Keresés

Részletes keresés

Lacivill Creative Commons License 2006.11.07 0 0 12021

Na szép jó reggelt..........

Szóval jók a termófejek, de egy hagyományos kazánhoz/cirkohoz termosztát szerintem elengedhetetlen!

Az emberek többsége napközben nincs otthon, és éjszaka sem szükséges ugyanakkora hőfok, ezt termofejjel megoldani szerintem nem lehetséges.

Egy vezetékes heti digit termosztát alapból szükséges, és még ez be is tudja hozni az árát.

Az meg, hogy létezik egy darab hibás Fég készülék amelyik modulál az szerencse::)

 

enginer Creative Commons License 2006.11.07 0 0 12020
Itt most 8,8fok a kinti hőmérséklet, a benti meg 24 fok.
A kazán mind a 8 égősora 1 és 2 milliméteres lángmagasság között ingadozik, de nem kapcsolgat, hanem folyamatosan pislog.
Semmi hangja sincs. :))
Felfűtésnél is a maximális lángmagasság úgy 5-7 centiméter között lehet, de ilyet ritkán művel (csak télen szellőztetés után), mivel szintentartásos a rendszer, nem felfűtéses.
Ilyenkor nappal soxor ki-be kapcsolgat, mert nagy a teljesitménye még ennek is.
Gondolom, hogy mit művelhet egy 24kW-os 40%-os kazán ilyen "melegben".


Előzmény: ArroW (12018)
enginer Creative Commons License 2006.11.07 0 0 12019
Hogy jönne ide a személyeskedés?

Mégsem voltál elég figyelmes:
Nincs plusz szivattyú, csak egy + termófej (szükség szerint puffer is)!
És a kazán kapcsolgatása függ a "kazánkör" térfogatától és a radiátorok hőigényének arányától.
A termófejek döntik el, hogy csak a "kazánkörben" keringteti e a vizet (és melegen tartja csak) vagy, hogy éppen mennyit nyom a radiátorokba 1db kazán szivattyúval!

Az, hogy a kollegád nem tudja modulálni a FÉG készüléket az nem azt jelenti, hogy a FÉGek nem képesek rá!
A FÉG készülékek képesek 0-100% tartományban modulálni!

Mint már írtam soxor: a legkorszerűbb készüléket is lehet lebutitani őskori szintre egy buta rendszerbe beépitve. impulzus rendszerekben (termosztáttal) a FÉGek és az újabbak is ritkábban modulálnak, mint egy folyamatos üzemü rendszerben.

Ha ekkora gondod neked ez az elutazásos dolog, akkor simám betudsz még kötni egy programozható termosztátot is ebbe a rendszerbe, ami kapcsolgatja a kazánodat, bár szerintem nem ez az általános feltétel egy lakás fűtésénél.
Előzmény: ArroW (12017)
ArroW Creative Commons License 2006.11.07 0 0 12018
Az idezet igy lett volna korrekt es teljes:
"Mivel az én kazánom képes akármekkorára is lemodulálni"
Leirnad a kazanod tipusat? Csak a kivancsisag kedveert. (ugy emlekszem tavaly meg nem ilyen volt..)

Az ilyesmivel mar tavaly is volt problema! Marmint a csonka idezetekkel. Csak mivel almomban sem gondoltam volna, hogy kepes vagy egy FEG kazanrol az alitani, hogy kepes akarmekkorara is lemodulalni, ezert gondoltam hogy uj kazanod van. Tavaly meg elismerted, hogy atmeneti idoszakokban bizony nalad is kapcsolgat a kazan.. Ami nem eppen azt tamasztja ala, hogy a kazanod kepes lenne akarmekkorara is lemodulalni..

