atompyka.
én még csak kézzel kapcsolhatót vettem le, alatta van az agy két állítható kúpgörgős csapággyal (ami tul a féltengelyt támassza). A samin (lehet, hogy nálad is) föggőcsapszeg helyett két kúpgőrgős csapágy van, amit max alátétezéssel lehet állítani (a diffin alul-felül négyzet alaku valami, négy csavar, kb 2*4cm)
"kézi kapcsolható vagy automata agyra gondolsz"
Mindegy. Az érdekelne, ami a levétele után ott marad. Azaz a tengelyvég. Hogy van csapágyazva, kotyog-e, meg egyáltalán. Meg, hogy az "ökölfejes" izé ugyanolyan-e, mint az enyémen. A függőcsapszeg, vagy királycsap, vagy mi a manó csapágyait lehet-e állítani, ilyenek.
Valóban,csak egy ötlet volt.De biztos lehetne találni vállalkozó szelleműeket a megvalósításra.
Jah,láttam,hogy több benne a hozzászólás.Nem fog menni egy-két óra alatt.
Mit csináljak...tegnap mostam le.Bár nem is volt koszos,inkább a só látszódott rajta szépen.Ezért döntöttem a mosás mellett.
MEB.
A számítógépek csak hálózatba vannak kötve??
Off road fórum egy kicsit nagyobb, de vannak benne érdekességek!
Az autóddal van egy kis problémám: túl tiszta!
Mielőtt beírtam a kérdéseket,átnéztem a topicot,de nem találtam meg benne a választ,azért bátorkodtam feltenni.
De igazad van,írok a srácnak,érdekelne a manuál engem is,biztos sok okosságot ki lehet belőle vesézni.
Mit szóltok amúgy az autóhoz?Már ha láttátok a képeimet.
Két különböző határon kellene bejönni,meg kimenni...
Ha lesz kicsit több időm,akkor átfutom az Off Road fórumot is.A mai délutánt többek közt azzal is töltöttem,hogy a Samurai fórumot néztem át,szigorúan a cég költségén. :-)
Szia MEB!
Itt a fórumon mielőtt egy kérdést felteszel, nem baj ha kicsit visszaolvasol, hátha azt a kérdést már többször kivesézték a tagok. Ugyanis akkor azt gondolják, ha Te nem veszed a fáradtságot az olvsásra, keresgélésre akkor ők miért fáradjanak a válasszal. Egy régebbi hozzászólásban valami ilyesmire emlékeztem, kikerestem Neked. Lehet, hogy ez angolul van, nem tudom hogy ez segítség-e.
"joeeye 2002-12-21 23:00:12 (492)
ALL: Ha valakinek kell, megvan pdf formátumban a Samurai Service Manual-ja. Legalább is az első két fejezet. A harmadik még folyamatban van, de a jövő héten már meglesz....
Szóval: mail to me és megadom a ftp szervert, meg usert és passwordot.
Mindenkinek kellemes karácsonyt addig is... "
Tehát joeeye valamelyik hozzászólásán kattints az e-mail feliratra a fejben és kérdezd meg a szükséges adatokat a hozzáféréshez.
További jó böngészést: Ata :)
Helló MEB!
Erre már én is gondoltam, csak a határon számítógépbe viszik a rendszámokat ki és be is. Lehet hogy ők is gondoltak rá, és egyből kidobja, ha az autó csak be jött ki nem??
Németekről annyit én a neten levadásztam egy samit, elég olcson, egy németül jól beszélő ismerősöm lebeszélte, hogy indulunk, mikor jó neki és tartsa az autót. A megbeszélt időpont és hely előtt egy órával hívtuk, amikor mondta a buzi, hogy eladta! Még szerencse, hogy véletlen rábukkantunk a helyi off road klubra, ahol főleg samuraival foglalkoztak, és tudtunk tőlük venni egyet, mondjuk sokkal rosszabb kasztnival mint amit akartam (de véletlenül zártat, aminek most már nagyon örülök)!
A többi kérdéseddel kapcsolatban javaslom olvasd át az off road fórumot (itt az indexen), valamint van valami könyv is a témáról, mert ezen kívül még ezer dolog van, amire az én egyujas gépelésem nem elég, és valszeg unná is itt a többség (bár ahogy atompykát ismerem, ő lehet hogy beírja neked). Ha utána marad kérdés mondjad!
