Ebben a szivattyu 1 fokozatu. A beepitett by-pass -al lehetne allitani, azt viszont nem nagyon van ingerenciam eltekergetni a gyari beallitasrol. Alkalomadtan majd felhivom a beuzemelot, hogy ez a helyzet, merre allitsak rajta es mennyit, egyaltalan erdemes-e hozzanyulni.
Próbáljatok meg egy fokozatot visszavenni a szivattyú sebességén. Elvileg így a víz többet lesz a radiátorokban, alacsonyabb lesz a visszatérő hőmérséklete, ergo a kazán többet megy egy huzamban, amitől talán csökken a kapcsolgatások száma.
Uhh.. 1,5 napot kihagy az ember es nem gyoz visszaolvasni. :)
Droopy:
Nekem is SD van, Thema Classic, ~10Cfok kulonbsegre kapcsol. Ha 65Cfokos eloremenore van allitva ~54Cfoknal gyujt, startgazzal, pillanatok alatt felszalad a homerseklet 61-62 Cfok-ra, mire elkezd modulalni, aztan 1-2 percen belul elerve a 65-66 Cfok-ot alszik is el az egosor... Szivattyu folyamatosan keringet, par perc es mar le is ment a vizhomerseklet 54-55 Cfokra. Tul nagy a kazan ide, kicsi a rendszer, ez van. 58nm-es a lakas erkellyel egyutt, akkor mikor feltoltottem a rendszert mertem ~34l viz van benne. Ha leengedne a kazan a futovizet mondjuk 40Cfokig es csak akkor gyujtana vissza az sokkal kellemesebb lenne.
Monyesz:
MZperYpsz megvalaszolta, szerintem lenyegretorobben megfogalmazva a 12035 beli irasodra a valaszt, mint ahogy nekem sikerult volna. A rendszerem nem iskolapelda, mint ahogy nem is lehet/szabad pelda legyen egy 58nm-es lakasban egy 24kW-os kombicirko. Megis eleg elterjedt parositas. Most fogok termosztatot cserelni, meglatjuk egy okos termosztat mit kezd ezzel a rendszerrel.
benn a cegnel vannak a doksik, igy nem tudom hogy twin analog homeroje hova van kotve.szvsz eloremenore, tehat nalam a felfutes az nagy valoszinuseggel 40 foknal kezdodik. isotwinje abraka-dabranak van a tasztaltarsak kozul biztosan.
Monyesz! Köszönöm a gyors válaszodat! Akkor egy kicsit megnyugodtam, hogy nem csak én érzem soknak. De aggódok is, hogy eddig ilyen sokat fizettem. Bár társasházba lakok, de nincs körbefűtve, ráadásul északi fekvésű, tehát a napot csak hírből ismeri. A kazán 75 fokra volt állítva, most levettem 60-ra, meglátjuk ez mennyit segít. Egyébként a kazán beállításáról nincs sok információm, lehet, hogy ezen az úton kellene elindulnom.
Ez mit jelent a gyakorlatban? :o) Nem értem. :o( Szerinted 50 fokot mutat indulásnál, de tényleg 38 lehet a visszatérő? Ezt viszont, mint írtam, 2 perc alatt eléri és újraindul. A belső bypass lehet, hogy jobb, de mivel a szakszervíz nem volt hajlandó állítani, így lehet, hogy rosszabbul működik, mint a Tiéd... Szivattyú-állítást merre gondolod? Lassabbra vagy gyorsabbra?
Nekem osdi isotwin-em van analog mutatokkal. most megneztem cirka 40 fokot mutat mikor pihengetes utan ujraindul. a te modernebbedben jobb a belso bypass, is meg a keringeto vezerlese is. A doksi szerint 3 sebessegu a belso keringetod.
Közben tovább jutottam, beszéltem a kp-i szervíz vezetőjével: Szerinte a 38 fokos beállítás a visszatérőre vonatkozik, azaz val'szeg 38 fok a visszatérő, mikor indul. Nem tudom, mert ahogy a belobbanás után megjelenik az előremenő (1-2 mp), a kijelzőn már 50 fok van. Szerintem a kazánon belül a visszatérő és előremenő nagyjából meg kellene egyezzen mikor nem fűt, hiszen csak átküldi a szivattyú a vizet a kazánon. Ha Dropy meg tudja nézni este, okosabb leszek. Kérdeztem tőle a hatásfokot. Szerinte sokkal rosszabb, mikor csak 11 kW-tal fűt, mint ha 24-gyel.Úgyhogy lehet, hogy arról az oldalról gazdaságosabb a fűtés, ha csak a hőmérséklet tartása a feladat, de kazán oldaláról ugyanez (a lemodulált üzemmód miatt) meg épp' tök gazdaságtalan. Nem beszélve ugye a kapcsolgatásról, amit lentebb írtam. Úgyhogy egyetlen normális megoldás az lenne, ha beépíteném a puffer-tárolót és abból keringetném a vizet állandóan. Csak épp' első lépésben ki kellene találni, mekkora is legyen a tároló. Ha kicsi, sokat nem érek vele, ha nagy, időnként feleslegesen melegítem fel. (Enyhe időben nem fogja fél napig tartani a meleget, hogy fél nappal később le tudja adni.)
