Örülök, hogy többeknek tetszik a minimúzeum gondolata. A magam részéről akkor el is kezdtem a gyűjtést. Adományokat örömmel fogadok, cserébe' gondos megőrzője leszek a gépeknek, meg fogom találni a módját, hogy a Pentax fanok hogy nézhessék, tapizhassák a kollekciót, és gondosan feljegyzek minden adományozót, hátha egyszer bemutatható állapotba kerül az anyag.
Az első szerzeményem egy hihetetlenül szép állapotban megőrzött ezüst MX váz winderrel. Sikerült megoldani az agysorvadást maradandó károsodás nélkül, szerintem ez a gép egy valódi remekmű, és tökéletesen működik.
Következő célpont egy ME-F, ami állítólag az első TTL AF gép. AF objektív még nincs hozzá. Ez talán azért érdekes darab, mert ha jól értem, benne van egy ME Super (ami egy kötelező gyakorlat), plusz az AF felszerelés.
Lehet, hogy el kellene kezdeni gyűjteni a Pentaxszal exponált fotók legjobbjait is. Én
ezt tudnám felajánlani a gyűjteménybe, egy MZ-5N-nel készült.
Melyik 28-105-röl dumcsiztok? A régebbiröl (f4-5,6+/- powerzoom) vagy az ujjabbikról (f3.2-4.5 madeinvietnam), mert én is hezitálok valami ilyenen. Csak az a gond, hogy az usa-ban a madeinvietnamból csak ezüst színüt sikerült eddig bogarásznom 200 dezsö körül, igaz itthon van fekete is százé' hülyéknek.
Venyerin kartárs felsorolása valóban a fő helyre kívánkozik a minimúzeumban de szvsz minden Pentax kamerának ott a helye hiszen azok is édesgyermekek mégha olykor mostohán is bánunk velük.
"- valami klasszikus Spotmatic, mondjuk az SP1000"
Inkább SP, vagy SPII, az SP1000 az az SP "butított" verziója volt, ha jól gondolom. Vagy Spotmatic F, az volt a "csúcsmodell". :)
PS: közben megnéztem nohab fórumtárs oldalán: Az SP1000 azt tulajdonképp SP, csak nincs rajta önkioldó, és nincs az időtárcsán az 1/1000 feltöntetve. (ettől függetlenül oda lehet tekerni, és működik is. :))
A legszebb, egy ilyenből ki nem hagyható Pentaxok szerintem: - S1 vagy S3, különösen, ha a fénymérő is megvan rá - valami klasszikus Spotmatic, mondjuk az SP1000 - ESII - K2DMD, azzal a rettenet nyeles winderrel :-) - K1000 - ME Super, mint a legnagyobb sikerszéria - MX - LX (nem kell arany, a tertozékok külön gyűjtemény lehetne...) - egy szép fekete MV1, csak úgy... :-) - SuperA Ami ezután jön, az már nem olyan szép...
"hogyan döntötték el, hogy melyik gépbe tesznek rolót és melyikbe lemezredőnyt."
Szerintem eléggé logikus: - A klasszikus mechanikus Spotmatic zár vászonredőny. Szerintem a mechanikus K-s vázak (KM, KX, K1000, MX) zárja nagyjából ugyanez, ha nem egészen... - Az elektromosan vezérelt zárak mind (helyesebben az ES-ében nem vagyok biztos) fémlemezekből vannak. - Aztán persze van egy kivétel, ami mindenből: az LX "fémrolós", azaz ugyanolyan elvű, mint a vásznasok, de fémfóliából megoldva.
Ha már fan club: Ti mit tennétek bele egy Pentax minimúzeumba? Ne írjatok színarany LX-et, csak olyasmi érdekel, ami reálisan össze is gyűjthető. Egyelőre a kisfilm érdekel, sajnos pár éve visszautasítottam egy 110-es szetet, nem hiszem, hogy ebbe és a 120-ba belevágnék.
Mindenki pánikszerűen szabadul a filmes gépektől, sok Pentax a szemétdombon fog kikötni. Nekem meg kezdenek olyan ismeretségeim lenni, hogy működőképessé tegyek halódó gépeket. Szívesen menteném, amit lehet, bár sok pénzt nem tudok beleölni.
Azt árulja el valaki: hogyan döntötték el, hogy melyik gépbe tesznek rolót és melyikbe lemezredőnyt.
Ha lehetne választani egyet Bojidar listájából, Ti melyiket választanátok, és miért?
Ellenérveim a védőszűrővel szemben: - További 2 üveg/levegő felület a rendszerbe, ami vagy nem SMC-s, vagy kegyetlen drága. Nem azért szoktam rá az SMC-s obikra, hogy ne legyenek azok... - Karctól jól véd az ellenző, nagy gebasznál meg a betörő szűrő szilánkjai fogják ledarálni a bevonatot a frontlencséről... - Kényelem: szűrőre szűrőt nem teszek, tehát előbb le a védőt, majd fel a kellőt, rém macera... - A legdrágább obim kb. 40eFt. Egy olyan szűrő ára, ami nem ront rajta, ennek min. 30%-a... (Többszázezres obikra talán én is tennék.)
Igen, tőlem tudod majd átvenni. Elvben szombaton ér el hozzám.
Az FA 28-70/4-nek amúgy egyetlen előnye van a 28-105-tel szemben: a jóval kisebb súlya/mérete. Emiatt egy időben komolyan fontolgattam egy 28-70-et is, utazószettbe...
Úgy néz ki hogy lesz egy 28-105öm, jórészt esküvőfotózásra... (Venyerin guru: ha minden igaz, ezzel kapcsolatban Téged kell hogy megkeresselek... ugye?)
A kérdésem ezzel kapcsolatban az, hogy vajon emmellett érdemes-e megtartanom a 4/28-70est? Optikailag, máhogy minőségre mennyi különbség van köztük?
Tehát azt mondod, hogy egy UV vagy egy gyenke sky felesleges? Miért? Tudom sokan sokat vitatkoztak ezen de tényleg feleslegesek lennének ezek a szűrők?
"A fényellenző védi az obit épp eléggé"
Lehet, hogy nem írtam de ez az ellenző gumi ami nemigazán véd a mechanikai behatások ellen "szerintem".
Érdekelne a dolog, 18-35 SMC Pentax FAJ F4-5,6 obi. Cserébe ajánlom TAMRON 80-210mm es (f 4.5- 5.6) objektívemet, ami nagyon szépen rajzol, én nagyon szerettem vele dolgozni. (most készülök venni egy nagyobb telét)
Üdv. Fofó (Gábor) Mellékelek egy fotót a lányomról, ami az említett obival készült.
Technikai problémával járulok ismét a Pentax Fan Club elé! A probléma az lenne, hogy van egy 1:3,5-4,5 35/70mm smc-F es obim. Ezen álltalában folyamatosan van egy UV szűrő (normál vastagság) és egy szűrőmenetbe csavarható gumis (nagylátó) napellenző. A probléma az, hogy 35mm el fotózva a sarkok erőssen vignettálnak. Sajnos ezt csak előhívás után fedeztem fel. Sok a szűrő és a napellenző együtt neki? Nem szertnék lemondani egyikről se. Lehet hogy nem is a keret hanem a napelenző széle lóg a képbe?