de ha használni kell, akkor beadja a kulcsot. Egyébként ebben az esetben is, a WD40 csodákra képes.
Értem. Lehet,h akkor annyi volt az ára,de most 5.000 €-ért kintről szalonállapotút lehet hozni <80.000 km-rel. Vonóhorog,gallytörő,vadszállító,MT-s gumi alapkövetelmény,AVM kézi zárakkal együtt. A fellépő csak arra jó,hogy minden tuskót megtalál az erdőn,vagy az öltönynadrágot keni össze,ha szutykos időben kiszállsz a színház előtt. :)
Sziasztok 1.9 tdi motort össze tudom párosítani 2.8 vagy 3.3 patrol terepváltóval ? vagy milyen más váltóval lehetne össze hozni ami offroad körülmények között lehessen használni ?
A Pininem nem volt. Pajerom már volt. Szintén super select váltóval. Alapból hátsó kerék az a 2H. Ekkor az eleje nem világit. Amikor beteszzük 4H-ba akkor elöbb vilog aztán folyamatosan világit.Ilyenkor nem csak a sebeség váltóban történt meg az előre hajtás bekapcsolása hanem az első difiben is megtörtént a kapcsolás. Amikor 4H-bol kiveszed és vilog akkor az azt jelenti
, hogy valami tönkre ment. Nekem akkor volt ilyen jelenség amikor a vákumos kapcsoló szerkezet membrénja átszakadt és nem oldja a difiben a kapcsolatot. Ilyenkor a motor hajtása csak a hátsó kerékre megy mint rendesen 2H esetén. Viszont haladás közben az első kerekeről a forgás átkerül a féltengejeken keresztül a difire és onan az első kardánra is. Viszont az osztóműbe már nem hajt vissza. Ebben az a jó, hogy igy megmarad a lehetőség az 4 kerék hajtás újra kapcsolására. Szóval így lehet járni nem lesz belőle baj. Egy kicsit megnő a fogyasztás, de csak elenyésző mértékben.
Talán félreérthető volt, de ez a lényeg: Amikor folyamatosan kell (bekapcsolt terep) akkor zölden világít, diffizár használatakor ahol kell narancs, stb., stb. ...
Amikor nem kellene világítania vagy villognia (2H esetén), no, akkor villog.
Pajero Pinin műszerfalán az első hajtás visszajelző lámpái minden beavatkozás nélkül,egyszer csak elkezdtek villogni. Azóta bármilyen kapcsolás (terepbe be/ki, diffizár be/ki, felező be/ki, tolatva kigurítás) ellenére nem hajlandó elaludni, csak villog. Korábban pár másodperc villogás után elaludt. Super Select váltó.
A dolgot semmi rendkívüli nem előzte meg. Lejtős, köves földúton lassan mentem lefelé. Már vízszintes terepen, pár száz méterrel a grízesebb rész után, volt egy olyan, mintha a jobb első kerék (féke) egy másodpercre befogott volna. Nem tudom másképp jellemezni...
Én nem vennék külön téli gumit e mellé, felesleges. A General Grabbernek (Continental terep márkája) jó az MT-s X3 gumija télen is, de az AT-je is klassz. 99 Le-nél nagy sebesség úgy sincs, utazó tempónál pedig nem zajosak. Amúgy a magyar gumi piac gázos, már 2x hozattam gumit külföldről én is...
Ahogy nézem, mindegy is, amíg kapni lehetett ennek a méretnek 110-120 ezer között mozgott az árra / db. :) Nincs fél millióm gumira. :D Ez eszméletlen...
Hello! Hozzáértőktől kérdezem,hogy a 2005 utáni 1.6 VVti 3 ajtós Vitarákban,amiken az összkerék-hajtást már elektromosan lehet kapcsolni: van-e osztóműve (terepváltója) és a 4x4 hajtást viszko-,vagy fogaskerekes hajtómű viszi át?
Beülsz az autódba, és elindulsz amerre látsz.Rátérsz a földutakra.ezek behálózzák az egész országot.Rajtuk is eljuthatsz bárhová.Kiszúrsz magadnak egy célpontot és megpróbálod elérni,tíz húsz száz kilóméterre.Hidd el találsz közben terepet.De először,kicsit tanulmányozd az önmentési technikákat.Egy terepjáró,nem terepjáró,keress társakat.PL,Niva club.A terepen tájékozódás alapköve,ha egyenesen akarsz haladni,de az út nem arra vezet,ha kétszer balra fordultál,kétszer jobbra is fordulj,ha megfelelő dűlőt találsz,és naggyából irányban leszel.Jó játszást kívánok.
Szia, nekem van mindkettő. Az ST Maxx egy Pajeron van, zseniális gumi, szárazon, vizes úton és még télen iaszfalton is nagyon jó (jobb, mint a BF), brutális sár kivételével pedig kiváló terepen is (vadászok, nem off road).
A Pro Suzukin van, nagyon zajos, esőben és télen nekem túl csúszós, igazából életveszélyes, viszont sárban jobb. Aszfalton pedig nagyon kopik.
nagyon jó barátomtól vettem, szóval tudom az előéletét, precíz tulaj volt, tudtam hogy jó autót veszek.
az eleje az gyenge, gömbfejek, szilentek valóban mennek ki benne szépen, de ettől eltekintve én nagyon meg vagyok vele elégedve. munkára használom, havi 1400-1600km terep, ártér, erdő, nemzeti park stb... én imádom, amióta jó a klímám, oda nem adnám semmi pénzért. és mindenféle nehézség nélkül hurcolok vele néha egy 70lovas motorcsónakot...
oké, ez Offroad topik, igazán kemény körülmények között nem tudom meddig mernék vele menni, de ez irányú hajlamaimat kiéltem akkor, amikor Samuraioztam :)
Olvasom a lakós forumot, akkor a terranon elől nem merevhid van meg tudom hogy külön kapcsolós az első hajtás. Inkább egy pathfindert vagy patrolt néznék ha nissan nekem nem tetszik a terrano.
Most terranom van. A legkomolyabb ellenérv vele szemben az első felfüggesztés, hajtás.
A féltengelycserét már csukott szemmel is megcsinálom de gyakori a gömbfej cserebere is, aztán azért áll hónapok óta bakon a vas mert mindkét első-alsó lengőkar elrepedt-a jobbos annyira, hogy lehasalt az autó, traileren húztam haza.
Nem az alkatrész drága hozzá hanem az időm amit szerelgetéssel kell tölteni.
Alkalmanként. Ha a vonóhorgon a lakókocsi csimpaszkodik, valahová tenni kell a csónakot. De egyenlőre a patrol is meg a nehezebb csónak is csak terv szinten létezik. A mostani csónakom összehajtva a csomagtartóban utazik de egyre inkább kinövi a család.
Tartósan akarsz úgy járni, vagy csak alkalmanként szállítani?
Ha jó a csomagtartó - és esetleg még nem is csak 4 lába van -, a 200 kilót simàn viheted, vittem már kispókon is 150 kg vaslemezt és a buszon is szoktam 200-250 kilót vinni, pedig az amúgy is magas és billegős, a minap áthatoltam a városon 200+ kg 5 méteres gerendával, a körforgalmakban egyes-alapjárat. :-)
Tartósan már meggondolnàm, nehéz hosszú távon, állandóan arra figyelni, hogy kanyarog az ember.
Most képzelj el egy 900kg 3 ajtós corsát 2 méteres cuccokal a tetején miközbe bele is volt pakolva, igaz 70km/h nál nem mentem többet és főúton mentem nem autópályán.
A Sceniken audi kombin is cipeltem aminek tele a teteje nem üvegtetös az beropanhat a túlterheléstől. 3 személyes kanapét ami 70kg volt. sosincs gond ha észnél vagy. Tudod mint a lakónál. A gond hogy ha nem jól rögzited letépheti a menetszél.
Sziasztok eladó lenne egy kipróbálható pd tdi motor egyszerűsitett kábel köteggel passat b4 ből
Igenyesen bekábelezett.OBD vel komonikáló hibátlan PD tdi motor AJM kódu.Jelenglen 4 es passatban van tehát bármibe 1 nap alatt beépíthető(ami konszern)!. Az ár komplett motor teret tartalmazza(motor+tökéletes korrekcióju elemek a tengely is hibátlan gyári turbó+kipufogó,intercooler+csövezés, generátor, szervó,Klima, vízhűtő, kábelköteg az összes szeleppel csatlakozóval vezérlővel, légtömeg mérővel, gázpedállal) tehát minden ami kellhet hozzá
Megcsinálok bármilyen alátámasztást, akár az alvázra illeszkedő tartóval mint egy bukócső. Inkább az az érdekes, hogy a magasra került súlyponthoz mit szól a felfüggesztés pl. kanyarban?
Suzuki Vitara 1999 1,6 benzin. A karosszéria (csak) a küszöböknél korrodált. A váltó rögzítései rendben vannak. A váltót leszereltük és kivettük az autó alól amikor a villát cseréltük. Nem láttam repedést és olaj szivárgást sem ami esetleg repedésre utalna.
Ha eddig minden oké volt rajta és nemrég kezdte el úgymond, akkor lehet hogy a váltónál lévő rögzítések felfüggesztések satöbbi szépen megadták magukat elrohadt a fém és feszül a váltó. lehet ott repedés karosszéria problémák bármi. Tranzit nál szokott előfordulni a váltókar körüli karosszéria repedés és így nem tudja ugye a tulajdonos sebességbe rakni az autót ugyanis mindig elmozdul félrevált stb.
