Komló, Kossuth-aknai út, talált, süllyedt.:-)) Azért mentél kicsit rossz irányba, mert Pécsben gondolkodtál. Az útvonalon Kossuth-Bányaüzem K-I., K-II, K-III aknái voltak +közelíthetőek, a vége pedig Béta-Bányaüzem volt. Hármasaknán még 3van az utolsó ház az 1kori lakótelepről, abban él még pár család, miattuk létezik még a 3-as járat, de már sok éve Zobák-puszta felé közlekedik.
Itt van a 3-as busz jelenlegi végállomása, az 1kori Béta-akna. Így nehéz elképzelni, hogy valamikor több helyi és helyközi járat végállomása volt, forgalmi irodával, bérletpénztárral, meg Ittasellátóval.:-) Az Ittasellátóban még jaffáztam nagyapámmal a 70-es években:-).
Nem nagyon vagyok ismeretes Fehérváron, de egy vágányt egyből kiszúrtam. Na nem mintha nehéz lett volna... :-D Arról lenne szó, amelyik a PFT-nál ágazik ki, metszi a Budai utat és a Vízivárosba vezet. Mire volt(van?) használva, mik jártak erre, esetleg kép... Kösz!:-)
Langyos.:-)) István-aknára még az eredeti útvonalon járnak a buszok, és még laknak is ott. A képen szereplő út gyk. teljesen kihalt, a +maradt 3-as viszonylat pedig teljesen más útvonalon jár a szintén holdbéli végállomására.
"Valaki tudna nekem elveszett autóútról képet felrakni? :-)"+
Parancsolj. Ezen az úton haladt 1koron egy város 3, 10, 11, 13, 13M, 14, M19X autóbuszjárata, több helyközi járat, rengeteg személy- és tehergépkocsi. Ma néha egy-egy alkalmi kiránduló téved arra.
Örülnék, ha Szentesen is lenne hasonló gondolkodásmód, mint N.atádon.
De nálunk másképp van: A város (félig-meddig kiépült) ipari parkján végighaladó, jelenleg csak a Legrand (volt Kontakta) és a Téglagyár részére rakodási lehetőséget kínáló, jó állapotú vontatóvágány bontása hamarosan megkezdődik.
De jónéhány hozzászólással lentebb lehetett látni képeket a Polgár-i sertéstelep helyén épült ipari parkról, ahol a felszedett vágány váltója a semmibe ágazik ki (de lehet, hogy a vici topikon láttam?)
Ezeket a képeket Nagyatádon készítettem március 16-án.Egy a vágány az egykori Taranyi u.-i elágazás-volt katonai laktanya iparvágánya.Évek óta használatlan,csavarok,heederek tűntek el belőle.
Pár napja jártam arra megint.Örömmel láttam,hogy a sínek mellé a vonal végéhez egy nagy gabonasiló épült,komoly vagonrakodóval!A pálya ennél fogva ugye fel lesz újítva.És akkor még egy egy pozitív dolog.Ebből kiágazva fog még épülni pár vágány,mert egy logisztikai központ is épül 5ha területen a vasút mellé.
Ilyen is létezik.Nagyatád törekszik arra,hogy a vasút mellé telepítse a cégeket.És évről évre látszik is.Pedig a 38-as csak egy pici mellékvonal. :-)
Mondjuk Balatnszentgyörgy és Keszthely közt a régi zala-híd. Elveszett vágány is van itt, a sármelléki kiágazás. Sőt van a vonallal párhuzamosan egy töltés-féle, szelvénykő-féleségekkel. Nem tudom mi az.
Siófokon a 7es főutat a Fő utcáról áthelyezték a Kandó utcába. A csomópontnál ahol elhajlították a főutat a régi nyomvonal zsákutca, parkoló volt. Ma autószalon van a helyén.
Well, a 6-os főút Adony és Kulcs között nem ott van, ahol a régi 6-os volt, aminek a nyomvonala egész addig jól látható volt, amíg kicsit arrébb meg nem épült az M6-os autópálya. És ha ugyancsak a 6-os főúton jársz Érd körül, hát két év alatt már lassan csak olyan hely lesz, ahol még _nem_ ment forgalom 6-os út címszóval :-)))
Tompapusztán mindkét váltó helye látszik ma is: másfajta ágyazat van, és a sínek is rövidebbek a váltók helyén, ráadásul 1959-es ózdiak, a váltók sínjeit visszahasználták a lehetőséghez képest.