Keresés

Részletes keresés

Felek Ferenc Creative Commons License 2015.05.28 0 0 59652

  Urak! Mágus 23!

  Nézem a MÁV 328,-as könyv csodálatos és gazdag képanyagát és van egy kérdésem ezzel kapcsolatban. Azt hittem, a MÁV Gépgyár a gőzdómra, a Henschel cég pedig a víztisztítóra tette a gyártási tábláit, de a fotók alapján ebben semmi rendszer nincs, mindkét gyártmányon van mindkét helyen. Magyarázat?

  Az Antidur vízlágyítás után némelyik mozdonyról levették a víztisztítot, némelyikről nem. Amelyiken megmaradt, azon használták is, vagy ki volt kötve?

  Köszönöm türelmeteket!

subaru1990 Creative Commons License 2015.05.25 0 0 59651
davosbácsi Creative Commons License 2015.05.24 0 0 59650

https://www.youtube.com/watch?v=liYcg6PdKfo


Nurmi a Nyugatiban

Bárdos Imre Creative Commons License 2015.05.21 0 0 59649

Az EDK a Kirow dízel-villamos daruk gyári típusjelölése. Ezekből a MÁV-nál az EDK 300W (30 tonnás, MD 301), EDK 300 (60 tonnás, MD 601-605 psz.). EDK 500 (80 tonnás, MD 801) és EDK 1000 (120 tonnás, MD 1251-1253 psz.) üzemeltek. Dombóvárra az MD 801 volt állomásítva, majd oda került az új szállításként Szombathelyen, majd Celldömölkön állomásozó MD 604, de már egyik sincs üzemben. A három ezres daruból kettő (MD 1252-1253) Székesfehérváron van, az ex szolnoki 1252 üzemel, az ex Hámános 1253 csak pusztul, a harmadik (MD 1251) ex székesfehérvári pedig Fradiban tart baleseti készenlétet, az ex szegedi MD 605-el együtt.

Előzmény: Törölt nick (59644)
mdbz Creative Commons License 2015.05.19 0 1 59648

Vagy figyelmetlenül olvasol, vagy abszolút tájékozatlan vagy.

Dombóváron nincs és nem is volt 1000-es daru. Egy 600-as és egy 800-as áll ott évek óta, lejárt vizsgákkal.

 

Előzmény: Törölt nick (59647)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.19 0 0 59647

Nocsak, ez nekem új. Hiszen az ezrest tavaly(előtt?) még vizsgáztatták is.

Előzmény: mdbz (59645)
Madrone Creative Commons License 2015.05.19 0 0 59646

Kedves Manhattani!

 

Köszi szépen a régi a képeket, amit a honlapodon bemutattál!

 

Különösen a daruszerelvény élén álló 424, 287-es tetszett.

 

A 80-as évek első felében mivel nem messze laktunk a körvasúttól gyakran láttam ezt a szerelvényt és a másik társát is.

 

A Rákosrendezőn állomásozó "kis darus vonatot" (600-as) és a másikat a Hámánban álló "nagy darus vonatot" (1000-es).

 

Mi akkori gyerekek "darusvonatnak" hívtuk a készenléti segélyszerelvényt.

 

Sajnos akkoriban sohasem figyeltem meg a mozdonyok pályaszámát és fényképet sem készítettem (bár 1984-től már volt gépem) amit ma már nagyon sajnálok.

 

Ha erről a vonatról látok képet vagy erre gondolok mindig eszembe jut a régen elmúlt igazi szép gyerekkor (az általános iskolás kor) a nyolcvanas évek első fele, amikor sokat járkáltunk és játszottunk a vasút közelében.

 

Máig orromban van a jellegzetes szénfüst szag és a 424-es erős mély  gőzsíp hangja.

 

Én már csak a gőzös korszak 24. órájának utolsó perceit láttam, ami Rákosrendező környékén az alkalmankénti (ha nem volt Szergej) rákosrendezői gurítódombra tolatást és a 2 készenléti szerelvény továbbítását jelentette.

 

Mégis mélyen emlékezetembe vésődött, hiszen akkoriban mindig nagyon tetszett, amikor 424-est láttam.

 

A "darusvonatok" alighanem a gőzgépek legeslegutolsó magyarországi rendszeres üzemi alkalmazási területei lehettek. 

Előzmény: manhattani (59636)
mdbz Creative Commons License 2015.05.19 0 1 59645

"például Dombóváron"

 

azok például mér rég nem bevethetőek

Előzmény: Törölt nick (59644)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.19 0 1 59644

Van Fradiban daruszerelvény, a dízel csarnok előtt vagy az oldalánál szokott állni, most éppen Púpos van rajta. Szokták riasztani néha, de az esetek nagy többségében a szolnoki segélycsapatot riasztják, ugyanis ott van egy modern, Kirow KCR1220 vasúti daru. Ezen kívül állomásoznak EDK 600 és 1200-as daruk is például Dombóváron és Székesfehérváron is, ha a helyzet megkívánja, bevethetőek.

Előzmény: Madrone (59643)
Madrone Creative Commons License 2015.05.19 0 0 59643

Én is úgy hallottam, hogy a szerelvény fűtésének a szükségessége is az egyik oka volt annak, hogy gőzös volt a készenléti vonat mozdonya. Nyilván régi gőzfűtésű kocsikból állt a szerelvény.

Ezt alátámasztja az is, hogy olyan gőzfűtésre képes dízelek is vitték a vonatot mint a Nohab és a Púpos.

A másik ok valóban az akkori (nyolcvanas évek) nagy mozdonyhiány lehetett.