Sziasztok! Tanácsot, ötletet szeretnék kérni! Az autóm egy 1999 1,6 ötajtós spanyol gyártmány. A probléma a következő: (már egy ideje küzdök az üggyel, igaz most volt egy kisebb szünet, rá sem néztünk az autó bakokon áll mert elkezdtük a rohadások felszámolását is). Első hiba jelenség elszakadt a kuplung bovden. Vettem újat, csere. Nemsokkal utána a rükvercet recsegve vette csak. Állítottam a bovdenen , minden ok. Következő esemény a kuplung pedál tengelyéről letörött a négyzetes hasáb. Vettem bontott pedált beszereltem, beállítottam. egy hét sem kellett megint eltörött ugyan ott. Vettem megint egy pedált. Meg egy kuplung szettet. Összeraktuk mentem az autóval kicsi híján 2000 km. A rükverc megint elkezdett recsegni és a többi fokozatot is csak nehezen vette. Szétszedtük ránézésre nincs semmi baja. Vettem kinyomó villát is mert csak az nem lett cserélve. Újra össze raktuk és most sem veszi a rükvercet rendesen most is recseg. A többi fokozatot is karcosan veszi. Mi lehet a baj? Az olajakat is cseréltük a váltókban. Szóval szívesen olvasok bármilyen ötletet tanácsot mert nem tudjuk merre tovább.
Következő dilemma ... Kocka Vitara, 3 ajtós 2001-es; gyári alufelnin 195/80R15 ami az alap gyári méret, Hankook Dynapro ATM (RF10) gumival, vagy Toyo - 215/75R15 T Open Country A/T plus, ami a váltómérete, semmi off road, max havas, saras földutak, és késöbb max minimális emelés, hogy mégse legyen gyári, de nem igazán cserélnék mostanság gumit. melyik méret, és melyik gumi lenne jobb választás, vannak tapasztalatok? Köszönet az ötletekért!
üdv urak terepjáró építésre adtam a fejem 3 fajta auto jöhet szoba nálam egy parancsnoki uaz 525tds motorral vagy om606 al,vagy Nissan patrol y60 2.8td vágot kasznival csövezve stb.. vagy egy suzuki samurai 1.9tdi motorral de húzva 170-180 lo ig, vagy egy 116 lovas pdtdi motorral rakott már ilyen kaszniba valaki ? ??
(beugrott valami: pl. a motorvezérlőben szoktak elfáradni a kondik, de úgy van összerakva, hogy javíthatatlan legyen. Bontott kvázi nincs, az új meg valami 6-800ezer)
Én voltam aki nem venne GDI-t. Besze Sanyival (injektor.hu, ha így megvan) beszélgettünk róla a jó múltkorában. Alapvetően nem rossz konstrukció, csak kvázi javíthatatlan. Tipikus japán hozzáállású szerkezet: nagyon ritkán romlik el, viszont ha megteszi, akkor lehet kidobni a kukába, mert nincs hozzá semmi, vagy ami van (csak gyári), az az autó árával vetekszik.
Sok hibát nem tudok erről a motorról, csak a szívó oldali kokszosodásáról olvastam. Nem értettem, hogy csak ezért nem venné meg az illető, vagy van egyéb jellegzetes hibája is. És ezen hibák felfedezését szerettem volna megtudni...
Nem értem a kérdést igazából, ez direkt a hengerbe nyomja az üzemanyagot nem a szívó ágba. ha valami baja van azt úgyis észreveszed mert hülyén jár füstöl akármi. olvas népitélet keress rá esetleg a Mitsubishi gdi motorra. Mitsubishi gdi Engine fault kulcs szóra ki fog dobni neked jó pár találatot. hajlamos kokszosodni a szívó szelepnél miután hengerenkénti direkt befecskendezős motor. lehet EGR problémája. lehet hengerfejes is szóval olyan hiba előjöhet nála ami egy modern benzint motornál előjöhet.
(mondjuk én egy GDI motort se mernék megvenni... de én gyáva vagyok, csak főtengelytörős LandRover TDV6 meg BMW-PSA féle Prince motor (1.6 turbo 211LE) van itthon :-D
Szóval - mondjuk ez a távgyógyítás kategóriába tartozik - bele merjek vágni a vásárlásba? Ismerős esetleg a probléma valakinek? Nehezen/könnyen javítható? Után gyártott alkatrész mennyire van a Pinin-hez?
Nekem rozsdamentes sznorkelem volt, 8 éven keresztül senki sem kötött bele, általában értik, hogy miért van rajta a gépen, ha a gyalogos oda pattan, akkor már amúgy is mindegy.
Ledhídra sem lármáztak, a kamionokon sokkal brutálisabbak vannak, műszaki vizsgára le kell szedni, előtte utána eddig nem okozott gondot.
Mai eszemmel már tetőre nem raknék erős reflektorokat, nekem most 240-Wos LED van, ívelt, de túl erős a fénye, közelben mindent agyon világít, távolra meg semmit sem lehet látni. Ha egy kicsi köd van, vagy por, akkor teljes mértékben használhatatlan. Korábban készítettem saját LED reflektort, 3000K színhőmérsékletű LED-ekkel, kb 120 W-os volt az egész, sokkal jobban használható volt, vissza is fogom tenni.
Üdv. mindenkinek! Azt szeretném kérdezni, hogy közúti ellenőrzéskor volt e már valakinek negatív tapasztalata snorkel, illetve ledhíddal kapcsolatban? Már egy éve felszereltem, de még nem állítottak meg. Gyári műanyag snorkel műszakin átszokott menni? Necces eltüntetni egy napra is...
235/75R15 méretben mit ajánlanátok MT-ben (esetleg durva AT-ben) ami 40 ezer alatt van? (Most,hogy kitavaszodott,megugrottak a nyáriabroncs árak,és egy pár gyártó el is tűnt a palettáról)
Hankook Dyn. RT03 van most rajta,de a következő nem az lesz.
Kumho állítólag nagyon zajos és a kötött forgásirány miatt nem cserélgethető a mási oldalra, csak gumizással, SST Pro-ja van egy ismerősömnek Landcruiseren, azt mondja sárban nagyon jó. Közúton nem sokat megy vele.
Szia! Éne 2016 őszén kerestem, de sehol nem volt készleten. Aztán Hankook Dynapro MT lett belőle, ami nagyon jól vizsgázott aszfalton zaj és fogyasztás szempontjából, de terepen a korábban használt Symex mintás futózottnak szó szerint a sáros nyomába sem jött. Tudom, hogy nem is ugyanarra van a két gumi tervezve. Végül az lett, hogy évszakonként cseréltem a 3 garnitúrát. Ősz, tavasz: Symex, télen téli, nyáron meg a Dynapro.
Segítséget szeretnék kérni. MT-s gumi vásárlás előtt állok 31-es méretben keresek, a kinézet példány : MAXXIS Bighorn 764 , a tapasztalatokra lennék kíváncsi, akár pozitív , akár negatív. Visszaolvasva nem igazán találtam róla infót, egy külföldi oldalon említik, hogy 16 ezer mérföld alatt elkopott.. A Kumho KL 71-ről olvastam hasonlót. Ami még szóba jöhet: Toyo Open Country MT, Cooper STT
Amit nem szeretnék: újraépített/futózott illetve BF MT , amit kicsit drágának tartok.
Mt gumi nélkül felejtsd el a nagy sarat (AT nem tud annyit tisztulni, hogy értelmesen harapjon, leengedve sem). Ha kritikus, akkor engedd le 1-re, 0,8-ra, úgy merészkedj be bele (terep végén kompresszor). Difizár az eltelt 20 évemben nagy sárban soha nem segített már. Szerintem nagy emelkedőn, vagy leátlózásnál segít, ha leült, akkor már mindegy. Lánc körbe csavarral jól jön jégen.hóban, sárban. Ha felült a technika, akkor már csak a csörlő, vagy a traktor segít.
Csatlakozom az MT tanácshoz, én az utóbbi időben csak AT-vel nyomultam sárban is, de hiába a legendás márka, néha kevés volt. Nemrég egy saras emelkedőn kellett le fel közlekednem, feltettem a hóláncot, über jó volt, de az egyik leugrott és vitte magával a fékcsövet.
Vagyis ha saras útra megy az ember, akkor MT, különben előbb utóbb megölöd a technikát. A diffizár nem sokat ér, ha nincs tapadása a guminak, maximum azt éred el, hogy nem tudod irányítani. Van sok fajta MT gumi, ami jó terepen és országúton egyaránt, például a Yokohama MT (az télen is remek), Cooper Discoverer STT, stb. Nem akkora kompromisszum. Én is veszek a jövő héten egy STT szettet, eddig vagánykodtam a sima gumikkal, de volt pár alkalom, amikor majdnem összehajtogattam a gépet, mert nem tudtam irányítani.
Pont erre írtam, hogy az okosan/rendesen megcsinált fékdiffi, az nem rossz. A LandRover elég sokat tökölt vele, és jó is lett.
Nekem Disco3-ban középen és hátul 0-100% szabályozható diffi van, és így ügyesebb, mint a rövid LandCruiserem - na jó, csak Prado :-D - volt előtte, pedig ez sokkal nagyobb és nehezebb.
Volt amikor háromnegyed óra alatt 30m-t tettem meg vele, és akkor se melegítette le maga alól a fékeket, mert a okosan használta a zárakat hozzá. Disco3-nál nem a hajtástól vagy a légrugótól kell félni, hanem a TDV6-os motortól...
