Keresés

Részletes keresés

jakyg Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128363

Szerintem 11,4 m széles lehet. Én nem tudom, ez előzés akart-e lenni bármelyik fél részéről.

Előzmény: gumidani (128359)
Emdzsí Creative Commons License 2019.05.30 0 2 128362

Nem láttam, hogy fordult volna. A kabinos elkapta az orrával és be fordította maga elé.

Előzmény: glbtech (128354)
Emdzsí Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128361

Én is így látom, egész egyszerűen legázolta.

Előzmény: sualsidal (128358)
gumidani Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128360

Most elbizonytalanodtam a széleségét illetően.

gumidani Creative Commons License 2019.05.30 -2 3 128359

Én is ugyanígy vélekedem. Ezt a "hirtelen eléjefordult" dumát a felelősségnek az elhunytakra való kenési szándékának gondolom. Legjobb felelős a halott felelős, mert az nem védekezik.

 

Kérdezem a szakiktól:

A 60 méter használható szélességű hídnyilásban biztonságos dolog-e egy 135x12 m-es hajóval egy 27x5 m-es másik előzése?  

Előzmény: sualsidal (128358)
sualsidal Creative Commons License 2019.05.30 0 3 128358

A 128297-en látható video alapján szerintem a Hableány egyáltalán nem fordult a Viking elé. A V. gyorsabban ment, utolérte a Hableányt és orrának jobb oldalával a H. tatjának bal oldalába ütközött, ekkor kezdte azt beforgatni maga elé majd felborította és legázolta. Gyorsabban ment, utolérte, felöklelte, maga alá taposta ... 

Előzmény: glbtech (128354)
gabor144 Creative Commons License 2019.05.30 -1 0 128357

"there was not even any guidance as to what to do in case of an emergency"

 

Vajon arra gondolnak, hogy nem volt kiírva feltűnően, hogy hol a mellény is hogy kell felvenni, vagy a repüléshez hasonló biztonsági útmutatást hiányolnak?

 

Ilyen jellegű hajókon egyébként bárhol is szokásos olyasmi "előadás", mint ami a repülés elején van? Én még sehol nem tapasztaltam ilyet Európában.

Előzmény: hlln (128330)
FOMA Creative Commons License 2019.05.30 0 1 128356

OFF

 

"A vasúti térközjelző "csak" tájékoztatja a mozdonyvezetőt.

(Természetesen a jelzési kép alapján lehet/kell beavatkozni.)

A sebességszabályozás alapvetően már az Ő feladata és kötelessége." 

 

Ez így nem teljesen igaz. Valszeg azzal kevered, hogy az F.1. sz. utasítás 1.3.10. pontja alapján az egyéb feltételek (ld. F.2. sz. ut. 15.19.2.2.) betartása mellett a fehér árbocos jelző "Megállj!" jelzés esetén is meghaladható akár megállás nélkül is, de jelfeladásra kiépített pályán a vonatbefolyásoló berendezés beavatkozik térközjelzőnél is sebességtúllépés esetén. 

 

Arról meg nem is beszélve, amikor a térközjelző szerepét egyéb főjelző tölti be.

ON

Előzmény: uni-cum-laude (128319)
glbtech Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128355

Pont pénteken keltem át személykomppal a Dunán, és azon a hajón a mentőmellények a padok alatt voltak a gyári nejlon csomagjukban. Végül is hozzáférhető helyen, de ha csak pár másodperc lenne, maximum a zárt csomagba lehetne kapaszkodni, felvenni semmiképp. A Hableány pedig elég tempósan borult, az utasoknak maximum kapaszkodni lehetett idejük, akárhol voltak is a mellények, de szerintem még akkor is kétséges a túlélésük, ha mindenkin rajta lett volna a mellény a baleset bekövetkeztekor.

glbtech Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128354

Sziasztok ! Nem vagyok hajós, csónakkal, kenuval járom csak a Dunát, de felmerült bennem, hogy nem lehetséges, hogy a Hableány nem szándékosan fordult, hanem a kabinos által tolt hullám, plusz a híd alatti áramlások hatására fordult a kabinos elé ? Olyan nehéz elhinni hogy ez szándékos manőver volt, a Hableánynak látnia kellett maga mögött a nagy hajót.

paca664 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128353

Milyen hajókon van rendszeresítve az ülés alatt? Azért kérdezem mert most tudatosult bennem hogy többször láttam már ilyet.