Sj
Volna pár dolog,amit szeretnék megtudni!
Bocs,ha nagyon lamernek tűnnek a kérdések,de mindezidáig nem volt terepjáróm!
Mire valók/mire jók a terepváltó fokozatai?
4H,2H,4L,N Ebből az N egyértelmű,a többi már nem annyira.
Mikor melyiket kell/lehet használni?
Továbbá:azt láttam,hogy az első féltengelyeket kézzel lehet bekapcsolni -Free-Lock-.Nyilván a négykerékhez zárni kell őket.De mi van,ha már nem akarom használni?Elegendő a terepváltót üresbe rakni,vagy oldani kell az első kerekeket is?
A helyzet az,hogy Németben akadna keménytető,igaz szinte autó árban.
A legoptimálisabb megoldás ez lenne:mihelyst van normális rendszám az autómon,keresni egy ugyanilyen fehér Samurait,ami hardtopos.Kimenni,rárakni a rendszámot,aztán hazáig meg sem állni... :-)))
Meglenne a hardtop is,meg lenne egy alkatrésznek való autó is.Csakhát rizikós a dolog.
Örülök, hogy megélénkült a fórum, még ha főleg csak atompyka linkelgetet maganak itt! Ma voltam a bükkben, nagyon jót autóztam a hóban, csak hátulra raktam fel láncot, így is nagyon jó volt, bár sikerült elakadnom egy árokban, ahonnan lehet, hogy kihozott volna, ha az elsőn is van lánc! Egy gond van csak: a hó teljesen elfedi hol van valami útféle, úgyhogy nagyokat kódorogtam a fák között, ami egy kicsit boszantó volt!
Bánkúti képek atompyka:
kézi kapcsolható vagy automata agyra gondolsz?
Ata samurai:
nem drága egy kicsit az a keménytető 200+fa-ért (festetlenül)???
MEB:
Üdvözlet itt, keménytető nehéz úgy, én mostanában árultam ki egy autót alkatrésznek, ha 8-10 ember nem kereset nálam egy se! De ne ad fel, hátha, tényleg sokkal jobb vele, fűtés és hátralátás miatt is!
Szia MEB!
A képekhez látogasd meg ezt az oldalt:
http://alag3.mfa.kfki.hu/vendeg/inetto/
Minden le van írva részletesen, közérthetően.
Keménytető ügyben pedig itt is nézz körül!
www.auto-tuning.hu
Minden jót.
Ata
Linkelés:
(a href="http://www.ottse.hu")izé(/a)
ebből a szövegben az "izé" jelenik meg aláhúzva "mutatónak"!
Másolás, magát a képet teszi be:
(img src=http://kep.tar.hu/sharkl200/images/pic654309.jpg)
Linkelés:
(a href="http://www.ottse.hu")izé
ebből a szövegben az "izé" jelenik meg aláhúzva "mutatónak"!
Másolás (magát a képet teszi be):
(img src=http://kep.tar.hu/sharkl200/images/pic654309.jpg)
MEB:
Üdv a topicon íróként is!
Hardtop ügyben hívd fel Békési Zsoltit a Suzuki 4×4 Klubnál:30/9541458.
A vízhőfok mutatójának nagyjából félúton kéne dekkolnia a két véghelyzet közt.
Képek először fel kell nyomnod valahová egy szerverre (pl. kep.tar.hu), onnan tudod bemásolni, vagy belinkelni.
ALL:
Szedte már le valaméktek a szabadonfutós első agyakat?
Először is üdvözlök mindenkit,új vagyok itt a fórumon,mint regisztált tag.Olvasni már nagyon régóta olvasom,az írásra csak most szántam el magamat.