Akkor disco se kell, pedig a 3 massal szemeztem... A fékezgetéssel pont ez a baj mint te is írod a kettő kombinációja jó lehet de ha kell a 4x4 és blokkol egy kereket hogy kapjon nyomatékot a másik oldal akkor hajtást is veszt. Behúzom a kéziféket és első hajtással megyek akkor is visszatart a hátsó tengely még ha pillanatnyilag is. Ez a divat suvoknak jó de terepre hát..
Engem nem érdekel igazán mert nem járok nehéz terepre ezért se keresgéltem hátra lsd s difit mert felesleges, térdig érő friss hóban is elmászik nekem ennyi elég.
Ez is "elhanyagolt" volt rengetegszer összezárt a difije kanyarodáskor , gyári olajajánlás kuka volt kapott lsd olajat azzal jó lett. Aztán odabaszarintottam és jött egy komplett nyitott difis hid hátra. Elméletileg.. lehet hogy butább lsd de nem érdekel. Annyi mindent lehet ezekben legózni hogy se szeri se száma.
Nem az a baj a fékezgetőssel, hogy nem hajt ott, ahol kéne, vagy ne lenne ügyes, ha jól van megcsinálva (lásd: Discovery3), hanem hogy nem alkalmas tartós gyilkolásra. 20perc a tökigsárban és lehet kávészünetet tartani, egy nap kvázi folyamatos gyilkolás után, meg jöhet az új féktárcsa/betét. Öletésre rendes mechanikus zár való, viszont ahhoz meg ész kell, mert azzal meg tördelni lehet a technikát. A legjobb a kettő együtt, mint pl. a Disco3 :-D
Pasz a cuccal kapcsolatban, jobban jársz ha bemész egy 4x4 es boltba és ott kérded meg. Lsd meg az ilyen cuccok a legolcsóbbak mert a levegős difi hez több plusz cucc kell.
Hát én a a fékezgetős megoldás nem szeretem mert akkor se 4x4 es csak másik kerékre tudja adni a nyomatékot. Zárható/ önzáró difinél mindenhova jut hajtás.
Igen a kisvideóba a terepjárk töbségébe volt kipörgésgátlö (EPS)
és az ABS lefékezi a kipörgő keteket ezért ha csak 1 kerék is leér a földre tud mozdulni. De jó tipp meg fogom nézni mijen a Nissan mert a Landim is EPS es volt ezért tudott menni difizár nélkül is az extrém hejeken. De a Nissannál nem találtam ijesmit alapból csak az elméleti sper difit hátul. Ezért érdeklődzem szoktól akik járnak ki tetepezni mit szólnak az első automata difizárhoz vagy felejtős?
Vagy mijennek kelenne lenni gyárilag a Nissan hajtásnak hogy jó legyen.
Csá!Winchmax a neve azt hiszem 5,5T-s és 180Ezer körül volt.Nem tom pontosan nem vagyok otthon!Nagyon csendes és bivaly erős!Négyszer már kihúzott a bajból!Azt hogy mennyire strapabíró majd az idő eldönti!Egyetlen hátránya,hogy lassú,de ez nem érdekel csak ne keljen az éjszaka közepén traktorosnak telefonálnom!
Előtte Dragonwinch-et használtam 100E-ért.Két év múlva darabokra hullott és nem volt benne erő!Időközben relé problémái is voltak!Ráadásul este kb 3-4 Km-ről hallották,ha csörlőztem!
Grand cherokeem van abban egyfolytában 4x4 van ha a felezőt kapcsolom akkor zárja az osztóműt. Elől hátul lsd vagy speer difi van, de van pár variáció a dolgokra.
Én kicseréltem a hátsó hidat mert odavágtam meg sokszor zárt a difi.
Fékpadra felteszitek vagy megemelitek akkor látni lehet hogy milyen a hajtás.
Hosszú 5 ajtósom van ès 4H ban mert még nem kívánja a terep csak a sár miatt jön egy kis domb és vége a réginek meg se kotyant meg a barátom L200 asa is elhúz melettem pedig ö is csak a 4 kerékhajtást húza mikor lemegyünk az aszfaltról. A nagyobb emelkedőknél szoktam húzni a felezőt.
Ezért kérdezemm mert nem tudom hogy a Terránó hogy oldotta meg az egész hajtási rendszert?
megjöttek a munkalámpáim, matekoztunk a komámmal, hogy hogyan is lehetne normálisan, nagy furkálások és b@rmolás nélkül feljátszani a vezetékeket a tetőre, de egyenlőre nem találtunk elfogadható megoldást.
Szia, a raklapot elnézve ez súlyra megvan annyi amennyit keresel és még vízálló is! :D Kraz csörlő...
Bocs a hülye viccért, én a helyedben szétszedném majd az újat is és blokktömítővel v. szilóval összepakolnám. Vezetéket, sarut, csatit vazelinnel kezelni.
Sziasztok!Könyörgöm adjatok tippet egy megbízható kb 12000lb csörlőre!Már a harmadik szarik be!Ez most Escape,de bedöglött!Nem érdekel már,hogy mennyibe kerül csak megbízható legyen,ne follyon bele a víz!Előre is köszönöm!
Sziasztok új vagyok a topikban van egy suzuki vitarám simexmintás gumi csörlő stb én mindig szeretek más hibájából tanulni ezért is szeretném a platóra vinni a hűtőmet milyen csővel szolktátok hátra vinni sima vas cső vagy 5 rétegű alpex vagy sima gumi csővel meg hogy milyen átmérővel hűtő megvan elektromos ventivel tehát már csak a cső kérdés maradt
A pogácsa az olcsó megoldás, a rúgókovács nem. Esetleg nézhetsz erősebb rúgót bele. Ha melegíted meg nyújtód a rúgót az kilágyul, puhább lesz. + szenvedsz vele.
Sikerült vennem egy jó állapotú Suzuki Vitarát. Szeretném egy kicsit megemelni. A rugó alápogácsázásán kívül van más pénztárcabarát megoldás is? Hosszabb rugó esetleg vagy a meglévő kinyújtása?
Uaz híd samurai alvázhoz igazítva, komplett szett.. Első-Hátsó híd 41/8 as .. Eső-Hátsó tárcsafék komplett Első laprugó 10 lapos Hátsó laprugó 8 lapos Csak egyben eladó.. 220.000Ft
Kis technikai segítségre lenne szükségem. Pajero 15-20 év környékiek, 2,5-2,8 d. Milyen váltóval érdemes, neuralgikus pontok, melyik motorral? Esetleg a 3,2 d gyengébb, vagy jobb eresztés terepre?
"2 millából nem lehet normális mindenre jó, elől hátul záras terepjárót találni"
Igaz az enyém ennél jóval drágább volt anno 10 évesen (idős tulajtól garázsból 40000km-rel), de jó Suzuki terepjáró kijön azért 2 millából utólagos első-hátsó zárral.
Legyünk reálisak. 2 millából nem lehet normális mindenre jó, elől hátul záras terepjárót találni, ha igen, az inkább kohó szökevény. G-t meg végképp nem, siralmas állapotban vannak, az alkatrészek beszerzése felér egy rémálommal. Tudom, áll egy az udvaromon.
Nekem Disco 1-ben volt hátsó ARB diffizár, frusztrált, hogy milyen kevésszer kellett használnom, ha meg kellett, akkor nagyon unalmassá vált a terepezés. Egyszer tört tengelyt, amikor pergettem a kereket, aztán a jó recés gumi hirtelen fogást talált magának. Olyan szépen tört a tengely, mintha lézerrel vágtam volna, még forgács sem esett le :)
A Definél vannak a mindenki által szidott menesztőtárcsák a tengely végén. Ha nagyon meggyötrőd, akkor azok könnyedén tőrnek. Viszont 600 forint. Lehet erősítetted kapni, akkor a féltengely törik, ami 10 ezer forint. 100 ezer forintért lehet kapni erősített féltengelyt, akkor viszont a váltó/terepváltóban törik valami, amit szintén lehet erősíteni. De minek. Nekem még nem tört el ez a tárcsa, pedig teszek érte keményen, ha bonyolult helyre megyek, akkor mindig ott van a táskában, max. 5 perc alatt kicserélem, ki van ez találva.
Land Rovert senkinek nem ajánlok, kevés van belőle, maradjon azoknak, akik értenek hozzá és tudják használni :) Freelandert még a hozzáértőknek sem, bár az újabbak már jóval strapabíróak.
Alapvetően két út van a terepjáróépítésben (a vége/cél persze mindig ugyanaz, de a kezdetek különböznek):
- Defender ("nagyot lép"): nagy rugóutak, a lényeg, hogy lehetőleg minden keréknél folyamatos talajkapcsolat legyen. Ehhez elég "lágy" rugózás kell, ami a közutas menettulajdonságokra van rossz hatással.
- G-Wagen: Masszív erős hajtás emiatt korlátozottab rugóút, de három zárral elég ha egy keréknél van rendes tapadás, és az egész hajtás ennek elviselésére van tervezve. Terepen ügyetlenebb, inkább olyan erőből megoldós fajta. A keményebb futómű miatt, közúton barátságosabb.
Sziasztok. Lenne valakinek két fölösleges gaz69 gumija, vagy két komplett Uaz kereke, amitől szíves megválna, nem túl nagy összegért? Használt, de használhatóT keresek. Köszi.