Előzmény: HG. (128345)
zjakabfi Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128352

Ha minden stimmelne, a vasúttól eltérő jelentő sebesegkülönbségek és a vasuthoz képest gyakori előzesek miatt nem megvalósítható a terköz.

Előzmény: -Smiley- (128318)
paca664 Creative Commons License 2019.05.30 0 1 128351

Tudnak, ha van megfelelő elektromos hálózat. Ezalatt nem azt kell érteni hogy jegypénztár bódé résnyire nyitott hátsó ajtaján kidobsz egy 20m-es hosszabbítót, gondolom sejted. Ekkora teljesítményekhez az elsoztóhálózatba is komolyabban bele kell nyúlni.

Előzmény: etomcat (128340)
hlln Creative Commons License 2019.05.30 0 2 128350

Én eleve azt tippelem, hogy az áldozatok többsége a hajótestbe rekedve fulladt meg, ott meg aztán tök mindegy, hogy rajtad van a mellény vagy nincs...

 

 

Előzmény: HG. (128345)
paca664 Creative Commons License 2019.05.30 0 1 128349

Azt a cikkek is írják hogy Passauba tartott. Ha máshonnan nem, idegenvezető ismerősömtől is megtudom mert ő álmából felkeltve tudja a kabinosok érkezését-indulát az egész szezonra, lévén belőlük él.

A séta az én olvasatomban annyiban különbözik a városon való átmenéstől, hogy míg az első meglehetősen szükségszerű esemény, a második már - többek véleménye szerint is - kevésbé indokolt.

Előzmény: jakyg (128346)
M61021 Creative Commons License 2019.05.30 -1 0 128348

Mentőcsónak gondolom nincs a dobozokban, de mentőmellény igen. Sajnos nem volt idő elővenni. A csónak nyilván nem előírás. Nem tudom, hogy valaki előre látta-e, hogy ütközés lesz és mikor?

Előzmény: HG. (128345)
paca664 Creative Commons License 2019.05.30 0 2 128347

A két hajó viszonyára szerény ismereteim és tapasztalataim szerint inkább a közös bicikli-busz sáv lehetne analógia. És igen, az is veszélyes nagy forgalomsűrűségnél! Ha egyszer a busz kerekei alá kerülsz már tök mindegy hogy te mennyire voltál szabályos, az már nem fog feltámasztani.

 

Előzmény: gumidani (128341)
jakyg Creative Commons License 2019.05.30 -1 0 128346

Ez nem sétázott. Ekkora víznél nagyon kevesen sétáznak. És az a séta nem különbözik a városon való átmenéstől, mivel nem fordulhat meg.

Előzmény: paca664 (128338)
HG. Creative Commons License 2019.05.30 0 4 128345

it had no safety devices. There were no lifeboats or lifejackets.

 

Megértem az elkeseredettségüket, de kizártnak tartom...

Nem voltak szem előtt, mint ahogy kb egyik  hajón sem, hanem bent voltak a dobozokban. Az egész meg olyan gyorsan történt, hogy még akkor se tudják magukra kapni, ha ott van az ülés alatt egyesével, mint a repülőn.

 

Előzmény: hlln (128330)
korxi Creative Commons License 2019.05.30 -2 0 128344

Mindenhol azt írják/mondják hogy a kishajó 7 máspdperc alatt elsüllyedt. (Reggel még 8 másodpercről volt szó, ezt javították 7-re)

Honnan jön ez a pontosan 7 másodperc? Van egy videofelvétel, ami a teljes egészében, vágatlanul/megszakítatlanul mutatja a történést, az ütközéstől az elsüllyedésig?

Ha nincs ilyen, hanem csak szemtanúk vannak, akkor valaki pont mérte készenlétbe állított stopperrel?