Sokadszor is, kazan altal a rendszerbe bevitt teljesitmeny, Vs. a lakas altal a homerseklet szinten tartasahoz szukseges (radiatorok altal leadott) teljesitmeny, ha ez a ketto nem egyenlo, akkor hova lesz a kulonbseg..? Legyszives ezt a kerdest megvalaszolni.
Előzmény: enginer (12016)
ArroW Creative Commons License 2006.11.07 0 0 12017
Na most megyek aludni, mert lassan szemelyeskedesse fog fajulni a dolog..
"Ha figyelmesen elolvastad amit írtam abból kitűnik, hogy ez a + termószelep visszakeveri az előremenőt a visszatérőbe és így a hőigénynek megfelelően közelití a visszatérő az előremenő hőmérsékletét."
Igen, ez lenne a hidraulikus valto lenyege, amit tavaly eroltettel (en mar akkor is figyelmesen olvastam...), csak egy gond van vele, hogy hiaba melegszik gyorsabban az a vizkor (jelen kialakitasban legyen ez a kazankor), ugyanugy atmegy a kazan kapcsolgatos uzemmodba, mivel a radiatoros kor egy ido utan (amint az felmelegszik) nem vesz fel akkora teljesitmenyt amit a kazan megtermel. Valamint beraktal a rendszerbe egy plussz szivattyut..
A kazan meg hiaba kezd korabban modulalni, ha a minimalis teljesitmenye is tobb, mint amire szukseg van a lakas/haz homersekletenek szintentartasahoz. Latom ezt a nagyon egyszeru bevitt - kivett teljesitmeny egyensulyt nem vagy hajlando megerteni (tavaly pedig egyszer mar sikerult!), plane eszre es figyelembe venni, pedig meg csak 3. irom le. Lehet neked kellene figyelmesebben olvasni..
FEG keszulekekkel, kazanokkal halistennek nincs sok tapasztalatom, eleg volt anno a V4-es vizmelegito is, kollegam viszont ilyet hasznal (szintentartasra a vegyestuzelesu kazan mellett kiegesziteskent), es nem_tud 0-100%-os tartomanyban modulalni. (mielott meg valaki a szobatermosztatja eldobasa utan nekiallna a vateran FEG kazant keresni...) :)
Az elobbi szabadsagra megyek temahoz meg annyit, ha te letekered a thermofejeket, es ugy mesz szabira, utazol el, akkor a letekert thermofejek miatt meg inkabb lecsokkentetted a futeshez szukseges teljesitmenyt, plane kapcsolgatni fog a kazanod, hiszen annak a minimalis teljsitmenye ugyanaz maradt, a lakas futesehez szukseges teljesitmeny meg kevesebb a thermofejeken beallitott alacsonyabb homerseklet miatt, ezaltal meg jobban elbillen az a bevitt-kivett teljesitmeny merleg. En ha elutazom futesi szezonban a szobatemosztatot atnyomom szabadsag programra (ha nem vagyok otthon plane nem erdekel az 1-2 Cfokos hoingadozas, csak hogy ne huljon mondjuk 16 Cfok ala a lakas, ne pusztuljanak el a viragaim, illetve ne tekerje le a falrol a villanyorat az akvariumok elektromos futese..), es nyugodt vagyok, ha eppen nincs futesi igenye a lakasnak, akkor a termosztat lekapcsolja a kazant, az nem kinlodik feleslegesen nem a visszatero magas homerseklete kapcsolja le percenkent..
Gondold at ezt a bevitt - kivett teljesitmeny merleget. Ha a kazan nem tud lentebb menni a nevleges 40%-nal (H-mod mondjuk 20%-nal), de annyi teljesitmenyre nincs szukseg, akkor ahhoz hogy a merleg egyensulyban legyen a kazan mukodesi idejenek a kitoltesi tenyezoje valtozik, nem megy teljes idoben, vagyis ki-be kapcsolgatja magat amikor letiltja a sajat vedelme a tul magas visszatero homerseklet miatt. A szobatermosztat segitsegevel van egy hosszabb mukodesi es egy hosszabb kikapcsolt allapot, ha nincs termosztat, a kazant a hovedelem kapcsolgatja, akkor nagyon rovid mukodesi , es nem mukodesi idoszakok valtjak egymast..
Előzmény: enginer (12015)
enginer Creative Commons License 2006.11.07 0 0 12016

"(ugy emlekszem tavaly meg nem ilyen volt..)"

 

Rosszúl emléxel.

Akkor is ilyen volt, meg ilyen is lesz.

Urbancsok-tól kasptam is fikázást érte, (mert nem Buderus kazánt vettem tőle)

ÉS sokan próbálták cáfolni, hogy ilyet nem tudhat egy csöves FÉG, amikor az Ő "korszerű" többszázezerforintos készülékük még a tizedét sem tudja.