Hát ja. Mindennek van határa, csak az univerzumnak nincs (bár a tömege véges, szóval bizonyos szempontól annak is van :-)
_______________________
szóval akkor maradjunk annyiban, hogy Discovery3 a világ leguniverzálisabb autója, hiszen nincsen gyenge pontja*, mindent _elég jól_ tud: Hétköznapot, gyorskényelmescsendes utazást, egyterűs variálhatóságot, és nem utolsó sorban meglepően jó terepjáró :-D
Ez is igaz, de a másik véglet sem jó, mikor egy - nem erre tervezett (gyárilag záratlan) - kerékre tolod ki a teljes nyomatèkot, ráadásul jobbára pont akkor mikor nehezen mozdul az autó (mert elakadt).
Viszont az kétségtelen előnye a teljes zárásnak, hogy egyetlen ép fèltengellyel is elevickél az autó. :-)
A diifizár terepen alapvetően kíméli a hajtásláncot, mert az eszetlenül felpörgő, majd hirtelen megtapadó keréknél ébredő dinamikus igénybevétel sokkal jobban igénybeveszi az elemeket, mint a nagy statikus terhelés. (a féltengelyek is ilyenkor szoktak törni, nem amikor zárral mászol a siratófalon)
Majd a tapasztaltak megmondják :-) nem szoktam ilyesmiről olvasni, csak a fogyó féltengelyekről :-D
______________________________________
(nekem elektronikus diffizárjaim vannak gyárilag, ezeket én még kapcsolni se tudom direkt, csak a számítógép ha akarja - meg ha olyan programot használok. Nem fék diffi (bár az IS van) hanem rendes 0-100% között szabályozható zárású, többtárcsás)
Attól, hogy valami nagyot lép, még simán eldifferál difflock nélkül, ugyanis az éppen "lépő" keréken sokkal kisebb lesz a terhelés, mint a berugózott oldalon.
Gyárilag nincs első-hátsó zár, de nem is igényli különösebben (nagyot lép, nem úgy mint a G). De ha ragaszkodsz hozzá, akkor normális áron van hozzá mindenféle (ARB, Detroit, Torsen, LSD, ami kell)
Szinte csak a rohadásra kell figyelni, a többi része elég golyóálló (az ABS szokott még vacakolni. Keresőszó: "három Amigo" ;)
Diesel Terepjárót keresek, 2000-es évjárattól, magyar rendszámmal, saját részre, max 2m!
Milyen terepjárót javasolnátok mindennapos utcai használatra, sokrétű fizikai munkára, és időnként hobbyként közepes és nehéz terepre?
Mercedes G-n és Steyeren kívűl van más terepjáró ami képes mind a négy kerekét hajtani(középső, első és hátsó difi is zárható)?
Jeep quadra drive II-ről olvastam ilyesmit... Milyen Jeepet vagy más terepjárót ajánlanátok 2000-es évjárattól, diesel érdekel, 1.5, 2m alatt. Konkrét ajánlat is jöhet! 06209194144
Mitsubishi Delica / Space Gear-t keresek megvételre. Külföldi papíros is érdekel, lényeg hogy forgalomba helyezhető legyen, jobbkormány nem akadály, tetőablak előny.
Ha még aktuális, akkor elég határ eset! +20 körüli felnivel egész jó, de arra számíthatsz esetleg, hogy bizonyos kormány állásoknál nagyon beterhelve bele érhet ide -oda.
Nekem van 25mm emelésem, és 0-ás felnivel éppen hogy bele ér a gyári sárvédő szélesítésbe. Ha érdekes, akár van is elado gumim ebben a méretben.
WJ alapból a hátsó tengelyt hajtja és kicsi kerék szögelfordulás különbségnél automatikusan kapcsolja az elejét, persze függ a típustól is , hogy milyen rendszer van benne vary lock, quadra drive stb.
Az enyémbe quadra drive van, WJ-t akarsz és terepezni akkor mindenképpen ezt javaslom, vagy a régebbi típusú manuálisat. A váltó olajhűtője hülye helyen van ha telemegy szlötyivel akkor tud túl melegedni. Terepralinál érdemesebb áthelyezni.
A 2,7-es diselt nem tudod emelni csak ha a kardánt is hozzáigazítod.
Jeep mellet szól viszont hogy amerikából/németből bármit lehet hozzá venni és kb mint egy niva újban. Youtubon rengeteg szerelési videó van. Voltam vele vízmosásban rézsűn felfele picit megtorpant de átment/ felment. Most hátul sima difi van azt viszont tudni érdemes. Neked kell eldönteni hogy melyik kell. Pajero 2wd 4 wd 4wd loc 4 wd lo loc a hajtása zárhatod a középső difit, jeepnél ha selectrackos 2wd 4 wd part 4 wd full neutral 4wd lo és nem zárod a difit.
Pajero talán jobb, nekem jeep wj széria van állandó öszkerékkel és néha lassan kapcsol a rendszer. 1-2 mp Őnzáró diffik vannak benne elől hátul. Nem offroadozok! Plusz automata. Régiekben van manuális váltó. Túlmelegedhet az automata. Jeepben renault, wj motori dizel, meg benzinesek, de öszkerekes kombik kb mint a toyota 4 runner. L 200 ast hajtottam régi kockát abban is kapcsolható volt igény szerint a 4x4. Kintröl olcsó az alkatrészautó.
Sziasztok! Mielőtt belevágnék az offroad világába, szeretném megkérdezni, hogy melyik terepjárót ajánlanátok terepezésre? Két típus között döntenék: Jeep Grand Cherokee és Mitsubishi Pajero. Leginkább a megbízhatóság és az alkatrészek ára és elérhetősége izgatna. Köszi a segítséget!
Szeretném felhívni mindenkinek a figyelmét, aki csörlőt szeretne vásárolni, hogy ne dőljön be a remek, már-már mesébe illő hirdetésnek, mert az egyik ismerősöm ráfaragott. Rendelt egy 12000lb-s nek hirdetett no-ném csörlőt, amikor megjött, szembesültünk hogy a paraméterei (dimenziós méretei, felhasznált anyag mechanikai méretezése, ) teljesen megegyeznek az én 6000 lb-s Horn csörlőmmel. Terheléssel le akartuk csekkolni, kiderült hogy 9000 -et sem tud. Emil a cégnek, akik azt mondták, hogy az érték a fordítóval értendő. Persze ezt nem írták rá sehol. Gyakorlatilag egy 6000 -ről volt szó, amit lehetett volna hirdetni 24000 nek is ha több csigasorral használom.
Ha olyanra akarod visszaalakítani amilyen a gyári kiadás volt, az lehet. Tizen-valahány ezer volt nekem egy Ducato, 3 személyesként lett behozva, rögtön egy 10 személyes kisbuszt csináltak belőle körabklakokkal. Így vettem meg, egy idő után meguntam az évenkénti vizsgát meg hogy a családból csak én vezethetem a D-kat miatt.Bementem egy KPM vizsgabázisra, ott az egyik vizsgabiztost kérdeztem hogy mit néznek vizsgakor. Az irodában megmondták a papírmunka menetét és bejelentettem vizsgára. 9 fős személyre szerettem volna, de vagy 800 ezer regadót kellett volna fizetni, ezért a gyári állapot mellett maradtam.
Ez merre van? Általában az illegális szemétlerakóktól féltik a területet, volt, hogy felhívtam a mezőőrt, aki azt tanácsolta, ha terepjáróval meg tudom kerülni a sorompót, akkor menjek isten hírével :)
Lesz egy műszaki vizsga költség, meg még egyéb illetékek, ha megvannak az eredeti cuccok hozzá, akkor nem gond. Műszaki vizsga állomáson érdemes megkérdezni első körben.
Másik fórumon ajánlották ezt a fórumot hátha valaki tud segíteni.
Egy olyan kérdésem lenne,hogy van egy Mitsubishi L300 kisbusz amit annak idején 6 személyes személyautóként vásárolt apósom,de menet közben át lett íratva a forgalmiba N1 kategóriára és 3 személyesre.
A következő lenne a kérdésem,hogy tudnám visszaminősíttetni 6személyes személyautóra vagy legalább azt elérni hogy 6 személyes legyen.?
A másik kérdésem,hogy milyen anyagi vonzata lenne ennek a dolognak,remélem tudtok segíteni mert sehol nem találok róla infót.
Valaki ki tudná fejteni, hogy általánosságban véve (konkrét járműtől függetlenül) mik a nyomórudas felfüggesztés (pushrod suspension) előnyei illetve hátrányai? Terepen egyáltalán használatosak ezek a felfüggesztések (főleg épített, egyedi járművek esetén gondolom)?
Nissan patrol Y60 2.8tdvel van olyan problemam, hogy padlogaz vagy akar felgazas gyorsitasnal 2500as fordulatig eroteljesen huz, majd minden ereje elszall, majd mikor visszaveszek a gazbol szepen lassan kiforog, de nagyon erotlenul. majd 3500 kornyeken ujra lehet padlozni, es megy is ahogy kell neki. sajnos az autot nemreg vettem igy semmit sem tudok rola, peldaul hogy az adagoloja gyari-e. a jelenseg pedig azota jelen van miota elhoztam. terepen zavaro ez fokent amikor az ember nekimegy egy dombnak 2500as fordulat kornyeken, majd ahogy gazt adnek neki akar egy picit is azonnal elfogy az ereje...esetleg valakinek erre valamifele tipp? koszonom szepen elore is a valaszokat! :)
Nem, köszi, nálam a zasszonyt nem lehet ilyenekre elcsalni, meg én sem áldoznék rá.