M61021 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128343

Most már "javították", de rosszul, mert így azt sugallják, hogy a Hableány kapitánya volt ukrán.

 

"Valószínűleg a Viking kapitánya hibázhatott, aki egyébként rutinos szakember a rendőrök szerint, pont úgy, ahogy a másik hajó ukrán kapitánya is."

Előzmény: zjakabfi (128310)
talpfa Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128342
gumidani Creative Commons License 2019.05.30 0 8 128341

Az Erzsébet-hídon is nagy a forgalom. Tiltsuk ki onnan az autóbuszokat?

Komolyan: A hajóközlekedésre vonatkozó szabályokat kell betartani! 

Előzmény: paca664 (128338)
etomcat Creative Commons License 2019.05.30 -7 1 128340

> https://index.hu/belfold/2019/05/30/tarlos_meg_kell_vizsgalni_jo_helyen_vannak-e_a_szallodahajok_a_belvarosban/

 

Ez környezetvédelmi kérdés is: ha lehetséges is, akkor is csak azoknak a szállodahajóknak kellene megengedni, akik állóhelyben nem járatják a motorjukat éjjel-nappal, nem termelnek kipufogó gázt, hanem tudnak "shore power" áramellátást fogadni a közcélú elektromos hálózatból.

A főváros levegője nagyon szennyezett, ezért ezt sem lehet elhanyagolni, mihamarabb ki kell építeni a teljes "shore power" infrastruktúrát az ELMÜ-nek, akárhol is fognak tartózkodni a hajók a továbbiakban. (Egy átlagos magyar falu energiaigénye = 3-4 szállodahajó)

Előzmény: zoli07 (128331)
gumidani Creative Commons License 2019.05.30 0 4 128339

Azt, hogy simlis firkász módjára összemosták a kabinoshajóknak a belső városrészi Duna-szakaszon való tömeges kikötésüket és az ettől teljesen függetlenül bekövetkező balesetet.

Ha netán a kabinosok a Szabadkikötőben kötnének ki, akkor sem volna biztonságos a Margit-híd alatt kísérelni meg egy másik hajó előzését.

Előzmény: zoli07 (128331)
paca664 Creative Commons License 2019.05.30 0 1 128338

Nem elsősorban a kikötő helye, hanem a kabinosok jelentős forgalma (sétáztatás). Persze, én a part széléről csak műkedvelőként és kajakosként teszem hozzá. Minden esetre rég nem éreztem ekkora megdöbbenést.

Előzmény: jakyg (128337)
jakyg Creative Commons License 2019.05.30 0 3 128337

Mi köze van a kikötő helyének ehhez a balesethez?

Előzmény: paca664 (128334)
etomcat Creative Commons License 2019.05.30 -6 1 128336

> A vasúti térközjelző "csak" tájékoztatja a mozdonyvezetőt

 

Korszerű vasúton van egyesített éberségi és vonatbefolyásoló rendszer, így pl. mozdonyvezető elalvás, rosszullét, figyelmetlenség (jelző elnézése), fegyelmezetlenség (gyorshajtás) esetén is elkerülhető a tragédia.

 

Repülésben van olyan, hogy a gépeket méretük és súlyuk alapján kategóriákba sorolják (pl. super heavy). Amikor jön pl. egy B-747 Jumbo Jet teherszállító gép Ferihegyre leszállni, akkor utána 4-5 percig nem jöhet másik gép, nehogy a nagy test, a négy motor által hátrahagyott légörvények felbillentsék. Felszállásnál ugyanez. Kisebb testű gépek, pl. fapados A-320, B-737 viszont mehetnek akár 2 percenként egymás után.

 

Szerintem a hajózás nem áll ilyen szabályozottsági szinten vagy csak egyes nagyon nagy forgalmú szűk helyeken (Boszporusz, Hollandia talán). Velencében is nagyon kaotikusan tolják a vízibuszok, gondolák, magán motorcsónakok egymás-hegyén hátán.

Előzmény: uni-cum-laude (128319)
paca664 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128335
paca664 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128334

Jóreggelt! Kellett hozzá egy havária? :(((

Előzmény: zoli07 (128331)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!