Anno, raktam fel külön videót is nekik, de a szemüknek sem hittek és csak cáfolni próbáltak, hogy ilyen nem létezhet. :))

 

(Amikor meg előhoztam, hogy nem jó a ki-be kapcsolgatós digitális termosztátos rendszer olyan hülyézést kaptam, hogy csak na, most meg mindenki azt fújja wazze, hogy nem jó a ki-be kapcsolgatás!)

 

Előzmény: ArroW (12012)
enginer Creative Commons License 2006.11.06 0 0 12015
Nem kell csodákra gondolnod! :))
Bármelyik ősrégi FÉG készülék képes erre, mint már soxor leírtam.
(Az SD túrbós meg itt porosodik csak a "sufniban", mert nem érzem, hogy le kellene cserélnem a FÉGet :)) )
Ha figyelmesen elolvastad amit írtam abból kitűnik, hogy ez a + termószelep visszakeveri az előremenőt a visszatérőbe és így a hőigénynek megfelelően közelití a visszatérő az előremenő hőmérsékletét.
Így a normál termosztátos rendszerekkel ellentétben a magas visszatérő kizárja a kondenzációt is, ami kiméli a kazán alkatrészeit is. :))
Fég készülékeknél nincs szükség külön tartályra, mivel verhetetlenek modulációban.
Csak 40%-ot tudó túlméretezett "korszerű" készülékeknél szükség van külön tartályra, hogy csökkentsük a ki-be kapcsolgatások számát, ami készülék és redszer függő is.
Előzmény: ArroW (12012)
enginer Creative Commons License 2006.11.06 0 0 12014
Elvileg léteznek programozható termófejek is, bár boltban még nem láttam.
Nem mndenki utazik el hetekre, de ha én így tennék, akkor letekernémm a termófejeket arra az időre.
Azzal már ne is foglalkozz, hogy amig otthon vagy, addíg a termosztátos (jól beszabályozott tömegárammal!!!) rendszered sokkal gazdaságtalanabb mint a termófejes.
Előzmény: MZ/Y (12011)
enginer Creative Commons License 2006.11.06 0 0 12013
Felőlem mindenki olyan, meg annyi vezetéket húz be a lakásába amilyet csak akar.
Hydroosztót bunyolultabb rendszereknél érdemes csak használni, sima radiátorosnál elég az is amit az elöbb leírtam.
Azért azt is vedd figyelembe, hogy egy ilyen kör sokkal kisebb, mint az egész radiátoros rendszer és sokkal elöbb elkezd modulálni a készülék, mert a radiátorok nem hűtik le annyira a visszatérőt.
Szóval maradjunk annyiban, hogy simán termófejekkel is megoldható az állandó üzemü rendszer, csak egy kicsit gondolkodni kell és nekem semmit sem kell beismernem, bármennyire is akarod!
Előzmény: MZ/Y (12010)
ArroW Creative Commons License 2006.11.06 0 0 12012
"Mivel az én kazánom képes akármekkorára is lemodulálni"
Leirnad a kazanod tipusat? Csak a kivancsisag kedveert. (ugy emlekszem tavaly meg nem ilyen volt..) Igaz nem a top, de az SD meg csak a H-mod -nal tart, ami ha jol emlekszem 20%-ig tud lemenni. Kemenyed kurtojevel nem volt meg problemad? Ha nagyon lemesz teljesitmenyben, ott bizony lesz kondenzviz rendesen, a gyujtozsaktol szepen fel fog azni a falad, kemenyed..
A masik, az elobb leirt kialakitas jol hangzik, csak megint eroteljes csusztatas van benne.. Mekkora tartaly kellene ahhoz, hogy a mostansag szukseges teljesitmeny es a kazan altal leadott minimalis teljesitmeny kulonbseget abban eltarold..? Mar ha feltetelezzuk a folyamatos uzemet... Ha ettol eltekintunk visszatertunk az elobb leirt puffertarolos megoldashoz (persze jo nagy hiszterezissel, hogy ritkan kapcsoljon be a kazan...), de akkor meg mindig ketseges a dolog, hiszen folyamatosan kergeted a melegvizet egy szivattyuval, hiszen nem hasznalsz szobatermosztatot, ami lekapcsolja ha eppen nincs futesre igeny, vagyis mikor mar minden thermofej lezart, csak akkor a tartaly hocserelojeben egy by-pass-on keresztul. Ennek is van am koltsege villamosenergia oldalon.
Egesz egyszeruen annyi a dolog lenyege, akarmilyen al-muszaki koritest is irnak melle, ha a kazan minimalis teljesitmenye tobb mint amire szukseg van, akkor nincs folyamatos uzem ki-be kapcsolgatas nelkul.
Előzmény: enginer (12009)
MZ/Y Creative Commons License 2006.11.06 0 0 12011
Nekem (és másnak) nem említettél puffer-t, annyit mondtál, hogy termofejeket a buta termosztát helyett. Én csak ez ellen küzdök. Önmagában a termofej nekem sem megoldás, a 60 m2-es lakásban meg pláne.