Hát most jót kérdeztél, a Baumit oldalán nézz listaárakat, abból lehet alkudni kereskedőnél. A felrakás díja meg sok mindentől függ, abba bele sem mennék. A végső vakolásnál vigyázni kell, mert az életveszély, eleve több emberes meló és csak akkor lesz szép ha gyakorlott kéz csinálja, ráadásul az sem mindegy mikor csinálják, mert melegben pl. nem célszerű.
Nyílászáró cseréket persze előtte és a szigetelést figyelembe véve illik megcsinálni.
40 éves ház B25 blokktégla + vakolat + a Baumit, vakolat a sajátja 2mm-es kapart. Ez egy ikerház nagyjából kelet-nyugati tájolással, 2 szint, alul félig alápincézve.
Az kevés, semmilyen elektromos cucchoz se, mert a szikra elég a robbanáshoz. Amúgy meg a földgáz a levegővel 3%-os elegyet alkotva képes magától berobbanni.
De a szagosítót csak megérezné, ha ekkora szivárgás lenne zárt térben...
Nekünk 124 nm a családi ház (2x 62 nm), és 20 köbmétert fogyasztottunk 3 nap alatt (amikor éjjel is fagyott). Mondjuk van pár ablak,a mi úgy húz, mint az istennyila (hétvégén jön az asztalos szigetelni, meg gyalulni), ez is közrejátszhat.
A külső hőszigetelés hogy van megoldva Monyesz?
A házunk 30-as téglából van, rajta a vakolat, de kit tudja, mennyire elég ez?
A havi 240m3 nagyon sok ! Nekem a hónapból eltelt 8 nap alatt az összes fogyasztás volt 29 m3 (sütés-főzés naponta, 21.5 fok állandóan, melegvíz 2 f + 3 gy). A termosztát ugyanaz mint nálad, 1 éve cserélt nyílászárók, külső hőszig, 115 m2 nettó alapterület. Js, szomszéd csak egy oldalról van, ha társasház, akkor lehet hogy nálad körbefűtenek a lakótársak !
Mi lehet a gond ?
1. Mérő nem jól mér, ez független hogy mikor rakták fel.
2. Kazán valami iszonyú mértékben rosszul van beállítva.
3. Valaki vételez a mérőd utáni részen (amiről nem tudsz esetleg :) ).
4. Erősen szökik a gáz a mérő utáni szakaszon.
Megoldás:
1. Kérheted a szolgáltatótól a mérő felülvizsgálatot. Ha rosszul mér, akkor a vizsgálat díját sem kell kifizetned és jóváírnak valamennyit. Ha jó a mérő, akkor kifizettetik a bevizsgálást... Esetleg feltűnő kattogást nem hallasz (bár kicsit általában szoktak kattognia mérők) ?
2. A kazánban a fűtővíz hőmérséklete mire van állítva ? Olyan 60 foknál nem kéne többnek lenni 0 fok körüli külső hőmérsékletnél. Meg tudod ezt nézni ?
3. Ez az eset talán nem áll fenn... Ha mégis, akkor ld. 4.
4. Ellenőrizhető, ha lekapcsolsz minden gázfogyasztót (őrláng se égjen). A számlálónak nem szabad megmozdulni, a piros részben a litereket mutató számjegyeknek sem. Gondolom gázszagot nem érzel.
Na, egy kísérlet: Padlófűtés termoszelepét letekertem, mintha már elég meleg lenne a padló és nem engedne oda éppen vizet. (Meg is várhattam volna, míg a normál beállított értéket eléri, de nem akartam annyi gázt elpöfögni :o)) 3 radiátor tökig nyitva! Kazán: bekapcsol, megy 40-60 mp hosszan. Ezután láng kialszik, szivattyú megy tovább. 2-2.5 perc múlva bekapcsol, ekkor a víz 50 fokos. Megy 40-60 mp hosszan. Ezután láng kialszik.... És így tovább. Tehát 4 perc alatt 2 kapcsolás: indulás, leállás. Óránként 15 be és 15 ki. Naponta 360 be és 360 ki. Mivel nem szabályozom le a hőmérsékletet, mindezt úgy produkálja, hogy a szükséges hőigénynél többet fűtök. Ugye, hogy ez így nagyon nem jó??? És minden, csak nem gazdaságos???
Ha termofejek felkerülnek, annyi változás érhető el, hogy: 1. A fűtési szakasz még rövidebb. 2. A hűlési szakasz hosszabb. Nagyságrendileg nem változna a kapcsolgatások száma, de hogy a max. fél perces fűtögetés nem lenne gazdaságosabb a fél óra fűtés, 1 óra állásnál, az ezer százalék.
Egy kérdés: milyenn termofejek vannak fent nálad? Elzárhatók? Mert akkor megkérnélek, próbáld már ki, hogy elzárod őket, a termosztáttal hajtod a kazánt és megnézed, hogy max. utáni leállás után hány fokot mutat a kazán, mikor újraindul. Nekem 50, de lehet, hogy rossz a kazán. Ha nem zárható a termofejed, hagyd a fenébe, ezért ne szereld le őket! :o)