Meg a telekjárónak az a legnagyobb baja, hogy félti a zember az alját. Mikor elakadtam, akkor is az volt a fő nyűgöm, hogy a részecskeszűrős dobnak ne legyen baja.
Nem rossz ez a hely, megér annyit, hogy ellenőrzött körülmények között kipróbáld a szerkezetet, van több útvonal is. Ha nagyon megtetszik, akkor elkezdhetsz gondolkodni, valamilyen alternatív megoldáson, mondjuk Wrangleren :)
Hát, nálam szerencsére ez egyértelmű volt: a sorompó lelakatolva, a két oldalán árokkal. Szóval ha ki akartam volna kerülni, akkor garantáltan hibát követek el. Így hogy visszafordultam, és visszamentem az _úton_ elvileg hibátlan voltam ("Nemzeti Park" tábla volt, nem "Fokozottan védett ...").
De a kérdés bizony jogos, ilyenkor mi a teendő?
Még ha nyitható lett volna a sorompó, akkor se biztos, hogy hozzányultam volna, hisz' azt elvileg nem piszkálhatom.
Na, ez egy tök jó kérdés - mi a teendő, ha egy sorompó belső oldalán találod magad, feltételezve, hogy a sorompót egyszerűen ki tudod nyitni és vissza tudod csukni, avagy ki tudod kerülni?
Az a jobb, ha átmész, vagy az, ha visszafordulsz, de akkor már ismerten tilosban autózol?
(én is a Hortobágyon jártam már úgy, hogy Angyalháza felől bóklásztam a földutakon, amikor szembejött egy sorompó és a behajtani tilos + Nemzeti Park tábla a _másik oldal_ felől érkezöknek. Persze amerről én jöttem semmi nem volt. Gyorsan vissza is húztam amerről jöttem, jobb a békesség :)
Jogilag úgy oldottam meg, hogy az autóra helyezett csekk kiállítójának (Hortobágyi Nemzeti Park) küldtem egy fellebbezést. Feltehetően elismerték a hibájukat, mert válasz nélkül hagyták az ügyet "elaludni".
A bazsa féle ócsárlásról lemaradtam, kigyomlálhatta a modi, mielőtt láttam volna (pedig engem minden érdekel)
Néha a stílus is okozza a szimpátia hiányát. Az én esetem:
Földút, áll 2 valaki egy Hilux mellett, köszönök, kikerüljük, megyünk el mellettük, erre utánam szól az egyik:
- Hello, hello, hello
Na, mondom, kezdődik. Megállok, odajön:
- Kihez van szerencsém?
- Jó napot. Miért - mondom én - nekem kihez van szerencsém?
- X Y vagyok, hivatásos vadász.
- Én meg Z ZS magánszemély.
- Hova-hova? - kérdezi ő.
Erre - gondolom - nem is nagyon kellett volna válaszolnom, hiszen közforgalmú úton, oda ahová nekem tetszik, de gondolotam nem rontom el a beszélgetés hangulatát.
- Ide, meg ide, gond?
Mondta, hogy nem és elköszönt.
Nem zavar, sőt kifejezetten tetszik, hogy védik a védendőt, de talán a törvényi felhatalmazáshoz valami igényesebb beszélgetés indítás tartoznának. Amúgy azóta többször összefutottam az illetővel, normális és mivel már felismeri a kocsit és tudja, hogy semmi rosszban nem sántikálunk, jellemzően csak int és megy a dolgára.
Régebben egy Tiszapart környéki részen volt olyan, hogy az egyik útra kiraktak egy "Behajtani tilos" (nem tévedés, ami az egyirányú utcánál szok lenni!) táblát, de másik úton is be lehetett menni az ominózis területre.
Hétvégén békésen ácsorogtunk és beszélgettünk egy murvás út szélén valahol a Bakonyban, oszt egyszercsak jött egy pickup, megállt, kiszállt valami figura, aki aszonta, hogy erdész vagy ilyesmi, és hogy szeretné látni az engedélyeinket. Kérdeztem, hogy miről beszél, mondta, hogy behajtási engedélyt akar. Mondtam neki, hogy osztán konkrétan mihez is kéne, merthogy sem táblán, sem sorompón nem mentünk át, csak találomra autóztunk. Aszongya, hogy szerinte ez nem így van, és felírja a rendszámunkat. Mondtam, írja, ha neki az jó. Még megpróbáltam megkérdezni tőle, hogy konkrétan mivel van baja, mi olyat tettünk, ami zavarja, de erre már nem válaszolt, hanem mondott valami homályosat valami rendőrökről, és elment...
Viszont a linkelt "jogszabály" (ha az) hivatkozik a Természetvédelmi terület, Tájvédelmi körzet táblára is. Én is úgy gondolom, hogy attól még ide bemehetek, de most elbizonytalanodtam.
Persze ezt az írományt nem lehet szó szerint venni, mert mi van akkor, ha megyek az úton (mondjuk 33-as), oszt ki van írva, hogy Hortobágyi Nemzeti Park, akkor mivan? Megállunk és megfordulunk?
Ebben az a vérlázító, hogy ilyen helyekre terveznek versenyeket, illetve a résztvevők sem bírják felfogni, hogy Simex ide, Simex oda, nem térünk le az útról marháskodni egy mocsaras részen. Ha a nem tiltott földúton szép csendben végigvonulunk, az igazából senkit sem zavar, de az ilyen agyatlanságok miatt zárnak le minden utat a jövőben. Erdélyben is elkezdték, hasonló okok miatt.
Eleve legálisan nem is lehet ilyen versenyt rendezni, a zöldek mindent megtesznek, hogy megakadályozzák a kulturált, ellenőrzött körülmények közötti offroadozást, ez lesz belőle.
"(nemzeti parkban, tájvédelmi körzetben, természetvédelmi területen) járművel közlekedni az arra külön kijelölt utak kivételével"
A belinkelt szabályból idéztem. Megnéztem, mert pont kérdezni akartam, hogy szerintetek ez a Tájvédelmi körzetre is vonatkozik-e. Nos, az kiderült, hogy igen, láttam is már többször ilyen ovális táblát a kócsaggal.
De kérdés, látott-e már valaki ilyen kijelölt utat jelző táblát?
A röhely az, hogy pl. a nemzeti parkokon normál aszfaltos utak is mennek keresztül, akkor ez kijelölt?
Keresek valakit, vagy valakiket SZEKSZÁRD és környékén, aki(k)hez csatlakozni tudok hétvégi offroadozás céljából. Egyedül tartok attól, hogy bent maradok a sárban, így nem annyira élvezetes, mert nem merek belemenni a jóba :)
Szoktam olvasni a topicot gyakran, ha esetleg lenne valakinek ötlete!
Akkor ez pont annyi, mint régen, mikor még elég volt nekik (mármint a rendőrségnek) az általam küldött fénykép. Csak beletettek még egy macerát egyszerűsítés helyett. Mennyivel jobb lenne kérelmestűl, fotóstúl az ügyfélkapun intézni az egészet és a legvégén egyszer elmenni az okmányirodába a tábláért...
Nem, be se azonosították a szállítót, még azt se nézték meg, hogy van-e egyáltalán rajta E-betű valahol, vagy hogy hány bicikli fér rá.
Annyit néztek csak, hogy megfelelően van-e rögzítve a kocsin, meg van-e normális helye a rendszámnak, meg legyen világítás (bár a működését már nem ellenőrizték)
Csináltak pár képet a kocsiról a bringatartóval, oszt' kész. Értelme nulla.
Jajjaj, hónapokig leveleztem BMmel és az akkori zöldminisztériummal, mire megértették, hogy hiába kopizgatnak jogszabályokat, abból nem tudom kiolvasni a vàlaszt azon egyszerű kérdésre, hogy ha semmilyen - kresz vagy védettségre utaló figyelmeztető vagy tiltó - tàbla nincs kitéve, kell-e tudnom, hogy az adott úton tilosban járok, mert jogszabàly által védett területen megy keresztül (merugye elvileg a jogszabály nem ismerete nem mentesît...). Aztán nagy nehezen kaptam egy (azaz kettő) egyértlemű választ, hogy ha nincs tábla, mehetek (az úton persze).
Ezért szerethetőek a jogászok! Egy egyszerű kérdésre, amire a válasz IGEN vagy NEM ,képesek 3 gépelt oldalas levélben válaszolni.Nem olvastam el, de kicsi esélyt adok rá hogy egyértelműen kihámozható az amit tudni akar az ember.
Volt hogy én is kérdeztem vmit konkrétan egy önk. képviselőtől.A drága elküldte a hatályos helyi szabályozás elérhetőségi linkjét. Mivel nem vagyok jogi végzettségű, nem tudtam eldönteni a megfogalmazás miatt hogy megtehetek vmit. vagy nem.
Szépen megköszöntem neki és feltettem megint a kérdést, most már úgy, hogy (mivel Ő is részt vett a megszavazásán)két kérdésem van, igennel vagy nemmel válaszoljon lszives!
Ez a válasza már 2 nap helyett 1 hét múlva jött meg, de megértette mit akarok.
Tudom, hogy erősen megkérdőjelezhető, attól is függ, hogyan értelmezendő az "A járművet a járművön vagy a járműre szerelt tartószerkezeten e célra kialakított helyen ... (rendszámtáblával) ... kell ellátni." mondat, mert úgy is lehet bontani, hogy a
a járművön e célra kialakított helyen vagy a járműre szerelt tartószerkezeten e célra kialakított helyen
és úgy is, hogy
a járműre szerelt tartószerkezeten e célra kialakított helyen vagy a járművön.