 

Amúgy én úgy emlékszem, hogy a 17-es Nohab a 90-es évek végén vitte egyesítve a két daruszerelvényt, a 600-as és az 1000-es darut. Akkoriban időnként rendszeresen bejött a Nyugatiba.

 

Akkoriban a gőzös korszak már régen véget ért és nem Rákosrendezőn és az Északi fűtőházban (Hámánban) állomásoztak a segélyszerelvények, hanem Rákoson.

 

Manapság ha jól tudom Ferencvárosban van daruszerelvény, bár sohasem láttam mikor ott átutaztam.

 

Azt sem tudom, hogy ami daru ott van az azonos-e azzal ami 30 évvel ezelőtt a Hámánban és Rákosrendezőn állomásozott?

 

Egyáltalán megvan-e mindkét szerelvény  és mindkét daru és ha igen, akkor azokat a típusokat (600-as és 1000-es) használják még ma is amiket akkor?

 

 

Előzmény: kihúzóvágány (59640)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.05.19 0 0 59642

Igen, én is emiatt emlékszem a külön kis kazánra.

Előzmény: manhattani (59641)
manhattani Creative Commons License 2015.05.19 0 0 59641

Tényleg, amikor B. Attilával, a gőzös vezetőjével beszélgettünk az egyik kocsiban, ott időnként szenet dobott egy kis kályhafélébe, ami lehet, hogy a kocsi kazán tűzszekrénye volt :-)

Előzmény: Bárdos Imre (59639)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.05.19 0 0 59640

Egyi deig volt M40, illetve a M61.017 is a daruszerelvényhez állomásítva, szerintem ugyanilyen okokból gőzfűtéssel.

Előzmény: manhattani (59638)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.05.19 0 0 59639

Én úgy emlékszem, a kocsiknak saját fűtésük volt. Arra biztosan emlékszem, hogy talán a fürdőkocsi egyik végében volt egy kazán, amivel a meleg vizet csinálták a fürdéshez, meg szerintem a fűtéshez is. Erre az önálló fűtésre már csak azért is szükség volt, mert pl. egy baleseti mentésnél szinte biztosan nem volt folyamatosan egyben a teljes szerelvény.

Előzmény: manhattani (59638)
manhattani Creative Commons License 2015.05.19 0 0 59638

Tényleg! Ehhez a dízelmozdonynak járatni kell a motorját, persze csak akkor, ha a kocsikban van villamos fűtés :-)

 

Előzmény: kihúzóvágány (59637)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.05.18 0 0 59637

Egyetlen pozitívuma volt a daruszerelvényen a gőzmozdonynak: állandóan fűteni tudta a lakókocsikat.

Előzmény: manhattani (59636)
manhattani Creative Commons License 2015.05.18 0 0 59636

A 424,287-es a darun, Rákosrendezőn, 1987 decemberében, valamint kevésbé szerencsés társai bontása.

_ANDRÁS_ Creative Commons License 2015.05.17 0 0 59635

Igen, nekem is salakoló aknának tűnik. Egyébként teljesen logikus is, hiszen ott van mellette a vízdaru is, a kettő pedig gyakran együtt volt.

 

Előzmény: M.machinátor (59633)
M.machinátor Creative Commons License 2015.05.17 0 1 59634

Szervusztok.

 

Gumidani talált egy fa@&bukkos képgalériát kb 400 !!! album !!! és mindegyikben legalább 20-40 en fotó.(nem kifejezetten vasúti jellegű,de mindegyik jó régi).

 

 

Én ezt találtam ide valónak(ha már volt akkor bocsika).

 

 

M.machinátor Creative Commons License 2015.05.16 0 0 59633

Szervusztok.

 

Ez egy salakoló akna alatta vagy csak valami furcsa fényjáték?(kinagyítva elbizonytalanodtam).

Előzmény: gumidani (59628)
rezgaras Creative Commons License 2015.05.16 0 0 59632

Stimmel.

Előzmény: gumidani (59630)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.05.15 0 0 59631

http://www.youtube.com/watch?v=lK0sppyzrkY

 

1:40-től jön a MÁV 322,506, ha ez segít.

gumidani Creative Commons License 2015.05.15 0 0 59630

Ennek a képnek alapján vélem. Nincs rajta a P-R víztisztító, de az idővel sok mozdonyról lekerült.

 

Előzmény: rezgaras (59629)
rezgaras Creative Commons License 2015.05.15 0 0 59629

Nem kizárt, de nem könnyű megmondani, hiszen a fénykép perspektívájából épp a legfontosabb jellegzetességeken nem látni.

 

A füstszekrény-ajtó nem kúpos és nem látni a belső gépezet nyomát - lehet egy, a csehek által átalakított példány. De annak nem más a hengeröntvénye? Furcsa a peremés kémény is. Szokatlan az egész előrész kiképzése a füstszekrény alatt, de most nincs kéznél kép a csehek által átépített mozdonyról, lehet, hogy azt is ilyenre építették át.

Előzmény: gumidani (59628)
gumidani Creative Commons License 2015.05.15 0 0 59628
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.05.14 0 0 59627

Szegedi Gazdasági Vasút, Átrakó állomás építése, a két mozdony az építő cégé lehet, a hátsó nagy talány...

Előzmény: 1047 005-2 (59626)
1047 005-2 Creative Commons License 2015.05.14 0 0 59626
Tamasch Creative Commons License 2015.05.12 0 0 59625
hegesztő89 Creative Commons License 2015.05.12 0 0 59624

Üdv azóta én is láttam képeket a Facebookon. Szörnyü.

Előzmény: BLGB (59585)
BLGB Creative Commons License 2015.05.11 0 1 59623

Öt éve a műhelyben:

 

 

(Ugyan mostanában minden képemet pocsék minőségben látom vissza itt a fórumon.)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!