Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
Az uccsó felújítással egyébként brutálisan megnőtt a sínzaj, ennek az okát nem tudom, de a sín már akkor sikít, amikor még egy kilométerre van a vonat.
99/2000-ben ezek voltak a tipikus fordulók, az, hogy egymás után melyik következett sokszor inkább a szerencse kérdése volt, de biztos van, aki tudja.
8806(tp->/8807/8863(885)/8864/8806 (->tp)
8649/8642
9709/9712/9705/9714/9751/9750
9711/9718
19703/978/977/9734/9744
9725/974/971/972/975/9706
9745/9735/9716/9746
9741/9731/9730
9757/9732
9728/9729
Ezek mindig alakultak egy kicsit, '98-ban a 971 emlékeim szerint 9728/9729 kanyart csinálta utána, majd a 9712-vel Tp-re (vagy 972, a fene se tudja már).
Értelemszerűen '96 májusa előtt teljesen más volt minden.
OFF Aztán a felújítással visszaemelt pályasebességgel együtt tovább nőtt a menetzaj is a tuskós halbik jóvoltából, a fékezéssel járó zaj erőssége és ideje hasonlóképpen. Már előfordul, hogy tehervonat nem csap akkora lármát, mint ezek a német vackok. ON
Az északi part legújabbkori állapotában egyenletes haladásnál fülre nem halkabb a V43 + az öreg Halbik az ezer éves pályán, mint kb bármilyen dízel (kivéve persze a Classic M41-et), mert a gördülési zaj dominál.
Gyorsításnál azért más a helyzet, meg az is tény, hogy a Flirt-ök tényleg halkak, még öreg pályán is.
Ezzel együtt a 29-esre kellett volna hogy maradjon 10+ db MÁV-os Nohab, 120-as áttétellel, normális villamos generátorral, és kb ennyi, az idők végezetéig... De ez nyilván a 90-es évek közepe táján már elúszott.
Balcsi délen mindig mondogatták anno, hogy a villamosítás azért jó, mert halkabb lett a vasút. De amikor az állomáson bent áll a vonat, akkor egy V43 vagy V63 összehasonlíthatatlanul hangosabb mint az M61. Nyilván egy M41 más kérdés, de az arra nem volt gyakori vendég.
Kassán voltunk az Árpáddal, és a városban sétáltunk az egyik mozdonyvezetővel. A motorkocsi valami hibájáról kérdeztem. Rámkiáltott, hogy "Az Árpinak olyan füle van, hogy eddig is elhall! Nem szabad ilyet hangosan kiejteni előtte!!"
Pénteken 13-án álltam ki az Ericsson parkolójából, és a járdán átsétált előttem egy fekete macska.
Zsákparkoló volt, nem mehettem vissza, hogy ne keresztezzem az útját. Negyed órával később a Pesti úton belém jött jobbról egy autó. A kocsi olyan volt, mint egy harci sakál, egy négyzetméter ép rész nem volt rajta, és aznap volt a vezetője születésnapja :-) De a macska tehet az egészről!!