Ugyan a napellenző is a jármű része (mint a lökhárító, amire ugye szabad a matricát ragasztani, de nem a járművön, hanem a járműben lenne ez esetben a rendszám.
De komolyan sosem akartam odarakni, csak eljátszottam a gondolattal, milyen jó lenne traffinál egyszerűen felhajtani. :-)
" elvileg akár a napellenzőn is lehetne, az is szabályos lenne. "
Sőt, néhány éve volt arról szó, hogy mi a "hatósági jelzés hamisítás"
Arra jutottak a hozzáértők, hogy ha van a kocsidon egy oda nem illő rendszám, az igen. Ha viszont pölö van rajta tíz érvénytelen, más kocsikról kivont rendszám és Te 11.-nek felrakod az eredetit, az szabályos.
Azt nem (úgy értettem, engem ne lásson, de szerintem rájöttél :-) ), de fordítva nem hülyeség. Egyszer régen egy parkolóházban belèm kötöttek, hogy azért nem enged ki magától a rendszer, mert rossz helyen van a rendszàm ès nem látja a kamera (Jimny, motorháztető èle, régi fajta kisméretű matrica). Mondtam a tagnak, hogy írjàk ki a bejáratnál, hogy saját KöHÉM6-uk van, persze nem értette. :-) Na, akkor volt a fejemben, hogy elvileg akár a napellenzőn is lehetne, az is szabályos lenne. Ma már ez nem játszik, mert a matrica is a rendes méret lett, nem férne el.
A gyártó csak jobban tudja, nyilván nem véletlenül Discovery és nem Mudvery lett a neve. :-) :-) :-)
Jó lehet ez a soküveg tető. Egyszer ültem csak hasonlóban (valami franszija egyterű volt), nagyon más benn az érzet, mint a lemeztetősben. Mondjuk utóbbi annyiban egyszerűbb, hogy csak egy mozdulat lehajtani a napellenzőt a véda előtt, ha nem akarom, hogy lásson. :-)
Kabrióvá nem, de tiszta üveg a teteje. Szoktak is röhögni rajtam, hogy minek szopok a tetejével, úgyse látja senki. Persze, csak belülről kifelé takarja a kilátást a gólyafos :-) ...mit csináljak, az lakik a ház előtt :-D
Mindenképpen ki fogok próbálni párat, eddig csak a teszteket olvasgattam, és mindegyikben előjött, hogy közúton hangos, pattogós, kényelmetlen. Egyenlőre nem kimondottan családi autó lenne, hanem inkább hobbi, évi pár 1000 km-el csak.
Mi a véleményetek a 4ajtós (unlimited) wranglerről ?
Igazából nincs nagy szükség terepjáró képessgére, (de elmennénk vele kirándulni, és lehet rákapnék az offroadozásra) és családi második autó lenne.
Ami miatt megtetszett, hogy lenyitható a teteje (meg akár az ablaka is) . A családi SUV-ot és egy hobbiautót (kis cabrio-roadstert) váltana ki.
Milyenek a fenntartási költségei, mennyire megbízható, V6 benzin, vagy dízellel van kevesebb gond? kézi vagy autómata?
Mivel igencsak drága jószág, és a választék sem túl nagy, gyakorlatilag nincs nagy választási lehetőség jelenleg itthon. leszámítva a 10-en sok milliósokat.
( van olyan fórum, ahol kirándulásokat, és egyébb programokat szerveznek? még rendes wrangleres magyar fórumot se találtam..)
Hát, ahogy uaz-zal félretolja a jégtáblát a folyóban az pl. durva. Persze lehet, hogy másnak ez mindennapos. Illetve arrafelé lehet, hogy nem nagy szám, BIKE-R nevű motoros topictárs egyszer elmotorozott Magadan-ba, hát Szibériában a folyón átkelés motorral úgy megy, hogy megvárod a gázlónál míg arra jön egy Kamaz, fizetsz 20 dollárt a sofőrnek, felrakjátok hátra a motort és átvisz.
A Warn az az új Quadon volt gyárilag tartozékként elöl, nem én vettem direkt. Hátra pedig azt raktam fel, amit az előzőről levettem eladás előtt és egy no-name-et raktam fel helyette:)Szemétség volt? Az!:)
A Nivámra célzottan vettem a Horn-t, lehetett volna olcsóbbat,de a városban, amihez közel lakom, helyben van a szak-bolt, mindenféle kiegészítőkkel és hiba esetén (bár eddig nem volt)kéznél vannak.Tudjuk:Ami el romolhat...
Félre ne érts, biztosan jobb egy Warn, mint a noname cuccok, jó eséllyel még a Horn is jobb (bár azzal nincs személyes tapasztalatom), csak azt kérdőjelezem meg, hogy átlagos célra megéri-e a felárat.
Hiába gyorsabb, ha használni kell, mindig fordítóval csörlőzök, kímélendő a motort és a többi elemet.Mondták már hogy felesleges, de talán ide illik be a "konditív disszonancia vádad:)
Mint alább írtam, ez még lehet jó, meg nem azt mondom hogy a Horn vagy a Warn a legjobb, az általad említett is működik, használható sőt javasolható bárkinek. nem vagyok pszihésen rá kattanva a fent említettekre.Én sem venném meg a linkben hirdetettet, nem azért mert nem tartom jónak, hanem mert így forgalmazni nem korrekt.
Kicsit azt érzem, hogy hatalmába kerített a kognitív disszonancia :)
Ahogy írtam, jelenleg 90 ezer Ft alatt tudnék venni olyan 12000 fontos (5,4 tonnás) csörlőt, ami már bevált (nem hallomás, nekem volt), és adnak hozzá kötelet, kampót, görgős ablakot, vezetékes és vezeték nélküli távirányítót.
Hornból ugyanez a weboldaluk szerint 750 €, ami kb. 232 ezer Ft (Magyarországon 239.475 Ft-ért találtam legolcsóbban), ebben az árban ugyanaz van, mint az én noname csörlőmnél mínusz vezeték nélküli távirányító (ebayről pár ezer Ft), amit te pluszban kaptál, azt valszleg a kereskedő tette mellé.
Egyelőre nem vagyok róla meggyőződve, hogy indokolt-e a háromszoros árkülönbözet.
A műszaki részét elég nehéz összehasonlítani, a Horn gyorsabb, cserébe több áramot vesz fel. Nyilván egy versenyautónál ez előny, de én békésen elcsörlőzgetek lassacskán, amikor kell, cserébe boldogan elvagyok a gyári akkuval.
Ezért írtam, hogy szerintem hobbi célra bőven elég az olcsó is, a profi felhasználás másik történet.
Annyi bizonyos, hogy a lenti linken lévő eszközt semmiképpen sem venném meg, mert sem márkanevet nem kapsz mellé, se nem olcsó.
Amit leírtál, azzal általánosságban max egyetértek.A mobil csörlőt nem nagyítottam fel, nem láttam hogy mi van rá írva, csak a gyakorlatból és a Horn típus ismeretéből merítettem a 900kg-ot.Az hogy egy azonos házban lehetnek eltérő áttétellel és motor erővel rendelkező cuccok, az is biztos. Viszont az is biztos, hogy akkor, ha a mi , konkrét példánkat vesszük, valamelyik gyártónak nagyon el kellett számolnia magát. Ahhoz hogy ugyanazon méretű, ag. vastagságú, felfogatású, rögzítő talpméretű házba beletegyen egy 6000 lbs., és egy (asszem)6.8 T-ás, tehát durván 15000 lbs. szerkezetet, tehát vagy a Horn-t bődületesen túl, vagy a másikat durván alul tervezték statikailag.Mivel nem vagyunk naivak és tudjuk hogy a mai világban a gyártók dollár milliókat költenek kutatásokra hogy hogyan tudnak néhány grammot spórolni a felhasznált ag-al, miközben a szerkezet nem gyengül,ezt nehéz elképzelni. A "6.8 T-s "csörlőjüknek olyan vékony a tápkábele, mint az én Quadomon levő egyik 3000 lbs-es Warn csörlőé.Elvileg az jönne az aksitól, amin több mint 450A a felvett áramerősség.Ahhoz pedig kell az átmérő! Megpróbálok majd egy táblázat részletet berakni hogy látni lehessen a különbséget.
Az hogy egy cég milyen idős, sőt, mennyire befutottak a termékei, nem garancia arra, hogy nem hazudik. Gondoljunk az emissziós hazugságba keveredett WV-ra és Renaultra.Ráadásul itt nem a gyártó hirdetett, hanem a forgalmazó forgalmazója.Ami gyanúra adhat okot az a TV-shop-os jellegű hirdetése.TV-shopból rendelni általában egyszer szoktak az emberek.hagy ne írjam le hogy miért, hisz mindenki tudja.
Ha a valós adatokat írják le, azt hogy ez így együtt ennyi, akkor nem lenne drága, persze azt sem kellene hazudni hogy a plusz csörlő és a vez. nélküli irányító ajándék, mert ha összeadom a felsorolt összes cuccot, akkor nem rossz az ár, de nem biztos hogy mindenkinek kell a két csörlő és egyéb dolgok, ami egyszerű aljas hazug árukapcsolás.
Ha vkinek kell egy 6 vagy 9000 lbs. csörlő, sokkal olcsóbban hozzájut, távirányítót meg vehet hozzá + 10000 ft.-ért.