Holnap jövök ennek a rendszernek a hátrányával. :o) Nem vetem el, de van 2-3 kérdés, ami tisztázásra szorul.
Az egyiket leírom: termosztáttal (jól beszabályozott tömegárammal!!!) elérhetem, hogy ha egy hétre elmegyek, addig nagyjából 16 fokot tartson a házban, de mire beesek az ajtón, legyen 21 fok. A termofejes módszerrel (hacsak nem veszek drága és csúnya programozható termofejeket) ez nem megy: vagy végig 21 fok lesz, vagy 16 fokra jövök haza.

Jó éjt!
Előzmény: enginer (12009)
MZ/Y Creative Commons License 2006.11.06 0 0 12010
Na, szerintem telibe trafáltad a hydro-oszót (tartályt). :o)
Erre gondolok én is, de a mennyiség lehet, hogy mondjuk csak 50 liter lenne. Megoldás, mert a nagyobb mennyiségű vizet lassabban fűtené fel a kazán - tovább menne egyhuzamban, és mivel lassabban hűlne le, többet is pihenne. A kazán felől megközelítve a termosztáthoz hasonló eredményt adna (hosszú üzem, hosszú pihi), radiátor oldaláról meg lenne egy folyamatos keringetés.
Azért 2 gondom lenne vele, de ezt majd holnap.

Vitázni csak azért vitázok, mert ha Enginer-nek sikerül valakit rábeszélni, hogy ne készüljön termosztátra, ne húzasson be vezetéket*, de nem említi, hogy puffer nélkül nem jó a rendszer, akkor igencsak fog szitkozódni a felhasználó, mikor a temofejekkel szabályozott 60 m2-es lakásában a kazán állandóan ki-be kapcsol.

*Ez mondjuk nem olyan gáz, van már rádiós termosztát is, akkor felesleges a vezetékezés. Csak épp' kicsit (Computherm) vagy nagyon (Honeywell) drágább, mint a vezetékes. Viszont én mindenkit a rádiósra próbálok rábeszélni - ezt se sok sikerrel. :o)
Előzmény: ArroW (12008)
enginer Creative Commons License 2006.11.06 0 0 12009
Ott kezdődik, hogy aki egy kicsit is foglalkozik a témával az messze elfelejti a wilo szivattyút. :)) (Sok a gond velük.)

Hydro osztónál tényleg szükséges + min. 1 szivattyú is, de másképpen is áthidalható a probléma:
Alap esetben a kazán alatti előremenőt meg a visszatérőt összekötöd egy külsőérzékelős termószelep/termófej párossal, az érzékelőt az kazánelőremenő csőre szereled. Amennyire beállitod a termófejet, akkora állandó hőmérséklettel fogja nyomni a kazán a radiátorokba a vizet.
Ha túl sűrün kapcsolgat a kazánod, akkor célszerű ebbe a kazánkörbe beiktatni egy tartályt, ami térfogattól függően csökkenti a ki-be kapcsolgatások számát.
A termófej szeleppel 7-8ezer között lehet, a tartály meg házilag is elkészithető, így árat nemigazán tudok rá mondani.
Szóval simán termófejekkel is megoldható a kérdés és ezt már tavaly is leírtam, hogy hogyan.
Mivel az én kazánom képes akármekkorára is lemodulálni így nekem nem kell külön tartályt beszerelnem, de nektek ajánlott.