Szóval nekünk is van egy Samuraiunk.Még tavaly lett behozva Németországból.Jellemzői:1991-es évjárat,1,3-as injektoros moci,az órájában lévő 60,000km. állítólag tényleges érték.A kasztni pár helyen már rozsdállott,egy-két helyen a csavarhúzó is átment már a fémen,így be lett fizetve egy teljes kilakatolásra,alvázvédőre,és fényezésre.Szerintem nagyon jól néz ki,mondhatnám egészen újszerű állapotba került.Kapott négy új külsőt,és a lemezfelnik is újra a régi fényükben tündökölnek.Motorikusan tulajdonképpen rendben van/volt,mindössze némi beállítást igényelt:elég magas volt az alapjárat meleg motornál is,és nagyon nehezen esett le fordulat.Habár nekem eddig nem volt még benzines autóm,nagyon kulturáltnak tartom a járását,néha majdnem olyan csöndes,mint a saját V6-os dízel Audim!
A vízhofokmérőnek kb. milyen értéket kell mutatnia meleg motornál? A mienkben szerintem valami gikszer lehet a termosztáttal,mert nem nagyon akar melegedni a víz.A fűtés viszont jó,gyakorlatilag 1-2km.után már meleget fúj.
Kérdés: hol lehet rá hardtopot kapni?Ugyanis ponyvatetős,ami ilyenkor télen nem annyira előny...városon kívül,ahol nem védenek az épületek,a minusz 7-8 fokos szél tegnap eléggé átfújta,vissza kellett vennem a kabátomat.
Egyelőre ennyi jutott eszembe,ami érdemesnek tartottam bepötyögni.
Ja: képet hogy kell betenni? Csináltam róla egy pár darabot.Feltéve,ha kíváncsiak vagytok a családunk legújabb tagjára! :-))
joeeye:
Ha kopott a tárcsa, teljesen természetes, hogy "csuszik a kuplung", de ezt se sokáig kínozd, mert a sterkezet is bánhatja (azt már feltételezni sem merem, hogy nincs meg a hézag). Ha új, akkor már kicsit bajosabb. Én külömben gyárit használok ( most éppen két hete egy felújítottat), és még semmi bajom nem volt vele, azon felül, hogy egyszer nagyon sáros vízben nem emelt ki. De ez is természetes, hogy a közéfolyt sár miatt. Pedig nem kímélem!
Köszi a tanácsokat. A kuplunggal kapcsolatban: Neked mi a véleményed? Illetve te mit használsz, mert nekem a gyári komolyabb terepen füstöl, majd annyira bemelegszik, hogy 3-asban már full pörgő motorral is csak 30 -at megy.
joeeye :
Törött lappal ne járkálj, legaláb vedd ki a töröttet, mert eltöri az összes lapot!!!(elfárad a törésnél mind, kb egy túrán elérheted, hogy haza se tudj menni!) Nem akarom elkiabálni, de erre a rugótörés-visszaereszkedés témára van megoldás, ha minden igaz, kb a gyári használt áráért ! Az íveléssel azért jár átalakítás (lehet már 5 cm-nél is), mert a gyári lengéscsillapító utja 14-17cm (nálam most ilyenek vannak kiszerelve). Jó állapotban kb középen áll alapállapotban (kb7cm-nél mondjuk),ha ezen emelsz 5-6 cm-ert, marad kirugózni 1-2 cm (vagy annyi sem). Ami nem túl sok.... A kuplungot megkérdezem, ha komolyan érdekel kb ennyiért, már kérdeztem, de feledésbe merült...
Sj
SJ:
Régi téma, de:
"Szinterkuplung: ha jól emlékszem 28-30 ezerért láttam az egyik haveromnál. Ha nagyon érdekel megkérdezhetem pontosan mennyi, lehet hogy utánvéttel meg lehet oldani!
"
Megkérdeznéd nekem?
Onnan jutott eszembe, hogy a hétvégén egy párszor lekoccoltam az alját és eltörtem 2 lapot is. Így hát belekényszerítettem magam valami alternatív megoldásba:-) Szóval én is a gyártatás mellett teszem le a voksom némi plussz íveltetéssel a gyárihoz képest. Remélem elég lesz 5cm. Most tök egyenesek a rugók, bár a hétvége előtt még volt bennük ív:-)
joeeye:
Ez honnan jutot eszedbe? Egyébként én már annyiféle sami rugót láttam, hogy azt sem tudom, mi a gyári! De egyébként íveltek, hátul nagyobb a rugónyolcas, más a lengéscsillapító, elöl a csillapító tartó van áthegesztve stb. Egyébként most kaptam egy jó ötletet, próbálok spéci rugókat gyártatni! Majd meglátjuk....