Én az enyémmel kaptam két kampót, fordítót, huzatot, szerelő konzolt, kötél vezető görgőt, kihúzó kampót, csavarokat, stb.Nem ajándékképpen, hanem tartozékként. Ezért írtam az elején, hogy TV-shopos stílus.
Először is, a Chicago Electric egy létező cég, csak éppen a weboldala szerint nem gyárt csörlőt. Szóval ez pont ugyanannyira márkanév, mint bármelyik kínai.
Persze, azt írja, hogy nem kínai, de tekintve, hogy nem létezik ilyen nevű csörlőgyártó cég, ennek azért kicsi az esélye.
Másodszor, a képen látható mobilcsörlő papírján konkrétan látszik, hogy 500 lbs, azaz az egy 220 kg-os cucc. Valószínűleg kisebb csónakok kihúzására tökéletes.
Én azért hajlanék arra, hogy ezzel ők is tisztában vannak, és a képeken látható tárgy nem azonos az említett 2,7 tonnás cuccal.
Harmadszor, a csörlők háza azért eléggé hasonló, ha a tornyos csörlőket nem vesszük ide. Azt is baromi nehéz megítélni, hogy milyen motor ill. áttétel van a nagyjából hasonló házon belül. Simán lehet, hogy ugyanakkora házban vehetsz egy 6000-es gyorscsörlőt, meg egy 13000-es lassút! Egy terepjárós topikban azért tisztában kéne lenni azzal, hogy az áttétel elég sok mindent befolyásol, és pl. ugyanabból az osztóműből jön ki a 4H meg a 4L, oszt a keréken mérhető teljesítmény mégis öléggé más, hiába hajtja ugyanaz a motor az autót.
Szóval, bár nem kívánom védeni az érintett céget, aki ugyan nagyon megbízható, de mégsincs neve, de szerintem simán lehet ugyanolyan jó a termék, mint bármelyik másik, s ha esetleg tényleg adnak rá garanciát, akkor az hasznos lehet (bár én még nem láttam elektromos csörlőt garanciaidőn belül elpusztulni rendeltetésszerű felhasználás esetén).
Tapasztalatom szerint hobbi jellegű felhasználásnál bármelyik noname csörlő örök élet plusz egy nap, megnéztem, s az eredeti metróscsörlőm betöltötte a tíz évet, a harmadik autóban van azóta, és még mindig teszi a dolgát, úgy, hogy kb. soha semmilyen karbantartást nem kapott.
Ezek alapján, én tutira nem adnék 150 pénzt egy 12.000-es csörlőért, mindegy, milyen kamu márkanév szerepel rajta. Kis utánajárással 90 pénz környékén lehet venni 12.000-es csörlőt, ami teljesen jó (volt ilyenem is, csak eladtam autóstul). Vagy ha meg van pénz szarásig, akkor kell venni egy Warnt.
Inverteres hegesztőt nem tudom hogy csinálnak, ami biztos, a klasszikus trafók,--én ilyet készíttettem velük tucatszám--(hegesztő, akkutöltő, co heg.stb.)vasmag, primer, sec. tekercselés stb.
"ez valami autókereskedő cég, azok meg nem az igazmondásukról híresek."
Nagyon jó érzékkel rátapintottál az igazságra! Utána néztem a hirdetett csörlőnek, mert nagyon, sőt túl szépnek tűnt.
Az igazság az, hogy rendesen át lett címkézve a hirdetett csörlő.A burkolt, mobil 2,7T-nak hirdetett , bónuszként adott csörlő a valóságban 2000 lbs, azaz 900 kg-ot tud. A nagy pedig 6000 lbs, vagyis durván 2.7 T-ás.Azért vagyok benne biztos, mert az ugyan az mint a képen , a Niván látható Horn csörlő csak átcímkézve.
Ugyan azt csinálják, mint pölö a multik a hegesztő trafókkal. Van Isaszegen egy magyar elektronikai cuccokat gyártó cég, tucatszám viszik tőlük a 100A-es hegesztő trafókat a multik beszállítói csak csupasz, festetlen burkolattal, amit felfestetnek, felcímkéznek csak nem a tényleges 100A-el, hanem 180, 200, 210 -el, azért, hogy a különböző áruházak azért ne "ugyan azt" kapják.Csaló szemetek, nagyon kell vigyázni. A telephelyen meg 1/3-ad áron megveheti aki oda megy, korrekt felvilágosítással.
A hirdetésük szövege annyira fennhéjázó, hogy én ezért nem bíznék benne. Attól persze lehet jó!
Én Warn csörlőt használok a quadon 2 db van, elöl- hátul,3000 lbs-, remek, teszik a dolgukat ha kell. A Niván 6000 lbs-s Horn van, ami európai cég de Kínában gyártat(ki nem?), olcsóbb a Warn-nál, de szintén tökéletes. én ha megint kellene, ebből a kettőből választanék. De ez csak az én véleményem.
Sziasztok! A 2006 előtti grand vitarák közül,melyik a legmegbízhatóbb? A 2.0 td, a sima dízel,vagy a 2.0 benzines.Most a fogyasztástól függetlenül érdekel.Köszi.
A Renegade körben műanyag alul, gondoltam, ez nem nagy baj, hiszen fényezve sincs, olcsón meg lehet csináltatni, ha valami baja van.
Kedden volt 2 hete, hogy elvittem 40ezres szervízbe. Pár napra rá észrevettem, hogy az első ajtónál ahol a kerékívvel találkozik valami nem stimmel, eláll a műanyag. Amúgy is visszahívós volt (rozsdamentesre cserélték a hátsó lökhárító csavarjait! vicc...), kértem, hogy legózzák össze rendesen. Hát az úgy nem megy, vigyem át a karosszériáshoz (Pappas, hatalmas udvar túloldala) és kérjek időpontot. Megnézte a munkafelvevő - egyébként a legnormálisabb a kategóriájában - és megállapítota, hogy ezt alulról felnyomta valami, jó eséllyel a rossz helyre tett emelő a szervízben. A kár szerinte meghaladja a 100e ft-ot (!) mert minden elemet - alsó hosszú léc, kerékív, kerékdob) újra kell cserélni ahhoz, hogy ez olyan legyen, mint újkorában. Megbeszéli a szervízvezetővel és értesítenek. Egyelőre várom a fejleményeket.
Nem terepeztem, nem mentem gödörbe, semmi ilyemi nem volt, csak munkába jártam vele - Monor - 12.ker.
A tanulság az, hogy ugyanez terepen is megtörténhetne bármikor, úgyhogy elektronika ide vagy oda, ez az autó max. lájtos földutas tekergésre jó, különben a gatyámat rákölthetem. (Amúgy maximum 800 ft-ból egy mezei műanyagos meg le tudná gyártani ezeket a szarokat.)
A másik tanulság az, hogy alaposabban meg kell néznem szervíz után az autót. Ez a kis izé alig látszott, napokig nem is vettem észre, de aláírtam, hogy hibátlanul átvettem...
Igen, az első sorrentónál van felező,ill a hátsó merev híd.Egy vadásztársam nagyon dicséri,de nem igazán hajtja sárban...Elméletben jól kellene működnie terepen.
Ja. Az fáj is (a 2,7t), de ez egy ilyen mérnöki autó. Minden porcikáján érződik, hogy a marketingesek/közgazdászok éppen elfogytak körülötte, amikor tervezték (igazán még nem ford, már nem bmw, és pláne még nem tata birtok nem volt a cég :-)
Nem csodálkoznék rajta, hogy az újonnan 20millás ár mellett is bukta lett volna gyártani :-D
Én most Offroad-ra rövid Grand Vitara-t használok. 24,5 centi a szabadmagassága a legalacsonyabb ponton (nincs semmi emelés rajt, csak a 205/80 R16-os gumi nagyobb, mint a gyári). Relatíve jó a terepen. Diffizár hiányzik néha, meg egy kicsit lehetne könnyebb.
Samurai is volt előtte, - ez jóval komfortosabb - de a Samu megverte terepen. Nagyon jó, hogy rövid, sokat számít... Felező nagyon kell terepen.
A terios állandó 4 kerék,és középen zárható elektromosan nem? 50-50 %-ban, felező az nincs.A sorrentónál viszont van felező.A gömbölyű vitara meg 2.5 szőr annyiba van mint pl. a terios.Ér annyival többet?A vitara is alacsony. A közútról letérve max 2-3 kiló métereket kellene időnként sáros mezei utakon menni.Tudom nincs sok alternatíva.
Szia! A Terios tipikus SUV, nincs középső diffizárja és felezője sem, sáros, agyagos terepre én nem választanám.
Az SX4 meg totál személyautó, szintén nem lesz jó választás.
Amit hasonló kategóriában érdemes lenne megnézned, az a Vitara, akár a kocka, pláne a 98-2005 közötti gömbölyű sokkal komfortosabb és nagyobb egy Samurainál, cserébe még mindig eléggé vasból van a hajtása.
Cegléden voltam katona, egyszer Nagykőrösnél megállt az UAZ mentő, mert elment a töltés. Szakadó hóesésben. Jött egy Ural szervízkocsi, de nem volt nála alkatrész, bevontat. Egy kb. 2 méteres kötéllel. Mondtam neki, hogy így ablaktörlőnk sincs, tehát nem fogjuk látni, max a lámpáit. Elkezdtünk beszélgetni és szóba került az Ural fogyasztása. Hááát. Abból a Kecskemét-Nagykőrös oda-visszából én úgy 2 hétig tudtam volna járni a Fiestammal.