Előzmény: MZ/Y (12005)
ArroW Creative Commons License 2006.11.06 0 0 12008
Megint kezdodik.. :)
Az aruld el nekem, mi az amit a "buta" kazanhoz passzitva 10-20e-ert megoldodik az a problema, hogy a kazan 8-9kW kornyekeig tudja magat visszavenni, a lakas futesehez (homersekletenek szintentartasahoz) meg csak mondjuk 2-3-4W-ra van eppen szukseg, es folyamatos uzemben megy kapcsolgatas nelkul, illetve minimalis ki-be kapcsolgatassal. Ablakot nyitni nem kell 10-20eFt, ellenben a gazszamla kifizetesehez fog majd kelleni, tobb is..
Elozo szezonban mar egyszer eljutottunk odaig, hogy a futest -15 fokos kulso homersekletre szokas meretezni, ilyen atmeneti idoszakban amikor meg odakint 20-25Cfokkal "melegebb" van nem mukodik a folyamatos uzem kapcsolgatas nelkul, jol emlekszem..? Egyebkent el tudok kepzelni ilyen eszkozt, egy par szaz literes tarolot, akkor ~fel nap folyamatos uzem utan pihenne a kazan ~1 napot, a futes pedig menne a pufferbol, a radiatorok mindig melegek lennenek, gyonyoruen lehetne szabalyozni a helyisegek homersekletet a thermofejekkel, de ez nem igazan realitas egy lakasban es nem is 10-20eFt..
Előzmény: enginer (12003)
MZ/Y Creative Commons License 2006.11.06 0 0 12007
Megint körbejársz...
Tavaly azt írtad, hogy dobjam ki a termosztátot, vegyek termofejeket és minden jó lesz, a kazán nem fog kapcsolgatni őrült módjára. Ezt tanácsoltad másnak is (főleg ez a bajom!) és hivatkoztál a Te kazánodra, pedig a mi kazánjaink NEM tudnak gyakorlatilag 0-ig modulálni. Most írod, hogy még a Te kazánod sem tudja biztosítani a hőmérséklet tartásához szükséges nagyon kicsi teljesítményt, akkor mitől is tudná a mi min. 9 kW-os kazánunk?
Azt megint csak most hoztad elő, hogy hydro-osztó. Tavaly erről sem írtál.
Szóval, még1x: elsimered, hogy csak termofejjel nem oldható meg a folyamatos működés? Leírtad ezt már burkoltan, csak olyan jó lenne már ezt így olvasni.
Utána rögtön (holnap :o)) léphetnénk is a hydro-osztóra. :o)
Előzmény: enginer (12006)
enginer Creative Commons License 2006.11.06 0 0 12006
A termófejeket még termosztát esetén is ajánlott felszerelni, így eleve nem + költség.
Többen is írták, hogy akár 50 ezret is képesek áldozni egy hyper termosztátra ami szépen villog, proghramozható meg akár minden órában csipog is nekik, mint a lengyel karcóra!
Ennyiből simán lehet egy nagyságrenddel jobb rendszert is csinálni.
Előzmény: MZ/Y (12004)
MZ/Y Creative Commons License 2006.11.06 0 0 12005
Szerintem tévedsz.
Ugyanis írtam, hogy ha végre azt mondanád, "tévedtem, nem elég a termofej", már kérdeznélek is a hydro-osztóról. Ami amúgy val'szeg messze túl van a 20 e pénzen, csak a Wilo szivattyúmra mondtak 20 e pénzt + tartáky + csövek + némi elektronika (ha jól gondolom a működését).
Előzmény: enginer (12003)
MZ/Y Creative Commons License 2006.11.06 0 0 12004
Lehetni lehet, de nem annyi, hogy dobjam ki a termosztátot, vegyek termofejeket és minden ok.
Ennyit kellene leírnod, de inkább körbe-körbe járod (túlméretezett a kazán, kellene egy hydro-osztó, stb.). Komolyan, fáj, ha elsimered, a tavalyi tanácsod (első mondat) ebben a formában (önmagában) nem megoldás és nem lesz megoldás azoknak sem, akik a 60 m2-es lakásukba kapják/veszik a 24 kW-os kazánt?
Előzmény: enginer (12002)
enginer Creative Commons License 2006.11.06 0 0 12003
Szerintem hiába mondanám neked azt, hogy "minimális" befektetéssel/átalakitással egyszerűen áthidalható ez a probléma.
Olyan 10-20eFt közötti (kazánfüggő) öszeggel megoldható a folyamatos üzem minimális ki-be kapcsolgatással + a termófejek.
Előzmény: MZ/Y (12001)
enginer Creative Commons License 2006.11.06 0 0 12002
Mint már soxor írtam, a legkorszerűbb készüléket is letudják butitani az okos tervezők egy buta rendszerrel a saját szintjükre.
Viszont a túlméretezett buta készüléket is lehet jóvá tenni egy jólmegtervezett rendszerrel kombinálva, csak gondolkodni kell.