Azért tud 100 lóerőt, mert ótvarul kivitelezett orosz fos.
A niva ma se tud 80 lóerőt az 1.7-es injektoros motorjából, pedig röhögve ki tudnának hozni belőle 110-120 lóerőt is. Ha nem lenne trógerül tervezve, és trógerül kivitelezve.
Üdvözletem! Érdeklődnék,hogy a daihatsu terios régebbi (2000 év környéki) típusa megfelelő lehetne-e egy hobbivadásznak , a vadászterületre való ki ill. visszajutásra. Főként az érdekelne,hogy mire elég a 4 kerék meghajtása, zalai agyagos területen.Kb. 50-50 % megosztásban kellene terepre ill. közútra is. 1000-es samuraim van, ami nagyon jó szolgál terepen, de kellene egy 5 ajtós komfortosabb autó,amivel le lehet menni a közútról.Az ár-érték arányuk is jónak tűnik,de nem ismerem őket, keveset látni az utakon.Még az sx 4 4x4 is tetszik,arról is mondhatnátok pár szót.Terepen óvatos duhaj vagyok...Előre is köszönöm a hozzászólásokat,észrevételeket.
"Tudva azt, hogy az igazi terepen 20 km/órával sem lehet közlekedni."
Én ugyanis azt nem tekintem terepezésnek, amikor épp leér a delikvens az aszfaltról és hengerelt földúton csapatja 60-70-el.Na jó, lehet hogy 20 métereként van egy bokáig érő víztócsa. Ha ezt számítom, némelyik járatom a busszal bőven megfelel ezeknek a kritériumoknak:)
Akkor megemelem a kalapom a sofőrök előtt. Én "20éves korom óta vezetek.most múltam 58. összeadtam a kilómétereket nemrég, mert főleg hivatásosként üzemeltem, jelenleg helyi járaton egy nagyvárosban buszon, voltam nemzetközin is.eddig durván 1.4-1.5 millió km van a seggemben.Ennek 95 %-a műút, Terep a seregben Kraz 255-ön harckocsit szállítva, csörlőzve, mentve, 50000 km van leigazolva.Ezeket átélve 500000 km csak terepen hány évig tartott? Tudva azt, hogy az igazi terepen 20 km/órával sem lehet közlekedni.
Én sem. Amikor az enyémet (dobozost)vettem, 23400 volt benne.A TITÁSZ akkor cserélte le őket 3 gyémàntosra és a söfőrje szerint a számláló 2x fordult át.Ezt kb. 8%-ban terepen teljesítette tizenév alatt.(nemtom pontosan bocs).
Az általad lített 500000 km-erből mennyit ment olyan terepen?
Saj gy a Sofőrrel később beszéltem, nagyon örült az új kocsinak. Meleg, kényelmes, gyors..Ha viszont rosszabb időben mentek vonalbejárásra, 2 autóval csinálták, mert sürűn elakadtak ott ahol az UAZ simán elment. Nem én mondtam, hanem az, aki munkaiddőben off-roadozik napi 8-10 órát fizetésért.
Itt egyvalaki "sztárol" agyon valamit. Te, a ruszki szemetet.
Itt elég elvetemült alakok vannak akik versenyeznek meg ilyesmi, ennek megfelelően az alapvetően nem ilyen célra készült vasakat néha szerelni kell. Ellenben a normál felhasználás mellett nem meglepetésbuli a rendesen megtervezett, méretezett gépek használata. A kopó alkatrészek mint mindenen, ezeken is kopnak de legalább normális minőségben lehet őket pótolni, nem úgy, mint a ruszki szemetet amihez olcsó ugyan a pótalkatrész de annyit is ér.
Igen, hogy pontosítsak zömével T55-ösöket, néhány T72-est is. Úgy jön ide, hogy az orosz technikákról volt szó.Ha mégsem tartozna ide, elnézést kérek, nem akartam "offolni."
Trélerrel nagyon sok mindent szállítottak a civil szférában Munkagépeket, hatalmas tartályokat, stb. Igaz, nem Csmz-3-al, mint a seregben hanem sokkal jobb, általában német gyártmányúakkal és sokkal alacsonyabbal.Ezeken ZIL agyakon voltak ZIL kerekek párosával. Ne tudd meg, mennyi defektet javítottam a két év alatt. 24 kerék volt 3 sorban.
Visszaolvastam egy kicsit ezen a fórumon és azt találtam hogy az agyon sztárolt "minőségi " vasakat szintén kell szerelni. Azt is olvastam hogy kettétörnek, szétszakadnak, szétmegy a futőmű, kuplung, stb. Itt írták, méghozzá a "MINŐSÉGI" japán és más vasakról.Akkor miért szar egy orosz technika ha szintén rohad?Ismétlem, UAZ-t még nem láttam kettétörni.
Kérdezném ez mi lehet : "höki szállító trélert"; gondolom a tankokat szállító trélerről van szó, de hogy is jön ez ki?; mert más tréler nem volt (az én időmben 74-76).
Vicces kedvében tetszik lenni. Az uaz nem éppen lóerőkirály motorja is szépen ropogtatja a féltengelyeket...a nivát meg hagyjuk, szar első féltengelyek, ótvar módon fellógatott első difi...
Ha az árához hozzászámoljuk azokat az órákat amiket szereléssel kell tölteni, már igencsak más a matek.
Nekem is van ilyen autóm, egy alig öt éves lentebb említett négykarikás német, meg egy 1000-es v2-es amerikai motor is olyan. Tudom miről beszélsz, de azt is hogy én miről. Mint írtam, nem tagadom le hogy az idő elment fölöttük, de az elvet, ami szerint azok építve vannak sokkal jobban szeretem:Erős, nyűhetetlen váz, váltó, osztómű, hidak, egyszerű, helyszínen javítható technika.Páratlan terepjáró képesség.legjobb ár-érték arány.
Lehet, hogy a vonzalom azért is olyan erős, mert a seregben Kraz 255-el húzogattam höki szállító trélert, szinte naponta, mert kiképző ezred volt, télen meg (1980-81es télről beszélek) az árokba csúszott, fordult buszokat, tartálykocsikat, stb. mentettem. Tudom mit bír. -20 C-ban a v8-as diesel motor(nem a 212-es 2 ütemű 6 hengeres dieselről beszélek) fordult kettőt és indult.
Az van, hogy egy japánnak akkor nyitod ki a motorterét, amikor utántöltöd az ablakmosót.
Azok az idők már elmúltak, amikor az ember napi szinten ellenőrizgeti a csöveket meg csatlakozókat, hogy hátha valami szét akar dőlni, amitől aztán megellik az egész motor.
Azért mert a motorját megfőzik. Nincs rajta olyan ellenőrző rendszer mint a diesel Audimon. Csipog ha kevés a hűtőfolyadék, csipog ha a rendszerben esik a nyomás(kihasad egy cső és picit szivárog)Csipog ha melegszik.Itt van egy hőmérő és kész.Ha nem nézel rá, vagy (uram bocsá')megszakad a vezeték és cseszel rá hogy nem mutat semmit, megfőzheted.A legtöbbször azok szokták, akik hozzászoktak a fent említett kijelzésekhez.Vagy a részeg, esetleg képzetlen vagy hanyag kiskatona.Ilyen is volt sok.
Én csak olyan szétégett szelepes géppel találkoztam, amelyik motorját megfőzték. A vízcsöveket és a hűtőrendszert tisztán kell tartani .De igaz ez a modernebb vasakra is. Ez 10-15 C-al alacsonyabb hőmérsékleten megy mint a dieselek.
Igazad van, de mindenre elég amire azt a gépet kitalálták.Hasonlítgatni lehet itt akár mihez, nem lesz korrekt eredmény.Úgy van tervezve, hogy a motor nem szaggatja szét a vasat,(ahogy itt olvasom a telekjárókról) ,ha fullig pakolod akkor is elvisz oda ahova kell. Nem szakad szét az alváz sem. Mind ez igaz az UAZ-ra is.Mint már említettem, technikai fejlettségben meg sem közelíti a mai modern gépeket, de pont ezért szeretjük sokan. A sár közepén egy csavarhúzóval és egy kalapáccsal majdnem minden megoldható.
Lent említett gépekhez inkább az UAZ-t kell hasonlítani. Láttam néhányat, de az alvázzal még nem volt sem átrozsdásodási sem törési probléma.Ha 3T-át kell vonszolni, ott a GAZ66, annál sincs sosem alvázprobléma, a V8-as motor meg meggyőző.:)
Na meg milyen jó lehet a vékonyított alváznak, amikor belerakják a 400Nm-es motort, és az elkezdi csavargatni keresztbe, amikor nekiáll húzni vele 3 tonnát.
Egyébként ez egy tipikus súlycsökkentős visszacsapás. Legyen minél könnyebb, mert kevesebbet fogyaszt, kevesebb CO, környezetvédelem és társai, aztán a végén kiderül, hogy simán a nehezebb alvázzal is ugyanúgy eszik a szerkezet, sőt, időközben belevágtak valami jól felhúzott dízelt, hogy a tulajok örüljenek, ezzel együtt elmászik a fogyasztás, kirohad, az egész meg mehet a kukába.
Még a gyűrődési zónákra is szokták ezt rávarni, egyszerűbb kimondani, hogy spórolni kell ....
A 2.-es Disconak is vékonyított az alváza, ott is oda kell figyelni a rohadásra, de az sem szokott becsuklani, max vizsgán szólnak, hogy ezt itt javítani kell, de azonnal.