Előzmény: MZ/Y (12001)
MZ/Y Creative Commons License 2006.11.06 0 0 12001
Érdekesen érvelsz: most azt mondod, nem Te tehetszt róla, hogy túlméretezett a kazán.
Ebben igazad van, sose állítottam.
De miért is akarod mindenáron "folyamatos" üzemben működtetni velem, ha túlméretezett???

Elárulom: mivel még nincsenek fent a termofejek, a radiátorok nem zárnak, így a kazán határon mozog bár, de tudja tartani a 6x fokot, míg a termosztátos szobában elég meleg nincs, hogy kikapcsoljon. Mint írtam, erősen tartok tőle, hogy ahogy felkerülnek a termofejk és kezdenek zárni, vissza fog térni a kapcsolgatás. De még mindig később (mikor a szobák is és a fűtővíz is lehűlt az 1 óra alatt és rendesen kell melegítenie), mint ha folyamatosan próbálnám a megfelelő hőmérsékletet tartani, amihez most kellene mondjuk 1 kW teljesítmény.
Előzmény: enginer (11999)
enginer Creative Commons License 2006.11.06 0 0 12000
Ez így ebben a formában nem igaz.
Kondenzáció 50-52 fok alatt kezdődik.
Radiátoros fűtésnek sem szükségszerű 55-65 fok között mennie, csak az impulzusszerű (termosztátos) rendszereknél szükséges a magas előremenő hőmérséklet.
A hagyományos ökölszabályszerint méretezett, termosztát/radiátoros rendszernél folyamatos üzemben (termófejekkel) jó, ha a 600-as radiátorok felső 5-10 centije melegszik (túlméretezett).
Impulzus szerű üzemmódra vannak méretezve, így egy folyamatos üzemü rendszerben simán elfűtenek jóval alacsonyabb hőmérsékleten is.

A kondenzációs kazán, külső hőmérséklet érzékelővel, alacsony előremenővel is képes ellátni a feladatát termosztát nélkül csak radiátoros rendszer esetén is!!
Kondenzációs készüléknél kimondottan "káros", hogy csak akkor fűthet amikor a termosztát engedi neki, mert olyankor hírtelen kell fűtenie magas hőmérsékleten és a visszatérő is túlmelegszik, így nem nagyon van kondenzáció, csökken a hatásfok.
Igazábol az a jó neki, ha az elöremenő eleve (jóval) 50 fok alatti, így garantált a kicsapódás. De alacsony hőmérséklettel csak akkor tudja biztosítani a hőigényt, ha állandóan tud üzemelni, vagy extra nagy fűtőfelülete van ahoz, hogy a visszatérőt képes legyen lehüteni a kondenzáció szintjére.
Előzmény: agabe (11984)
enginer Creative Commons License 2006.11.06 0 0 11999
Akkor azért azt is áruld el nekünk, hogy mit csinál a kazánod amikor teljesen átmelegedtek a radiátoraid (megfordult) de a termosztát még nem kapcsolta ki!?
Nem megy át kazángyilkoló ki-be kapcsolgatóba?

(Arról nem én tehetek, hogy bőven túlméretezted a kazánodat.)
Azért én a helyedben még megpróbálnám felhúzni a visszatérő hőmérsékletedet, hogy ne teljes erővel fűtögessen rá az a buta kazán, hanem eleve minimálisan.
Előzmény: MZ/Y (11998)
MZ/Y Creative Commons License 2006.11.06 0 0 11998
Figyelj: én nem javasoltam, hogy termofej ne legyen. Azt mondom, hogy csak termofej nem megoldás, mert a kazán állandóan próbál meleget tolni -> termofejek nem engedik -> víz pillanatok alatt túllépi a beállított max.-ot -> kazán leáll -> fél perc múlva kazánban a víz bekapcsolási hő alá esik -> kazán beindul -> hőleadástól függően fél-5 perc alatt megint max.-on van -> kazán leáll -> fél perc múlva...
Na, innentől kezdve (kazán folyamatosan ki-be kapcsol, ahogy lentebb is írta valaki a csoda "termofejek, no termosztát" rendszeréről) a fűtés nem gazdaságos (mert NEM megy folyamatosan a kazán, pár percenként kapcsol), viszont kazán-gyilkos (mert állandóan kapcsolgat).

Nem hiszem el, hogy nem érted meg: a 81 e pénzt azért írtam, mert Te az én, 11 kW-os kazánomra is ezt a folyamatos üzemet erőlteted. Ami, ha folyamatos üzemről beszélünk, ekkora számlát eredményez. Márpedig nyilvánvalóan a legnagyobb hidegben sincs szükség harmadára sem. Tehát a legnagyobb hidegben is csak a teljes idő harmadában kell mennie a fűtésnek. Ami lehet úgy, hogy a termosztát fél óra fűtés után tart 1 óra szünetet, vagy csinálhatok úgy, hogy a termofej 1 perc fűtés után tart 2 perc szünetet. Mivel nem akarom a kazánt kinyírni, inkább elviselem a hőmérséklet-ingadozást, de nem gyilkolom a kazánt a napi több 100 kapcsolással.

Ajánlottam tavaly is: eljössz, termofejeket felrakjuk, ha a kazán nem kapcsolgat, kifizetem az utazási ktg-edet, kifizetem a napidíjad (legyen 10 e), ha kapcsolgat, a fórumon elismered, hogy a szükségesnél jóval nagyobb kazánnál NEM elég a termofejekre hagyatkozni.
Mikor jössz?
Előzmény: enginer (11997)
enginer Creative Commons License 2006.11.06 0 0 11997

Azért preferálom a folyamatos üzemet helyiségenkénti szabályzással, mert sokkal gazdaságosabb/konfortosabb, mint az egy termosztátos rendszer.

Még a Te buta kazánod sem fog soha, sem állandóan 11kW-os teljesitménnyel üzemelni. Hiába ijesztgetsz a 81 e/fó-t számlával. (Valaki az elöbb leírta itt a helyes működést.)

 

Termosztátos rendszernél a termófej csak a túlfűtést tudja megakadályozni, de amikor hűlni kezd a szoba nemtud elkezdeni fűteni, mert a kazán felől nem kap melegvizet, ezért csak félkarú oriás.

Azoknak meg akik azzal hitegetik magukat, hogy a szuper termosztátjuk csak 0,5 hőingadozást művel javaslom, hogy a termosztáttól távolabb (közelebb a radiátorhoz) rakjanak fel egy hőmérőt és megfognak lepődni. És, ha még ez sem elég, akkor egy a termosztáttól távolabbi szobában is, ahol mondjuk még termófej sincs (mint ahogy javasoltad).

Ezek után meg nézzetek meg egy olyan szobát amiben termófej szabályoz és állandóan kapja a melegvizet is. 

Előzmény: MZ/Y (11980)
enginer Creative Commons License 2006.11.06 0 0 11996

Nem kell ám hasra esni ezektől a reklám számoktól, mert egyik kazánnál sem a valós tényleges százalékokat írják.

Ezek mind viszonyitott adatok!

Előzmény: jociz (11979)
Marcesz Creative Commons License 2006.11.06 0 0 11995

Behozni mindenképpen behozza a befektetést, csak kérdés, hogy mikor. :)

Előzmény: agabe (11984)
Droopy Creative Commons License 2006.11.06 0 0 11994
Ha semmi massal nem foglalkozunk akkor tokmindegy egy haznal hogy def 22 fokot tartasz vagy 50%-os kitoltesi tenyezoju 21-23 fok kozott hullamzast.
Előzmény: agabe (11988)
Droopy Creative Commons License 2006.11.06 0 0 11993

Mivel a hoaram(transzmisszios hoveszteseg) 3 parameter fuggvenye

U*A(felulet)*deltaT(kulso es belso homerseklet kulonbsege)

ha eccerusitunk a w/m2K*m2*k akkor maradt a teljesitmeny watt-ban

Előzmény: agabe (11992)
agabe Creative Commons License 2006.11.06 0 0 11992
Nem gondoltam, hogy bármilyen kinti hőmérsékletnél ugyanannyi  (0,2 KW) többletenergia kell 1 foknyi belső hőmérséklet emeléshez. A 0,5K -s (vagy bármilyen más) fal minden hőmérséklet különbségnél ugyanannyi energiát enged át ? Lehet így, csak ezt nem gondoltam.
Előzmény: Droopy (11990)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!